järjestyksenvalvojakortti

fig

Millaisia merkintöjä järjestyksenvalvojakortin takapuolella kuuluu olla?
pitäisikö siellä olla merkintä voimankäyttökoulutuksesta? tai kaasusumutinluvasta?

itse sain juuri kortin ja takana lukee ainoastaan peruskurssi ja päivämäärä. vaikka olen suorittanut myös voimankäyttökoulutuksen.
nyt jos haen kaasusumutinlupaa täytyykö minun hankkia uusi kortti josta ilmenee että minulla on se lupa????

6

4463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OC-lupa

Hakiessasi sumutinlupaa, sinulla täytyy olla koulutus todistus tai kortti, jonka takana on merkintä suoritetusta koulutuksesta.

Järjestyksenvalvojatehtävissä et periaatteessa saa kantaa sumutinta, ellei kortin takana ole merkintää koulutuksesta. Ainakin koulutustodistuksen tulee olla mukana. Tämä riippuu viranomaisesta mutta lain mukaan sumutinta työtehtävissä kannettaessa, pitää kortin takana olla merkintä koulutuksesta.

• Nimetön

kun hain sitä järkkärikorttia, annoin poliisilaitoksen virkailijalle selvät todistukset siitä että olen suoritanut peruskurssin VOIMANKÄYTTÖKOULUTUKSEN, ja hän vielä otti kopiot niistä, mutta jostain syystä nyt sen kortin takana ei mainita voimankäyttökoulutusta. ainoastaa se peruskurssi!!

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

kun hain sitä järkkärikorttia, annoin poliisilaitoksen virkailijalle selvät todistukset siitä että olen suoritanut peruskurssin VOIMANKÄYTTÖKOULUTUKSEN, ja hän vielä otti kopiot niistä, mutta jostain syystä nyt sen kortin takana ei mainita voimankäyttökoulutusta. ainoastaa se peruskurssi!!

Olet siis käynyt järjestyksenvalvojan erillisen kaasusumutin koulutuksen? Jos sinulla on vartijakortti ja siinä on kaasulupa niin sen todistuksella ei saa JV korttiin kaasutietoja.

• kerta
        Nimetön kirjoitti:

kun polliisi hukkaa lupa-asiakirjoja yms. toimistojensa mystisiin sokkeloihin..

..kokeile punavuorenkadulta löytötavaratoimistosta, jos sattuis tulee vastaan..

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

Olet siis käynyt järjestyksenvalvojan erillisen kaasusumutin koulutuksen? Jos sinulla on vartijakortti ja siinä on kaasulupa niin sen todistuksella ei saa JV korttiin kaasutietoja.

minulla ei ole vartijakorttia, mutta minulla on järjestyksenvalvoja kortti. olen käynyt järkkärin peruskurssin voimankäyttökoulutuksen. voimankäyttökoulutukseen sisältyy kaasusumutin koulutus!!!

eli kyselen tässä nyt sitä että täytyykö järkkärikortin takapuolella olla maininta voimankäyttökoulutuksesta????
        minun kortin takapuolella sitä ei ole!!
        siellä lukee ainoastaan peruskurssi!

• alallaoleva

En tiedä, mutta OLETAN kyseessä olevan uudistuksen tuoman merkintätavan. (Uudet muutokset laissa järjestyksenvalvojista).

A) Voimankäyttökurssiahan ei ole koskaan ollut virallisesti, vaikka se on aina olemassa. Sillä on kuitenkin saanut tähän asti luvan patukkaan ja kaasuun.

B) Nyt tulleen uudistuksen myötä Jv-peruskurssi on 5 päiväinen ja SILLÄ saa jo luvan patukkaan.

C) Kaasuun sillä EI SAA lupaa, vaan tämä tarvitsee suorittaa aivan erillisenä hyväksyttävänä koulutuksenaan. Käytännössä alkuvaiheessa niin, että jv:t saavat oikeuden käydä vartijan kaasusumutinkoulutuksen ja jatkossa tulee heillekin omat erillisensä.

Tämä lakihan astui mielestäni jo voimaan...? (Korjatkaa jos olen väärässä). Tässä on otaksuttukin tulevan monenmoisia mutkia matkaan ja tosiaan voi olla, että tässä siirtymävaiheessa voimankäyttökoulutuksella (jotka lakkaavat kokonaan tässä muodossa siis) ei saa kuin patukkaoikeuden ja kaasun joutuu jo nyt käymään erikseen.

Olet nimittäin jo toinen jolla kuulen, ettei ole enää molemmat paperit viemällä laitettu merkintää voimankäytöstä. Eli siis jos tuota sovelletaan uuden systeemin mukaan jo, niin patukkaan saat oikeuden jo tuolla pk-merkinnällä, mutta kaasuun tarvit jo tuon erilliskoulutuksen. Asia selvinnee kun kysyt omasta kihlakunnastasi, voihan kyse olla aivan virheestä.

Mutta siis tähän asti systeemi on ollut, mitä tarvitaan kaasun saamiseen jv-puolella:

-Pk voimankäyttökoulutus

-MOLEMPIEN merkinnät korttiin (voimankäyttökurssia ei ole olemassa henkilöllä vaikka olisi käytykin, jos ei ole kortissa ja piste)

-Jos on vain merkintä kortissa, saa kantaa ns. yhteisökaasuja tapahtumissa tms. mutta henk. kohtaista ei saa olla. Kun korttimerkinnän kanssa (tai sitä vietäessä jo) hakee erillisellä kaavakkeella hallussapitolupakorttia kaasulle, niin sitten saa oman jos luvan saa. Kihlakuntakohtaisia rajoituksia näissäkin, yleensä kaasun saa mutta siinä voi olla vaikka mitä käyttörajoituksia. Joskus rajattu vain yhteen työpaikkaankin tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      3297
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      45
      1200
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1172
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      54
      1116
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1007
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      900
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe