kysymys

homo

Miksi homous on kuin " punainen vaate uskoville"?
Eikö sielun pelastuminen ole se tärkein?
Homot tuomitaan helvettiin, mutta muille kaikille armo riittää.

13

2129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytskä

Olen itse uskovainen nainen ja minulla on ollut tunteita samaa sukupuolta kohtaan. Luulen, että se miksi uskovaiset eivät hyväksy homoutta, johtuu siitä että he luulevat homoseksuaalisuuden takana olevan pelkkää lihan himoa.

Jumalan luomisjärjestyksessä on Jumala luonut miehen ja naisen, ja heidät lisääntymään ja olemaan yhdessä. Niinpä homous on heidän mielestään poikkema Jumalan luomisjärjestyksestä, perversio. Ne kenellä ei ole kokemusta asiasta, eivät voi aina ymmärtää homoseksuaalisuuden todellista luonnetta. Ajatellaan usein, että kyseessä on esim.haureuden demoni. Monet eivät pysty käsittämään, että rakkaus voi olla todellista myös kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen välillä.

Raamatussa puhutaan myös homoseksuaalisuudesta kielteiseen sävyyn, ja jotkut homot mainitaan nimenomaan synnin teon ja levittämisen yhteydessä. Siellä puhutaan myös normaalin sukupuoliyhteyden VAIHTAMISESTA homoseksuaaliseen sukupuoliyhteyteen. Tässä valossa esitettynä, homot saattavatkin näyttää irstailta, himojensa orjilta. Ihmisiltä, jotka ovat TIETOISESTI vaihtaneet esim. naisen toiseen mieheen, ja viettelevät toisia miehiä homouteen. Uskonkin, että tämänkaltainen toiminta on syntiä ja väärin.

Uskovaiset siis näkevät homouden nimenomaan ehkä tuossa yllä esitetyssä valossa, sillä Raamattu ei mainitse homoja, kenellä olisi todellinen rakkaussuhde. Siksi jyrkimmät uskovaisetkaan eivät ehkä usko rakkauteen samaa sukupuolta olevien välillä. On kyllä totta, miten Raamattu tuomitsee myös avionrikkojat, murhamiehet, valehtelijat jne helvettiin, mutta silti helvettiä ei heille niin usein julisteta kuin homoille.

Itse haluan uskoa, että jos ihminen ihastuu jatkuvasti samaan sukupuoleen, eikä hänelle ole edes annettu tunteita toista sukupuolta kohtaan, että tuomio helvetistä ei ole uskovaiselle mahdollinen. Mutta sen sijaan jos ihminen vaikka vietellään homoseksuaalisuuteen, ja siihen kasvaa himo, niin siinä tehdään tietoista valintaa synnissä elämisestä, ja näin ollen tuomio onoikeudenmukainen.

• rakkautta vai ystävyyttä

Oletko lukenut Ruutin kirjan sekä Daavidin ja Joonatanin ystävyydestä. Asennemaailma on paljon muuttunut Vanhan Testamentin ajoista. Homoseksuaalisuus on tänä meidän aikanamme ongelma ja liittynee (lähinnä länsimaisen) ihmiskunnan sosiaaliseen "evoluutioon".

• uskova__

hei... se on vähän mistä tuulee ja kellä. kuopion hiippakunnan piispa pitää homoja ja lesboja tasa-arvoisina kuin muitakin.. hän sanoi: "seksuaalisuus on rikkautta..." kun taas turussa on vähän toinen meininki. onneksi on naapurissa ruotsi, siellä asiat on edenny, ja ne tulevat etenemään täälläkin. aika näyttää vielä

• homo

Tytskä, hienosti kerroit miten asia on.
        Mut homona tuomitaan, mutta on mulla suurempi oljenkorsi, johon tuomitsijoilla ei ole mitään mahdollisuutta, Jeesus Kristus ja Hänen sovitus ristillä, KAIKKIEN EDESTÄ, myös minun, joka ei homoutta ole valinnut, ihan vapaasti saa tuomita, mutta risti tekee nekin tyhjäksi..

• sanoo bimies
        homo kirjoitti:

Tytskä, hienosti kerroit miten asia on.
        Mut homona tuomitaan, mutta on mulla suurempi oljenkorsi, johon tuomitsijoilla ei ole mitään mahdollisuutta, Jeesus Kristus ja Hänen sovitus ristillä, KAIKKIEN EDESTÄ, myös minun, joka ei homoutta ole valinnut, ihan vapaasti saa tuomita, mutta risti tekee nekin tyhjäksi..

Olen kanssasi ihan samaa mieltä!Meidät kaikki Jumala voi tuomita, mutta Jumala myös tuntee tarkalleen millaista tekoa me olemme homoina ja bi-ihmisinä. kaikenlaisuuksineen. Kyllä vastuullinen seksuaalisuus on rikkautta! Jumala on enemmän kuin ihmisten pienet ajatukset.

• bi_mannee

niin, ruotsista ne tulee nääki uudistukset,homojen häät ja yms...

kun turus aletaan kannattaa, ni se laillistetaan, turkuun vain odottamaan hyväksyvää piispaa.. jos riekkine olis turus arkkipiispa, niin sais jo kaikenlaiset mennä kirkois naimisiin

• Mielukka

Uskovaiset eivät luultavasti halua uskoa evolutioon tai "luojan" jatkuvaan luomisprosessiin.

-Hieman kärjistetysti - Kaikki oli jo valmiina, valmiina tarjottimella. * Kuka hitto sen **tanankin keksi, soppaa piti vielä lisää hämmentää *

* There is no, nothing, but a like show business *
      Pitäähän "pappienkin voida hyvin, varsinkin niin tärkeässä tehtävässä kuin kansanvalistuksessa. ;)

* Opetus "herranpelkoon ja ylemmille moraalin vartioille, joita tuskin kiinosti mikään muu kuin muita kansalaisiakaan.

* Ainostaan oma hyvinvointi *

• jinderi__

Miksi nyky yhteiskunnassa kaiken pitää olla normaalia ja hyväksyttävää homouden ja lesbouden.. Sitten perversiona pidetään esim. pedofiliaa.. Entäs miksi ei saisi perustaa ryhmäavioliittoja, siinä olisin itse ainakin mukana.. eikö olisikin huippua, kun olisi vaikka kolme vaimoa kotona.

• sairasta..
        jinderi__ kirjoitti:

Miksi nyky yhteiskunnassa kaiken pitää olla normaalia ja hyväksyttävää homouden ja lesbouden.. Sitten perversiona pidetään esim. pedofiliaa.. Entäs miksi ei saisi perustaa ryhmäavioliittoja, siinä olisin itse ainakin mukana.. eikö olisikin huippua, kun olisi vaikka kolme vaimoa kotona.

se on aikuisen vallankäyttöä lasta kohtaan, josta jää ikuiset jäljet sieluun. Mieti kaksi kertaa ennenkuin kirjoitat. Homoseksuaalisuus on kahden aikuisen välistä, vapaaehtoista seksuaalista toimintaa. Jos et näe siinä eroa, hae apua.

• ja mieti vähän.

hmm..

• voi.

varsin hyvin ilman raamattuakin. Toisen pakottaminen vasten tahtoaan ja/tai vahvemman asemaa käyttäen ei ole oikein. Tähän tulokseen voi päätyä varsin hyvin ilman raamattuakin.

Ongelma on lähinnä siinä että ei ymmärrä omaa käyttäytymistään ja siihen johtavia tekijöitä. Ymmärtämistä kun ei voi toisilta saada eikä toisille siirtää.

• TekstualC

Niin, missä kohtaa Raamattua on kirjoitettuna, että Jeesuksen armo on heteroille, mutta ei homoille?

Enpä ole vielä sitä kohtaa Raamatusta löytänyt :)

Vai, lukeeko Raamatussasi näin:
        "Sillä niin on Jumala heteroita rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään hetero joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iänkaikkisen elämän"?

Minun Raamatussani ei noin lue :)

• ARMOA ON SULLAKIN

Et voi noin vaan yleistää.
      Meistä ihan jokaisella on armonlahja, usko pois.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      9
      2259
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1865
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe