10-vuotias tyttö

Eka kirja

Mikä fantasia-kirja olisi hyvä ja riittävän mielenkiintoinen 10 vuotiaalle tytölle, joka ei ole erityisen innostunut lukija, mutta jota voisi tämäntyyppinen kirjallisuus kiinnostaa. Kirja ei saisi olla turhan paksu, mutta kuitenkin sen pitäisi olla alusta loppuun asti tapahtumarikas. Joululahjaksi?

9

1437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä sillon..

Olin 10v. Luin vain sarjakuvia.. Sitten sain Harry Potter kirjan... Nyt luen toodella paljon.. eli suosittelen Harry Potter sarjaa.. Se vetää mukaansa!

• putte

Yhdyn edellisen mielipiteeseen. Harry Potterit ovat varma valinta. Vaikka todennäköisesti leffat on jo nähty,niin vakuutan, että kirjat ovat paljon parempia. ne saattavat näyttää paksuilta, mutta kun pääset vauhtiin, kirja loppuu liian pian. Et tule katumaan:)
      Toinen kirjasarja jonka olen lukenut, ja tykästyin siihen erittäin paljon, on "Stravaganza"-sarja. Siinä on kolme osaa,ja ovat todella vauhdikkaita ja mielenkiintoisia. Tpahtumat liittyvät Italiaan keskiajalla. Laitan tähän varmistukseksi järjestyksen, koska itse meinasin aloittaa väärästä.
      1. Naamioiden kaupunki
      2. Tähtien kaupunki
      3. Kukkien kaupunki
      Kolmas hyvä ehdotus olisi "Bellandran kristalli" Ainakin minua se säväytti. Se ei taida olla kovin paksu, mutta loppui kesken :( Siinä on seikkailua ja romantiikkaakin. Tämä on yksiosainen, joten tästä kannattaisi ehkä aloittaa.
      Vielä olisi yksi: "Prinsessapäiväkirjat". Älyttömän hauska sarja! Teksti on päiväkirjamuodossa, ja todella kevyttä ja humoristista. Ne on tehty juuri tytöille. Osia on 7, mutta kirjat ovat ohuita. (Seitsemäs osa taisi juuri ilmestyä kauppoihin) Sarjaan sisältyy pieni lisäkirja "Prinsessatunnit", jossa on ohjeita tytöille prinsessana olemisesta. No tämä ei välttämättä ole fantasia-kirjasarja, mutta luulen että tyttö 10.v voisi tähän ihastua. Itse luin nuo kirjat kyllä hieman vanhempana. Toivottavasti noista löytyisi mieluisia ideoita, ja rikkaita lukukokemuksia:)
      Hyvää joulua!

• The Rat

Tolkienia tietysti. Hobitti, tai jos jostain löytyy nimellä Lohikäärmevuori, käteen ja menoksi. Kannattaa aina aloittaa klassikoista... :D

Sitten potterit, dragonlancet, eddingsit, jne.

• fanni

• astral.

tai Redwallin taru.

• Aurelianus

... kiihkokatolista julistusta!

• Mimmu

Redwallin taru, potterit, terry prachetin kirjat ja näkijän tytär vois olla hyviä

• Marjukka

Jos kyseessä on 10-vuotias tyttö, joka ei ole kovin innokas lukija, en kyllä antaisi ensimmäiseksi Tolkienia enkä Narniaa, niin upeita kirjoja kuin ne ovatkin.
      Harry Potteritkin ovat ehkä elokuvista niin tuttuja, että en tiedä kiinnostaako kirja.

Mitenkäs olis Artemis Fowl -kirjat?

• Nimimrkki

Septimus Heap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      37
      7192
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      35
      3731
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      53
      3642
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      46
      3514
    5. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      60
      3181
    6. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      129
      3096
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      34
      2779
    8. 37
      2730
    9. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      48
      2476
    10. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      27
      2445
    Aihe