Analogiset lähetykset loppuivat Hollannissa. Siellä oli 76 000 taloutta, joiden piti ostaa digiboksi. Loput olivat kaapelitalouksia ja siellä kaapeliyhtiöt muuntavat signaalin myös analogiseksi, joten digiboksia ei tarvitse ostaa. Näin on oikeassa Euroopassa yleinen käytäntö. Meillä Yle ei salli tätä kaapeliyhtiöille, joten meillä täytyy miljoonan kaapelitalouden ostaa kaksi miljoonaa turhaa digiboksia. Jokainen tarvitsee kaksi, sillä yhtään kahdella virittimellä varustettua boksia en ole nähnyt kaupassa.
Hollanti on nyt digiajassa
4
513
Vastaukset
Minulla on kahdella virittimellä varustettu boksi.
- Oku
on kahdella virittimellä varustettu boksi kaapeliverkkoon. Ei niitä nyt niin kauhean vaikea ole löytää.
Ja onneksi meillä ei ole menty Hollannin malliin. Minä ainkin haluan signaalin digitaalisena kotia asti, josta voin itse tallentaa kiintolevylle ja arkistoida myöhemmin DVD:lle mahdollisimman hyvälaatuisena. Kerran kun tallentanut suoraan bitteinä ei halua palata enää teknisesti heikon VHS:n pariin.- T.A.P.
Kyllä se voi silti tulla myös diginäkin. Minun tallentavassa DVD-soittimessani on analoginen viritin.
- muuttuu
Kun ensi keväänä ei ole vasta kuin puolella kaapelitalouksista digiboksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5571828Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18887- 84873
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101806Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2717- 63715
- 68695
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74638- 65543