Onko olemassa selän venytyslaitetta, jolla saisi venytettyä selkää kokonaisvaltaisesti. Selkä tuntuu jatkuvasti voimattomalta. Onko siis olemassa esim. sellaista laitetta johon voisi mennä makaamaan ja säätää venytyksen voimakkuutta. Olen joskus venyttänyt selkää toisen ihmisen avulla, niin että ollaan selät vastakkain ja sitten toinen nostaa selän päälle. Tämä on tuntunut hyvältä, mutta ongelma on vaan se ettei kukaan jaksa kovin kauaa pitää selän päällä...
Selän
7
4603
Vastaukset
- Eve 38
Ei tuollaista laitetta olekkaan. Eikä siihen sellaista edes tarvii.
Täällä sinulle ohjetta:
http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely2.htm- yxi
Hyppää orrelle roikkumaan. Niitä varmaan löytyy monenmoista. Kuistin kattohirsi ym.
Jaloista roikkuminen on hieno homma myös. Lenkit nilkan ympärille ja hinaa itsensä ylös ,,.,.,.,
- selkäongelmainen
Tällainen selkälauta on olemassa, venytyksen voimakkuutta ei kovasti voi säätää, mutta rentouttaa ja venyttää tehokkaasti rasittunutta selkää. Myös ison jumppapallon päällä selällään oleminen venyttää, vaatii vaan tasapainoa että pysyy pystyssä...
http://www.arcopedico.fi/Lordos/sivut/keille.html - auttaisi...
Ongelmasi "selän väsyminen" kuulostaa lannenikamien yliliikkuvuudelta. Jos siis tarkoitit alaselän väsymistä. Tähän auttaa parhaiten syvien vatsalihasten treeni, fysioterapeutti voi ohjata jos ei ole tuttuja juttuja. Lihakset kipeytyvät ja väsyvät kun joutuvat kohtuuttomalle työlle "pitäessään liikkuvan selän kasassa". Venytys tuntuu tällöinkin hyvältä, mutta oikein pitkiä venytyksiä kannattaakin välttää. Et kyllä kysynyt tätä mutta tuli vaan mieleen :). Oon nähnyt ja kuullut selkäkipeistä, mitä saa itselleenkin ostaa, kokemukset olleet hyviä.
- hesus
jaloille kunnon hierotusta,venytystä. lonkankoukistajalihas treeniä ja venyttelyä
- edellinen vielä
sitä myös. Kun Alaraajojen lihaksissa kireyksiä, liike kompensoituu alaselän liikkeellä. Eli kireys estää täyden liikeradan: alaselkä kuormittuu ja kipeytyy, ja väsymisen tunnetta. Tämä on tätä "kaukohavainnoinitia". :)
- gdjpxd
whist extensiokaari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351