mitä vauvalle

joululahjaksi?

oletteko ajatelleet hankkia vauvoillenne joululahjan/lahjoja?
aika vaikeeta mielestäni löytää mitään 5kk pojalleni..br leluista tosin löysin yhden aika hyvän jutun.vaikea selittää mutta sen saa lattialle kun vauva ei vielä pääse pystyyn,sen saa laitettua niin,että käy kun lapsi istuu,ja sitten siitä saa vielä kävelytuki telineen kun lapsi on vähän vanhempi.ja muistaakseni lelussa oli aika monta eri leikkimistoimintaa.esim eri väsrisiä nappuloita ja kun niitä painaa ääni kertoo minkä värinen nappula on esim "vihreä".eikä maksanut kun 40E.

18

1202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jihuuu

Vruuuum.. tyttö kun tykkää katsella niin tykkää varmasti, hih hih.

Muuta tuskin ostan kun anoppi tuonee sellasen lahjapinon että..

• vauvalle

Meillä on jo vuosi täynnä ensi viikolla. Leluja ei kauheasti hankita, kun ei osaa niitä vielä olla vailla. Tulee vielä aika, että on vailla...

Nyt ostettu Jukka-tuotteen puuhakka ja pehmokoira, jota hali ja pussaili kaupassa -yleensä kun ei pehmoleluista meillä juurikaan välitä.

Toppapuku, lakki, kinttaat, kengät, neulepusero ja muuta tarpeellista vaatetta kyllä saa.

Mutta sulle, jos jotain tykkäät hankkia, niin meillä on tykännyt kauheasti sellaisesta rengaspyramidista, missä pinotaan keppiin erivärisiä renkaita. Ikäsuositus muistaakseni 6 kk. Ja sit toinen, mistä tykkää, on sellainen palikkalaatikko, missä eri muotoisia palikoita pannaan oikeasta reiästä. Muovinen, tosi kirkkaat värit ja 12 palikkaa, kun puisissa on yleensä vain 6. Siinä oli muistaakseni 9 kk suositus, mutta ei sisällä mitään pieniä ja vaarallisia osia. Puolivuotias jo nauttii tuottaa erilaisia ääniä ja sitä kyllä sillä vehkeellä saa aikaan, vaikka ei vielä reikiä löytäisikään. Meilläkin aluksi otti kannen pois ja pani suoraan sisään.
      Yleensäkin lapsi kasvaa ja kehittyy tosi nopeesti ja monet lelut soveltuu lapselle turvallisuuden puolesta jo aiemminkin. Ainoa, että ei välttämättä osaa vielä tarttua siihen haasteeseen, minkä lelu tarjoaa.

• vaavin eka joulu

Ensin aateltiin, et ei osteta viel mitään, mut päädyttiin sit sellaseen palikka-boksiin. Siis missä on laatikon kannessa erikuvioisia reikiä, joihin sit vauva saa asetella palikoita..tosi selkeästi selitetty :)...Lelu on tarkoitettu yli 6kk vanhoille, mut tyttö on kohta jo 5kk, et tulee pian käyttöön. Ja niillä palikoilla voi leikkiä jo aiemmin. Sukulaisilta ollaan toivottu lähinnä rahaa, koska keväällä ostettava kunnollinen turvistuin ja ne maksaa todella paljon.

• äiti-74

niin ja täytyyhän sitä vähemmän tarpeellistakin muutama olla

• tuli mieleen

että olikohan 8-kuinen meillä, kun ostettiin sellainen Fischer Pricen piano-ksylofoni-vetolelu-mäyräkoira. Ikäsuositus 1,5 vuotta, mutta ei siinä ole muuta kuin sellainen ksylofonikapulana toimiva luu, jota joutui vähän alussa katsoon, ku tykkäsi tunkea suuhun, mutta tosi nopeasti se vaihe meni ohi ja poika pimputtaa sillä mielellään.

• äiti-74
        tuli mieleen kirjoitti:

että olikohan 8-kuinen meillä, kun ostettiin sellainen Fischer Pricen piano-ksylofoni-vetolelu-mäyräkoira. Ikäsuositus 1,5 vuotta, mutta ei siinä ole muuta kuin sellainen ksylofonikapulana toimiva luu, jota joutui vähän alussa katsoon, ku tykkäsi tunkea suuhun, mutta tosi nopeasti se vaihe meni ohi ja poika pimputtaa sillä mielellään.

Tämä meidän ostama mäyris on puuta,ja jos oikein muistan niin koiralla on vaijerihäntä..Ei siis mainitsemasi koiruus..=0)

• tietääkö kukaan????

Joku niistä monista kotiin jaetuista lelukatalogeista mainosti sellaisia vuoden ikäiselle sopivia myrkyttömiä kyniä. En kuolemaksenikaan muista, mikä merkki tai liike ja tavallisista marketeista ei löydy. Oisko kellään tietoa?

• lahjuri

Me emme itse osta vuoden vanhalle pojullemme mitään lahjoja, koska lapsi ei lahjoista itse vielä ymmärrä mitään ja mummot, kummit, sukulaiset ja ystävät kuitenkin raahaavat kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetonta.
      Eriasia on tietenkin sitten kun poika itte (jo ehkä tyyliin vuoden päästä jouluna) ymmärtää enemmän tai sitten kun kirjoittaa joulupukille ja osaa siis toivoakin jotain.
      Muutenkin tulee osteltua paljon vaatteita jne. ni ei sen ostelun tarvii sit sijoittuu välttämättä joulunaikaan jos juuri silloin ei tarvii esim. toppapukua, housuja tms...

• Elfarran

meillä ei 4kk vanhalle tytöllemme ole mitään tarvetta joululahjoihin kun vanhoja leluja (palikoita yms.) on jo pestynä laatikossa odottamassa ja sen tietää, että isovanhemmat ja kummit jotain lähettää. Isompia vaatteitakin on kirppareilta tullut hankittua jo varastoon, ettei mitään huutavaa tarvetta semmosiinkaan ole.

Mutta voivoi kun isukki on eri mieltä. Ensin isi aikoi ostaa tytölle xboxin... Nalkutin asiasta aikani niin isi antoi periksi ja ihastui Plaston tukkirekkaan (ois sentään parempi). Nyt hänen kuitenkin täytyi tyytyä Plaston traktori peräkärry -malliin, koska kaupassa jossa asioimme ei ollutkaan sitä kallista tukkirekkaa. Noh, menee kyllä aika tovi, ennenkuin tyttö sillä leikkii, mutta isistä on kiva :)

• annette*

Olen alkanut kerätä lapselleni laadukkaita lastenkirjoja: Kunnaksen runoja, Heinähattu ja Vilttitossu, paksut satukirjat, vauvakirjat... Meillä on suuri suku ja molemmat isovanhemmat lahjovat neitiä, minkä ehtivät. Myös ristiäiset on 30.12. Eli varmasti kaikki hyödyllinen käyttöesine tulee suvulta, niin minä pääsen vähän hömpöttämään...

• henk.kohtainen

satukirja. Tilattiin netistä 1-vuotislahjaksi. Synttärit ens viikolla. Oli eri aiheita ja ne painetaan lapselle henkilökohtaisesti siten, että lapsi seikkailee kirjan pääosassa omalla nimellään ja mukaan saa pari sukulaista tai kaveria.

Muuten kyl kuulutaan kirjakerhoon ja paksusivuisia katselukirjoja on kaupasta tullut hankittuakin, mutta periaatteessa olen sitä mieltä, että pari laadukasta isompaa klassikkoteosta riittää ja niitä muita voi sit lainata kirjastosta. Muuten on pian joka paikka täynnä niitä pölyttyviä kirjoja, jotka ei kuitenkaan kauaa jaksa kiinnostaa.

• annette*
        henk.kohtainen kirjoitti:

satukirja. Tilattiin netistä 1-vuotislahjaksi. Synttärit ens viikolla. Oli eri aiheita ja ne painetaan lapselle henkilökohtaisesti siten, että lapsi seikkailee kirjan pääosassa omalla nimellään ja mukaan saa pari sukulaista tai kaveria.

Muuten kyl kuulutaan kirjakerhoon ja paksusivuisia katselukirjoja on kaupasta tullut hankittuakin, mutta periaatteessa olen sitä mieltä, että pari laadukasta isompaa klassikkoteosta riittää ja niitä muita voi sit lainata kirjastosta. Muuten on pian joka paikka täynnä niitä pölyttyviä kirjoja, jotka ei kuitenkaan kauaa jaksa kiinnostaa.

Olen opettaja, joten tarvitsen noita kirjoja työssänikin. Kaksi kärpästä samalla iskulla.

• mami2006

Mun mielestä satukirjat on kyllä tosi hyvä lahjaidea. Meilläkin lapset saavat sellaisia. Niistähän on iloa seuraavillekin polville, ja jotkut lapset jaksavat oikeasti innostua kerta toisensa jälkeen samoista kirjoista. Eli pidä itse "pölyttyvät kirjat" poissa silmistäsi äläkä huutele kärkkäästi vieraisiin pöytiin.

• henk. koht.

satukirjoja saa?

• firma..
        henk. koht. kirjoitti:

satukirjoja saa?

En muista nettiosoitetta, mutta hakukoneella löytyy ihan haulla henkilökohtainen satukirja.

• sinähän se
        mami2006 kirjoitti:

Mun mielestä satukirjat on kyllä tosi hyvä lahjaidea. Meilläkin lapset saavat sellaisia. Niistähän on iloa seuraavillekin polville, ja jotkut lapset jaksavat oikeasti innostua kerta toisensa jälkeen samoista kirjoista. Eli pidä itse "pölyttyvät kirjat" poissa silmistäsi äläkä huutele kärkkäästi vieraisiin pöytiin.

kärkäs olet, kun ei kestä mielipidettään sanoa. Ja kestäähän ne sukupolvelta toiselle tai sit ei. Riippuu lukijasta. Tai jos ei lapsen itse käteensä ottaa. Ero onkin lähinnä siinä, että kuka haluaa tehdä kämpästään vanhojen tavaroiden varaston seuraavaksi 35 vuodeksi ja kuka ei. Ja entä jos se jälkipolvi päättääkin jäädä lapsettomaksi, niin entä sitten?!

• sivusta seuraaja
        sinähän se kirjoitti:

kärkäs olet, kun ei kestä mielipidettään sanoa. Ja kestäähän ne sukupolvelta toiselle tai sit ei. Riippuu lukijasta. Tai jos ei lapsen itse käteensä ottaa. Ero onkin lähinnä siinä, että kuka haluaa tehdä kämpästään vanhojen tavaroiden varaston seuraavaksi 35 vuodeksi ja kuka ei. Ja entä jos se jälkipolvi päättääkin jäädä lapsettomaksi, niin entä sitten?!

Mihin sä laitat sitten kaikki lelut, jotka kasaat nurkkiisi? Ostatko maatuvia ekoleluja?

• kaikki roina
        sivusta seuraaja kirjoitti:

Mihin sä laitat sitten kaikki lelut, jotka kasaat nurkkiisi? Ostatko maatuvia ekoleluja?

mikä on käytöstä poistunut. Eli en ainakaan säästä lastenlastenlastenlapsille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2273
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      304
      1234
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      949
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      716
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe