Ikäraja?

r.l.stinekirjat

kertokaa mulle mikä on suositeltava ikäraja tän kirjailijan nightmare room sarjalle?
tyttöni on 4-luokkalainen eli 10v.
ja mä olen hänen isä 38v.
asiallisia vastauksia pliis.

7

1453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.,.,

kun olin tokalla luokalla. Ei pelottanut. Niiden pelot ovat usein jotain esim. "Joku koski hänen olkapäätänsä..." Seuraava luku alkaa: "Se oli hänen veljensä."

Eivät siis ole eristyisen pelottavia. Antaisin kouluikäisten lukea.

• riippumatto

Itse en olisi varmaan The nightmare room-sarjaa uskaltanut 10-vuotiaana lukea. Tosin tunnen henkilöitä, jotka sen ikäisinä olisivat simää räpäyttämättä katsoneet Manaajan. Neljäsluokkalainen on hiukan siinä rajoilla R.L Stinestä puhuttaessa. Tyypin kirjat ovat kuitenkin selkeästi suunnattu ala-aste, ehkä yläasteikäisille. Mielestäni saman kirjailijan Goosebumps-sarja on nightmarea kesympi (mikäli oikein muistan. Näiden lukemisesta on minulla melkoisesti aikaa). Antaisin lukea, jos kyseessä ei ole erityisen herkkä, vilkkaasri kuvitteleva lapsi. Jos olet huolissasi, etsi Stinestä lisätietoa esimerkiksi wikipediasta. Mikäli muu ei auta, lue yksi kirjoista. Nuortenkirjoille tyypillisesti ne eivät ole pitkiä, ja aikuinen lukee kevyesti läpi yhden.

• lueluelue

Lukisin itse ensin ja jos päättäisin antaa lapsen lukea niin keskustelisin hänen kanssaan kirjan tapahtumista ja sen jännittävyydestä. Lisäksi seuraisin lapsen reaktioita lukemisen aikana ja puuttuisin asiaan, jos lasta alkaisi pelottaa.

• elina

noin 12w

• Dean

Mielestäni se on ihan lukiasta kiinni. Kirjat eivät ole mielestäni "pelottavia" vaan pikemminkin jännittäviä.

• cbc

Olisiko 8. Anna lukea vain.

• saminikke

mikä ikärajat Goosebumps: Slappy's Tales of Horror on ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      143
      2390
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      175
      1661
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      91
      1556
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      68
      1508
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      904
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      841
    7. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      55
      786
    8. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      58
      773
    9. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      765
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      725
    Aihe