valkolainen ja romani..

yks vaan

Mä sanon yhen asian, miks romanit ei vois olla romaneiden kanssa ja valkolaiset pitäs näppinsä erossa romaneista.. Kun valkolaisnaiset rupeaa seurustelemaan romanimiehen kanssa niin johan ne on niin kaaleeta olevinaan että rupeaa ihan naurattaa ja jos valkolaismies kävelee romaninaisen vierellä niin se näyttää ku kaks eri planeetalta olevaa kävelis vierekkäin.
Ensinnäkin valkolainen ei koskaan pysty olla siinä kulttuurissa vaan aina ne kaikki asiat tulee niinkun velvollisuutena.. esimerkiks kun ootte sen romanin kanssa kaksin niin sitte voitte olla sitä mitä olette mutta kun on muita romaneja niin siinä teille velvollisuuksia.
romaneilla ne on iha selviä asioita mutta oon sitä mieltä ettei valkolainen koskaan pysty olla oikeenlainen romanin akka... ellei sitten oo pienestä pitäen ollu romaneiden kasvattamana.
Joo ja tiedän kyllä ettei rakkaus katso näitä asioita mutta jos miettii sillein realistisesti, että tekis lapset ynnä muuta ja asettuis kodiks eikä mitää "teinipelleilyä", nii asiat rupeis mennä solmuun. Mä ainakin oon sitä mieltä että romanit romaneille ja kaajeet kaajeille, aina sitä voi kaikki yhessä havaa pitää mut sit vakavempii juttuihi katsokaa niitä keiden kans voitte jatkaa kulttuuria iha oikeenlailla eikä tollasena pakkopullana.. ymmärrättekö...
En halua loukata ketään mut tää on mun mielipide. on kiva kuulla muittenkin... :)

69

10143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

      avoliitossa romanimiehen kanssa, eikä minulla ole tullut mieleeni esittää "kaaleeta". Olen aina oma itseni, eikä tyylini ole muuttunut siitä kun alettiin seurustelemaan.

    • romani poika

      puhut toisaalta ihan asiaa se että jos mies ottaa valkolaisesta itelleen akan ja sitten tämä valkolainen alkaa esittämään mustalaista on mielestäni vähintäänki vasten mielistä

      minulla itselläni on valkolaisia akkana ja 3 lasta hänen kanssaan mutta en ole tehnyt hänestä mustalaista siitä huolimatta toki tietyt säännöt koskee häntäkin että minun ei tarvitse hävetä hänen puolestaan jos on muita mustalaisia paikalla mutta todellakaan hän ei ole mustalainen toki olishan se parempi ku mustalaiset olisivat toisten mustalaisten kanssa näin mustalaisuus ainakin säilyis mutta nykyajan mustalais tytöt on syrjästä järjestäen alle 15v jo täysiä maailman naisia eli niillä on ollu miehet jne.... sitte vielä ovat itestään raakan hienoja en sano että kaikki olis mutta suuri osa

      • minkä lainen

        anteeksi vaan , mutta
        herää mielellään vääntämään asiaa: että
        tuleeko naimakaupassa naisesta enää
        miehellensä sukuun, minkäänlaista että ei
        ''mustalaista siitä huolimatta toki tietyt säännöt koskee häntäkin että minun ei tarvitse hävetä hänen puolestaan jos on muita mustalaisia paikalla mutta todellakaan hän ei ole mustalainen toki olishan se parempi ku mustalaiset olisivat toisten mustalaisten kanssa näin mustalaisuus '' on aitoa,
        eikös mistalaisuus ole juuri tapoja ja yhteys?
        hyvät ihmiset.

        emme voi muuttaa pilkkujamme sanoo tiikeri.
        matkiminen on sairasta, mutta
        miten sitten todella ollan kestävällä pohjalla jos näkyy että ollaan puolin ja toisin jossakin puol välissä.
        ikävää jos ei olla mitään, eikä kummastakaan kultuurista saa että missään ei poiketa ollenkaan... elämä on varmaan lapsille sitten etsintöjä jos ollaan niin tasa-varmoja että joko sitä tai tätä --sattumalta_-


      • Anonyymi
        minkä lainen kirjoitti:

        anteeksi vaan , mutta
        herää mielellään vääntämään asiaa: että
        tuleeko naimakaupassa naisesta enää
        miehellensä sukuun, minkäänlaista että ei
        ''mustalaista siitä huolimatta toki tietyt säännöt koskee häntäkin että minun ei tarvitse hävetä hänen puolestaan jos on muita mustalaisia paikalla mutta todellakaan hän ei ole mustalainen toki olishan se parempi ku mustalaiset olisivat toisten mustalaisten kanssa näin mustalaisuus '' on aitoa,
        eikös mistalaisuus ole juuri tapoja ja yhteys?
        hyvät ihmiset.

        emme voi muuttaa pilkkujamme sanoo tiikeri.
        matkiminen on sairasta, mutta
        miten sitten todella ollan kestävällä pohjalla jos näkyy että ollaan puolin ja toisin jossakin puol välissä.
        ikävää jos ei olla mitään, eikä kummastakaan kultuurista saa että missään ei poiketa ollenkaan... elämä on varmaan lapsille sitten etsintöjä jos ollaan niin tasa-varmoja että joko sitä tai tätä --sattumalta_-

        On kyllä mukavaa olla sinkku.


      • Anonyymi

        Antakaa jokainen elää omaa elämää ja jos haluaa erota,ei aleta riehuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä mukavaa olla sinkku.

        Sama täällä😀miksi miehet saa mennä ja tulla,mutta naisten pitäs olla neitsyitä?


      • Anonyymi

        Turengissa asuu Romani-mies jolla valtaväestöstä vaimo vaimo kulkee talvella toppahousut jalassa ja kesällä millon verkkareissa millon pikkuhameessa heidän toinen tytär käyttää Romaniasua, ja toinen tytär pukeutuu lessingiin tai farkkuihin.


    • kirjoitus

      kirjotus on selvästi rasistinen valkolaisia kohtaan ja olisi kaikkien edun mukaista poistaa mokoma kirjoitus

      • ole'

        tai no eikä ole, mutta joku valkolainen voisi suuttua moisesta ajattelusta Että valkolainen vain valkolaisen kanssa ja romani vain romanin kanssa.
        Kaikkien edun mukaista olisi kirjoittaa täälläkin vain asiallisia kirjoituksia mollaamatta valkolaisiakaan.
        JA ensin kannattaisi miettiä ja kirjoitusten pitäisi perustua tietoon ja näkemykseen ei mahdolliseen omaan kokemukseen joka ei välttämättä heijasta yleistä näkemystä


      • Tiijare
        ole' kirjoitti:

        tai no eikä ole, mutta joku valkolainen voisi suuttua moisesta ajattelusta Että valkolainen vain valkolaisen kanssa ja romani vain romanin kanssa.
        Kaikkien edun mukaista olisi kirjoittaa täälläkin vain asiallisia kirjoituksia mollaamatta valkolaisiakaan.
        JA ensin kannattaisi miettiä ja kirjoitusten pitäisi perustua tietoon ja näkemykseen ei mahdolliseen omaan kokemukseen joka ei välttämättä heijasta yleistä näkemystä

        Kerron tässä omasta kokemuksesta,olen ollut yli 20v akkana mustalaismiehellä.Ja kyllä ainaskin meillä on homma toiminut,mutta johtuisko siitä että en ole koskaan käynyt esittään sellsta mitä en ole.Jo aikoinaan tullessani porukkaan,anoppini sanoi minulle,ole oma ittesi,äläkä ala leikkiin mitään.Meillä on nyt jo isot lapset,ja aina ne on tienneet ketä ne on.Sellasta kotikasvatusta olemme pyrkineet opettaan niille,että pärjäävät missä vaan,ja kolutkseen olemme panostanet myös.Kyllä minäkin paikkani tiedän,että millai ollaan kun mennään sukuloimaan,ja aina olen ollut tervetullut joka taloon missä olen känyt.Hyvää Joulun Odotusta jokaiselle.


    • ......v.....

      kyllä mun mielestä voi valkolainen ja romani olla yhessä kunhan se valkolainen tietää missä mennään eikä yritä esittää mitään muuta kun on. ja kunhan tietää että niitä tapoja pitää noudattaa ja hyväksyy sen.

      • romaniki olla

        esittämättä liikaa t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


      • v.n.s
        romaniki olla kirjoitti:

        esittämättä liikaa t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

        joo no ei romanit yleensä yritä esittää mitää muuta kun on(esim valkolaisii).tai no en tietysti voi kaikista tietää?


    • mies..........

      en ymmärä minäkään että miksi pitäis kaajeita ottaa...onha ne lapsetki niillä sit niin pilalla ettei oo ketään

      • v.n.s

        tietysti jokaisella on oma mielipiteensä mut kerroppa miten ne lapset on sitte pilalla? eikö se oo vaan rikkautta kun on "kahta verta"? ei ihmisen vanhemmat tee siitä lapsesta mitenkää huonompaa vaikka olis kuinka erilaisii.


      • tosi on
        v.n.s kirjoitti:

        tietysti jokaisella on oma mielipiteensä mut kerroppa miten ne lapset on sitte pilalla? eikö se oo vaan rikkautta kun on "kahta verta"? ei ihmisen vanhemmat tee siitä lapsesta mitenkää huonompaa vaikka olis kuinka erilaisii.

        Suvun sisäl tehdyt lapset on sairausperimältää heikkoa laatua.Ei serkkuja eikä muita sukulaisia, vieras,vaikka valkolainen on 100% parempi vaihtoehto, jos lapsia meinaa laittaa!! Kuka tahalleen haluaa kampuroita ja vaikka millä vioilla ja sairauksilla olevia kehitysvammaisia.Ei ole lapselle oikein tieten hankkia sairautta! Ja sitä tulee sukulaisten lapsiin.Onneksi valitsin viisaammin.


      • Myös kiusaus toisille...
        v.n.s kirjoitti:

        tietysti jokaisella on oma mielipiteensä mut kerroppa miten ne lapset on sitte pilalla? eikö se oo vaan rikkautta kun on "kahta verta"? ei ihmisen vanhemmat tee siitä lapsesta mitenkää huonompaa vaikka olis kuinka erilaisii.

        Ei tee, mutta lapsen kannalta ajateltuna on varmaan rankkaa olla puolmustalainen, kiusaus tulee olemaan ainaista, vaikka näin ei kuuluisikaan olla.
        Itse sen serkkujeni kohdalla tiedän, serkkuni ovat puolimustalaisia, ja saavat osakseen kiusausta, joka tuntuu pahalta.
        Kuitenkin lapsiahan he ovat, ja on väärin kun joutuvat siitä kärsimään, että vanhempansa rakastuivat, ja toinen oli romani.
        Rikkaus se on jos kahta verta kantaa, itselleni ainakin, vaikka romaniverta on jossain kaukaa suvussa, mutta sen kyllä tuntee ja huomaa itse.


      • Ei haeta sukua edes kaukaa
        Myös kiusaus toisille... kirjoitti:

        Ei tee, mutta lapsen kannalta ajateltuna on varmaan rankkaa olla puolmustalainen, kiusaus tulee olemaan ainaista, vaikka näin ei kuuluisikaan olla.
        Itse sen serkkujeni kohdalla tiedän, serkkuni ovat puolimustalaisia, ja saavat osakseen kiusausta, joka tuntuu pahalta.
        Kuitenkin lapsiahan he ovat, ja on väärin kun joutuvat siitä kärsimään, että vanhempansa rakastuivat, ja toinen oli romani.
        Rikkaus se on jos kahta verta kantaa, itselleni ainakin, vaikka romaniverta on jossain kaukaa suvussa, mutta sen kyllä tuntee ja huomaa itse.

        Mun isä on mustalaisen ja puolimustalaisen lapsi, silti en tunne itteäni tippakaan mustalaiseksi tai vetoa sinnepäin, mustalaisiin siis.Niin ite oon äitin puolelta täysin valtaväkeä ja siihen tunnen kuuluvani, anteeksi vaan. Kyllä minusta näkyy päällepäin että en ihan supisuomalaista plaatua ole ja usein mustalaiseksi veikataan, mutta annan höpinöiden olla.Ko.elämäntyyli ei ollenkaan kiehdo.


      • alkuperänen

        kyllä mäkin olen nähnyt kanssa sen mitä nuo puolimustalaiset ovat miehiään,naisiaan.. se on sit sellasta kaksoiselämää, toiet sukulaisista on kaajeita ja niiden kans ollaa sitä itteesä eli kaajeeta ja sitte kaalee sukulaisten kans ollaan niin kokonainen romani olevinaan..ja pahalta tuntuu snaoa mut ei ne kaalee sukulaiset hyväksy sitä että vanhempas otti kaajeen eikä kaajeet hyväksy että otti kaaleen. eli tulee just tota syrjintää ja kaikkea muuta sontaa.!!
        Ja jos on oikea kaalee niin haluaa säilyttää kulttuurin ja se ei onnistu ikävä kyllä kaajeen kanssa, en sano millää pahalla mut se vain on totuus..!!
        MUTTA HYVÄT JOULUT KAIKILLE!!!! JA SIUNAUSTA NII POISPÄI!! Koittakaa olla ihmisiksi!:)


      • valkonaama
        alkuperänen kirjoitti:

        kyllä mäkin olen nähnyt kanssa sen mitä nuo puolimustalaiset ovat miehiään,naisiaan.. se on sit sellasta kaksoiselämää, toiet sukulaisista on kaajeita ja niiden kans ollaa sitä itteesä eli kaajeeta ja sitte kaalee sukulaisten kans ollaan niin kokonainen romani olevinaan..ja pahalta tuntuu snaoa mut ei ne kaalee sukulaiset hyväksy sitä että vanhempas otti kaajeen eikä kaajeet hyväksy että otti kaaleen. eli tulee just tota syrjintää ja kaikkea muuta sontaa.!!
        Ja jos on oikea kaalee niin haluaa säilyttää kulttuurin ja se ei onnistu ikävä kyllä kaajeen kanssa, en sano millää pahalla mut se vain on totuus..!!
        MUTTA HYVÄT JOULUT KAIKILLE!!!! JA SIUNAUSTA NII POISPÄI!! Koittakaa olla ihmisiksi!:)

        Ja aina syytetään meitä valkolaisia syrjinnästä. Näitä kun lukee, niin "kaaleet" ei pidä "valkopturpia" edes ihmisinä...


      • vns
        Myös kiusaus toisille... kirjoitti:

        Ei tee, mutta lapsen kannalta ajateltuna on varmaan rankkaa olla puolmustalainen, kiusaus tulee olemaan ainaista, vaikka näin ei kuuluisikaan olla.
        Itse sen serkkujeni kohdalla tiedän, serkkuni ovat puolimustalaisia, ja saavat osakseen kiusausta, joka tuntuu pahalta.
        Kuitenkin lapsiahan he ovat, ja on väärin kun joutuvat siitä kärsimään, että vanhempansa rakastuivat, ja toinen oli romani.
        Rikkaus se on jos kahta verta kantaa, itselleni ainakin, vaikka romaniverta on jossain kaukaa suvussa, mutta sen kyllä tuntee ja huomaa itse.

        niin ihan totta mieluummin sitten vaikka valkolainen kun että serkun tai jonku sukulaisen ottais.se on lapsille väärin.ja niin kyllähän sitä kiusausta sitten saattaa tulla mutta se on myös väärin,eivät lapset voi vanhempiansa valita.eikä siinä kyllä toisaalta ole mun mielestä mitään väärää jos kaks ihmistä rakastuu,vaikka toinen olisikin valkolainen/romani.


      • alkuperänen
        valkonaama kirjoitti:

        Ja aina syytetään meitä valkolaisia syrjinnästä. Näitä kun lukee, niin "kaaleet" ei pidä "valkopturpia" edes ihmisinä...

        en ole missään viestissä sanonut että te syrjitte meitä. Kyllä minulla riittää ystäviä muitakin kuin kaaleita ja jos luet ollenkaan tarkasti niin tarkoitan että romanikulttuuri kuolee kun aletaan perustella perheitä muiden kanssa.. Ei välttämättä tarvitse just olla "valkolainen" vaan vaikka japanilainen, se on ihan sama asia.
        Tosiasia se on ettei kulttuuria ole ollenkaan kun otetaan valkolainen tai kuka tahansa muu kuin romani.Turha sitä kierrellä ja kaarrella ja sanoa rasismiksi..
        Ihan sama asia tielläkin; teillä menee identiteetti kun JOUDUTTE tehdä niin ja näin koska muuten häpäisette miehenne.


      • lahelainen
        Ei haeta sukua edes kaukaa kirjoitti:

        Mun isä on mustalaisen ja puolimustalaisen lapsi, silti en tunne itteäni tippakaan mustalaiseksi tai vetoa sinnepäin, mustalaisiin siis.Niin ite oon äitin puolelta täysin valtaväkeä ja siihen tunnen kuuluvani, anteeksi vaan. Kyllä minusta näkyy päällepäin että en ihan supisuomalaista plaatua ole ja usein mustalaiseksi veikataan, mutta annan höpinöiden olla.Ko.elämäntyyli ei ollenkaan kiehdo.

        eikö kiinnosta muka tippaakaan?


      • Niin se on
        lahelainen kirjoitti:

        eikö kiinnosta muka tippaakaan?

        Vaikkei toitottaisi kaikkialla sukujuuriaan, niin ei suvustaan silti ja niihin liittyvistä asioista kokonaan pääse. On aika naurettavia just nää jotka mainitsee että on mummon-kummin-naapurin-tädin-sedän-velipuolen isoisoisän kautta mustalaisia suvussa ja kuinka se heissä niin tuntuu...Joojoo, wannebe pellejä sellaiset kaikki tyynni. Onpahan tuolla kylillä mustalaisia, jotka pukeutuvat tavallisesti ja nimenomaan eivät myönnä romaniuttaan vaan ovat sitten vaikka olevinaan ulkomaalaisia. Tiedän yhden joka oman työnantajansa kanssa väitti olevansa


      • Anonyymi
        Myös kiusaus toisille... kirjoitti:

        Ei tee, mutta lapsen kannalta ajateltuna on varmaan rankkaa olla puolmustalainen, kiusaus tulee olemaan ainaista, vaikka näin ei kuuluisikaan olla.
        Itse sen serkkujeni kohdalla tiedän, serkkuni ovat puolimustalaisia, ja saavat osakseen kiusausta, joka tuntuu pahalta.
        Kuitenkin lapsiahan he ovat, ja on väärin kun joutuvat siitä kärsimään, että vanhempansa rakastuivat, ja toinen oli romani.
        Rikkaus se on jos kahta verta kantaa, itselleni ainakin, vaikka romaniverta on jossain kaukaa suvussa, mutta sen kyllä tuntee ja huomaa itse.

        Näin se on. Kantavat sitä ristiää ikäsä.


      • Anonyymi
        valkonaama kirjoitti:

        Ja aina syytetään meitä valkolaisia syrjinnästä. Näitä kun lukee, niin "kaaleet" ei pidä "valkopturpia" edes ihmisinä...

        Kyllä me valkolaiset ollaan Ihmisiä.


      • Anonyymi
        tosi on kirjoitti:

        Suvun sisäl tehdyt lapset on sairausperimältää heikkoa laatua.Ei serkkuja eikä muita sukulaisia, vieras,vaikka valkolainen on 100% parempi vaihtoehto, jos lapsia meinaa laittaa!! Kuka tahalleen haluaa kampuroita ja vaikka millä vioilla ja sairauksilla olevia kehitysvammaisia.Ei ole lapselle oikein tieten hankkia sairautta! Ja sitä tulee sukulaisten lapsiin.Onneksi valitsin viisaammin.

        Miksi haukut kehitysvammaisia. Sellanen voi syntyvä täydellisiksi itseään luuleville ja vaikkei ois sukua / sopiva synnytyikä! ±


      • Anonyymi
        Ei haeta sukua edes kaukaa kirjoitti:

        Mun isä on mustalaisen ja puolimustalaisen lapsi, silti en tunne itteäni tippakaan mustalaiseksi tai vetoa sinnepäin, mustalaisiin siis.Niin ite oon äitin puolelta täysin valtaväkeä ja siihen tunnen kuuluvani, anteeksi vaan. Kyllä minusta näkyy päällepäin että en ihan supisuomalaista plaatua ole ja usein mustalaiseksi veikataan, mutta annan höpinöiden olla.Ko.elämäntyyli ei ollenkaan kiehdo.

        Minunkin isä romani,mutta aika haaleat välit. Toki silloin tällöin viestitään..


      • Anonyymi
        Myös kiusaus toisille... kirjoitti:

        Ei tee, mutta lapsen kannalta ajateltuna on varmaan rankkaa olla puolmustalainen, kiusaus tulee olemaan ainaista, vaikka näin ei kuuluisikaan olla.
        Itse sen serkkujeni kohdalla tiedän, serkkuni ovat puolimustalaisia, ja saavat osakseen kiusausta, joka tuntuu pahalta.
        Kuitenkin lapsiahan he ovat, ja on väärin kun joutuvat siitä kärsimään, että vanhempansa rakastuivat, ja toinen oli romani.
        Rikkaus se on jos kahta verta kantaa, itselleni ainakin, vaikka romaniverta on jossain kaukaa suvussa, mutta sen kyllä tuntee ja huomaa itse.

        Romaniverta kaukana ja sen tuntee.. höpö! Onhan meidän kaikkien esi-isät Myös Afrikasta, tunteeko senkin? Mun mummo oli puoliksi mustalainen ja vaari vähän enemmän. sen kautta olen kahteen romani sukuun sukua. Mutta en koe olevani romani, mua on luultu espanjalaiseks ja marokkolaiseks.. annan niiden luulla. Joskin just se on, että jos haluan kuulostaa romaneilta, niin pystyn kuulostaa ihan.. mulla on keuhkoja laulaa ja vähän paljon valkolaisia kovempi ääni lol jotkut joskus vähän säikähtääkin kun vaan puhun. mutta kun vaalennan tukan blondiks mua luullaan vaan vähä eteläeuroopalaseks lol ihmisiä täs kaikki vaan ollaan


      • Anonyymi
        valkonaama kirjoitti:

        Ja aina syytetään meitä valkolaisia syrjinnästä. Näitä kun lukee, niin "kaaleet" ei pidä "valkopturpia" edes ihmisinä...

        No eiväthän mustalaiset yleensä kokemukseni mukaan paljoa valkolaisia arvosta. Ikävä sanoa, mutta useimmiten ovat åhyvin koppavia olleet. Se olisi kyllä mielenkiintoista tietää, että miksi viskataan nokkaa? Sitä olen usein ihmetellyt. Tunsin vähän etäältä erään puolimustalaismiehen, josta sanottiin, että hän on hyvin ylpeä itsestään. Usein mustalaiset ovat ylpeitä. Eihän se ylpeys itsestään sinänsä haittaa. Mutta tuo koppavuus ja nokan heitto on tullut yleensä naisten taholta. Olisi kiva kuulla mustalaisilta itseltään, että mitä se tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romaniverta kaukana ja sen tuntee.. höpö! Onhan meidän kaikkien esi-isät Myös Afrikasta, tunteeko senkin? Mun mummo oli puoliksi mustalainen ja vaari vähän enemmän. sen kautta olen kahteen romani sukuun sukua. Mutta en koe olevani romani, mua on luultu espanjalaiseks ja marokkolaiseks.. annan niiden luulla. Joskin just se on, että jos haluan kuulostaa romaneilta, niin pystyn kuulostaa ihan.. mulla on keuhkoja laulaa ja vähän paljon valkolaisia kovempi ääni lol jotkut joskus vähän säikähtääkin kun vaan puhun. mutta kun vaalennan tukan blondiks mua luullaan vaan vähä eteläeuroopalaseks lol ihmisiä täs kaikki vaan ollaan

        Niinhän ne väittää, että ollaan Afrikasta. Mutta Raamatun mukaan taas ollaannTurkin suunnalta Van järven rannalta, tai läheltä Tigris jokea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eiväthän mustalaiset yleensä kokemukseni mukaan paljoa valkolaisia arvosta. Ikävä sanoa, mutta useimmiten ovat åhyvin koppavia olleet. Se olisi kyllä mielenkiintoista tietää, että miksi viskataan nokkaa? Sitä olen usein ihmetellyt. Tunsin vähän etäältä erään puolimustalaismiehen, josta sanottiin, että hän on hyvin ylpeä itsestään. Usein mustalaiset ovat ylpeitä. Eihän se ylpeys itsestään sinänsä haittaa. Mutta tuo koppavuus ja nokan heitto on tullut yleensä naisten taholta. Olisi kiva kuulla mustalaisilta itseltään, että mitä se tarkoittaa.

        Ei arvosta ainakaan osa. Kun en puhelinta lainannut, perään huuteli törkeyksiä ja vastaavia kokemuksia ikävä kyllä on. Toisaalta on myös päinvastaisia, joten on ristiriitainen suhtautuminen.


      • Anonyymi
        tosi on kirjoitti:

        Suvun sisäl tehdyt lapset on sairausperimältää heikkoa laatua.Ei serkkuja eikä muita sukulaisia, vieras,vaikka valkolainen on 100% parempi vaihtoehto, jos lapsia meinaa laittaa!! Kuka tahalleen haluaa kampuroita ja vaikka millä vioilla ja sairauksilla olevia kehitysvammaisia.Ei ole lapselle oikein tieten hankkia sairautta! Ja sitä tulee sukulaisten lapsiin.Onneksi valitsin viisaammin.

        Eiköhän se ainakin Suomen ollessa kyseessä ole parempi sekin hakea toiselta puolelta Suomea. Akkani on Uudeltamaalta, itse olen Kainuun peräkorvesta.


      • Anonyymi
        alkuperänen kirjoitti:

        en ole missään viestissä sanonut että te syrjitte meitä. Kyllä minulla riittää ystäviä muitakin kuin kaaleita ja jos luet ollenkaan tarkasti niin tarkoitan että romanikulttuuri kuolee kun aletaan perustella perheitä muiden kanssa.. Ei välttämättä tarvitse just olla "valkolainen" vaan vaikka japanilainen, se on ihan sama asia.
        Tosiasia se on ettei kulttuuria ole ollenkaan kun otetaan valkolainen tai kuka tahansa muu kuin romani.Turha sitä kierrellä ja kaarrella ja sanoa rasismiksi..
        Ihan sama asia tielläkin; teillä menee identiteetti kun JOUDUTTE tehdä niin ja näin koska muuten häpäisette miehenne.

        "Ihan sama asia tielläkin; teillä menee identiteetti kun JOUDUTTE tehdä niin ja näin koska muuten häpäisette miehenne."

        Suomalaisessa valtakulttuurissa ihminen häpäisee vain itsensä. Tällainen yksilökeskeisyys voi olla yhteisöllisille vaikeaa käsittää. Emme joudu tekemään mitään, "koska muuten häpäisemme MIEHEMME". Sukupuolella ja iällä ei ole merkitystä sen kanssa. Ei miehillekään ole kiellettyjä asioita siksi, että he muuten häpäisisivät vaimonsa.

        Lisäksi monet meistä valitsevat ja haluavat olla yksin ja rauhassa. Kun ihminen muuttaa pois kotoa, hän saattaa elää vuosia yksin ennen kuin alkaa seurustella, jos koskaan. Sitten saatetaan seurustella vuosia ennen kuin muutetaan yhteen, jos koskaan. Sitten saatetaan asua yhdessä vuosia ennen, kuin mennään naimisiin, jos koskaan.


    • Vakare

      oppii kuka vaan, se on yhtä teatteria se nykypäivän kaaleena oleminen, mitään aitoutta ei olekaan enää!

      Kaikki patterit ja puolikaajeet kaaletta osaavat parhaiten esittää tunnetusti!
      Naapurin entinen eukkokin kävi ihan aidosta kaaleesta kun aikansa oli liikkunut tummien ystäväpiirissä! Kaajeetkin erehtyivät monasti aidoksi luulemaan!

      Itse vaan nauran tämmöiselle nykyään. Aitoa ihmistä on kaaleista vaikea löytää kun aina pitää esittää toistensa klooneja.

      Mulle on ihan sama ketä kenenkin kanssa liikkuu jos se tekee onnelliseksi.
      Kuitenkin kunnon miestä tai naista ei moni kaalo löydä omiensa parista vaan jonkun maailmoja kiertelevän huoran ja sitten parin lapsen jälkeen onkin taas yksin! Eikä kukaan halua olla yksin tässä maailmassa!

      Ja onko oma sukusi sitten täystummaa sorttia? Ei kellään ole sinisijä silimiä tai puoliruskeaa tukkaa? Älä sitten ole heittelemässä ensimmäistä kiveä.

      • Anonyymi

        Minullapa on siniset silmät niinku huskyllä


    • nappinokka

      Ajatellaampas nyt silleen relistisisesti, että paljonko romaneita on suomessa? Geneettisesti ajateltuna olisi parempi, että ei niin kauheesti tuijotettais rotuja, kun ollaan sitoutumassa ja lapsia tekemässä.

    • juu on vaikee tietää

      ihan noin on -
      ja kumma kyllä niin , ajatuksen tasolta kyllä-

      sitten
      kaikilla elämä on sellaista arkee....että hauskaa
      lapset yhdistää ja mielestäni se onkin vikana ollut pitemmän aikaa suomessa yleensä että
      rakkaus ei ole sitoumus vaan laps

      -se sitten siitä.

    • Kipu

      Tuntuu pahalta, vanhempana seurata romaanmiehen ja valkolaisnaisen yhdessä elämistä.Nainen alistetaan keinoja kaihtamatta romaani perinteisiin. Käytetään myös lasta hyväksi tähän tarkoitukseen. PAHA

      • Anonyymi

        Tästä oon varoittanut tyttäriä ja viisaina he ei valitsis edes alistavaa valkolaista.


    • Anonyymi

      Jo tyhmyys tiivistettynä

    • Anonyymi

      Yks tuttu on vaalee ja kaaleen kans. Kai niillä ihan jes elämä👍

    • Anonyymi

      Ite en ottas romania enkä muutakaan ulkomaalaista. Itsenäinen nainen olen.

    • Anonyymi

      Ei miun lapset sekaantuis romanoihin. Ikinä.

    • Anonyymi

      Mie oon koittanut useamman romanimiehen kans seurustelua, mutta viimeistään siinä vaiheessa juttu kaatuu kun asiasta pitäis kertoa muille. Olen siis valkolaismies, ja tuntuu että romanisuvut on täynnä rasistisia homofoobikkoja. Sääliks käy heikäläisiä.

      • Anonyymi

        Romani miehenä sanon että jos mun poika ilmottas että on homo ja sillä on ukkona valkolais mies niin kyllä kakun ostasin ja kahvit keittäsin. Sanosin vielä mun miehele että sauna heti lämpimäksi niin mentäs porukalla saunaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romani miehenä sanon että jos mun poika ilmottas että on homo ja sillä on ukkona valkolais mies niin kyllä kakun ostasin ja kahvit keittäsin. Sanosin vielä mun miehele että sauna heti lämpimäksi niin mentäs porukalla saunaan

        Miehen puhetta. Samaan tekisin jos tyär oos lesbo#


    • Anonyymi

      Se on ihan oikea ongelma, että puolikkaita mustalaisia syrjii omat molemmilta puolilta. Tosi surkeaa hommaa. Vaikka onhan sitä paremmissakin porukoissa jo kaaleilla ihan selvät fyydidet merkit siitä, että sisäsiittoisuus alkaa olla heimolle haitallista. Tähän lasken esimerkiksi kierot silmät ja pahan ristipurennan, psyykkisistä ja älyllisistä ongelmista sekä vammaisuuden lisääntymisestä puhumattakaan. Mutta totta se oma "ylväs" rotu kannattaa melko monien mielestä oikeasti vaikka degeroida rotupuhtaaksi sisältä käsin, ennemmin kuin antaa välillä ruiskaus tervettä geenistöä. Sitähän se Hitlerkin arjalaisuusaatteessaan yritti- seuraukset oli, ettenkö sano surkuhupaisat. Kaaleet ei sitä tietenkään myönnä, kun näistä asioista ollaan ihan hys-hys. Mutta kyllä vaan paremmin näyttää elämässä kuiten kin pärjäävän puolikkaat.

    • Anonyymi

      Ei myö suaha valakolaisista ku juopot. Ei meiä sakkeihin koulutetut valakolaiset koske. Assi Nortia oli Särkän luomus, myös ollaan enemmänkin Armas Jokion ja Siiri Angerkosken näkösii.

    • Anonyymi

      asiaa ja juuri näin että ei niistä akoista oo mihinkään parempi mies on miehelle ja valkolaiset ovat hyviä lemmikkejä meille tummille könsikkäille

    • Anonyymi

      olen samaa mieltä kqnssasi olen nähnyt omin silmin nuo asiat yks romani mies

    • Anonyymi

      Jos on muiden romanien seurassa niin pitääkö sillon olla pukeutunut heidän mukaan ja käyttäytyä heidän tavoilla

    • Anonyymi

      En kyllä ymmärrä miksi valkolainen ryhtyisi romanin kanssa suhteeseen

      • Anonyymi

        Sen kyllä vielä jotenki ymmärtää, mutta sitä en, jos valkolaisnainen alistuu muslimille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kyllä vielä jotenki ymmärtää, mutta sitä en, jos valkolaisnainen alistuu muslimille.

        Enpä nyt tiedä kuinka suuri ero näissä on


    • Anonyymi

      Ei se elämä ole helppoa valkolaismiehen ja mustalaismiehen keskenkään

    • Anonyymi

      Mulle romanien kulttuuri on kiehtovaa ja kuuntelen esimerkiksi paljon romanimuusikoiden musiikkia. En kyllä usko että tosiaan voisin olla koskaan mustalaisen akka. Kaikki se taikausko ja puhtaussäännöt, oon liian likanen valkolaisillekin :). Yks poikaystävä, joka oli kyllä ihana, oli ns. varttimanne. Sen näki hänen ulkonäöstään. Todella komea, kaunis tumma mies. Mutta ei varsinainen romani, koska ne mustalaisjuuret oli sukupolvine takana yhdessä isovanhemmassa. Heidän perheessä romanijuuret näkyi musikaalisuutena ja perhekeskeisyytenä, joita ihailin, koska omasta perhetaustastani sellaiset asiat puuttuivat. Tuo poikaystävä kuoli jo ajat sitten nuorehkona eikä hänen perheestään ole paljn ketään muitakaan jäljellä.

      Romanien olemassa olo ja kulttuuri kyllä rikastuttaa tätä Suomea. Ei he ole kaikki mitään rosvoja. Ennemmin romani sanan kuullessa tulee mieleen musikaalisuus, perhekeskeisyys, helluntaiusko.

      Minä en voisi olla romanin vaimo, ei siksi, että en uskoisi romanimiehissä olevan hyviä miehiä, vaan koska en pystyisi enkä edes haluaisi täyttää heidän naiselle asetettuja kovia vaatimuksia. Jos syttyisi rakkaus ja mies vaikka hyväksyisi minut sellaisena kuin olen, sukunsa tuskin hyväksyisi.

    • Anonyymi

      Jos olisi rakastunut pari; romanimies ja valkolaisnainen, niin miten romanit toivoisivat tämän valkolaisnaisen pukeutuvan heitä tavatessa, koska romaneillehan pukeutuminen tuntuu olevan aika tärkeää? Onko parempi olla vaan samanlaisissa valkolaisten farkuissa, kuin olisi muissakin piireissä, ettei "yritä olla mustalainen" vai pitäisikö olla pitkä musta hame, niinkuin nuorilla romanitytöillä, joilla ei ole vielä pukua? Onko sen hameen aina oltava sellainen jalkojamyötäilevä kynähame? Itseäni pukee ruumiinrakenteen takia paremmin leveähelmaiset hameet ja myös koska kävelen pitkin askelin, kapeat hameet ovat hankalia. Eli käykö leveäkin hame vaikkei se olisi 8 metriä mustaa samettia?

    • Anonyymi

      Pätee muihinkin sekaliittoihin.
      Että eiköhän jätetä aasialaisnaiset aasialaismiehille, afrikkalaiset heilastelkoot keskenään jne.
      Pidetään homma tasapuolisena.

    • Anonyymi

      Omalta kohdaltani voin sanoa, että valkolaisnaiset ovat ihme hyypiöitä.
      Mulla on ollut muutama sellainen kumppanina tässä vuosien mittaan ja jokainen heistä on ihme mölisijä.
      Valittavat ja vittuilevatkin mustalaisuudestani ja tekevät siitä numeroa muutenkin, ja silti ovat vielä siinäkin vaiheessa roikkuneet perässäni ja yrittäneet olla väkisin kanssani yhdessä, kun suhde on ollut totaalisesti ohitse eikä minulla ole ollut paskankaan halua edes nähdä heitä enää. Saati seurustella heidän kanssaan.
      Eräs mussutti joskus jotain "kyllä mustalainen on mustalainen vaikka sen voissa paistaisi, niin isäkin aina sanoi"-lausetta. Silti en meinannut päästä millään hänestä eroon, vaikka sanoin suoraan asioista hänelle. Että hän ei ole tervetullut minun ja läheisteni elämään enää ja olisi muutenkin parempi, kun hommaisi jonkun itsensä tasoisen idiootin miehekseen.

    • Anonyymi

      sama asia jos valkolainen on romanin kaveri niin kyllä on kaveritkin niin romania että…

    • Anonyymi

      Kun valkolaisnaiset rupeaa seurustelemaan romanimiehen ..

      Nainen sai kovaa väkivaltaa,kepin iskuja,tupakkalla polttoja ihoon,joitui olemaan väkivaltaisesti komerossa kun ei totellut romani miestä(minun mielestäni ei ole ).
      Erottuaan jotui muuttaman pois paikkakunnalta,ihmettelen miksi kun yhdessä oltaisiin saatu nämä romanit kuriin kun ovat nyt myös.
      Tämä oli meidän paikka kunnalta mutta on myös ihan mukavia yhteen sattumia,että elo yhdessä on hyvää.
      Meillä onkin kuulemma kastin alimmat romanit,mitä se lie sitten tarkoittaa ?

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2685
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2272
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1749
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1666
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1593
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe