mitä

ihmettä??

Niin, mitä ihmettä oikein teen, kun ystävänäni on pari, josta toinen pettää? Olen siis kummankin kanssa oikein hyvä ystävä, kumpikin kertoo salaisuuksiaan ym ja nyt tämä pettäjä kertoileee avoimesti minulle suhteestaan toiseen naiseen. Tämä on tosi kinkkinen asia, mut mitä ihmettä neuvoks? Mitäs ootte mieltä?

12

1795

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä

petturia tietenkin. Laita ystävyytesi häneen vaikka katkolle, jos ei usko että olet tosissasi.

Petetylle kertomaan en sinuna kuitenkaan ihan äkkiseltään lähtisi.

• seinä.

Kummankin läsnä ollesa.
      Että et halua sekaantua,
      toisten asioihin että selvittäkää itse sotkunne.
      ne ei mulle kuulu, mitä te kumpikin teete.

Monilla ihmisiää on taipumus, sekaantua toisten asioihin.

ja kääntää sulle selän, ja selän takana jauhaa susta sille kolmanelle paskaa.

taas huomataan, miten kieroja
      ihminen voi toiselle olla.

• Netta:)

hyvä mielipide.

• -Eliö-

Ihmisillä on tarve purkaa ongelmiansa, sinne mistä he uskovat löytävänsä apua! On paljon parempi se, että on joku, jolle pystyy sanomaan kovankin sanan omasta rakkaastaan, kuin se, että kätkee kaikki tunteet sisälleen. Jos tämä kuunteleva osapuoli on sama molemmilla, niin se vaatii jo todella paljon kuuntelijalta.
        Ihminen ei ole kiero, ihminen on onneton omassa ihmisyydessään.

• .......

Minä puhuisin sen pettäjän kanssa, että kumman kanssa se haluaa olla. Ja kysyisin suoraan että miksi pettää kun voi jättää, jos huonosti menneen suhteen takia pettää.

Olen kyllä sitä mieltä, että suhde on tuhoon tuomittu pettämisen jälkeen. Ei ole enää luottamusta, ja kokemuksesta tiedän että jos pettää se pettää toisenkin kerran. Tai toinen vaihtoehto on että petetty pettää kostoksi. Siitä ei mitään sitten tule, molemmat vain tuhlaavat aikaa ja päätyvät henkisesti riekaleiksi.

• teetpä niin tai näin

Mitään väärää et tee siinäkään, jos kerrot petetylle tietosi. Mutta muista, viestintuoja yleensä ammutaan.
      Väärältä tuntuu sekin, että tiedät pettämisestä etkä oikaise vääryyttä. Asiaan vaikuttaa tietty monetkin muut asiat, mutta silti...

• Juupatijoo

Oletpas hankalassa tilanteessa! Pahimmassa tapauksessa jos päätät kertoa, niin molemmat reagoivat sinuun negatiivisesti. Itse ehkä käskisin tätä pettäjää kertomaan pettämisestä, tai jättämään tuon toisen. Mutta jos sama meno jatkuisi yhä, niin saattaisin vihjaista asiasta petetylle jotenkin. Mielestäni hänllä on oikeus tietää, mitä toinen puuhaa hänen selän takanaan. Toisaalta taas voisit sanoutua irti koko jutusta, ja yksinkertaisesti vain katsoa vierestä mitä tapahtuu. Hankalinta tuossa kyllä lienee se, että kun olet oikeasti ystävä molempien kanssa.

Mä olin kerran tilanteessa, jossa yksi ihminen avoimesti flirttaili ja lähenteli. No.. sitten sainkin tietää, miten hän seurustelee,on seurustellut useemman vuoden. Onneksi en lämmennyt hänelle missään vaiheessa. Sitten hän tapasi toisen naisen, jonka kanssa petti seurustelukaveriaan. Myös tuolla uudella naisella oli meneillään pitkäaikainen seurustelusuhde, jota petti. Nyt nämä kaksi ovat yhdessä, kihloissa. Kiva jos ovat onnellisia, mutta ei ole kiva katsella vierestä, kun molemmat pettivät avoimesti tyttöystäviään, ja siinä vain flirttailivat ja lähentelivät aivan nenäni edessä.

• mulla sattunu monesti justiin noin ett on ollu kummatkin kavereita ja luottanu minuun ja kertonut mulle salaisuudet.kahdesti joutunut siihen paska tilanteeseen selvittämään heidän tilanteen johon en halunnut väliin.. jossain vaiheessa sain syyn niskoilleni kun kaveri kysyi oonko ollut tietoinen asiasta ja "humalassa" puhuin vahingossa pussiin itseni..kaveri sen ikävä kyllä huomas koska tunsi mut pienestä asti..ei ole helppoo olla liian luotettava tsempii ainut mitä neuvon on että älä "sekaa" toisten juttuun oo kuuntelia mutt älä ns. juorua.. se tekee yleensä sua vastaan (ns.sä oot vihollinen)"oot joko ihastunut siihen hänen kumppaniin YM" (yleisin kommentti)... ÄÄ oon kännis juuri sama kolmannen kerran totesin tänään. parempaa jatkoo kaikille,,.kiitus

• -Eliö-

Eiköhän asiat ratkea lopulta itsestään. Paha tilanne, mutta aina voi olla pahemminkin. Sun rooli on kuunnella eikä niinkään moralisoida (ainakin se kuulostaa helpolta tieltä). Mitä itse haluat?

• ihmettä??

Nii mitä haluan? Haluisin pois tästä välissä olemisesta, mutta se kai mahdotonta, kun kumpanenkin on kaikesta huolimatta niin hyviä ystäviä. Tavallaan tekisi mieli kertoa petetylle miten asiat on, koska ittestäni tuntuu, että teen väärin kun en kerro, tavallaanhan minäkin petän, ystäväni luottamuksen nimittäin kun en kerro. Tuntuu, että pienempi paha olisi tämän pettäjän paljastaminen, kun hänhän tekee väärin kun pettää ja kaiken kukkuraksi sanoo, ettei rakasta naistaan enää jonka kanssa kummiskin on edelleen yhdessä. Ja nainen jota petetään epäileekin, että kumppanilla olisi jotain supinaa meneillään. Voi apua, on tämä vaikee tilanne, teki niin tai näin tai ei mitään, niin kaikki tuntuu huonoilta vaihto ehdoilta.

• pettäjälle
        ihmettä?? kirjoitti:

Nii mitä haluan? Haluisin pois tästä välissä olemisesta, mutta se kai mahdotonta, kun kumpanenkin on kaikesta huolimatta niin hyviä ystäviä. Tavallaan tekisi mieli kertoa petetylle miten asiat on, koska ittestäni tuntuu, että teen väärin kun en kerro, tavallaanhan minäkin petän, ystäväni luottamuksen nimittäin kun en kerro. Tuntuu, että pienempi paha olisi tämän pettäjän paljastaminen, kun hänhän tekee väärin kun pettää ja kaiken kukkuraksi sanoo, ettei rakasta naistaan enää jonka kanssa kummiskin on edelleen yhdessä. Ja nainen jota petetään epäileekin, että kumppanilla olisi jotain supinaa meneillään. Voi apua, on tämä vaikee tilanne, teki niin tai näin tai ei mitään, niin kaikki tuntuu huonoilta vaihto ehdoilta.

että asia on niin että joko hän kertoo naiselleen tai sinä kerrot. On ikävää joutua tuollaiseen väliin ja kerro se myös hänelle. Ilmeisesti hän hakeekin nyt jonkinlaista ratkaisua koko tilanteeseen ja on armollisesti sotkenut sinut juttuun mukaan juuri siitä syystä.

• -eliö-
        ihmettä?? kirjoitti:

Jos ajattelen asian nyt omalle kohdalleni..
        Tilanne olis kyllä omasta mielestänikin aika inhottava. Mutta, koska olen ansainnut molempien luottamuksen en lähtisi siltoja polttamaan. Tilanne kaikessa monimutkaisuudessaan on myös minulle otollinen. Tiedän molempien ajatukset.
        Lähtisin ensin puhumaan tämän pettävän osapuolen kanssa. Kysyisin häneltä luultavasti seuraavia kysymyksiä: Miksi hän pettää? Mitä ajattelet kumppanisi ajattelevan teidän suhteesta? Mitä itse haluat teidän suhteelta? Näetkö yhteistä tulevaisuutta, vai oletteko yhdessä kunnes kunnes jompi kumpi löytää uuden seurustelukumppanin. koska olet ajatellut kertoa tekemisistäsi kumppanillesi?... Kysyisin ainakin jotain tuon suuntaista. Kummankin osapuolen kanssa saa parhaillaan hyvän syvällisen keskustelun ihmisen ja rakkauden olevuudesta. Saatan myös itse saada siitä jotain tärkeää, joka kantaa pitkälle tulevaisuuteen. Ulkopuolisena minun tehtäväni ei välttämättä ole moralisoida, mutta voin tarjota omia mielipiteitäni tueksi molemmille. Suoria vastauksia ei ole, tuskin kukaan edes koskaan olettaa niitä saavansa. Heillä molemmilla on oma tie kuljettavana. Sinä olet heille molemmille tuki ja tie helpotukseen suhteen ahdistavuudessa. Olemmehan vain ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      4
      2726
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2551
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe