fiesta 89 öljyt

kylmänä

1.1 litran konen on alkanut viedä vähän liikaa öljyä.
Savuttaa kylmänä varsinkin. Ei niinkään lämpimänä.

Joskus tuntuu että alakierrosten teho on vähän kateiisa.
Puolituntia moottoritiellä ajoa ja taas pelittää.

Mitens noi öljyvuodot. auttaako venttilikumien vaihto, vai mitä pitäs tehä ja miten.

Kiitos etukäteen.

14

1551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thteht

      17 vuotta vanha Fiesta? Ainoa mahdollinen ratkaisu ongelmaasi on kuskata se romu kaatopaikalle, tai mihin sellaiset nyt yleensäkään pitäisi kuskata.

      (Itselläni oli vuonna 82 Fiesta vuosimallia 80, ihan ok sen ajan mittapuiden mukaan.)

      • fiiiiestta

        Miksi ihmeessä??
        Kyllä sillä on edessään vielä monta auvoisaa elinvuotta edessa.

        Rahaa olisi kyllä uuteen pikkuautoon, mutta miksi luopua vanhasta palvelleesta sotaratsusta.


    • Ilo

      Ei Fiestaa saa paalattavaksi viedä!! Se ois rikos. Mulla oli kans -89 1.1 Fiesta monta vuotta, mutta täytyy tunnustaa, että vähän sekavat muistot siitä jäi.

      Omastani oli myös tehot hiipuneet kun sen 160tkm ajettuna vaihdoin.

      Ongelmaasi en osaa vastata, mutta uteliaisuudesta kyselen miten pelissäsi tarkenee? Omani oli niin kylmä että naurattaa, ei tosin silloin. Jos pakkasta oli noin kymmenen astetta ei autossa tarjennut vaikka kuinka pitkään olisi ajanut. Moottoritiellä tilanne oli hieman parempi. Järjestelmässä kaikki oli kunnossa ja vika on mysteeri vielä tänäkin päivänä.

      Onnea valitsemallasi polulla!!

      • diplinssi

        Aika lämmin alkuperäisellä termostaatillakin ja kun vaihtoi talvitermostaatin, niin lämpimämpää autoa en oo nähnyt. Kesäksi pitää laittaa kesätermari, muuten keittää helteellä ruuhkassa. Ja takalasin lämmitinkin pelaa edelleen kuin uus, hakkaa japsit mennentullen.


      • ffffieeeeesta

        Ostin vanhalta ladylta. Myi sen pois, kun oli kuulemma kylmä.
        Koeajon jälkeen vaihdoin termarin ja hyvin on lapinkin reissulla -26 c tarettu.
        Kiitos onnentoivotu


      • Ilo

        Pistää edelleen pään pyörälle, jos toisten Fiestoissa tarkenee.

        Kokeilin varmaan kymmentä eri termostaattia. Alkuperäistä, biltemaa, talvimallia ja lukuisia virityksiä esim. tukin sen pienenkin reiän termarissa. Eikä mitään eroa ollut.

        Lämppärin kennokin oli kuin uusi. Nokalla oli pahvia ja ties mitä. Eikä vaan lämpöä piisannut!!


      • ffffffdddff
        Ilo kirjoitti:

        Pistää edelleen pään pyörälle, jos toisten Fiestoissa tarkenee.

        Kokeilin varmaan kymmentä eri termostaattia. Alkuperäistä, biltemaa, talvimallia ja lukuisia virityksiä esim. tukin sen pienenkin reiän termarissa. Eikä mitään eroa ollut.

        Lämppärin kennokin oli kuin uusi. Nokalla oli pahvia ja ties mitä. Eikä vaan lämpöä piisannut!!

        Usko tai älä. -22 astetta pakkasta ja lähtenyt käyntiin ja lämmennyt.
        Tommosella -5 astetta, ei ainakaan lämppäriä täysillä voi pitää.


    • maffe5

      sun autos on liian jäykät öljyt.koita notkistaa niit vaik kusemalla moottoriin,koska kuses on varmaan yhtä paksua ku juttuskin!!!!

      • lerspa

        joo tai kuse suoraan tankkiin.se on paras konsti.voi vitun pelle!!!joku raja pitäs olla äö:lakin tänne kirjotelles.


      • fffiiesta

        Öljyt on 10-30. Käy kuulemma hyvin vanhoihin autoihin. Vaikka se talvipakkasilla on aikamoista mömmöä, niin hyvin on käynnistynyt.

        Ps. kusetko useinkin autosi eri säiliöhisi?
        Kumpaa auttaa enemmän?? Autoasi vai sinua?


    • diplinssi

      mitä aikaisemmin tehty, tunnetko autos historian? Jos ei venttiilinvarsien kumeja vaohdettu, ehdottomasti auttaa savutukseen. Samalla venttiilien hionta (jos huonot, niin uudet). Toinen olis männänrenkaiden vaihto, mutta isompi homma. Jos paljon ajettu,voi olla jo porautus edessä. Kannattais testauttaa puristuspaineet ja ohivuotomittaus, niistä selviää tehon häipyminen.

      • ffffiiieeeesttta

        Ajettu 220 000 todellista kilometriä.
        Ostettu 4 vuotta sitten 110 000 mittarissa todellisia ajokilometrejä.

        Etupyöränlaakerit vaihdettu ja pakoputki vaihdettu.Niin ja kytkin. Ei ruostevaurioita.

        Pelittää muuten ok, paitsi öljynkulutus.Tunnearvoa autolla on aika paljon. Rahallista ei.Kiitos vastauksesta.


      • diplinssi
        ffffiiieeeesttta kirjoitti:

        Ajettu 220 000 todellista kilometriä.
        Ostettu 4 vuotta sitten 110 000 mittarissa todellisia ajokilometrejä.

        Etupyöränlaakerit vaihdettu ja pakoputki vaihdettu.Niin ja kytkin. Ei ruostevaurioita.

        Pelittää muuten ok, paitsi öljynkulutus.Tunnearvoa autolla on aika paljon. Rahallista ei.Kiitos vastauksesta.

        Venttiileille hionta tai jopa uudet (nekin pitää hioa), venttiilinvarrentiivisteet, männänrenkaat, ainakin kampiakselin molempien päiden tiivisteet, kun kone poissa autosta.
        Porautus ja uudet männät on jo kovin kallista tuonikäiseen ja TM testasi aikanaan moottorikoneistamoja huonoin tuloksin.
        Minä tein nuo yhtenä viikonloppuna ja 190000km Fiesta-85 1.0-koneella kulkee hienosti eikä syö öljyä, ruoste vain syö auton ennenpitkää.


    • 250Tkm

      pakkasella paleltaa,joo :)
      (kakkosautona)

      koneremontti tehty huviksensa, männän öljyrenkaat olivat tiensä päässä.


      muuten moottoritiellä ex-papparaisen jäljiltä meni ~110 ja kovan ulvottamisen jälkeen mittarilukemaksi tuli 135kmh.

      En ota kantaa mittarivirheeseen. ja moottoritiellä 90% paahtoi pedaali pohjassa ohitse, tämä vain tiedoksi moosestelijoille :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3456
    2. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      97
      3216
    3. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3034
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      79
      3011
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      53
      2911
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2688
    7. Ei me saada toisiamme

      Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2500
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

      ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2361
    9. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2235
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

      Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      88
      2012
    Aihe