Tietämätön

himpuli

Minua on askarruttanut tälläinen kysymys. Jos nainen ei ovuloi niin kuinka silti tulee kuukautiset? siis (Eikös ovulaatio tapahdu kierron puoli välissä ja jos munasolu ei hedelmöidy niin tulee kuukautiset.)

7

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirsikka10

Mä olen miettinyt samaa. Kävin syksyllä gynellä, ja se sanoi etten ole välttämättä koskaan ovuloinut, kuitenkin minulla on ollut kuukautiset kohta kymmenen vuotta. Gyne määräs keltarauhashormonia primolut nor nimistä. Auttaako lääke myös jotenkin ovulointiin?... otan sitä kierron 16-25 päivinä. Ovuloinninhan pitäisi tapahtua jo 14 päivä????.... Miksi lääkettä syödään kierron loppu puolella?...Ainakin kuukautiset on tullut päivälleen säännölliseksi.

• kolmas mietiskelijä

Oon itsekin pohtinu tota.. Apteekin sivuilla sanotaan näin:

"...Stressi vaikuttaa keskushermostotasolla siten, että munasolun kypsymistä ja irtoamista ei tapahdu, eikä kuukautisia tule."

http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2074

Tossa puhutaan nuorista, mut niin.. kai ton pitäis pätee kaikkiin?

Jossain sivustoilla sanotaan, että vaikka ovulaatiota ei tapahdu voi kuukautiset tulla normaalisti... Eli mihin nyt sitten luottaa?

• Hmm...
        kolmas mietiskelijä kirjoitti:

Oon itsekin pohtinu tota.. Apteekin sivuilla sanotaan näin:

"...Stressi vaikuttaa keskushermostotasolla siten, että munasolun kypsymistä ja irtoamista ei tapahdu, eikä kuukautisia tule."

http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2074

Tossa puhutaan nuorista, mut niin.. kai ton pitäis pätee kaikkiin?

Jossain sivustoilla sanotaan, että vaikka ovulaatiota ei tapahdu voi kuukautiset tulla normaalisti... Eli mihin nyt sitten luottaa?

Pillereiden jälkeen sään. menkat 28 pvää/ puolen vuoden ajan. Luulin ovuloivani. Tiputtelu alko aina paria päivää-viikkoa ennen menkkoja. Kävin gynellä tarkistuksella ja se tuumas etten välttämättä ovuloi ollenkaan.

Sain clomit ja tsadaa, heti onnistu! Niin se oli pienestä kiinni!

• clomit
        Hmm... kirjoitti:

Pillereiden jälkeen sään. menkat 28 pvää/ puolen vuoden ajan. Luulin ovuloivani. Tiputtelu alko aina paria päivää-viikkoa ennen menkkoja. Kävin gynellä tarkistuksella ja se tuumas etten välttämättä ovuloi ollenkaan.

Sain clomit ja tsadaa, heti onnistu! Niin se oli pienestä kiinni!

on?

• On.....
        clomit kirjoitti:

on?

Hormonilääkettä, jota käytetään lapsettomuuden hoitoihin, ovulaation ongelmiin.

Auttaa kai kypsyttämään munasolua ja ilmeisesti myös jonkin verran sen irtoamisessa.

• Molluska

että voi tulla menkat vaikkei ovuloiskaan. Ei selittäny miks enkä hoksannu sitä kysyäkään. Antoi Clomifenia jota nyt söin tässä kierrossa. Menkkojen aika pitäis olla näinä päivinä, katsotaan nyt tuleeko vai ei. Oviksesta en ole varma, kun ei tullu limoja seurattua. Kaks testitikkua unohtui yliajaksi veskiin eikä tulos ollut enää luotettava. Kolmannella kerralla tuli haamu ovistikkuun. Elätellään edelleen toivetta että meistä tulisi pieni perhe. Tsemppiä kaikille jännääjille!

• Lepa77

Se on niinsanottua puhdistusvuotoa silloin kun ei ovulaatiota tapahdu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5685
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4742
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3067
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2976
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      24
      2677
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1996
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1533
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1476
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe