raskaustestauksen ajankohta

kärsimätön

Huomenna pitäis alkaa kuukautiset tai sit olen raskaana. Malttamattomana oon tehnyt jo viitenä päivänä testin ja kaikki näyttää negatiivista tulosta.

Onko näin et olis pitäny näkyy haamuviivoja jo? Niin kauan (2 viikkoa) oon odottanu huomista mut ihan masentunut nyt ku noi testit ei oo antanu mitään pienintäkään merkkiä, et voisin olla raskaana.

Kertokaa onko teil ollu noin, et ootte tehnee yhtä hölmönä testejä etukäteen ja tullu negaa mut sit ku myöhäs ni plussa?

7

1234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 lapsen äiti

mun mlemmat raskaudet näky testeis jo noin 9 äivää ovulaatiosta ihan selkeinä ja monella tutulla sama juttu.

Normaalissa raskaudessa S -hCG-pitoisuus nousee mitattavalle tasolle 5 - 7
      päivää hedelmöityksen jälkeen, eli kolmannen raskausviikon lopussa. Taso
      kaksinkertaistuu 1.5 vuorokaudessa ja on neljännen viikon lopussa eli
      ensimmäisten poisjääneiden kuukautisten aikaan keskimäärin 100 - 200 U/l
      (1st IRP) ja viikkoa myöhemmin 1000 - 2000 U/l. Normaaliraskaudessa
      huippupitoisuus (noin 100 000 U/l) saavutetaan kolmannen
      raskauskuukauden aikana, minkä jälkeen taso asteittain alenee.
      Synnytyksen jälkeen hCG-taso normalisoituu (alle 5 U/l) noin 2 - 3 viikossa.

• Pikku-Myy

Odottele ihan rauhassa! Joillain testi näyttää plussan vasta kun menkat on viikon - pari viikkoa myöhässä. Apteekin oman testin ohjeessa ainakin lukee että antaa tuloksen kun menkat päivän myöhässä. Nyt ajattele kaikkea muuta muutama päivä, ja jos ei ala kuulumaan niin sit vasta uus testi. Toivotaan parasta=)

• kärsimätön

Näin teen niin kun ohjeistit! :)

• väärät plussat.

Eipä olis mikään uus juttu herkkien testien haamut joilla ei sitten ookaan oikeesti mitään virkaa...
      Ja entä sitten vaikka tuleekin jos menkat on vasta päivän pari myöhässä? Ite odottelisin pari viikkoo jollonka varhaiskeskenmeno vaara alkaa olla ohi...ne ku on niin valitettavan yleisiä.

• jotain infoo

HCG-taso raskauden aikana: Advanded Fertility tai Birth and Babies. Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
        mIU/ml
        1 viikko 3 viikkoa 0-5
        2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
        3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
        4 viikkoa 6 viikkoa 1080->

tollanen taulukko oli perhesuunnittelun sivustolla...

• alle 10
        jotain infoo kirjoitti:

HCG-taso raskauden aikana: Advanded Fertility tai Birth and Babies. Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
        mIU/ml
        1 viikko 3 viikkoa 0-5
        2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
        3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
        4 viikkoa 6 viikkoa 1080->

tollanen taulukko oli perhesuunnittelun sivustolla...

naisen elimistössä voi olla muutenki hcg.tä alle 10 yksikköö vaikkei ois raskaanakaan. Ehkä tästäkin niitä haaleita haamuja?

• semmosta
        alle 10 kirjoitti:

naisen elimistössä voi olla muutenki hcg.tä alle 10 yksikköö vaikkei ois raskaanakaan. Ehkä tästäkin niitä haaleita haamuja?

Siis hcg:n tulee olla yli 10 yksikköö jos on raskaana.. Normaalisti hcg:tä on elimistössä noin 5 yksikköö. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      266
      5341
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      65
      4566
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4315
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3740
    5. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      46
      3734
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3677
    7. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      76
      3048
    8. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      53
      2888
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      28
      2863
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2626
    Aihe