Hei,
Tarkoitus olisi ostaa vanhemmille joululahjaksi digiboxi, mutta minulla ei ole hajuakaan mikä olisi hyvä boxi anteenikotitalouksiin?? Muuta varusteita siinä ei tarvitse olla kuin kortinlukija maksutelevision katselua varten. Vanhukset kun eivät ole mitään hifi laitteiden ihmelapsia, joten joku tallentava boxi menisi vain hukkaan. Ihan perus digiboxi joka ajaa perustarpeen. Voisiko joku auttaa minuu? Olisin niiiin kiitollinen..
Hyvä digiboxi anteenitalouteen??
23
8198
Vastaukset
- iha kelpo vehje
hinta satasen molemminpuolin...
http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;2998;3068;7325 - on käyttänyt
videoita, niin tallentavalla digiboxilla on kyllä yksinkertaisempaa ja helpompaa tallentaa kuin videoilla nauhoittaa.
- Hipsu
Porukat ei tosiaan nauhottele mitään ohjelmiakaan, eikä niillä edes ole videoita :) Mitäpä suotta jos ei tarttee...
- tietoniekka
Tässä on ainakin 1 hyvä perusboxi jossa pyytämäsi ominaisuudet!
Katso
http://www.netab.fi/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Netab/Products/SmartT30 - HyvinTyytyväinen
Jos haet hyvää tuossa se on, Samsung DTB-B260Z.
- hintaan 59 euroa
Mun mielestä halpa ollakseen MHP- ja Conaxilla varustettu. Tosin scartteja on vain yksi mutta asiaa lievittää scart-jakaja joita saa kympillä parilla. Itsekin ostin vanhemmilleni juuri tuollaisen joululahjaksi, tuossa alkuviikosta. Pitäis varmaan ostaa itellekin tuollainen. :)
- digiboksi
Eli kaveri osti tämän, eikä hänellä ole ollut YHTÄÄN ongelmaa. Joten suuntaappa vaan tähän DigiFoxiin. Olen kaverin luona käyttänyt tätä ja on erittäin helppokäyttöinen, kanavatkin saa järjestettyä miten itse haluaa. Paitsi teksti-tv on yksi paska.
- On digifoxissa yksi ongelma
digiboksi kirjoitti:
Eli kaveri osti tämän, eikä hänellä ole ollut YHTÄÄN ongelmaa. Joten suuntaappa vaan tähän DigiFoxiin. Olen kaverin luona käyttänyt tätä ja on erittäin helppokäyttöinen, kanavatkin saa järjestettyä miten itse haluaa. Paitsi teksti-tv on yksi paska.
Se on että joskus boksin ollessa päällä tulee
Signaali on heikko, tai se puuttuu
1. Tarkista antennijohto
2. Käynnistä uudelleen irroittamalla verkkojohto seinästä
tai jotai tohon suuntaan, mutta muuta ongelmaa ei ole ilmennyt.
- sovitin
Vain topfield th5100pvrt
ei mitään muuta laitetta - Hipsu
Onko sillä osastolla joku hyvä digiboxi? En tiedä onko tuolla kortinlukialla varustettu boxi välttämättä tarpeellinen... Niin ja millaisia kokemuksia teillä on Philipsin boxesta?
- Muuan2
Verkkokauppa.com näkyy myyvän paljon Kansalaisboksiaan. Lienee ihan hyvä toosa, kun kauppa on käynyt hyvin pitkään.
- on.....
philips dtr200. En tiedä jos nyt myynnissä oleviin on tehty ohjelmistopäivitys joka korjaa ohjelmaoppaan ruotsinkielisyyden. Saa sen päivityksen teetettyä huollossa, mutta kantsii miettiä siitä koituvia matka tai postikuluja. Oman auton käytöllekin on laskettava kustannuksia. Esim 0,42 senttiä/km, niin äkkiä koituu boksin hinta. Muuten se boksi toimii ihan ok.
Jos itellä on tietsikka, niin kantsii ostaa boksi jossa rs232 liitin jolloin päivityksen voi tehdä itse. Ei voi luottaa myyjään eikä valmistajaan että korjaavia päivityksiä tulee antennin kautta. Myös kantsii tsekata laitteen valmistajan sivua, että siellä on jaossa päivityksiä. - Muuan2
on..... kirjoitti:
philips dtr200. En tiedä jos nyt myynnissä oleviin on tehty ohjelmistopäivitys joka korjaa ohjelmaoppaan ruotsinkielisyyden. Saa sen päivityksen teetettyä huollossa, mutta kantsii miettiä siitä koituvia matka tai postikuluja. Oman auton käytöllekin on laskettava kustannuksia. Esim 0,42 senttiä/km, niin äkkiä koituu boksin hinta. Muuten se boksi toimii ihan ok.
Jos itellä on tietsikka, niin kantsii ostaa boksi jossa rs232 liitin jolloin päivityksen voi tehdä itse. Ei voi luottaa myyjään eikä valmistajaan että korjaavia päivityksiä tulee antennin kautta. Myös kantsii tsekata laitteen valmistajan sivua, että siellä on jaossa päivityksiä.Ei ole mitään ideaa ostaa toosaa, jota pitää heti ruveta päivittämään.
Eiköhän ongelma ole jo poistettu. - gigantista
Halpa Dantax T-boksi toimii erittäin hyvin,tekstityksenkin puolesta.
Toimii myös scartittomissa tv:ssa. - Rahat takas
gigantista kirjoitti:
Halpa Dantax T-boksi toimii erittäin hyvin,tekstityksenkin puolesta.
Toimii myös scartittomissa tv:ssa.Ostin Dantaxin. Tekstitys jää ruutuun, ääni pätkii, taso pomppii. Txt tv:tä ei voi selata eteenpäin napilla, sivut hyppii. Tarvitsee aina kijoittaa haluama sivun numero. Hukkaa kanavat silloin tällöin. Liekö yksilövika, en usko. Hyvää: rf ulostulo videolle.
- Hipsu
Mitäs mieltä olette Nokia Mediamaster 120 T -digiboksi? Onko se hyvä, toimiva jne.?
- busa
Meillä on mökillä 120T. Kyllä se ihan hyvä on ollut. Erikoisuutena että sitä on mahdollista käyttää 12V akullakin. Huonona puolena vain yksi scart, eli tulee pikkasen kytkentäongelmia jos haluaa videotkin kytkeä samaan ketjuun ja videoissakin sattuu olemaan vain yksi scart.
- 12 voltilla!
busa kirjoitti:
Meillä on mökillä 120T. Kyllä se ihan hyvä on ollut. Erikoisuutena että sitä on mahdollista käyttää 12V akullakin. Huonona puolena vain yksi scart, eli tulee pikkasen kytkentäongelmia jos haluaa videotkin kytkeä samaan ketjuun ja videoissakin sattuu olemaan vain yksi scart.
Eli jos haluaa edullisen Conax MHP digiboksin joka toimii myös mökkikäytössä niin Humax Digifox on varteenotettava valinta.
- Humax Digifoxiin pettynyt P...
12 voltilla! kirjoitti:
Eli jos haluaa edullisen Conax MHP digiboksin joka toimii myös mökkikäytössä niin Humax Digifox on varteenotettava valinta.
Ostin joulun alla Humax Digifoxin ja se pudottaa YLEN tekstitykset pois välillä jopa 10 minuutin välein, jolloin on aina irotettava virtalähde pistorasiasta ja buutattava digifoxi uudelleen.
Palautin Digifoxin kauppiaalle, joka ei uskonut Digifoxissa olevan vikaa, vaan anteenijärjestelmässä. Signaalivoimakkuus on kuitenkin koko ajan ollut 90 % ja kaikki muut perheen digiboxit toimivat moitteetta samassa antennipistokkeessa. - Tsaude
Humax Digifoxiin pettynyt P... kirjoitti:
Ostin joulun alla Humax Digifoxin ja se pudottaa YLEN tekstitykset pois välillä jopa 10 minuutin välein, jolloin on aina irotettava virtalähde pistorasiasta ja buutattava digifoxi uudelleen.
Palautin Digifoxin kauppiaalle, joka ei uskonut Digifoxissa olevan vikaa, vaan anteenijärjestelmässä. Signaalivoimakkuus on kuitenkin koko ajan ollut 90 % ja kaikki muut perheen digiboxit toimivat moitteetta samassa antennipistokkeessa.Jep,
Finnsatin mukaan tekstiongelmaan on tulossa ohjelmistopäivitys jossain vaiheessa.
Toinen probleemi minkä olen huomannut on se, että ilmeisesti antennisignaalin räpsyistä johtuen saattaa mennä tilaan jossa ilmoittaa että antennisignaali heikko tai signaali puuttuu. Toipuu tästä tilasta ainoastaan virtabuutilla.
Itsellä tätä ongelmaa, ja ainakin minun tapauksessani ei onnistu ajastinnauhoitukset. Ellei tietenkin ajasta myös sähköjä kellokytkimellä. Toivottavasti tähän saadaan myös korjaus. - madreynold
Tsaude kirjoitti:
Jep,
Finnsatin mukaan tekstiongelmaan on tulossa ohjelmistopäivitys jossain vaiheessa.
Toinen probleemi minkä olen huomannut on se, että ilmeisesti antennisignaalin räpsyistä johtuen saattaa mennä tilaan jossa ilmoittaa että antennisignaali heikko tai signaali puuttuu. Toipuu tästä tilasta ainoastaan virtabuutilla.
Itsellä tätä ongelmaa, ja ainakin minun tapauksessani ei onnistu ajastinnauhoitukset. Ellei tietenkin ajasta myös sähköjä kellokytkimellä. Toivottavasti tähän saadaan myös korjaus.Naapurillani ja hänen tuttavallaan sama vika eli välillä herjaa et signaali heikko ja pitää tehdä IVO-bootti, jonka jälkeen homma taas toimii. Mielestäni tämmöistä skeidaa ei pitäisi laskea markkinoille ollenkaan tai sitten korjaukset pitäisi saada mahd.nopeasti
- Tsaude
madreynold kirjoitti:
Naapurillani ja hänen tuttavallaan sama vika eli välillä herjaa et signaali heikko ja pitää tehdä IVO-bootti, jonka jälkeen homma taas toimii. Mielestäni tämmöistä skeidaa ei pitäisi laskea markkinoille ollenkaan tai sitten korjaukset pitäisi saada mahd.nopeasti
Minuakin ärsyttää tuo keskeneräisten tuotteiden markkinoille tuonti. Itse ainakin jos jonkun aparaatin ostan niin käyttöön se tulee eikä odottamaan jotain päivitystä hamassa tulevaisuudessa.
Ainakin osa jälleenmyyjistä on muuten lopettanut Digifoxien myynnin siihen saakka kunnes ohjelmapäivitykset ja korjaukset ongelmiin tulevat. - Rahikainen
Humax Digifoxiin pettynyt P... kirjoitti:
Palautin Digifoxin kauppiaalle, joka ei uskonut Digifoxissa olevan vikaa, vaan anteenijärjestelmässä. Signaalivoimakkuus on kuitenkin koko ajan ollut 90 % ja kaikki muut perheen digiboxit toimivat moitteetta samassa antennipistokkeessa.Humax Digifoxilla
1) YLE:n tekstitys ei aina toimi kunnolla. Äärimmäisen ärsyttävää, kun YLE on oikeastaan ainoa taho, jossa tekstitystä tarvitsee, sieltä tulee paljon muun kuin englanninkielisiä ohjelmia.
2) Noin joka toinen ilta boksi ei käynnisty kunnolla, vaan virtalähde pitää irroittaa pistorasiasta ja laittaa takaisin. Silloin käynnistyy, mutta äärimmäisen harmittavaa.
3) Teksti-TV on niin luokaton, ettei sitä voi käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3134213Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352375Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822026- 1411521
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!401018Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein135980- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901- 26897
Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877