korva lukossa

hanna

Onko kellään mennyt korvatulehduksen yhteydessä korva lukkoon?Minulla ollut jo viikon ja vaan pahenee.Millä saisin sen auki?Ei kai jäänyt vallan tukkoiseksi.Lääkärit ei auta.Mistä saisin avun tähän.

7

11886

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E.L.

Mulla oli kans reilu pari vuotta sitten korvatulehdus, jonka seurauksena vasen korvani oli ihan tukossa.
      Ensiksi mulla oli antibioottikuuri angiinaan, mutta sen kuurin aikana alkoi tuo korvatulehdus. Sitten kokeiltiin toista eri antibioottia korvatulehdukseen, ei apua. Kolmas antibioottikuuri ja kolmisen päivää sen aloittamisen jälkeen korva aukesi.
      Saattaa siis vaatia useamman kokeilun, että löytyy antibiootti, joka tehoaa.

• korva lukossa

kiitos kun vastasit.Helpotti oloa,että voi olla aivan normaalia kun sinullakaan ei auennut korva heti ekan lääkekuurin jälkeen.Kävin taas uudestaan lääkärissä ja sain uudet lääkkeet.Toivotaan että nyt aukeisi ja parantuisi korva,ettei tartte vaan joulua olla korva lukossa.Kamala olotila.Tiedät kyllä.Minkähän niminen sulla oli se lääke millä aukesi korva? Mä sain nyt tälläistä kun clavurion 875.Toivon että korva alkaisi pikkuhiljaa aukeemaan.Aukesko sulla se kerrasta vai pikkuhiljaa?Rauhoittais mieltäni jos vastaisit.

• E.L.
        korva lukossa kirjoitti:

kiitos kun vastasit.Helpotti oloa,että voi olla aivan normaalia kun sinullakaan ei auennut korva heti ekan lääkekuurin jälkeen.Kävin taas uudestaan lääkärissä ja sain uudet lääkkeet.Toivotaan että nyt aukeisi ja parantuisi korva,ettei tartte vaan joulua olla korva lukossa.Kamala olotila.Tiedät kyllä.Minkähän niminen sulla oli se lääke millä aukesi korva? Mä sain nyt tälläistä kun clavurion 875.Toivon että korva alkaisi pikkuhiljaa aukeemaan.Aukesko sulla se kerrasta vai pikkuhiljaa?Rauhoittais mieltäni jos vastaisit.

Anteeksi, kun viipyi vastaus. En ole pariin päivään ehtinyt täällä käväisemään.
        Minulla toinen antibiootti oli tuota Clavurion 875 tai jokin vastaava, niitä on ihan samaa usealla eri nimellä. Korvatulehduksen ollessa kyseessä tuo on se yleisin antibiootti mikä määrätään. Minulla ei viikon kuuri tuota auttanut yhtään mitään.
        Hämärästi muistelisin että se antibiootti, mikä auttoi, oli ehkä nimeltään Ketek. Kolmisen päivää Ketekin aloittamisesta korva aukesi, ja aika nopeasti. Ei siis mitenkään hovin hitaasti ja vähitellen. Ketek vaikutti olevan aika rankka antibiootti, minua se ainakin väsytti huomattavasti.

• hanna
        E.L. kirjoitti:

Anteeksi, kun viipyi vastaus. En ole pariin päivään ehtinyt täällä käväisemään.
        Minulla toinen antibiootti oli tuota Clavurion 875 tai jokin vastaava, niitä on ihan samaa usealla eri nimellä. Korvatulehduksen ollessa kyseessä tuo on se yleisin antibiootti mikä määrätään. Minulla ei viikon kuuri tuota auttanut yhtään mitään.
        Hämärästi muistelisin että se antibiootti, mikä auttoi, oli ehkä nimeltään Ketek. Kolmisen päivää Ketekin aloittamisesta korva aukesi, ja aika nopeasti. Ei siis mitenkään hovin hitaasti ja vähitellen. Ketek vaikutti olevan aika rankka antibiootti, minua se ainakin väsytti huomattavasti.

En ymmärrä mitä täs nyt pitäis alkaa tekeen kun korva ei näytä aukeavan millään.Aloin jo miettämään kun ei vaan jäisi tälläiseksi.Rutisiko sulla silloin korva ja piti kaikenlaista meteliä?Esim.kun niisti?Mulla ei edes ole nuhaa.Parina yönä korvasta on tippunut vähä nestettä kai se sitä mätää on mitä lääkäri sano siellä olevan.Mulla on mennut jo rahaa tohon korvaan 200e ja vieläkään se ei oo auki.Mitä ihmettä mä alan nyt tekemään.

• E.L.
        hanna kirjoitti:

En ymmärrä mitä täs nyt pitäis alkaa tekeen kun korva ei näytä aukeavan millään.Aloin jo miettämään kun ei vaan jäisi tälläiseksi.Rutisiko sulla silloin korva ja piti kaikenlaista meteliä?Esim.kun niisti?Mulla ei edes ole nuhaa.Parina yönä korvasta on tippunut vähä nestettä kai se sitä mätää on mitä lääkäri sano siellä olevan.Mulla on mennut jo rahaa tohon korvaan 200e ja vieläkään se ei oo auki.Mitä ihmettä mä alan nyt tekemään.

Mulla oli korva lukossa yhtäjaksoisesti jotain n. 2,5 viikkoa. Ensimmäisen antibioottikuurin aikana siis alkoi ja oli vaikea uskoa, että antibiootista huolimatta oli iskenyt korvatulehdus. Mutta niin vain oli.
        Korvani ei ainakaan metelöinyt tai soinut normaalia enempää. Enkä muista ainakaan suuria rutinoita niistäessäkään. Sen muistan, että kerran kun niistin, korva meni ihan lukkoon ja sitä aukeamista sai sitten odotella sen noin 2,5 viikkoa...
        Tosiaan suurin kiusa oli siis se korvan lukkoisuus. Esim. oma puhe kuulosti aika oudolta. Eikä korva ollut edes kipeä missään vaiheessa, ainoastaan lukossa.
        Lääkärissä käydessäni lääkäri totesi tulehdukseen molemmista korvistani, myös siitä toisestakin, mikä ei ollut edes lukossa. Ja näytti silmämääräisesti punoittavan vielä enemmän se toinen korva, mikä ei edes ollut lukossa. Kummia juttuja.
        Kauanko oletkaan nyt syönyt antibioottikuuriasi ja miten pitkä kuuri olisi? Jos kuuri alkaa olla lopuillaan, eikä ole auttanut mitään, voi olla, että pitää kokeilla jotakin muuta antibioottia vielä.

• hanna
        E.L. kirjoitti:

Mulla oli korva lukossa yhtäjaksoisesti jotain n. 2,5 viikkoa. Ensimmäisen antibioottikuurin aikana siis alkoi ja oli vaikea uskoa, että antibiootista huolimatta oli iskenyt korvatulehdus. Mutta niin vain oli.
        Korvani ei ainakaan metelöinyt tai soinut normaalia enempää. Enkä muista ainakaan suuria rutinoita niistäessäkään. Sen muistan, että kerran kun niistin, korva meni ihan lukkoon ja sitä aukeamista sai sitten odotella sen noin 2,5 viikkoa...
        Tosiaan suurin kiusa oli siis se korvan lukkoisuus. Esim. oma puhe kuulosti aika oudolta. Eikä korva ollut edes kipeä missään vaiheessa, ainoastaan lukossa.
        Lääkärissä käydessäni lääkäri totesi tulehdukseen molemmista korvistani, myös siitä toisestakin, mikä ei ollut edes lukossa. Ja näytti silmämääräisesti punoittavan vielä enemmän se toinen korva, mikä ei edes ollut lukossa. Kummia juttuja.
        Kauanko oletkaan nyt syönyt antibioottikuuriasi ja miten pitkä kuuri olisi? Jos kuuri alkaa olla lopuillaan, eikä ole auttanut mitään, voi olla, että pitää kokeilla jotakin muuta antibioottia vielä.

syönyt lauantai illasta lääkkeitä ja huomen loppuu.ja nyt alkaa tuntua että toinenkin korva olisi menossa lukkoon.

• E.L.
        hanna kirjoitti:

syönyt lauantai illasta lääkkeitä ja huomen loppuu.ja nyt alkaa tuntua että toinenkin korva olisi menossa lukkoon.

Eli viitisen vuorokautta kuuria takana ja pian loppuu. Ei tainnut auttaa se antibioottikuuri. Tiedän kyllä miltä tuntuu, kun itse olen vastaavaa kokenut. En tiedä, onko enää muuta vaihtoehtoa kuin huomenna uudelleen lääkäriin. Ja uusi, eri antibioottikuuri kokeiluun. Minulle ei lääkäri ainakaan missään vaiheessa suositellut korvan puhkaisua ja parani se ilmankin, kun löytyi oikea antibiootti.
        Toivotan sulle hyvää joulua ja pikaista paranemista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1410
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1245
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1105
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1051
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1028
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe