Olemme lähdössä Pekingiin jouluksi. Onko kokemuksia, millaista saasteiden kanssa eläminen on? Pystyykö ulkona kulkemaan ja nähtävyyksiin tutustumaan? Onko henki vaarassa? Mitä vaatteita ja varusteita pitäisi ottaa mukaan?
Pekingin saasteet
2
776
Vastaukset
- jonttura
Ilma on tosiaan hiukan sakeampaa kuin koto Suomessa mutta eipä siihen kuole.Iso vaarahan täällä on liikenne ja eteenkin jalankulkijana olo täällä autojen kaupungissa.
Kiellety kaupunki on remontissa eli isommat rakennukset ovat peitettynä.Mutta sinne vaan ja sen jälkeen vieressä olevalle hiilikukkulalle kiipeämään.Tianamenin etelä päästä itään 200 metriä sijaitsee Peijingin Urban planning center.(tumma laatikkomainen rakennus) Siellä 3krs sijaitsee huone jossa keskusta on palikoista tehty paljon ilmakuvaa.4krs on Olympia aiheinen. Suosittelen!!Saatte hyvän kokonais kuvan kaupungista. Muurille kun menette niin hyvät kengät,tuulen pitävä takki ja päähine.Niillä pärjää.Ylhäällä tuulee aina ja tähän aikaan vuodesta siellä on KYLMÄ!!- Pekkis
Urban Planning näyttelyssä on muuten aika yllättäen paljon infotauluja - vain kiinaksi. Ja nekin suurimmalta osalta propagandaa. Mutta kuten jonttura mainitsi, hieno 3d-mallinnus keskeisimmistä kaupungin osista. Huomaa myös porrasaulaan 3. kerroksen kohdalle ripustettu pronssinen kohokuva Beijingistä viime vuosisadalta. Onpa kaupunki vähän muuttunut.
Näyttelystä muuten löytyy englantiakin hyvin taitava innostunut opas, viimeksi ainakin hengaili kielletyn kaupungin mallinnuksen nurkilla.
Jalankulkijana olet tosiaan melkein se viimeinen joka menee tien yli. Huomaa että autoja voi tulla myös punaisilla valoilla risteyksen yli ja tööttääminen tarkoittaa että olet joko tiellä tai sitten vain merkki että "olen auto". :-) Oikealle autot ja polkupyörät kääntyvät vaikka valot olisivat muuten punaiset (siis jos ei ole erikseen kääntyvien valoja - tosin polkupyörät niitäkään eivät noudata yleensä). Seuraa vain miten paikalliset menevät, hivuttaudu pikkuhiljaa eteenpäin. Joskus voit joutua kaistojen keskelle seisomaan, mutta ota iisisti silloinkin. Turha hötkyily on pahasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904