Ostin talven alussa käytetyt, pinnoitetut vuoden vanhat, nastarenkaat vanteilla ja heti alusta alkaen renkaiden vaihdon jälkeen alkoi suuuntautuminen vaivata siten, että auto viertää nyt oikealle. Eniten tämä häiritsee (voimakkaissa) kiihdytyksissä. Eli missä vika? Samaa ongelmaa ei ollut kesäkiekkojen kanssa. Voiko ongelmalle tehdä itse jotain, vai tuleeko 200 euron autokorjaamo keikka?! Renkaissa on noin sama määrä ilmanpainetta mekaanisella mittauslaitteella mitattuna.....
Ohjaus/renkaiden suuntautuminen
8
1256
Vastaukset
- frage
et paskaa ostit,tai sit paskaa myivät,uudet klemmit vois auttaa,tai sit käyt tarkistuttamassa aurauskulman
Pyöränkulmien tarkistus ja suuntaus kustantaa 6-7 kymppiä kunhan et vie merkkikorjaamoon.
- puoltaa
Renkaiden rungot voi olla eri tyyppisiä tai vaurioitunut. Ennen kuin rupeat muihin isoimpiin toimen piteisiin, vaihda eturenkaiden paikkaa keskenään. Jos puolto muuttuu toiseen suuntaan vika on siinä puoltavassa renkaassa. Tämä testi ei maksa paljoa, mutta voi tuoda vian esiin. Jos ei auta, sitten ammattimiehen juttusille.
- juttua
Itsellä kävi täsmälleen samoin tänä syksynä: nastat alle ja auto alkoi puoltamaan oikealle. Varalta käytin nelipyöräsuuntauksessa, kaikki ok.
Sitten pari vuotta sitten vaihdoin kesärenkaiden paikkaa kulumisen vähentämiseksi takaa eteen: auto puolti todella paljon. Renkaat takaisin vanhoille paikoilleen ja taas meni kuin luoti...
ihmeellistä... - Nastat vinossa
Tosiaan, näinkin voi tehdä! Kiitos vinkistä!
Mutta jos puoltaminen jatkuu toiseen suuntaan vaihdon jälkeen, niin renkaan runko on siis luultavasti rikki, joten sillon ei paljo tehä mitää.................................... - sfsdgffdg
Nastat vinossa kirjoitti:
Tosiaan, näinkin voi tehdä! Kiitos vinkistä!
Mutta jos puoltaminen jatkuu toiseen suuntaan vaihdon jälkeen, niin renkaan runko on siis luultavasti rikki, joten sillon ei paljo tehä mitää....................................ole rikki. On mahdollista, että rungot eivät ole samanlaisia. Toinen voi olla esim. jäykempi, jolloin mainitsemaasi puoltoa kiihdytyksessä saattaa tapahtua.
- on rikki
Nastat vinossa kirjoitti:
Tosiaan, näinkin voi tehdä! Kiitos vinkistä!
Mutta jos puoltaminen jatkuu toiseen suuntaan vaihdon jälkeen, niin renkaan runko on siis luultavasti rikki, joten sillon ei paljo tehä mitää....................................On hankittava ehjä rengas.
Paras on laittaa molemmat samanlaiset renkaat
samalle akselille. Jos rengas on viallinen. sitä
ei kannata käyttää, sillä se saattaa hajota,
juuri silloin kun sitä vähiten kaipaa.
- ääliöt
Miten ihmeessä ohjauskulmat voi mennä viturallee renkaanvaihdon yhteydessä.
Jos kesärenkailla ei auto oireillut, niin eikö älli säteile sen vertaa, et vika on renkaissa.
Käyttäkää päätänne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437