Minulta huijattiin rahat

miten rikollinen vastuuseen...

Eräs henkilö otti yhteyttä internetissä olleen ostoilmoitukseni perusteella ja tarjosi omaa tuotettaan. Hän ei kuitenkaan lähettänyt tuotetta, vaikka maksoin sen hänen tililleen. Sovimme postituksesta ym. yhdellä sähköpostiviestillä ja lukuisilla tekstiviesteillä, jotka minulla on kaikki tallella.

Ilmeisesti kyseinen henkilö on huijannut ja yrittänyt huijata myös monia muita. Hän ei vastaa puhelimeen, viesteihin ym. Ilmeisesti tuotteita ei ole olemassakaan.

Henkilön puhelinnumero on salainen. Nimi ja asuinpaikka, jollain huijatulla osoitekin, on tiedossa, mutta en tiedä, ovatko ne oikeat yhteystiedot vai keksityt. (tämänniminen henkilö on siis oikeasti olemassa, mutta en tiedä onko hän oikeasti tämä rikollinen vai käyttääkö huijari hänen henkilöllisyyttään)
Tilinumerokin on tiedossa.

Mitä asialle voi tehdä?! Rikosilmoituksen aion tehdä, mutta miten siitä eteenpäin? Onko mitään mahdollisuutta saada koskaan rahojani takaisin!?

Puhelinnumero on siis salainen, voihan olla, että se on prepaid-liittymä tms. pelkästään huijauksia varten. Tilinumeron perusteella kai poliisi voi jäljittää henkilön? Tietty tilinkin on voinut avata väärillä henkilötiedoilla.

Onko tämä tulkittavissa niin, että rikos todellakin kannattaa, kun asialle ei ole tehtävissä mitään!?!

5

1725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein voi

      tehdä mitään muuta kuin tehdä rikosilmoituksen, poliisi tutkii asiaa tästä eteenpäin. Tällaiset huijaukset ovat harvoin yksittäistapauksia, sama henkilö on todennäköisesti tehnyt samaa muillekin. Jostain päästä poliisi yleensä saa juttua "hännästä kiinni", ja vyyhti alkaa selvitä. Nyt ei kyllä kannata ihan lähiaikoina tuloksia odotella. Mutta pidä viestit tallessa, ja vie sitten poliisille kun sinua kuullaan esitutkinnassa. Itse asiassa sinulla on jo aika paljon tietoa, puh.nro ja tilinumero varsinkin ovat poliisin jäljitettävissä.

    • mätämuna

      Valitettavasti rahat ovat menneet.
      Ilman muuta teet rikosilmoituksen. Vaadit rangaistusta ja korvauksena menettämäsi summan korkoineen.
      Rehellisyyden nimissä on kerrottava, että vaikka oikeus määrää konnan korvaamaan sinulle aiheutuneen vahingon, niin tällaiset puliveivarit eivät niitä koskaan tule korvaamaan.

    • juttu niin

      Mulla oli vähän vastaavanlainen juttu aikoinaan ja vasta jälkeenpäin tuli mieleeni että olisin ottanut sen paikkakunnan polisiin yhteyttä jonka vastapuoli ilmoitti.
      Mulla nimittäin olisi sen paikkakunnan poliisit tunteneet vastapuolen , kaveri oli tehnyt samaa hommaa aiemminkin.

    • Zeir

      torpeedo asialle....

    • Anonyymi

      Sama kävi itelleni ja vituttaaa oon 13v ja joku oikeesti vielä huijasi multa 100€ Kyl tälläset mulkut sais maksaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe