Mulla on todella ongelma noista huuliherpeksistä. Nytkin huulessa 1cm x1cm hirveän näköinen märkivä kipeä rakkula . Olen käyttänyt vaivaan tarkoitettuja lääkkeitä mutta niistä ei ole ollut apua. Onko kenelläkään tietoa miten rakkuloista pääsee eroon NOPEASTI ja ettei niistä tulisi niin suuria kuin nyt??? Vai menenkö ostamaan naamarin??
huuliherpes
13
3826
Vastaukset
- pihavaris'
Ennen käytin taloussriitä, nykyisin polttoaineen jäänestoa, jota saa autotarvikeliikkeistä. Kun huomaa herpesoireita, pitää käyttää sitä useaan kertaan. Minulle ei herpestä ole tullut enää vuosiin. Lääkärituttava kyllä kauhisteli...
- pete...
virus on veressä ja siitä ei pääse eroon. aurinko, väsymys,stressi laukasee huuliherpeksen! Hyviä keinoja ennalta ehkästä on ottaa omega 3 tabuja ja käyttää labello hydro care huulirasvaa (vaaleen sininen)
- skäribo
luultavasti kauhisteli etukäteen sitä, mitä sanoa sinulle sitten kun olet vakavasti sairas. Mitään muuta seurausta moisista "parannuskeinoista" tuskin on odotettavissa.
Apteekit ovat täynnä toimivia herpessalvoja. Miksi niitä on niin mahdoton käyttää?
- itse kokeilin
...oli hyvä,siksi,että herpes ei levinnyt, ja paranikin suht nopeasti...
suosittelen Sini- jepperi
Itselläni ei tuo compeedin laastari tunnu tehoavan. Pari kertaa olen koittanut hoidattaa sen avulla huuliherpeksen aivan alusta loppuun saakka ja joka kerralla oireet ovat olleet pahemmat kuin voiteilla. Tälläkin hetkellä huuliherpes on taas ottanut vallan ja jo kihelmöintivaiheessa lykkäsin laastarin huuleen ja yön yli herpes oli päässyt rakkuloille. Aluksi rakkulat pysyivät laastarin sisällä, mutta päivän kuluttua rakkuloita oli myös levinnyt muualle huuleen, joka on aivan uusi juttu minulle. Vaihdoin laastarit ohjeiden mukaan. Nyt koitan hoitaa taas kerran herpeksen voiteen avulla loppuun. Compeed lievittää kyllä selvästi enemmän kihelmöintiä ja on huomaamaton, mutta minuun sillä ei näytä olevan hoitavaa vaikutusta. :)
- siti
C- vitamiinia reilummin ja Teatree - öljyä siihen rakkulaan heti ensimmäisten oireiden ilmaannuttua.
- tähän
Hiero rakkula varovasti RIKKI teatree öljyyn kastetulla talouspaperin palalla. pyyhi useita kertoja päivässä teatreellä. Haisee pahalle mutta tehoaa. Jos kerkiät hieroa huulessasi tuntuvaa kihelmöintiä jo ennen rakkulavaihetta, jää rakkula tulematta. Jatka kuitenkin hoitoa pari päivää.. Muuten tehoaa ne apteekin voiteetkin jos ennen rakkulavaihetta kerkiää hätiin...
- loitolla
Nonin säännöllinen sisäinen käyttö pitää moisen ilkimyksen loitolla.
- hakemaan apteekista
liuoksen ja pistät sen itseesi ja käytät säännöllisesti ni ei varmaa tule enää herppestä!!!
- puuteria
yskänrakkulan päälle useita kertoja päivässä. Toimii ja parantaa haavatkin! On kokemusta!
- alkaa kihelmöidä
purista valkosipulista mehua rakkulointikohtaan, anna vaikuttaa pari minuuttia ja pese pois, 2-6 kertaa päivässä niin kauan kuin oireita kestää.
Minulta katosi kerran kuukaudessa liki 20 vuotta uusinut herpes viideksi vuodeksi, sitten tuli pari pientä näppyä uudelleen käsiteltäväks ja nyt on ollut taas poissa ½ vuotta. - kysyjälle
Syö sinkkiä ennalta ehkäisyyn, auttaa huuliherpeksen, flunssan, kuin moneen muuhunkin vaivaan. Myös huulivoide Blistexsistä, on ollut apua.
- slurp
Paa siihen pepantteenia, se on hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549