Kun siirtyy Bankokista lentokoneeseen, menee Koh Samuihin onko reitti vaikea

vipsu

Kysyn onko vaikeaa siirtyä koneesta toiseen ja onko helppo saada neuvoja esim. henkilökunnalta?

5

1756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ArjatarOriginal

      Koneesta ulos ja pitkää käytävää hisseille ja neloseen. Siellä on Bangkok Airwaysin lähtöselvitys. Sen jälkeen ei tarvitse itse juuri ajatella. Kenttä on puuduttavan iso, mutta henkilökunta on avuliasta. Ei siis hätää. Jos tulet Finskillä voit tsekata matkatavarat suoraan Samuille. Muutoin väliin tulee tietysti matkatavaroiden nouto, passikontrolli jne., mutta ihan iisi. Ei kukaan ole jäänyt vielä tälle uudelle kentälle.

    • Taitolentäjä

      Meille tuli jo matkavahvistuksen mukana oheinen lisätiedote:

      HELSINKI-BANGKOK-SAMUI -LENTOJEN LENTOKENTTÄMUODOLLISUUDET
      Anna Helsinki-Vantaan lentoaseman lähtöselvityksessä molemmat lentolippusi virkailijalle, näin matkatavarasi selvitetään suoraan Samuille. Thaimaan maahantulomuodollisuudet tulee hoitaa Bangkokissa. Saavuttuasi Bangkokin kentälle, seuraa "passport control" -kylttejä passi- ja tullitarkastukseen. Passin tarkastuksen jälkeen siirry käsimatkatavaroittesi kanssa tulohalliin ("arrival hall") ja ota yhteys oppaaseemme tai paikalliseen edustajaamme, joka on vastassa Aurinkomatkojen kyltin kanssa. Hän ohjaa sinut Thaimaan sisäisten lentojen lähtöhalliin, jossa saat koneeseennousukortin Samuin lennolle. Samuilla tapaat oppaamme tuloaulassa, ja hän ohjaa sinut ulkomaan terminaaliin hakemaan matkatavarasi ja edelleen hotellillesi vievään minibussiin.

      Eiköhän näillä ohjeistuksilla pärjää. Seuraa vaan suomea puhuvien jonoa. Yleensä oppaat (ja toiset suomalaiset) pitävät porukasta niin hyvää huolta, että kielitaidottomat ja ensi kertaa ulkomailla olevatkin pysyvät matkassa mukana. Jos kuitenkin eksyy porukasta, niin varmasti kuulutetaan lentoasemalla. Ja elekielellä kysymällä pärjää tosi pitkälle. Jopa vanha ummikkosavolainen mummoni surffaili suvereenisti uudella Bangkokin kentällä. Eli varmasti löydät perille. Hyvää matkaa.

      • Matkakatti

        Moi!
        Uskaltaisin väittää, että jos seuraan suomea puhuvien jonoa kun kone saapuu Bangkokiin, ei ole ollenkaan sanottua, että pääsen Koh Samuin koneeseen :o)
        Tämä oli ihan pakko sanoa, koska Thaimaaseen matkustaa paljon porukkaa muutoinkin kuin seuramatkoilla.
        Arjattaren ohje oli hyvä, kiitos!
        Itse menossa Samuille tammikuussa, JEE!
        Mielellään muuten kuulisin, että millaiset shoppailumahdollisuudet samuilla on verratuna esim. mantereelle?


      • ArjatarOriginal
        Matkakatti kirjoitti:

        Moi!
        Uskaltaisin väittää, että jos seuraan suomea puhuvien jonoa kun kone saapuu Bangkokiin, ei ole ollenkaan sanottua, että pääsen Koh Samuin koneeseen :o)
        Tämä oli ihan pakko sanoa, koska Thaimaaseen matkustaa paljon porukkaa muutoinkin kuin seuramatkoilla.
        Arjattaren ohje oli hyvä, kiitos!
        Itse menossa Samuille tammikuussa, JEE!
        Mielellään muuten kuulisin, että millaiset shoppailumahdollisuudet samuilla on verratuna esim. mantereelle?

        mantereella, mutta silti edullista näin suomalaiselle kukkarolle. Tavaraa löytyy laidasta laitaan, mutta toki valikoima on suppeampi kuin esim. Bangkokissa. Chawengissa on nämä "feikkimarkkinat". Olen tehnyt sieltä oikein mukavia löytöjä. Hajuvedet eivät muuten oikein tuoksu siltä kuin pitäisi....Tesco tavaratalo on paikallinen hyvinvarustettu Cittari ja siellä on oikein mukava ja viileä käyskennellä. Elektroniikka on edullista, mutta mitään ns huipputuotteita täältä ei löydy. Silmälaseihin voi helposti sutata saman määrän valuuttaa kuin Suomessa, mutta peruslasit saa paljon edullisemmin. Vaatteita löytyy ns normaalikokoisille ja kannattaakin katsoa esim. Tescon miestenosaston laadukkaita ja edullisia boxereita ja sukkia (samoja joita tuodaan Suomeen). Ja vaatteiden teettäminen on halpaa. Niin halpaa, että olen tuonut Suomestakin kankaita mukanani ja teettänyt täällä niistä oman mallin mukaisia vetimiä. Kangasvalikoima voisi olla laajempi. Ja jos intoa on kannattaa poiketa mantereella Suratthanissa vaikkapa päiväseltään ja tutustua paikalliseen tarjontaan siellä. Että silleen, ukkonen tuossa jyrähtelee, mutta lämmin on. Nyt täytyy ruokkia koirat!


    • Hennis

      Kentällä on ohjeistukset vielä vähän hakusessa mutta kyllä siellä perille löytää. Transit/Domestic -kyltit ovat parhaita vinkkejä. Henkilökunnalta erehdyimme kerran kysymään ja ohjeet olisivat vieneet meidät takaisin ulkomaan lähteviin joten neuvon arvo oli lähinnä kaunis hymy ;)

      Kenttä on todellakin suuri, mutta ihanan siisti ja avara. Ilmastointi yläkerroksissa vähän tökki päiväsaikaan, mutta ei meitä haitannut ;)

      Ennen menoa kotimaan terminaalin puolelle saattaa olla kiva kierrellä yläkerroksissa - jos haluaa esim syödä, on siellä useita ravintoloita.

      Mukavaa matkaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe