HEI
Onko tuossa Oo 2.1.0:sa HTML-editoria kuten on MS Officessa tämä Fronpage? Jos on niin mitä kaikkea se tukee? Ainakin Javaa ;) Entä freimejä jne jne..? Tai onko sellaista imuroitavissa jostakin Open Officeen?
Eli haluaisin tehdä kotisivut jossa on muutakin kuin pelkkää testiä ja kuvaa. Vai tarkoittaakos se kun tämä OpenOffice on ns. avoimen lähdekoodin ohjelma minun pitää osata koodata rivi riviltä ne kotisivut?
Html- Editori
5
3924
Vastaukset
- Poro1
sitä, että avaat OO:n ja valitset uusi - html tiedosto.
Siihen voit tehdä kuin wordillä konsanaan sivut. Toki auttaa paljon jos osaat koodia, sillä virheet on helpompi löytää....
:) - CSS/XHTML
Äh, ei näin.
Mene osoitteeseen http://www.evrsoft.com ja lataa ilmainen (x)html/css/javascript-editori (first page 200x) ja opit sen avulla rakentamaan sivu sivulta pikkuhiljaa vuosi vuodelta, kunnes olet tehnyt nelisen vuotta putkeen 8-tuntia päivässä vähintään, niin voit ehkä osata jo jotain.- Magi_Suuri
Valitettevasti useimmilla meistä ei ole aikaa käytettäväksi vuosia softien opetteluun. Jos softan perustaitojen opettelu kestää 4 vuotta, on se ehkä turhan vaikeakäyttöinen.
Hyvä softa helpottaa käyttäjän työtä niin, ettei tarvitse käyttää vuosia opetteluun. Vaikka vaikeaahan sellaisten tekeminen tietysti on ja lopputulos on sitten helposti liian rajoittava. No, ehkä on hyvä olla erilaisia softia erilaisille osaamistasoille ja tarpeisiin.
Mitä tulee HTML:ään, en itse ymmärrä, miksi siinä pitäisi käyttää mitään erityistä editoria, jos osaa homman. No syntaksikorostus ja sisennykset ovat tietty kiva juttu ja emacs osaa ne, muuta ei tarvita. - xhtml/css
Magi_Suuri kirjoitti:
Valitettevasti useimmilla meistä ei ole aikaa käytettäväksi vuosia softien opetteluun. Jos softan perustaitojen opettelu kestää 4 vuotta, on se ehkä turhan vaikeakäyttöinen.
Hyvä softa helpottaa käyttäjän työtä niin, ettei tarvitse käyttää vuosia opetteluun. Vaikka vaikeaahan sellaisten tekeminen tietysti on ja lopputulos on sitten helposti liian rajoittava. No, ehkä on hyvä olla erilaisia softia erilaisille osaamistasoille ja tarpeisiin.
Mitä tulee HTML:ään, en itse ymmärrä, miksi siinä pitäisi käyttää mitään erityistä editoria, jos osaa homman. No syntaksikorostus ja sisennykset ovat tietty kiva juttu ja emacs osaa ne, muuta ei tarvita.Tarkoitin, että ohjelman avulla opettelee xhtml:ää tai css:ää, ei kukaan nyt yhtä ohjelma opettele 4 vuotta!
Ei kukaan opi html:ää hetkessä, yleensä se vaatii vuosia, että tulisi hyväksi suunnittelijaksi.
P.S: Huonoa ei kannata edes tehdä! - Magi_Suuri
xhtml/css kirjoitti:
Tarkoitin, että ohjelman avulla opettelee xhtml:ää tai css:ää, ei kukaan nyt yhtä ohjelma opettele 4 vuotta!
Ei kukaan opi html:ää hetkessä, yleensä se vaatii vuosia, että tulisi hyväksi suunnittelijaksi.
P.S: Huonoa ei kannata edes tehdä!Joo. Onhan se hyvä aloitteluvaiheessa, että noista saa sivujen rungot ja saa lisättyä juttuja ohjatuilla toiminnoilla.
No niin, (x)html:n, css:n ja muiden opetteluun kohtuu hyvälle tasolle meneekin aika pitkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251458
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!451343Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka641059- 102908
Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r86862Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa51825Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s79753Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...57723- 59665
- 34656