Hei voitteko jelpata? Mulla on kohta kaksvuotias hamsteri (täyttää siis aattona) ja sillä tulee aina välillä perästä verta! Ensimmäiset hamsterijutut jotka luin, niin niissä sanottiin jotain siitä että se on mahdollista, mutta tarvitseeko jotain tehdä, ja kun hamsteri on noin vanhakin..? :'( Siis nyt on ilmeisesti pri kertaa käynyt niin enkä ole ihan varma tuleeko se sen perästä mutta häkissä oli kerran vähän verta ja hamsterin perän vieressä taisi olla vähän jotain.. Ja eilen hämärässä valossa siinä oli taas jotain mömmöä, joka näytti vereltä... Kiitos avusta etukäteen, varsinkin, jos se auttaa niin paljon ettei otusta tarvitse viedä e. lääkäriin :) Ja hyvää joulua kaikille hamstereille ja niiden omistajille!
Meidän mummo
8
609
Vastaukset
- Mä vaan
Suosittelen ekaksi tutkimaan, onko hamsullasi mahdollisesti kasvaimia (jos et tunnista kasvainta suoraan, niin ne voivat näyttää paiseilta) peräaukon alueella. Voi nimittäin olla että veri voisi vuotaa kasvaimesta. Tai sitten hamsullasi voi olla kasvain "sisäpuolella" sen ruumista. Se on melko vanhakin, jotein kasvain voisi siis olla yksi mahdollisuus.
En kyllä ole mikään asiantuntija, joten en mene takuuseen arveluistani. Suosittelen soittamaan e-lääkärille.- Draco
Nyt se vaan kyhjöttää nurkassa ja sitten kun tökkäisin sitä kevyesti et tarkistan onko se edes elossa niin se rupes "tööttäilemään"! ei varmaan ehdi kahta vuotta enää täyttää... /;'( mutta jos se kärsii oisko parempi päättää sen päivät kuin viedä e. lääkäriin? paikallinen e.lääkäri ei varmaan tiedä kovin paljoa jyrsijöistä kun asutaan aika pienellä paikkakunnalla ja se on tietääkseni keskittynyt enemmän koiriin ja kissoihin. Kiitos, t. apua kaipaava..
- Liskovaa
...edelleen nukkuu... Nukkunut ilmeisesti n. yhden vuorokaden yhteen putkeen. Ja samassa nurkassa. Ei jaksa oikein enää edes liikkua. Poskipusseissakin taitaa olla vielä ruokaa. Hengittää mielestäni aika pinnallisesti (ainakin välillä).
En usko että enää selviää, täytyy odottaa ihmettä :( - Liskovaa
17.12.2006 kello 16.25 pienen rakkaan otuksemme pieni sydän lakkasi lyömästä. Jouluaattona olisi täyttänyt kaksi vuotta. Kiitos kaikille auttajille. E.lääkärille vieminen viimehetkillä olisi ollut turhaa. Tulimme kotiin joulumarkkinoilta niin silitimme sitä viimeisen kerran ennen kuin se veti viimeisen hengenvetonsa. Hyvää joulua.
- Yvo
Otan osaa. Minun oma hamsterini nukkui pois 27.11 eli tiedän miltä tuntuu.
- sim lapsi
Yvo kirjoitti:
Otan osaa. Minun oma hamsterini nukkui pois 27.11 eli tiedän miltä tuntuu.
tiedän milt teistä tuntuu mun eke kuoli 1½ puolvuotiaan ku sil oli kasvain kohdusjoten se piti lopettaa nyt tää mun nykyinen huojuu kaatuilee ja turkki oon ihan takkuinen.en vaan haluis et täämun nykyinen kuolis se on 2 joten se on aika vanha mut silti.Tiedän et itkisin kauan sen kuolemalle koska itken nytkin ku kirjotan tätä viestii koska musta se on kamaa silittää hamsterii tai jotain muuta lemmikkiä viimeisen kerran.Kerran meijän nykyinen hamsu oli ihan outo se oli kaljuuntunu paljon ja silloin toivoin et se paranis ja se parini mut nyt se on viel huonommas kunnos eikä auta vaikka kuinka toivois ja rukoilis sen ihme parantumista.
Hamsusi oli naaras, eikö vain? Jos näin on, niin sillä saattoi olla kasvain sukupuolielimissä, kohdussa tai munasarjoissa. Silloin verta tulee paljon hamsun emättimestä. Pieni veren tuleminen on kuitenkin normaalia vanhalla naaraalla, sillä se johtuu hormonitoiminnan loppumisesta.
Kasvaimelle ei olisi eläinlääkäri voinut tehdä mitään, mutta hän olisi voinut ehdottaa eutanasiaa tai antaa hamsulle halutessasi kipulääkkeitä.
Otan osaa, itsellänikin on kaksi hamsua kuollut juuri viikkoa ennen joulua (ei tosin tänä vuonna). Toiselle niistä pikkuveljeni oli tehnyt jo joululahjankin.- -JJONNA_
En tiedä tarvitsetko enää tätä tietoa mutta satuin näkemään tämän jossain ja ajattelin auttaa muita samasta onglemsta kärsiviä..
VERENVUOTO
* Naaraaltani tulee ajoittain verta takapäästä, onko se vaarallista?
Osalla syyrialaisista naaraista esiintyy kertaluonteisena, toisilla ajoittain, pientä tai hieman runsaampaakin verenvuotoa hännän alta yli 1,5v. iässä. Kyse lienee naaraan hormonitoiminnan loppumisen aiheuttamista veri/neste kystistä munasarjoissa yms. Eläin on usein yleistilaltaan pirteä ja hyvävointinen, eikä pieni verenvuoto vaadi erityistä hoitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302315
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292248Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti131615Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131494Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001155
- 171097
- 93947
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19848Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks129828