Lentosukat

jalkaan??

Onko teillä Thaimaassa käyneillä ollut koneessa lentosukat? Olen parikymppinen ja luulut, että vain vanhat pitää lentosukkia mutta olen kuullut että jalat turpoaa koneessa älyttömästi jos ei ole niitä lentosukkia.....

25

6266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peti

Turpoaa joka tapauksessa vaikka nuori oletkin. Kyllähän ne lentosukat auttaa. Kannattaa käyttää...

• ovat

pitkällä lennolla, on nuori tai vanha sama juttu että turpoaa.

• kanssamatkustaja

...eli heti aamustako, ennen kuin nousee vuoteesta (anoppi niin opasti) vai riittääkö, että ennen lentokoneeseen menoa vetää sukat jalkoihin?

• matkaan tammikuun alussa

Mä kylläkin laitan lentosukat jalkaan vasta kun muutoinkin pukeudun lähtöön (kentälle 10 min. matka),kyllä tosiaankin auttaa jalkojen turpoamiseen....

• pukea sukat
        matkaan tammikuun alussa kirjoitti:

Mä kylläkin laitan lentosukat jalkaan vasta kun muutoinkin pukeudun lähtöön (kentälle 10 min. matka),kyllä tosiaankin auttaa jalkojen turpoamiseen....

Pukekaa sukat piilossa jalkoihinne. On ne niin hirveen näköiset..

• TJ..
        pukea sukat kirjoitti:

Pukekaa sukat piilossa jalkoihinne. On ne niin hirveen näköiset..

"On ne niin hirveen näköiset"

Sukat vai jalat?

• nenna69

matkaa suosittelevat lääkärit

• sukat

muijan äiskä osti ku viime matkalla jalkani näyttivät lähinnä jalkapalloilta :) hehehehe

• Mirkkuli30

Suosittelen käyttämään lentosukkia. Ohjeitten mukaan ne pitäisi pukea heti aamulla, vaikka lähtö olisi vasta illalla..mutta mulla ovat toimineet hyvin, vaikka laittaisin vasta illalla ennen lentoa.
        Eiväthän nuo kauniit ole, mutta kivempi olla, kuin koivet ei turpoo niin kovasti. =)

• suosittelen
        Mirkkuli30 kirjoitti:

Suosittelen käyttämään lentosukkia. Ohjeitten mukaan ne pitäisi pukea heti aamulla, vaikka lähtö olisi vasta illalla..mutta mulla ovat toimineet hyvin, vaikka laittaisin vasta illalla ennen lentoa.
        Eiväthän nuo kauniit ole, mutta kivempi olla, kuin koivet ei turpoo niin kovasti. =)

itse käytän jokaisella lentomatkallani lentosukkia,päälle vain villasukat niin ei kukaan nää niitä..:D itse olen myös parikymppinen ja koen sukat todella hyväksi. JOs lento on ollut illalla olen tehnyt niin että kentällä jalat nostanu noin puoleksi tunniksi esim penkille ja laittanut sitten sukat jalkaan.suositushan on että jalat pidettäisiin ylhäällä ennen sukkien laittamista

• fsgj

Mitäs kun mulla on aina reissulla nuppi turvoksissa(ja sen jälkeen), niin auttaisko jos vetäisin tollasen lentosukan heti aamusta päähäni? Siis ennen kun nousen ylös sängystä ja pitäisin sitä sit koko loman päässäni?

• odotellaan..

las palmasin lennolla.

• fsgj
        odotellaan.. kirjoitti:

las palmasin lennolla.

Hei Spede..mä en ole koskaan edes käynyt kanarialla, toisin kuin sinä. Jos et ymmärrä ironiaa, pidä turpasi kiinni, hyppää tuulipukuusi ja käy ostamassa kaupasta makkaraa...JOOKOS!

• 2 ollut tulppa

ostaa esim. Instrusta eikä mistään cittarista 9,90. Pitäisi lailla kieltää nuo markettien lentosukat sillä ne on vain kireät tekeleet. Ja että ne toimii oikein ne pitää laittaa väh. 12 tuntia ennen lentoa.Jos taipumusta veritulppaan niin ei auta nekään.

• turvotus on kipeetä

silti jo aamusta heti tukisukat jalkaan. Jos on aamulla lento niin heti noustessa tai mieluummin jo sängyssä, sukat jalkaan.

Kyllä sen "ruman" sukan kestää paremmin kuin veritulpan tai hankalan turvotuksen. Itse olen nyt ostanut Instrusta niitä sukkia, jotka ei kyllä perusnailoneista eroa mitenkään, noin ulkonäöllisesti. Tehokkaampia löytyy sitten mittojen mukaan joistan terveysliikkeistä. Voipi olla, että Instrustakin saa mittojen mukaisia.

Mulla on turvotus vähentynyt kun vähensin hiilareita. Hoikallakin voi jalat turvota runsaasti ja joillakin ei niin hoikilla, ei välttämättä turvottelua tule. On niin henkkohtaista. Anopilla on iso maha mutta jalat aivan ruikut.

• VesiPelle

Lennolla kannattaa käyttää niitä "tukisukkia", ja muutenkin noudattaa seuraavia suosituksia : Juo paljon vettä (edistää nestekiertoa), liiku tasaisin väliajoin, pyörittele nilkkoja ja vältä suolaisia ruokia. Alkoholi pahentaa turvokkia, samoin kahvi.
        Itse lennän paljon, ja kun siirryin näihin pikkukonsteihin, niin turvotus ei ole ollut niin paha. Mutta nesteen kertyminen hyvin yksilöllistä, veden juonti on kyllä muutenkin suositeltavaa kuivan sisäilman vuoksi.

• vinkit
        VesiPelle kirjoitti:

Lennolla kannattaa käyttää niitä "tukisukkia", ja muutenkin noudattaa seuraavia suosituksia : Juo paljon vettä (edistää nestekiertoa), liiku tasaisin väliajoin, pyörittele nilkkoja ja vältä suolaisia ruokia. Alkoholi pahentaa turvokkia, samoin kahvi.
        Itse lennän paljon, ja kun siirryin näihin pikkukonsteihin, niin turvotus ei ole ollut niin paha. Mutta nesteen kertyminen hyvin yksilöllistä, veden juonti on kyllä muutenkin suositeltavaa kuivan sisäilman vuoksi.

että ei maininnut aspiriiniä.

- näin tyhmä ammattilainen ei jatkaisi mun firmassa.

- uusia (fiksuja) ihmisiä kun mun firmaan rekrydöidaan, niin tämä tukisukkakysymys on No:1.

• aina lennolla
        turvotus on kipeetä kirjoitti:

silti jo aamusta heti tukisukat jalkaan. Jos on aamulla lento niin heti noustessa tai mieluummin jo sängyssä, sukat jalkaan.

Kyllä sen "ruman" sukan kestää paremmin kuin veritulpan tai hankalan turvotuksen. Itse olen nyt ostanut Instrusta niitä sukkia, jotka ei kyllä perusnailoneista eroa mitenkään, noin ulkonäöllisesti. Tehokkaampia löytyy sitten mittojen mukaan joistan terveysliikkeistä. Voipi olla, että Instrustakin saa mittojen mukaisia.

Mulla on turvotus vähentynyt kun vähensin hiilareita. Hoikallakin voi jalat turvota runsaasti ja joillakin ei niin hoikilla, ei välttämättä turvottelua tule. On niin henkkohtaista. Anopilla on iso maha mutta jalat aivan ruikut.

mikä on sitten terveysliike jos ei Instru? Ja ne ei ole nailonia vaan kumisekoitetta...siis ne aidot. Minua kyllä nyt kiinnostaa mitä tarkoitat?

• sukat on pop

Kaikila yli 4 tuntisilla lennoilla, loppu turvotukset.
      Kannattaa vääntää ne jalkaan aamusta, niin ei tarvii painia sukkien kanssa sitten kun on kiire jo lähteä.
      Niiden kuuluukin olla tiukat ja jos ne niin vaivaa aamulla, niin jätä varret rullaamatta ylös ja tee se sitten vasta ku lähet kentälle....järkeään saa käyttää!!!!
      Vai vielä rumannäköiset ...hahhaaa
      Nehän on ihan normaalin polvisukan näköiset, paksummat vaan.
      Siksitoiseksi kaikki ne jotka valittaa näöstä, kuulunevat takuullä siihen ääliöryhmään jotka ei käytä pyöräilykypärää, ku se on niin ruma.
      Tuollaisten ihmisten evoluution kaari saakin päättyä nopeammin..mielummin ennen kuin ryhtyvät jatkamaan sukua, ettei tyhmyys periydy.........

• matkaan taas kuljen

Samalla lailla ne nesteet kiertää nuorella kuin vanhallakin. Tai siis jättää kiertämättä, kun jalat on pitkään alaspäin. Veivaa vaan ne sukat jalkaan niin pääset perillä heti liikkeelle. Mielellään heti aamusta matkapäivänä. Ja muista juoda koneessa riittävästi eikä suolan kanssa kannata läträtä. Kevyttä ruokaa muutenkin pari päivää ainakin ennen lentomatkaa, ettei suoli jumahda.

Tarvit sinä sukat kuitenkin Suomen päässä ja lentokoneessa, miksei ne sitten saa olla ne lentosukat?

• Pikku Jorma Kovana

Mä kun kattelen lentoemojen pyllyjä niin alkaa keskimmäistä jalkaa aina turvottamaan. Saakohan näitä sukkia sellaista kolme jalkaista mallia?
        Muita vinkkejä?

• terveysliike
        Pikku Jorma Kovana kirjoitti:

Mä kun kattelen lentoemojen pyllyjä niin alkaa keskimmäistä jalkaa aina turvottamaan. Saakohan näitä sukkia sellaista kolme jalkaista mallia?
        Muita vinkkejä?

itse ostin vuosia sitten tuolta Terttu Liljan liikkeestä sukat.

• kfjsf

• Haisunäätä vauhdissa

Mitäs sitten pitäisi tehdä jos ja kun lennon aikana pierettää niin maan perusteellisesti?
      Ihan 5 minuutin välein ei viitsisi vessaan pomppia päästelemään.
      Maha turpoaa kuin pallo, kun on pidäteltävä ettei naapuripenkin Irmeli pyörry hajuun.

• hajuton

ilmastointi, että voit päästellä istuallasi.
        Parempi pierusi ilmassa kuin muilla pissat housussa.

Matkapieruja voi koittaa vähentää jättämällä syömättä, viljatuotteet, palkokasvit ja muut ilmavaivoja aiheuttavat päivä/ kaksi ennen reissua. Itseäni "kaasuttaa" myös pähkinät ja sitrushedelmät, maito...
        Voin syödä: lihatuotteet ja kypsytetyt kasvikset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6114
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4802
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      98
      3055
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      2873
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2125
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1077
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      86
      1039
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      126
      981
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe