Tilanne seuraavanlainen. Tapasin reilut 2 vuotta sitten naisen jolla 2 lasta edell. avioliitosta. Lapset vuoroviikoin viikko äidillään, viikko isällään. Joulut yms. sitten erityisjärjestelyin.
Koska olemme olleet pidempään jo yhdessä ja pidämme toisistamme kovasti, mielessä ja puheena on ollut yhteenmuuttaminen.
Jotenkin vaan en tunne oloani mukavaksi kun nämä hänen exänsä kanssa tekemät lapset ovat kuvioissa mukana. Toki tulen heidän kanssa loistavasti toimeen... mut ei vaan tunnu siltä kuin ehkä pitäisi, vaikka kuinka olen yrittänyt. Omia lapsia olen halunnut koko ikäni ja tämän nykyisen kanssa se ei onnistu, siksi ottaa koville tilanteen hyväksyminen joka hetki.. Koska se on suurimpia asioita maailmassa mitä olen toivonut. Ikäeroa meillä on lähes reilut 7 vuotta.
Yhteenmuuttaminen.. oman asunnon ostaminen, maksanko siis lopun elämäni jonkun toisten tekemien lasten kodista ja heidän ruuista yms yms.. ja asumisesta? tarkoitan lähinnä nyt asuntoa, onko järkevää maksaa asuntolainaa, jota "käyttävät" ex avioliiton jälkeläiset??
Lähdenkö tähän kuvioon mukaan, onko kokemuksia tulisiko onnistumaan, vai etsinkö ikäistäni seuraa ja yritän saada omia jälkeläisiä ja sen ydinperheen?
Asiallisia vastauksia ja mieluusti kokemuksia olisi kiva kuulla. Voivottelut ja haistattelut voi puolestani mainiosti kirjoittaa jollekin toiselle palstalle.
Miten tehdä?
20
1750
Vastaukset
- harkita sitä eroa
minusta vastasit aika hyvin itse kysymykseesi.puhuit muitten jälkeläisistä ja sanoistasi paistoi se ettet edes halua maksaa heidän menoistaan.ei siinä mitään tuomittavaa ole,ainakaan vielä.hyvä että mietit asiaa nyt etkä vasta muuton jälkeen.
sinun kannattaa kyllä harkita vakavasti että etsit itsellesi lapsettoman naisen.tai ylipäätään että kannattaako niitä lapsia edees hankkia,muista että voit pian tuntea noin jopa omia lapsiasi kohtaan.
koitahan päättää ennen kun lapsia ja äitiä satutat enemmän.onnea vaan yritykseen- tarkoitin_____
en kaivannut negatiivista kommentia, mutta johan sen kirjoitit. Alkup. kirjoitin, että lapsia olen halunnut aina, mutta sä et sitten sitä ymmärtänyt miltä se voi tuntua kun niitä ei ole.. etpä varmaankaan ole ainoa joka asian vaan kuittaa, ja kääntää ikään kuin omaksi syyksi.
Jos omia lapsia ikinä saisin tässä maailmassa, niin tärkeimpiä ne mulle olisi.
Eli kiitos vaan kommentistasi, mutta et varmasti lukenut sitä viimeistä riviä, jossa kerroin, mitä haluaisin kuulla. Jos negatiivisella suhtautumisella ja tietoisella mielenpahoittamisella hyvän olon itsellesi, niin onnistuit..nauti, olet nero.
- Hanki oma perhe
Älä pilaa elämääs tuollaiseen, etenkin kun voit saada vielä oman perheen.
- äiti teresa
ja mietin kyllä pitkään. Keskustelin asiasta mieheni kanssa. Miksi meillä pitää olla "iso" asunto vain siksi että hänen lapsensa käyvät joka toinen viikonloppu.
Mieheni ymmärsi ja hän maksoi 2/3 vuokrasta, niiden viikonloppujen ruuan kun lapset olivat käymässä jne.
En ole maksanut senttiäkään hänen lastensa kuluista. Joululahjat ym. on eri asia. - rokap
Taisit alkuperäinen itse provosoitua tuosta kommentista.
Kyllä tuota kommenttia kuulee asiaan perehtyneelläkin palstalla (supli).
Jos et voi hyväksyä negatiivisia kommentteja, miksi edes kirjoitit? Et voi aikuisena tosissasi odottaa saavasi vain pelkkiä päänsilittelyitä, siitä, että elämäsi on surkeaa ja voi voi ja pat pat.
Kirjoituksestasi ymmärtää, että et oikeastaan halua edes yrittää, ja että olet jo tehnyt päätöksen, jota et halua itsellesi myöntää.
Tuskin kovin moni uusperhe onnistuu, jos toinen puoliso, etenkin lapseton, ei voi sietää ajatusta puolisonsa lapsista.
itse olen lapseton, ja miehellä on lapsi edellisestä liitostaan. Ikinä en ole ajatellut, että en halua hänen elävän meidän kodissamme.
Ja sanoit myös, että nykyisen naisesi kanssa et voi lapsia saada. se on jo yksi hyvä syy, kun kerta todella haluat saada omia lapsia.
Parisuhteelle se on todella kova paikka, jos toinen haluaa, ja toinen ei tai ei saa lapsia.
Amor omnia vincit - rakkaus voittaa kaiken. Uskotko siihen myös itse?- kommentteja kuin
kommentteja!
En todellakaan kaivannutkaan mitään mainitsemiasi asioita pat pat jne..
Jos ymmärsit kirjoitukseni niin, etten edes halua yrittää, olet ymmärtänyt lukemasi väärin. Siihen en voi sitten valitettavasti vaikuttaa. Kaikkihan ymmärtää lukemansa niin kuin ymmärtää tai (haluaa).
On vaan jännä huomata, että positiivisessa mielessä laitoin vaan viestin ja kysyin mielipiteitä, niin aika moni on laittanut jotain negatiivista mua itseäni kohtaan. En pahaa ole ikinä tehnyt / halunnut kellekään, kaikkea muuta. Kuten ensimmäinen vastaaja, "ettet enempää satuta naista ja lapsia"....
voi hyvänen aika..
Elävä ja tunteva ihminen olen minäkin, vaikkakin satun nyt mies olemaan.. ja jotain ajatuksia julki tuomaan.. ehkäpä se oli virhe, jos kannanotto on tuota osastoa.. Mut, kuitenkin, iloista joulun odotusta!! - rienata...
kommentteja kuin kirjoitti:
kommentteja!
En todellakaan kaivannutkaan mitään mainitsemiasi asioita pat pat jne..
Jos ymmärsit kirjoitukseni niin, etten edes halua yrittää, olet ymmärtänyt lukemasi väärin. Siihen en voi sitten valitettavasti vaikuttaa. Kaikkihan ymmärtää lukemansa niin kuin ymmärtää tai (haluaa).
On vaan jännä huomata, että positiivisessa mielessä laitoin vaan viestin ja kysyin mielipiteitä, niin aika moni on laittanut jotain negatiivista mua itseäni kohtaan. En pahaa ole ikinä tehnyt / halunnut kellekään, kaikkea muuta. Kuten ensimmäinen vastaaja, "ettet enempää satuta naista ja lapsia"....
voi hyvänen aika..
Elävä ja tunteva ihminen olen minäkin, vaikkakin satun nyt mies olemaan.. ja jotain ajatuksia julki tuomaan.. ehkäpä se oli virhe, jos kannanotto on tuota osastoa.. Mut, kuitenkin, iloista joulun odotusta!!Itse olen nainen ja melko samanlaisessa tilanteeessa kanssasi. Olen myös saanut osakseni kokea halveksuntaa ym., kun olen tuonut nykyisen kuvioni ongelmia julki. Useasti meitä lapsettomia uusperheen jäseniä syrjitään ja oikein suvun voimalla, lapsen molemmilta puolilta, jos tulee sanomista. Mieti tarkkaan vielä, kun voit. Niin teen minäkin, ennenkuin synnytän yhtään lasta uusperheeseeni.
- tilanteen
rienata... kirjoitti:
Itse olen nainen ja melko samanlaisessa tilanteeessa kanssasi. Olen myös saanut osakseni kokea halveksuntaa ym., kun olen tuonut nykyisen kuvioni ongelmia julki. Useasti meitä lapsettomia uusperheen jäseniä syrjitään ja oikein suvun voimalla, lapsen molemmilta puolilta, jos tulee sanomista. Mieti tarkkaan vielä, kun voit. Niin teen minäkin, ennenkuin synnytän yhtään lasta uusperheeseeni.
Ymmärtävästä kommentista!
Olisipa muuten varmaan rakentavaa vaihtaa ajatuksia.. mitä olet itse mieltä.. - tottakyllä
rienata... kirjoitti:
Itse olen nainen ja melko samanlaisessa tilanteeessa kanssasi. Olen myös saanut osakseni kokea halveksuntaa ym., kun olen tuonut nykyisen kuvioni ongelmia julki. Useasti meitä lapsettomia uusperheen jäseniä syrjitään ja oikein suvun voimalla, lapsen molemmilta puolilta, jos tulee sanomista. Mieti tarkkaan vielä, kun voit. Niin teen minäkin, ennenkuin synnytän yhtään lasta uusperheeseeni.
voisi olla rakentavaa vaihtaa ajatuksia.. tuntuisko susta siltä, jos ja kun olet 'hengenheimolainen'...
ilmoittele, jos susta siltä tuntuu.. - ajatuksia asiasta
tilanteen kirjoitti:
Ymmärtävästä kommentista!
Olisipa muuten varmaan rakentavaa vaihtaa ajatuksia.. mitä olet itse mieltä..ja olen selaillut näitä sivuja välillä yksin ollessani. Täällä on niin monenlaisia kohtaloita, että jotkut tuntuvat ihan omalta. Haluan joskus lapsen, mutta en tiedä, haluanko sitä juuri nykyiseen järjestelyyn...
- Nimetön
ajatuksia asiasta kirjoitti:
ja olen selaillut näitä sivuja välillä yksin ollessani. Täällä on niin monenlaisia kohtaloita, että jotkut tuntuvat ihan omalta. Haluan joskus lapsen, mutta en tiedä, haluanko sitä juuri nykyiseen järjestelyyn...
Kirjoita mulle, niin vaihdetaan mietteitä..
[email protected] - ongelmaan
tottakyllä kirjoitti:
voisi olla rakentavaa vaihtaa ajatuksia.. tuntuisko susta siltä, jos ja kun olet 'hengenheimolainen'...
ilmoittele, jos susta siltä tuntuu..Joko löysit vastauksen ongelmaasi? Lapseton nainen...:)
- pohdinnassa
ongelmaan kirjoitti:
Joko löysit vastauksen ongelmaasi? Lapseton nainen...:)
edelleen.. :) kuis?
- lapseton(?)
Olen seurustellut ihmisen kanssa, jolla on lapsi. Hän asuu lapsensa kanssa ja yhteenmuutosta olemme keskustelleet, mutta sille tasolle se on jäänytkin. Itse pidän lapsesta ja lapsi minusta, mutta ongelmia tulee joskus kasvatus kysymyksistä, kun minulle ei anneta sen suhteen osuutta vaikuttaa. Kannattaa todella puntaroida, mihin on joutumassa, jos perustaa uusperhettä. Vaikka kuinka rakastaisi kumppaniaan, on aina muistettava mahdolliset TOISTEN lapset ja niiden vaikutus ehkä tulevaan perherakennelmaan (pikkusiskoineen ja veljineen). Ja lisämausteena tietenkin elämään liittyvät myös ne lapsen toisen vanhemman elinkuviot jne... Aika monimutkaista, mutta täälläkin mietintämyssyt vielä kuumana.
- eronnut uusperheläinen
Siinä se tuli jo sanottua. Eli mieti vielä.
Itse olen hiljattain uusperheen eron kokenut ja meillä tilanne oli hynttyitä yhteenlyötäessä miehen osalta melko sama kuin sinulla nyt. Me otimme riskin, ja tällä kertaa se ei kannattanut.
Olemme edelleen yhdessä mutta asumme erillämme, näin olisi ollut parempi alunperin. Mutta aina ei voi tietää etukäteen miten käy. Jälkiviisaus on sitä parasta, eikö ;-) Se että mietit vielä ja lykkäät yhteenmuuttoa ei vaikuta (toivottavasti) suhteeseenne, mutta antaa teille molemmille vielä mahdollisuuden punnita mitä elämältä haluatte. Tosi asiahan on että jos toiveet ei kohtaa niin ne eivät kohtaa. Lasten ollessa mukana kuvioissa, harkitse tarkkaan mitä teet, sillä on tulevaisuudessa mittavat vaikutukset lasten elämään. Kuvittele tilanne 5 tai 10 vuoden päästä, missä olette, minkälaista elämää elätte? Onko se sitä mitä haluat? Muista myös että lapsi tarvitsee aikuisen joka hyväksyy hänet sellaisena kuin on, ja koska lasten isä on kuvioissa mukana, myös hänet sinun tulee hyväksyä. Vaikeita asioita... Jos päädytte muuttamaan yhteen toivotan sydämestäni onnea ja voimia uusperhe-elämään! Mutta älä unohda sitä että yhdessä voi olla asumatta yhdessä, joskus sekin onnistuu. Tahtoa tarvitaan molemmissa vaihtoehdoissa. Hyvää joulun odotusta!- tällaista_____
Näkökulmaa ja ajatuksia olisin kaivannut! Kiitos sinulle!
Toki ymmärrän kaiken, mitä kirjoitit.. jos toiveet ei kohtaa, niin ne ei kohtaa. Mut ei tässä välttämättä ole siitä kysymys. Tilanne on vaan omaa mieltäni kaivellut.
Kirjoitit tosi fiksusti just siitä mitä olen ajatellutkin, mitä on elämä 5 tai 10 vuoden päästä..
Totta on, että lapsethan eivät tässä saa joutua 'pelinappuloiksi' , (kuten alunperin mainitsinkin) lapsihan tarvitsee aikuisen joka ilman mitään ennakkoluuloja hyväksyy hänet juuri sellaisenaan, ainutkertaisena. Eihän lapset vielä voi, eikä pidäkään ymmärtää aikuisten ajatuksia.
Kiva, että sä ymmärsit, että kysymys oli vaan mun tunteista ja ajatuksista joita toin esille..
Yhdessähän olemme nytkin, asumatta yhdessä.
Sydämestäni lähetän sulle kiitoksia rakentavasta vastauksesta ja toivon Teille todella miellyttävää joulun odotusta ja lämmin sellaista aikaa, kun se kohta tulee! - että olet
tällaista_____ kirjoitti:
Näkökulmaa ja ajatuksia olisin kaivannut! Kiitos sinulle!
Toki ymmärrän kaiken, mitä kirjoitit.. jos toiveet ei kohtaa, niin ne ei kohtaa. Mut ei tässä välttämättä ole siitä kysymys. Tilanne on vaan omaa mieltäni kaivellut.
Kirjoitit tosi fiksusti just siitä mitä olen ajatellutkin, mitä on elämä 5 tai 10 vuoden päästä..
Totta on, että lapsethan eivät tässä saa joutua 'pelinappuloiksi' , (kuten alunperin mainitsinkin) lapsihan tarvitsee aikuisen joka ilman mitään ennakkoluuloja hyväksyy hänet juuri sellaisenaan, ainutkertaisena. Eihän lapset vielä voi, eikä pidäkään ymmärtää aikuisten ajatuksia.
Kiva, että sä ymmärsit, että kysymys oli vaan mun tunteista ja ajatuksista joita toin esille..
Yhdessähän olemme nytkin, asumatta yhdessä.
Sydämestäni lähetän sulle kiitoksia rakentavasta vastauksesta ja toivon Teille todella miellyttävää joulun odotusta ja lämmin sellaista aikaa, kun se kohta tulee!kyllä ihmeellinen siinä mielessä että kirjoitat ongelmastasi palstalle ja sitten niille jotka osaa kirjoittaa oikein toivottelet hyvät joulut ja niille jotka ei ole just tasan samaa mieltä tai osaa kirjoittaa oikein niin melkeen haukut, et ole ihan ymmärtänyt oikein tälläisten palstojen tarkoitusta etkä ihan osaa ottaa jokaisesta kommentista sitä pointtia. Ei sua ole näissä viesteissä kukaan haukkunu tai ollu negatiivista, itse olet vaan sen näin tulkinnut koska asia sulle niin herkkä...
- voinut
että olet kirjoitti:
kyllä ihmeellinen siinä mielessä että kirjoitat ongelmastasi palstalle ja sitten niille jotka osaa kirjoittaa oikein toivottelet hyvät joulut ja niille jotka ei ole just tasan samaa mieltä tai osaa kirjoittaa oikein niin melkeen haukut, et ole ihan ymmärtänyt oikein tälläisten palstojen tarkoitusta etkä ihan osaa ottaa jokaisesta kommentista sitä pointtia. Ei sua ole näissä viesteissä kukaan haukkunu tai ollu negatiivista, itse olet vaan sen näin tulkinnut koska asia sulle niin herkkä...
tuonkin asian jättää kommentoimatta, etkö osaa mitenkään kommentoida asiallisesti? Onko tosiaan pakko toiselle tuottaa pahaa mieltä? Onneksi alkuperäinen tosiaan sai todella rakentavia ja asiallisiakin kommentteja!
- ei oikeasti ole
voinut kirjoitti:
tuonkin asian jättää kommentoimatta, etkö osaa mitenkään kommentoida asiallisesti? Onko tosiaan pakko toiselle tuottaa pahaa mieltä? Onneksi alkuperäinen tosiaan sai todella rakentavia ja asiallisiakin kommentteja!
Nyt en oikein ymmärrä alkuperäistä kirjoittajaa. Kunnon keskustelua ei saa aikaiseksi, jos erilaisia mielipiteitä ei saa tuoda julki. Tämä "karrikointi" nimenomaan tuo julki niitä asioita, joita uusperheeseen mennessä tulee miettiä.
Jos et siedä tällä palstalla asioista, jotka tulkitset negatiivisiksi, niin mieti kykenetkö sietämään niitä "negatiivisia" asioita oikeassa elämässä, uusperheessä. Jos jo seurustelusuhteessa ajatus vieraan lasten elatuksen "maksamisesta" vie yöunet, niin mieti mitä se on, jos elät niiden vieraiden lasten kanssa.
Ja tämä ei ollut sinun haukkumistasi.
- Kohta taas yksin
Entisen liiton lapset on joko hyväksyttävä tai sitten ei kannata muuttaa edes yhteen. Nykyinen mieheni halusi kovasti muuttaa kanssani saman katon alle ja mennä naimisiin, vaikka minulla on lapsia entisestä liitosta. Nyt yhteiselo on muuttunut painajaiseksi. Mieheni ei tule toimeen lasteni kanssa. Murkkuikäiset lapseni eivät hyväksy häntä "komentelemaan" itseään. Mieheni käyttäytyy kuin pikkukakara kun alkaa inttää ja vängätä lasteni kanssa joka asiasta. Erokin on jo vireillä, joten se siitä onnellisesta uusperheestä. Mun rahat riittivät hyvin, kun elin yksin lasteni kanssa. Nyt kun on mies kuvioissa mukana, on tarvinnut ostaa uusi auto, taulutv, kotiteatterilaitteet ym. ym. Rahaa ei ole koskaan ja siitäkin syntyy tappelua. Mieheni rahat hupenevat jo tilipäivänä ja mun tarvis elättää niin hänet (ostaa jopa bensat autoon, kun HÄN kulkee työmatkat autolla ja minä pyörällä) kuin oma perheenikin sitten koko loppukuukauden ajan. Yksin olisi ollut parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv142276Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.451870- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948