Ohjaus/renkaiden suuntautuminen

Nastat vinossa

Ostin talven alussa käytetyt, pinnoitetut vuoden vanhat, nastarenkaat vanteilla ja heti alusta alkaen renkaiden vaihdon jälkeen alkoi suuuntautuminen vaivata siten, että auto viertää nyt oikealle. Eniten tämä häiritsee (voimakkaissa) kiihdytyksissä. Eli missä vika? Samaa ongelmaa ei ollut kesäkiekkojen kanssa. Voiko ongelmalle tehdä itse jotain, vai tuleeko 200 euron autokorjaamo keikka?! Renkaissa on noin sama määrä ilmanpainetta mekaanisella mittauslaitteella mitattuna.....

8

1256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frage

      et paskaa ostit,tai sit paskaa myivät,uudet klemmit vois auttaa,tai sit käyt tarkistuttamassa aurauskulman

    • Pyöränkulmien tarkistus ja suuntaus kustantaa 6-7 kymppiä kunhan et vie merkkikorjaamoon.

    • puoltaa

      Renkaiden rungot voi olla eri tyyppisiä tai vaurioitunut. Ennen kuin rupeat muihin isoimpiin toimen piteisiin, vaihda eturenkaiden paikkaa keskenään. Jos puolto muuttuu toiseen suuntaan vika on siinä puoltavassa renkaassa. Tämä testi ei maksa paljoa, mutta voi tuoda vian esiin. Jos ei auta, sitten ammattimiehen juttusille.

      • juttua

        Itsellä kävi täsmälleen samoin tänä syksynä: nastat alle ja auto alkoi puoltamaan oikealle. Varalta käytin nelipyöräsuuntauksessa, kaikki ok.

        Sitten pari vuotta sitten vaihdoin kesärenkaiden paikkaa kulumisen vähentämiseksi takaa eteen: auto puolti todella paljon. Renkaat takaisin vanhoille paikoilleen ja taas meni kuin luoti...

        ihmeellistä...


      • Nastat vinossa

        Tosiaan, näinkin voi tehdä! Kiitos vinkistä!
        Mutta jos puoltaminen jatkuu toiseen suuntaan vaihdon jälkeen, niin renkaan runko on siis luultavasti rikki, joten sillon ei paljo tehä mitää....................................


      • sfsdgffdg
        Nastat vinossa kirjoitti:

        Tosiaan, näinkin voi tehdä! Kiitos vinkistä!
        Mutta jos puoltaminen jatkuu toiseen suuntaan vaihdon jälkeen, niin renkaan runko on siis luultavasti rikki, joten sillon ei paljo tehä mitää....................................

        ole rikki. On mahdollista, että rungot eivät ole samanlaisia. Toinen voi olla esim. jäykempi, jolloin mainitsemaasi puoltoa kiihdytyksessä saattaa tapahtua.


      • on rikki
        Nastat vinossa kirjoitti:

        Tosiaan, näinkin voi tehdä! Kiitos vinkistä!
        Mutta jos puoltaminen jatkuu toiseen suuntaan vaihdon jälkeen, niin renkaan runko on siis luultavasti rikki, joten sillon ei paljo tehä mitää....................................

        On hankittava ehjä rengas.
        Paras on laittaa molemmat samanlaiset renkaat
        samalle akselille. Jos rengas on viallinen. sitä
        ei kannata käyttää, sillä se saattaa hajota,
        juuri silloin kun sitä vähiten kaipaa.


    • ääliöt

      Miten ihmeessä ohjauskulmat voi mennä viturallee renkaanvaihdon yhteydessä.
      Jos kesärenkailla ei auto oireillut, niin eikö älli säteile sen vertaa, et vika on renkaissa.
      Käyttäkää päätänne..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe