reunojen tasoitus

onnistuuko

Onko Photoshop CS2 olemassa automaattista reunojen tasausta? Syvätessä helposti reunat ovat kuin "juosten pissityt".

Muistelen joskus jossain mainitun reunojen automaattisesta tasaamisesta mutten löytänyt mistään. Olenkohan nähnyt unta?

Mikä muuten on helpoin tapa syvätä kun tausta on turhan lähellä syvättävän kohteen värejä ettei syvätty kohde näytä teennäiseltä vaan siistiltä ja aidolta?

3

691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaH

      Riippuu vähän minkälaista tasoitusta kapiaat. Jos teet valinnan syvättävän asian ympärille, niin ensinnäkin valintatyökalun anti-aliasing eli pehmennys tasoittaa reunoja jonkun verran. Jälkeenpäin voi myös featherilla pehmentää valinnan reunoja.

      Myös grow:lla voi tasoittaa joissain tapauksissa valinnan reunoja. Silloin on syytä olla melko selvä kontrasti valittavan alueen ja taustan välillä.

      Syväämiseen käytän itse lähes aina bezier-kynää (pen tool). Valintaa voi muokata helposti jälkeenpäin ja varsinkin tasasia kaaria sisältävät kohteet saa todella nätisti syvättyä. Reitit myös tallentuu tiedoston mukana kätevästi (tiff, eps, psd).

      • aloittaja

        Kiitos neuvoista, kokeillaan.

        Tarvitsen syväämistä tuotekuvien "irroittamiseen" taustastaan eli kuvina valmiit digikameralla itse otetut kuvat, joita käytetään tuotekuvastoihin.


      • aaH
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitos neuvoista, kokeillaan.

        Tarvitsen syväämistä tuotekuvien "irroittamiseen" taustastaan eli kuvina valmiit digikameralla itse otetut kuvat, joita käytetään tuotekuvastoihin.

        Jos kuvat on otettu valkoista taustaa vasten, niin syväämisen luulisi olevan melko helppoa. Tosin huonolla kameralla tuo valkoinen taustakaan ei oikein auta, kun reunat on epätarkkoja.

        Silti käyttäisin bezier-käyriä noiden syväämiseen. Vaatii pientä harjoittelua alkuun, mutta se kyllä kannattaa.

        http://www.harhakuva.org/viewtopic.php?t=704

        Tuossa on jonkinlainen ohje valintojen tekemiseen kynätyökalulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3500
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2932
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2820
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2708
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2614
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2415
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      2011
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1847
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      159
      1666
    Aihe