Heippa!
Onko tietoa paljonko laskosverhopaketit maksavat? Siis paketti, jossa on tarvittavat rimat ja kaiketi vetonarukin? Edes noin about. Kangaskaupassa jos teettää laskosverhoja, hinta on ihan pöyristyttävä, tavoitteena olisi löytää edukkampi ratkaisu.
Kiitos.
tee-se-itse laskosverho
2
1767
Vastaukset
- *Minttu
Vaikka verhon tekisikin itse niin materiaalit ovat aika tolkuttoman kalliit. Meillä tosi pienet ikkunat yläkerrassa eli verhon kooksi tuli n. 90x120 mutta silti mekanismi maksoi 40 €/kpl ja kankaat 40 €/kpl ja mekanismit tilattiin kangasliikkeen kautta tankotukusta enkä usko että ottivat mitään välistä. Tämä oli sellainen naru mekanismi. Vaijerimekanismi olisi ollut nätimpi mutta hinta oli 100 €/kpl joten päädyin halvempaan. Ompelemisesta olisivat ottaneet 40€/kpl joten mielestäni tuo ompelun hinta on jopa ihan kohtuullinen mutta materiaalit ovat aika suhteettoman hintaisia. Ehkä siksi sinustakin tuntui hinta kokonaisuudessaan isolta kun et arvannut että suurinosa koostui materiaaleista ei itse työstä.
- on joskus oikein
ohjeitakin. Kirppiksiltä voi löytää kankailtaan huonoja, joissa mekanismi pelaa.
Itse asiassa siihen ei välttämättä mitään mekanismia tarvita edes.
Pari puista rimaa ja 2 ympyrärengasta joissa ruuvi(ruuvataan rimaan) ylös kiinnitykseen, sekä renkaita 2 kertaa se määrä miten monta laskosta. Plus yläpäähän vielä ne kulkurenkaat naruille, riippuu verhon leveydestä montako narua siinä kulkee pystysuunnassa.
Jos teet esim. 120 cm:n levyisen, niin kolme narua pystysuunnassa, eli renkaita 3 kertaa per laskos. Laskosten väli n. 30 cm. Voit ommella nauhan pystysuoraan renkaiden kiinityskohtaan. Alarimaan ne narut voi vaikka ihan ommella kiinni, jos ei viitsi renkaita laittaa.
Vinkiksi vielä, ei kannata ostaa paksua kangasta, koska ohut laskeutuu paremmin. Itse ostin halpaa lakanakangasta ensimmäiseen verhoon ja se on vieläkin ikkunassa.
Niin ja vielä, ompele kujat rimoja varten molempiin päihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752