Tiedustelisin sellaista et mistähän kannattais katsella MB 124 vm86 niin jonkinlaista tuning osaa, esim valoja tai jtn. sen tiedän et kyseiseen malliin ei kauheasti ole mitn tarjolla mutta missä olis sitä vähäsenkin?
MB 124 tuning
7
5923
Vastaukset
- tarjolla
Satalankkuun eli kakkosneloseen on saatavilla vaikka minkälaista tuningosaa mukaanlukien ne miljoona erilaista levikesarjaa, joilla autosta saa vaikka minkänäköisen himmelin. Meseihmiset eivät vaan yleisesti halua rikkoa mallin eleganssia muotoilua ja näinollen suurimman osan mielestä jopa matala tyylikäs lisäjarruvalolla oleva takaspoilerikin on jo liikaa.
Meseihmiset tuunaavat yleisesti satalankkunsa hillitysti ja tyylikkäästi. Esim. itselläni ainoastaan valkoiset etuvilkut, avantgarde-maski, joka ei juurikaan eroa alkuperäisestä, tummennetut takasivuikkunat ja takalasi, alustasarja ja aluvanteet. Ja on muuten tyylikkääksi kehuttu!
Yleisesti noissa tuunaushommissa käytetään runkona teinitähteä, ilmeisesti se pienemmän kokonsa johdosta jaksaa liikkuakin suht normaalisti, mikä tuntuu etenkin lippispäisille olevan tärkeää. Kori on sen verran lyhyempi, että normaalipituiset jalat ylettyvät yleensä hyvin polkimille silloinkin kun sivulle halutaan katsoa B-pilarin takapuolelta.
Teinitähteen on jostain syystä helpompi löytää noita korisarjoja sun muuta muovikrääsää helpommin ihan pienemmistäkin liikkeistä jopa rakkaasta kotimaastamme, satalankun muovihilut kun joutuu usein tilaamaan ulkomailta tai siellä niitä ainakin on enemmän tarjolla.
Mutta perinteisiä tuningjuttuja on tarjolla ihan pikkurahallakin levennettyjen takavalojen, erilaisten mittariston pohjien, mittariston ledivalojen (myös värillisten) muodossa. Ja toki monet muuttavat sen yläpaneelissa olevan turvavyön merkkivalon tilalle vilkkumaan johtotähden tai jotain muuta kivaa. Ja onhan noita, vain mielikuvitus on rajana. Mutta muista hyvä maku, älä pilaa jo vakionakin hyvin arvostettua huoliteltua ajatonta ulkonäköä!- siis.
Hienoahan tuosta romusta ei saa millään, mutta jos todella tuunata tuommosta romua haluat niin suunta romuttamolle ja osta vaikka joku lada ja siirrä ne karvanopat siitä mesestä uudenkarheaan ladaasi.
- tosimies82
olosuhteiden pakosta olen liikuskellut tenavatähdellä vuoden ja penkki jo juurtunut niin perseeseen, että enää en halua tästä autosta luopuakaan. toimii kuin junan vessa, ei mtn ongelmia, ei ruostetta ja kilsoja vasta vähän, taloudellinen diesel.
ajattelinkin tuunata tenavasti isoveljen...
miltä kuulostaa se että asentaisin automaattisen lämmityslaitteen, kierroslukumittarin, sähkölasit, tummennukset ,virittäisin moottorin sievästi. nykynen 2,0d, puuratti, mecen oman keskuslukon kaukon jo laitoin, maalais mustaksi.
kokonaisuutena olisi ideana parantaa auton heikkoja kohtia, lisätä mukavuutta ja vaivattomuutta ja joillakin keinoin yllättää ihmisiä sillä että kauniisti raksuttava tenava voi kirmata paikalta bensasiskoa ripeämmin.
madallusta en ole ajatellut, ehkä keula, mut ei perää. korisarjoista en unelmoi.
mut nuo muutostyö ovat hyvin vaativia ja kysymys kuulukin et kuinka vaikeaa tuo työ on. moottorin viritys lienee vaikea, mut teinipiireistä olen kuullut kun isot pojat on puhunu et pikkudieseliä ei meinaa saada rikki edes yrittämällä, et luultavasti se kestäisi tehonnoston moitteettomesti.
savua ei juurikaan saisi tulla liiaksi, et kaikki soppa pitäis saada palamaan puhtaasti, ja mölytkään ei sais juuri lisääntyä.
tässä mielekäs haaste.
lämmin halli on kotona ja korjaamonosturi, et puitteet on kohdallaan, tietoa ja taitoa on rajoitetusti.
kuinka pitkälle koneenlaitossa on syytä mennä...
se olisi kiintoisin haaste. - pollari_2
tosimies82 kirjoitti:
olosuhteiden pakosta olen liikuskellut tenavatähdellä vuoden ja penkki jo juurtunut niin perseeseen, että enää en halua tästä autosta luopuakaan. toimii kuin junan vessa, ei mtn ongelmia, ei ruostetta ja kilsoja vasta vähän, taloudellinen diesel.
ajattelinkin tuunata tenavasti isoveljen...
miltä kuulostaa se että asentaisin automaattisen lämmityslaitteen, kierroslukumittarin, sähkölasit, tummennukset ,virittäisin moottorin sievästi. nykynen 2,0d, puuratti, mecen oman keskuslukon kaukon jo laitoin, maalais mustaksi.
kokonaisuutena olisi ideana parantaa auton heikkoja kohtia, lisätä mukavuutta ja vaivattomuutta ja joillakin keinoin yllättää ihmisiä sillä että kauniisti raksuttava tenava voi kirmata paikalta bensasiskoa ripeämmin.
madallusta en ole ajatellut, ehkä keula, mut ei perää. korisarjoista en unelmoi.
mut nuo muutostyö ovat hyvin vaativia ja kysymys kuulukin et kuinka vaikeaa tuo työ on. moottorin viritys lienee vaikea, mut teinipiireistä olen kuullut kun isot pojat on puhunu et pikkudieseliä ei meinaa saada rikki edes yrittämällä, et luultavasti se kestäisi tehonnoston moitteettomesti.
savua ei juurikaan saisi tulla liiaksi, et kaikki soppa pitäis saada palamaan puhtaasti, ja mölytkään ei sais juuri lisääntyä.
tässä mielekäs haaste.
lämmin halli on kotona ja korjaamonosturi, et puitteet on kohdallaan, tietoa ja taitoa on rajoitetusti.
kuinka pitkälle koneenlaitossa on syytä mennä...
se olisi kiintoisin haaste.helpoimalla pääset kun vaihdat ko mb koneen vastaavan valmistus sarjan isoimpaan käy päikalliselta veholta tai mikä sitten onkaan todistus alustasta ja jarruista ja viskaa isompi mylly paikoilleen mb on sama alusta kaikissa moottori luokissa ainakin 124 itellä ei ollut mitään ongelmia moottorin päivitykssä kun sain ko.paperin maahan tuojalta
- sinä
siis. kirjoitti:
Hienoahan tuosta romusta ei saa millään, mutta jos todella tuunata tuommosta romua haluat niin suunta romuttamolle ja osta vaikka joku lada ja siirrä ne karvanopat siitä mesestä uudenkarheaan ladaasi.
saatanan urpo paska, vitun toyo tuunarit
- mese miäs
siis. kirjoitti:
Hienoahan tuosta romusta ei saa millään, mutta jos todella tuunata tuommosta romua haluat niin suunta romuttamolle ja osta vaikka joku lada ja siirrä ne karvanopat siitä mesestä uudenkarheaan ladaasi.
Haista vittu saatanan paska homo milläs ite ajelet noi w124 mersut on maailman kestävimpiä autoja ja helposti viritettävissä.Ittelläs ei varmaan vaa riitä rahaa autoon nii kirjottelet tollasta paskaa.Vaikka tosta sun häikäisevän surkeesta kommentista on jo 5vuotta aikaa nni vois vähän aatella mitä kirjottaa.
- jokke mb 200d
morjes meset:
olen sitä mieltä että 124 korinen mese on herrasmiesauto, on vaikeaa löytää
samallaista korimallia ikäluokistaan, on kanttikulmia muttei pyöreitä linjoja kuin
124 mesessä ja meissä ihmissä joten ne istuu käsiin.
tuunauksesta olen sitämieltä, hillitty ja silmille istuva sopii, ei mitään lintulautoja
tai levikkeitä.
moottoreita löytyy varmaan joka lähtöön, mutta 124 mese ei ole silloin enää
herrasmiesauto vaan tuuuunattu, antaavaan tulla sen savupilven tulla takana,
itse ajelen 124 dissel mesellä joka on orkkis ja olen huomannut ihmiset arvostavat tälläisia vanhusautoja jotka vievät paikasta a paikkaan b savuttaen. auto on herrasmies tai nais auto jolla kelpaa ajaa vaikka naapuriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448179Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432191Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262082- 951708
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 281163
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071081Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860