Ostin talven alussa käytetyt, pinnoitetut vuoden vanhat, nastarenkaat vanteilla ja heti alusta alkaen renkaiden vaihdon jälkeen alkoi suuuntautuminen vaivata siten, että auto viertää nyt oikealle. Eniten tämä häiritsee (voimakkaissa) kiihdytyksissä. Eli missä vika? Samaa ongelmaa ei ollut kesäkiekkojen kanssa. Voiko ongelmalle tehdä itse jotain, vai tuleeko 200 euron autokorjaamo keikka?! Renkaissa on noin sama määrä ilmanpainetta mekaanisella mittauslaitteella mitattuna.....
Ohjaus/renkaiden suuntautuminen
8
1168
Vastaukset
- frage
et paskaa ostit,tai sit paskaa myivät,uudet klemmit vois auttaa,tai sit käyt tarkistuttamassa aurauskulman
Pyöränkulmien tarkistus ja suuntaus kustantaa 6-7 kymppiä kunhan et vie merkkikorjaamoon.
- puoltaa
Renkaiden rungot voi olla eri tyyppisiä tai vaurioitunut. Ennen kuin rupeat muihin isoimpiin toimen piteisiin, vaihda eturenkaiden paikkaa keskenään. Jos puolto muuttuu toiseen suuntaan vika on siinä puoltavassa renkaassa. Tämä testi ei maksa paljoa, mutta voi tuoda vian esiin. Jos ei auta, sitten ammattimiehen juttusille.
- juttua
Itsellä kävi täsmälleen samoin tänä syksynä: nastat alle ja auto alkoi puoltamaan oikealle. Varalta käytin nelipyöräsuuntauksessa, kaikki ok.
Sitten pari vuotta sitten vaihdoin kesärenkaiden paikkaa kulumisen vähentämiseksi takaa eteen: auto puolti todella paljon. Renkaat takaisin vanhoille paikoilleen ja taas meni kuin luoti...
ihmeellistä... - Nastat vinossa
Tosiaan, näinkin voi tehdä! Kiitos vinkistä!
Mutta jos puoltaminen jatkuu toiseen suuntaan vaihdon jälkeen, niin renkaan runko on siis luultavasti rikki, joten sillon ei paljo tehä mitää.................................... - sfsdgffdg
Nastat vinossa kirjoitti:
Mutta jos puoltaminen jatkuu toiseen suuntaan vaihdon jälkeen, niin renkaan runko on siis luultavasti rikki, joten sillon ei paljo tehä mitää....................................ole rikki. On mahdollista, että rungot eivät ole samanlaisia. Toinen voi olla esim. jäykempi, jolloin mainitsemaasi puoltoa kiihdytyksessä saattaa tapahtua.
- on rikki
Nastat vinossa kirjoitti:
Mutta jos puoltaminen jatkuu toiseen suuntaan vaihdon jälkeen, niin renkaan runko on siis luultavasti rikki, joten sillon ei paljo tehä mitää....................................On hankittava ehjä rengas.
Paras on laittaa molemmat samanlaiset renkaat
samalle akselille. Jos rengas on viallinen. sitä
ei kannata käyttää, sillä se saattaa hajota,
juuri silloin kun sitä vähiten kaipaa.
- ääliöt
Miten ihmeessä ohjauskulmat voi mennä viturallee renkaanvaihdon yhteydessä.
Jos kesärenkailla ei auto oireillut, niin eikö älli säteile sen vertaa, et vika on renkaissa.
Käyttäkää päätänne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 754377
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺744215Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433619Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163203Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle382850En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142592Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102414IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm331585Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571322Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli831136