Minua on askarruttanut tälläinen kysymys. Jos nainen ei ovuloi niin kuinka silti tulee kuukautiset? siis (Eikös ovulaatio tapahdu kierron puoli välissä ja jos munasolu ei hedelmöidy niin tulee kuukautiset.)
Tietämätön
7
838
Vastaukset
- kirsikka10
Mä olen miettinyt samaa. Kävin syksyllä gynellä, ja se sanoi etten ole välttämättä koskaan ovuloinut, kuitenkin minulla on ollut kuukautiset kohta kymmenen vuotta. Gyne määräs keltarauhashormonia primolut nor nimistä. Auttaako lääke myös jotenkin ovulointiin?... otan sitä kierron 16-25 päivinä. Ovuloinninhan pitäisi tapahtua jo 14 päivä????.... Miksi lääkettä syödään kierron loppu puolella?...Ainakin kuukautiset on tullut päivälleen säännölliseksi.
- kolmas mietiskelijä
Oon itsekin pohtinu tota.. Apteekin sivuilla sanotaan näin:
"...Stressi vaikuttaa keskushermostotasolla siten, että munasolun kypsymistä ja irtoamista ei tapahdu, eikä kuukautisia tule."
http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2074
Tossa puhutaan nuorista, mut niin.. kai ton pitäis pätee kaikkiin?
Jossain sivustoilla sanotaan, että vaikka ovulaatiota ei tapahdu voi kuukautiset tulla normaalisti... Eli mihin nyt sitten luottaa? - Hmm...
kolmas mietiskelijä kirjoitti:
Oon itsekin pohtinu tota.. Apteekin sivuilla sanotaan näin:
"...Stressi vaikuttaa keskushermostotasolla siten, että munasolun kypsymistä ja irtoamista ei tapahdu, eikä kuukautisia tule."
http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2074
Tossa puhutaan nuorista, mut niin.. kai ton pitäis pätee kaikkiin?
Jossain sivustoilla sanotaan, että vaikka ovulaatiota ei tapahdu voi kuukautiset tulla normaalisti... Eli mihin nyt sitten luottaa?Pillereiden jälkeen sään. menkat 28 pvää/ puolen vuoden ajan. Luulin ovuloivani. Tiputtelu alko aina paria päivää-viikkoa ennen menkkoja. Kävin gynellä tarkistuksella ja se tuumas etten välttämättä ovuloi ollenkaan.
Sain clomit ja tsadaa, heti onnistu! Niin se oli pienestä kiinni! - clomit
Hmm... kirjoitti:
Pillereiden jälkeen sään. menkat 28 pvää/ puolen vuoden ajan. Luulin ovuloivani. Tiputtelu alko aina paria päivää-viikkoa ennen menkkoja. Kävin gynellä tarkistuksella ja se tuumas etten välttämättä ovuloi ollenkaan.
Sain clomit ja tsadaa, heti onnistu! Niin se oli pienestä kiinni!on?
- On.....
clomit kirjoitti:
on?
Hormonilääkettä, jota käytetään lapsettomuuden hoitoihin, ovulaation ongelmiin.
Auttaa kai kypsyttämään munasolua ja ilmeisesti myös jonkin verran sen irtoamisessa.
- Molluska
että voi tulla menkat vaikkei ovuloiskaan. Ei selittäny miks enkä hoksannu sitä kysyäkään. Antoi Clomifenia jota nyt söin tässä kierrossa. Menkkojen aika pitäis olla näinä päivinä, katsotaan nyt tuleeko vai ei. Oviksesta en ole varma, kun ei tullu limoja seurattua. Kaks testitikkua unohtui yliajaksi veskiin eikä tulos ollut enää luotettava. Kolmannella kerralla tuli haamu ovistikkuun. Elätellään edelleen toivetta että meistä tulisi pieni perhe. Tsemppiä kaikille jännääjille!
- Lepa77
Se on niinsanottua puhdistusvuotoa silloin kun ei ovulaatiota tapahdu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1472896SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän591882Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava981848Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3031799Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --201650Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.291349Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291332Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1181233Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411102RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041052