Kytkypuhelimet ylihintaisia

huijataanko meitä

Tuon kytkykaupan tullessa sitä perusteltiin mm. sillä, että sen avulla asiakkaat saavat edullisesti uusia 3G-puhelimia, ja näin saadaan kännykkäkanta uusiutumaan. Ehkä alkuun saattoi saada kytkypaketin edullisesti, mutta nykyään nuo hinnat ovat pelkkää ryöstöä.

Kuvittelisin, että kytkykaupasta pitäisi olla etua asiakkaalle, mutta näyttää olevan juuri päinvastoin. Esimerkiksi Dnan "kytkytarjous" n73-puhelimesta.

Kytkyhinta 21,90 sis. liittymän kk-maksun 4,90/kk
ja puhelimen 17/kk. 24kk yhteensä 525,60 euroa.

Erikseen puhelin n. 450 ja liitymä onni 0,66/kk.
24kk yhteensä 465,84 euroa.

6

2172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N73:sta...

      Mistä saat N73n halvemmalla kuin 408€? Sehän puhelimen hinnaksi tulee, kun kertoo puhelimen osuuden kuukausimaksusta (17€) kahden vuoden kuukausilla (24).

      Totta kai liittymän osuus maksaa aina sitten erikseen, mutta Saunalahdelta löytyy esimerkiksi peruspaketti jossa maksetaan ainoastaan puhelimen osuuus..

    • pppp_

      Käytännössä kysymys on osamaksusta ja vieläpä edullisesta osamaksusopimuksesta. Ja kuten yleensäkkin osamaksusopimuksessa ideana on että tuotteen saa pienellä käsirahalla mutta sitä maksetaan sitten pitemmän aikaa. Ja luonnollisesti tästä peritään jonkinlaista korkoa. Ethän pankistakaan saa lainaa korotta. Vai meinaatko että pankin huijaavat meitä kun perivät korkoa? :D

      Itse kun asuntolainaa lyhennän niin kyllähän se asuntokin tulee maksamaan lainarahalla aika pirun paljon enemmän kuin suoraan käteiselle ostettaessa mutta kun ei nyt sattunut sen vertaa olemaan takataskussa ylimääräistä että ilman lainaa olisi voinut ostaa. :)

      • Nuka82

        Totta se on että puhelin tulee kalliimmaksi kuin että ostaisit sen itsellesi...... sitten 2 vuoden päästä, kun hinnat on laskeneet!!

        Minä en jaksa odottaa. Eikä ole varaa muuhun kuin 'osamaksuun'. Sama se mulle on maksanko Elisalle vai johonkin HobbyHalliin tms. Ja liittymässä saisi tulla aika pahoja ongelmia että haluaisin vaihtaa sen tms.


      • halvemmaksi tulee kytky!.
        Nuka82 kirjoitti:

        Totta se on että puhelin tulee kalliimmaksi kuin että ostaisit sen itsellesi...... sitten 2 vuoden päästä, kun hinnat on laskeneet!!

        Minä en jaksa odottaa. Eikä ole varaa muuhun kuin 'osamaksuun'. Sama se mulle on maksanko Elisalle vai johonkin HobbyHalliin tms. Ja liittymässä saisi tulla aika pahoja ongelmia että haluaisin vaihtaa sen tms.

        liittymästä,et 3.g. puhelimesta!.


      • puhuja
        Nuka82 kirjoitti:

        Totta se on että puhelin tulee kalliimmaksi kuin että ostaisit sen itsellesi...... sitten 2 vuoden päästä, kun hinnat on laskeneet!!

        Minä en jaksa odottaa. Eikä ole varaa muuhun kuin 'osamaksuun'. Sama se mulle on maksanko Elisalle vai johonkin HobbyHalliin tms. Ja liittymässä saisi tulla aika pahoja ongelmia että haluaisin vaihtaa sen tms.

        Eihän kytkykauppahintaa pidä verrata siihen, mitä kyseinen puhelin maksaisi kahden vuoden päästä, vaan nyt käteiskauppana ostettaessa. Kytkypuhelimenhan saa heti käyttöön eikä kahden vuoden päästä.


      • Nuka82
        halvemmaksi tulee kytky!. kirjoitti:

        liittymästä,et 3.g. puhelimesta!.

        Hinta kuitenkin riippuu paljolti puhelinmallista, joten asia ei ole aivan niinkään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe