kertokaa mulle mikä on suositeltava ikäraja tän kirjailijan nightmare room sarjalle?
tyttöni on 4-luokkalainen eli 10v.
ja mä olen hänen isä 38v.
asiallisia vastauksia pliis.
Ikäraja?
7
1408
Vastaukset
- ,.,.,
kun olin tokalla luokalla. Ei pelottanut. Niiden pelot ovat usein jotain esim. "Joku koski hänen olkapäätänsä..." Seuraava luku alkaa: "Se oli hänen veljensä."
Eivät siis ole eristyisen pelottavia. Antaisin kouluikäisten lukea. - riippumatto
Itse en olisi varmaan The nightmare room-sarjaa uskaltanut 10-vuotiaana lukea. Tosin tunnen henkilöitä, jotka sen ikäisinä olisivat simää räpäyttämättä katsoneet Manaajan. Neljäsluokkalainen on hiukan siinä rajoilla R.L Stinestä puhuttaessa. Tyypin kirjat ovat kuitenkin selkeästi suunnattu ala-aste, ehkä yläasteikäisille. Mielestäni saman kirjailijan Goosebumps-sarja on nightmarea kesympi (mikäli oikein muistan. Näiden lukemisesta on minulla melkoisesti aikaa). Antaisin lukea, jos kyseessä ei ole erityisen herkkä, vilkkaasri kuvitteleva lapsi. Jos olet huolissasi, etsi Stinestä lisätietoa esimerkiksi wikipediasta. Mikäli muu ei auta, lue yksi kirjoista. Nuortenkirjoille tyypillisesti ne eivät ole pitkiä, ja aikuinen lukee kevyesti läpi yhden.
- lueluelue
Lukisin itse ensin ja jos päättäisin antaa lapsen lukea niin keskustelisin hänen kanssaan kirjan tapahtumista ja sen jännittävyydestä. Lisäksi seuraisin lapsen reaktioita lukemisen aikana ja puuttuisin asiaan, jos lasta alkaisi pelottaa.
- elina
noin 12w
- Dean
Mielestäni se on ihan lukiasta kiinni. Kirjat eivät ole mielestäni "pelottavia" vaan pikemminkin jännittäviä.
- cbc
Olisiko 8. Anna lukea vain.
- saminikke
mikä ikärajat Goosebumps: Slappy's Tales of Horror on ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882