Olen etsiskellyt halpaa 22 kaliberista ... !

Eetu*

Olen etsiskellyt halpaa 22-kaliberista pistoolia (ensi aseeksi) jolla harrastella tarkkuusammuntaa radalla.
Mitään kilpa-asetta en minäkään aio hankkia, joten sekin jo sulkee kalliit mallit pois.

Mistähän sellaisia kannattais katella ja minkälaista ...?

14

6712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reino

Liity johonkin ampumaseuraan. Sieltä saat lainaksi aseen ja panokset sopuhintaan.

• ISÄ AURINKOINEN

Kattelepa vaikka käytettyä Ruger k/Mk5xx pistoolia.
      Kovin kehnoja yksilöitä ei varmaan löydykään ja kunnollisella on täysin mahdollista kuulemma päästä pitkällekin. Varaosia(tähtäimeen) tosin jouduin teettämään omaani ku ei niitä tahtonu saada ees rahalla! Muuten vekotin on ylittänyt parhaimmatkin odotukseni. Jos toi varaosien tarjonta on parantunut niin sanoisin ettei kannata mitään alumiiniromua nurkkiin kasata.
      Joo ja alkuperäiset kahvalevyt voi ensimmäiseksi heittää roskiin ja hankkia paremmat! Huonompia tuskin edes tarvikkeena saat hankittua...

• MyEvilTwin

Yhdyn kyllä edelliseen. Rugerin nakskakkoset taitaa olla hintalaatusuhteeltaan mitä mainioimpia. Taitaa löytyä uutta jopa alle neljän sadan ja tarkkuus on aivan riittävä kaikille jotka eivät ihan tosissaan kilpaile.

• Jepjeps
        MyEvilTwin kirjoitti:

Yhdyn kyllä edelliseen. Rugerin nakskakkoset taitaa olla hintalaatusuhteeltaan mitä mainioimpia. Taitaa löytyä uutta jopa alle neljän sadan ja tarkkuus on aivan riittävä kaikille jotka eivät ihan tosissaan kilpaile.

Ite oon hommaamassa margoliinia. Se ei ole hinnalla pilattu 175e maksaa uutena ja käytettynä hyväkuntosena näin kerran alle satkulla ja riittää varmasti harrastelijan tarpeisiin. Ruger on ainakin mulle vähä turhan kallis.

• Kertaaja
        Jepjeps kirjoitti:

Ite oon hommaamassa margoliinia. Se ei ole hinnalla pilattu 175e maksaa uutena ja käytettynä hyväkuntosena näin kerran alle satkulla ja riittää varmasti harrastelijan tarpeisiin. Ruger on ainakin mulle vähä turhan kallis.

tiedät että on hyvä jos olet sitä vasta hommaamassa. Margolinista on meinaan kahta juttua liikenteessä. Ensimmäinen on se jotka kehuvat sen maasta taivaaseen ja toinen on jotain ihan muuta. Minulla on vähän kokemusta tuosta aseesta ja olen tuon enemmän tuon jälkimmäisen mielipiteen kannattaja. Tosin ei tuohon euromäärään ja venäläisen tekniikan tuntien voi kauheasti olettaakaan.

• ISÄ AURINKOINEN
        Jepjeps kirjoitti:

Margolin on varmaan ihan hyvä laite sellaiselle joka osaa ja on kiinnostunut viilailemaan ja virittelemään uutta asettaan. Kaveri osti ja on ollut ihan tyytyväinen, mutta onkin joutunut sen toimintakuntoiseksi saattamiseksi viilaamaan lähes jokaista mahdollista osaa ja kohtaa aseessa.
        Voisin väittää että Ruger on kuitenkin kannatavampi hankinta sillä se kestää ja toimii!!!
        Tyytyväisiä Rugerin omistajia on varmaan aika paljon.

• Markolin
        ISÄ AURINKOINEN kirjoitti:

Margolin on varmaan ihan hyvä laite sellaiselle joka osaa ja on kiinnostunut viilailemaan ja virittelemään uutta asettaan. Kaveri osti ja on ollut ihan tyytyväinen, mutta onkin joutunut sen toimintakuntoiseksi saattamiseksi viilaamaan lähes jokaista mahdollista osaa ja kohtaa aseessa.
        Voisin väittää että Ruger on kuitenkin kannatavampi hankinta sillä se kestää ja toimii!!!
        Tyytyväisiä Rugerin omistajia on varmaan aika paljon.

Ei tartte viilailla eikä viritellä jos osaa ampua niin osuu varmasti. Mulla on ollut pian 20 vuotta margolin. Olen ampunut tuhansia paukkuja eikä ole mikään osa hajonnut vielä. Ja varaosia on pussillinen mukana jos tarttee joskus? vaihtaa jonkun osan. Eli hyvä ja halpa harrastelijalle.

• Smith&Wesson

reukku (M17 tai 617), niin jo alkaa osumaankin...jos reukku menettelee...

• jos...

Smith & Wesson ei kuulosta kirosanalta korvaasi, niin n3-5sataa saa käytettyjä teräs / rosterirunkoisia kiinteäpiippuisia esim 2206 tgt tai model 41 ja kyllä osuu.. Ekassa mallissa vaan erikoinen kahvakulma, mut kaippa siihen tottuisi.. :)
        Itselläni on m41, vaikea kyllä löytää käytettynä suomesta, mutta kun löytyy, niin pois et vaihda.. :)

• schnitter

Ostat vaikka käytetyn Margolin- merkkisen. On tarkka ja kokoteräksinen eli kestävä. Hinnat 200€ paikkeilla. asetalo.fi , asejaosa.fi asekauppa-lahdeniemi.com . Muutamia a:la alkavia

• schnitter

On olemassa myös saman tehtaan huonompi tekele Marco. Joku voi sotkea nämä keskenään. Margoliinissa lienee maailman paras 22LR- pist hinta-laatusuhde.

• Nimetön

Tiedossani on hyvin pidetty tarkkuuspistooli, jonka perikunta todennäköisesti tulee myymään lähiaikoina. Tästä saisit hyvän rata-aseen varmasti kohtuuhintaan.

• Mikä merkki ja onko mitään vikoja / kulumia ?
        Entäpä se hinta ...?

• Valkea Leski
        Snoopy-M kirjoitti:

Mikä merkki ja onko mitään vikoja / kulumia ?
        Entäpä se hinta ...?

Vikoja tai kulumia ei tietääkseni ole. Erittäin hyvin hoidettu, vaikkakin paljon ammuttu. Hinnan määrittelee perikunta, johon virallisena exänä en kuulu, mutta jos vakavaa kiinnostusta ilmenee,luvat kunnossa ym. annan yhteystiedot neuvoteltuani heidän kanssaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      140
      4472
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      351
      2243
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      4
      2220
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1901
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      108
      1843
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      459
      1805
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      484
      1640
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      57
      1519
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      493
      1376
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      45
      1350
    Aihe