Ja taas on Halkokari otsikoissa.. Siellä on puukkojen kanssa heiluttu... Sitä se tietää. Siellä on se tasokas baarikin jossa kaikki halkokarilaiset viettää iltaa...Kamala paikka tuo halkokari ei siellä uskalla iltasin liikkua.. kaiken maailman hullut riehuu..
HALKOKARI
34
6202
Vastaukset
- pelätä
että milloin joku puukottaa,on se niin väkivaltainen alue.
- varmaan
sinne pakkosiiretty porukka Koivuhaasata,siihen Mutterin viereen
- Väkeä
varmaan kirjoitti:
sinne pakkosiiretty porukka Koivuhaasata,siihen Mutterin viereen
Kylläpä nyt on Koivuhaan porukat pollevaa.Taitaa olla niitä harvoja viikonloppuja, milloin Koivuhaka ei päässyt lehtien palstoille negatiivisessa mielessä. Onhan toki siihenkin vielä mahdollisuus.
- tuli kerran vastaan illalla
... Lenkkeilijä nähty Halkokarilla kerran ilta myöhäsellä, se oli jotain 22 ja joku oli vielä liikkeellä kun käytin koiraa, kyllä pelotti!
- uskaltaa liikkua
ainakin minä uskallan, täällähän on niin rauhallista asua, aina on saanu olla rauhassa. Ainut paikka minkä itekki kierrän viikonloppu iltasin kaukaa on mutteri, siellä niitä hulluja saattaa olla.
- en mä
Ja yllättäin taisivat molemmat tapaukset tapahtua kaupungin vuokra-asunnoissa. MIKSI pitää tunkee noita vuokra-asuntoja joka paikkaan, varsinkaan niille alueille, joissa on muuten rauhallista.
- ==))(())=
ONKO PELLAKSENPOLKU halkokarilla?
- BUBs
Ai ei ne ollutkaan molemmat tapahtumat halkokarilla.......
- ex-kokkolalainen
se baari ja lastensuojelu tapauksia riittää joka viikolle, että semmosta kermaa siellä asustaa...
- tämä tapaus
liittyy mutteriin?? lehdessä luki että tapahtui yksityisasunnossa.
- Kaikki...
Hyvätkin alueet pilata noilla kaupungin vuokra-asunnoilla.
Halkokarin omistusasuntoalue on ehkä suomen paras, mutta tuo possunpunainen slummikehikko pilaa koko paikan.
No onpa mutteriin asiakkaita. - onkin tekemistä
,oikein extremelaji. Nimittäin kulkea viikonloppuna halkokarin läpi saamatta puukosta. Itse en rohkenisi edes yrittää.
- virkavallan
antaa meille halkokarin asukkaille semmoisen joululahjan, että takavarikoisivat kaikki puukot halkokarilaisilta. Olisi minunkin turvallisempaa jatkaa täällä asumista. Varsinkin viikonloppu iltaisin tunnen oloni todella turvattomaksi kun käytän koiraani ulkona. Tänne meille on pesiytynyt hörhöjä aivan yhtä paljon kuin muuallekin. Avatkaa vain silmänne. Aina ollut vain tapa, että moititaan muualla asuvia.
- kerro naamavärkki
Sano viis muuta paikkaa halkokarilla, jossa asuu pelottavia hörhöjä, punaset kaupungin kerrostalot on nyt pois laskuista.
- avatkaa silmänne.
kerro naamavärkki kirjoitti:
Sano viis muuta paikkaa halkokarilla, jossa asuu pelottavia hörhöjä, punaset kaupungin kerrostalot on nyt pois laskuista.
Älkää leikkikö sokeita. Ulos viikonloppu iltana jos vain rohkenet. Siellä niitä hörhöjä tulee useinkin vastaan, myös muualla kuin niissä punaisissa kerrostaloissa. Lisäksi kotiväkivaltaa esiintyy halkokarilla yllättävän paljon, siitä ei vain oikein missään mainita.
- vielä pyytämäsi
kerro naamavärkki kirjoitti:
viisi pelottavaa paikkaa halkokarilla, tosin en laita asuntoja, laitan paikkoja. Vanhan veistämöntien pyörätie, Mustakarintie, Kaanaanmaantien pyörätie, Isoväylä.. Näissä paikoissa iltaisin törmää örveltäviin juopuneisiin ihmisiin kun käyt vaikka iltalenkillä, tosin kaikki örveltäjät eivät tunnu pelkän viinan voimasta olevan sekaisin. Sitten nuorisojengit, esim. koulun pihalla/ympäristössä.
- Tähän
vielä pyytämäsi kirjoitti:
viisi pelottavaa paikkaa halkokarilla, tosin en laita asuntoja, laitan paikkoja. Vanhan veistämöntien pyörätie, Mustakarintie, Kaanaanmaantien pyörätie, Isoväylä.. Näissä paikoissa iltaisin törmää örveltäviin juopuneisiin ihmisiin kun käyt vaikka iltalenkillä, tosin kaikki örveltäjät eivät tunnu pelkän viinan voimasta olevan sekaisin. Sitten nuorisojengit, esim. koulun pihalla/ympäristössä.
Koivuhaassa pelottavia paikkoja on nopeasti laskettuna ainakin 50.
- ainakin on
Tähän kirjoitti:
siinä, että minä en asu koivuhaassa vaan halkokarilla, josta kirjoitinkin. Olkoon vaikka namibiassa eniten rikollisuutta, niin se ei vaikuta siihen yhtään, että myös meillä halkokarilla on rauhatonta asua nykyään.
Ei paikkoja saa verrata keskenään, jos haluaa omaan ympäristöön muutoksia. Ei se vaikka muualla liikkuisikin enemmän hörhöjä kuin meillä vähennä meidän omien hörhöjen määrää yhtään.
Itse olen vain ja ainoastaan kirjoittanut nimenomaan halkokarin rauhattomuudesta, josta ainakin minusta on jo turhan kauan vaiettu ja tilannetta vähätelty. Ja nimenomaan syytelty vain muita.
Jos joku paikka kokkolassa on rauhaton, niin halkokari ei nykyään valitettavasti ole sitä rauhallisempi.
Muuttamista muualle olen kyllä harkinnut tosissani, mutta minne viettämään rauhallisia eläkepäiviä, sitä en vielä tiedä. Ongelmia on varmaan lähes joka paikassa. - mopo kale halkokari
ainakin on kirjoitti:
siinä, että minä en asu koivuhaassa vaan halkokarilla, josta kirjoitinkin. Olkoon vaikka namibiassa eniten rikollisuutta, niin se ei vaikuta siihen yhtään, että myös meillä halkokarilla on rauhatonta asua nykyään.
Ei paikkoja saa verrata keskenään, jos haluaa omaan ympäristöön muutoksia. Ei se vaikka muualla liikkuisikin enemmän hörhöjä kuin meillä vähennä meidän omien hörhöjen määrää yhtään.
Itse olen vain ja ainoastaan kirjoittanut nimenomaan halkokarin rauhattomuudesta, josta ainakin minusta on jo turhan kauan vaiettu ja tilannetta vähätelty. Ja nimenomaan syytelty vain muita.
Jos joku paikka kokkolassa on rauhaton, niin halkokari ei nykyään valitettavasti ole sitä rauhallisempi.
Muuttamista muualle olen kyllä harkinnut tosissani, mutta minne viettämään rauhallisia eläkepäiviä, sitä en vielä tiedä. Ongelmia on varmaan lähes joka paikassa.On olemassa varma ratkaisu.Alkoholin myynnin lopettaminen.Lisäksi kodinturvajoukot ulos partioimaan katuja.Kyllä rauhoituu.
- luetella....
Tähän kirjoitti:
Niin siis ne kaikki nopeasti laskemasi paikat.
Yksityisasuntoja EI saa ottaa mukaan lukuun :)
On se ihme kun ei mua kyllä täällä peloita asua vaikka olen aivan tavallinen tallaaja.
No toisaalta eräät pelkäävät pimeää ja sängyn alla asuvia mörköjä vielä aikuisiässäkin ;D - Hoijaa
vielä pyytämäsi kirjoitti:
Juuri nuo tiet lenkkeilen harvase ilta, ja ainoat joita vastaan tulee, ovat samanmoiset lenkkeilijät ja kävelyllä olevat pariskunnat lapsineen.
Halkokarin koulun jengistä sen verran että ovat noita koulun omia oppilita jotka siellä aikaansa viettäbät iltaisin.
Koulussahan on suurimmat 6-luokkalaisia, pelottaa.
Miksi yleensäkään pitäisi pelätä nuoria?
Olen minäkin muutaman kerran nähnyt isäntää ja emäntää kulkemassa kotiin pyörätietä melkoisessa tuiskeessa, mutta se on ollu kyllä valomerkin jälkeen, enkä ole ollut sillon lenkillä:)
Tosin ei heistäkään vaaraa/haittaa ole, ovat vain päissään.
Se mitä ovat päihdetilan vetämiseksi ottaneet, ei ole sen tarkemmin selvinnyt, mutta yksittäisistä päihteistähän se viina on se pahin, tai viina ja sekotus muita.
Mutta jos todella pelkäät halkokarilla, ei taida sinulle enää olla parempaa kuin psyk-osasto. - jälleen tulee
Hoijaa kirjoitti:
Juuri nuo tiet lenkkeilen harvase ilta, ja ainoat joita vastaan tulee, ovat samanmoiset lenkkeilijät ja kävelyllä olevat pariskunnat lapsineen.
Halkokarin koulun jengistä sen verran että ovat noita koulun omia oppilita jotka siellä aikaansa viettäbät iltaisin.
Koulussahan on suurimmat 6-luokkalaisia, pelottaa.
Miksi yleensäkään pitäisi pelätä nuoria?
Olen minäkin muutaman kerran nähnyt isäntää ja emäntää kulkemassa kotiin pyörätietä melkoisessa tuiskeessa, mutta se on ollu kyllä valomerkin jälkeen, enkä ole ollut sillon lenkillä:)
Tosin ei heistäkään vaaraa/haittaa ole, ovat vain päissään.
Se mitä ovat päihdetilan vetämiseksi ottaneet, ei ole sen tarkemmin selvinnyt, mutta yksittäisistä päihteistähän se viina on se pahin, tai viina ja sekotus muita.
Mutta jos todella pelkäät halkokarilla, ei taida sinulle enää olla parempaa kuin psyk-osasto.ilmi millaisia ihmisiä halkokarilla asuu. Kuka sinä olet sanomaan mitä minun ei tarvitse pelätä tai mitä minun tarvitsee pelätä. Eikö se ole jokaisen oma asia.
Sitten tuo hyökkääminen ns. asiattomuuksilla, kun ehdotat minulle psykiatrista osastoa. Tuo antaa hyvän kuvan millaista väkeä meillä halkokarilla asuu. Niin pinnallista ja vain omaan hyvyyteen uskovia.
Toisaalta myönsit itsekin, että juopuneita kulkee halkokarin pyöräteillä. Tämä on jo alku parempaan siinä mielessä, koska täällä ollaan aina retosteltu ettei meillä ole humalaisia asukkeja. Näitä siis todellakin on ja valitettavan paljon. Väittäisinkin, että yhtä paljon kuin muuallakin.
Näitä humalaisia näet muuloinkin kuin vain aamun tunteina. Juovuksissa he myös kaupunkiin lähtevät. Et voi väittää, että humalainen ei olisi pelottava vastaantulija yksinäiselle ihmiselle. Ainakin minulle on.
Tuosta jengistä. Kyllä sinne muutkin pääsee kuin vain nämä kuudes luokkalaiset. Ei siellä ole vahtia katselemassa kuka sinne menee ja kyselemässä ikää. - Jo elämään.
jälleen tulee kirjoitti:
ilmi millaisia ihmisiä halkokarilla asuu. Kuka sinä olet sanomaan mitä minun ei tarvitse pelätä tai mitä minun tarvitsee pelätä. Eikö se ole jokaisen oma asia.
Sitten tuo hyökkääminen ns. asiattomuuksilla, kun ehdotat minulle psykiatrista osastoa. Tuo antaa hyvän kuvan millaista väkeä meillä halkokarilla asuu. Niin pinnallista ja vain omaan hyvyyteen uskovia.
Toisaalta myönsit itsekin, että juopuneita kulkee halkokarin pyöräteillä. Tämä on jo alku parempaan siinä mielessä, koska täällä ollaan aina retosteltu ettei meillä ole humalaisia asukkeja. Näitä siis todellakin on ja valitettavan paljon. Väittäisinkin, että yhtä paljon kuin muuallakin.
Näitä humalaisia näet muuloinkin kuin vain aamun tunteina. Juovuksissa he myös kaupunkiin lähtevät. Et voi väittää, että humalainen ei olisi pelottava vastaantulija yksinäiselle ihmiselle. Ainakin minulle on.
Tuosta jengistä. Kyllä sinne muutkin pääsee kuin vain nämä kuudes luokkalaiset. Ei siellä ole vahtia katselemassa kuka sinne menee ja kyselemässä ikää."Toisaalta myönsit itsekin, että juopuneita kulkee halkokarin pyöräteillä."
Miks ei kulkis?
Ei kai alkoholi ole kielletty? Mutta ei kaikkia alkoholia nauttineita tarvi pelätä.
Eikä niitä keskipäivällä liiku, niinkuin koivuhaassa.
Ja näitä nuoria koulun pihalla, entä sitte jos siellä on vanhempiakin?
Miksi aina kun nuoret kokoontuvat, heistät tulee verta himoava jengi, joita pitäisi pelätä.
He ovat vain nuoria jotka viihtyy omiensa seurassa. Jututa vaikka heitä joskus.
Ja kyllä minä olen sen verran sanomaan, että jos sinä pelkäät Halkokarilla, niin kyllä se menee jo luulotaudin puolelle.
Vois sanoa ylipäänsä joka pelkää edes kokkolassa liikkua, niin joku paikka vipattaa.
Toisaalta kun jokapaikassa, medioissa ja ihmisten suussa yritetään pelotella kuinka kauhea paikka tämä maailma on, niin onko se kumma että herkimmät pelkää.
Ei kannata uskoa kaikkea pelottelua, sillä vain yritään hallita. - aiemmin
Jo elämään. kirjoitti:
"Toisaalta myönsit itsekin, että juopuneita kulkee halkokarin pyöräteillä."
Miks ei kulkis?
Ei kai alkoholi ole kielletty? Mutta ei kaikkia alkoholia nauttineita tarvi pelätä.
Miksi aina kun nuoret kokoontuvat, heistät tulee verta himoava jengi, joita pitäisi pelätä.
Ja kyllä minä olen sen verran sanomaan, että jos sinä pelkäät Halkokarilla, niin kyllä se menee jo luulotaudin puolelle.
Vois sanoa ylipäänsä joka pelkää edes kokkolassa liikkua, niin joku paikka vipattaa.
Toisaalta kun jokapaikassa, medioissa ja ihmisten suussa yritetään pelotella kuinka kauhea paikka tämä maailma on, niin onko se kumma että herkimmät pelkää.
Ei kannata uskoa kaikkea pelottelua, sillä vain yritään hallita.ettei paikkoja minun mielestäni kannata verrata keskenään. Vaikka koivuhaassa ei olisi ainoatakaan humalaista, se ei vaikuta halkokarin humalaisten määrään.
Sen verran voin paikkoja itsekin verrata tai ainakin uskotella, että eikös siellä koivuhaassa ole niitä kapakoita joiden läheisyydessä juopuneita esiintyy? Halkokarilla meilläkin on kapakka jonka läheisyydessä juopuneita esiintyy, myöskin päiväsaikaan. Tällä yritän vain kertoa, että on itsensä pettämistä laittaa silmät kiinni ja uskotella itselleen jotain aivan muuta. Kuten, että ei meillä, mutta niillä muilla.
Pelkoni voi olla turhaa, mutta minkä itselleen mahtaa. Tuskin kuitenkaan olen ainoa joka pelkää. - naapurista
Jo elämään. kirjoitti:
"Toisaalta myönsit itsekin, että juopuneita kulkee halkokarin pyöräteillä."
Miks ei kulkis?
Ei kannata uskoa kaikkea pelottelua, sillä vain yritään hallita.paska paikka halkokari on.ei me olla sen kummempia kuin muutkaan.
ihminen on tyhmä jos luulee olevansa parempi kuin muut, asuinpaikkansa vuoksi.
näitä ihmisiä kutsutaan kahvitunnilla pinnallisiksi idiooteiksi.
kaikki me ollaan samalla viivalla kun noutaja tulee, on sitten asuin alueella 1 tai3 häirikköä.
vaikuttakaamme omalla käytöksellä asuinalueitten parantamiseen. - jahuu!!
aiemmin kirjoitti:
ettei paikkoja minun mielestäni kannata verrata keskenään. Vaikka koivuhaassa ei olisi ainoatakaan humalaista, se ei vaikuta halkokarin humalaisten määrään.
Sen verran voin paikkoja itsekin verrata tai ainakin uskotella, että eikös siellä koivuhaassa ole niitä kapakoita joiden läheisyydessä juopuneita esiintyy? Halkokarilla meilläkin on kapakka jonka läheisyydessä juopuneita esiintyy, myöskin päiväsaikaan. Tällä yritän vain kertoa, että on itsensä pettämistä laittaa silmät kiinni ja uskotella itselleen jotain aivan muuta. Kuten, että ei meillä, mutta niillä muilla.
Pelkoni voi olla turhaa, mutta minkä itselleen mahtaa. Tuskin kuitenkaan olen ainoa joka pelkää.taputukset ja syvä kumarrus tuolle!!!
- Anonyymi
Luovu koirasta, niin turvallisuudentunne kasvaa.
- ~Nainen Kokkolasta~
Hulluja on kaikkialla. Jopa niillä alueilla, missä on miljoonan maksavia omakotitaloja. Eipä se hulluus tai puukon kanssa riehuminen ole siitä kiinni, missä asuu.
- ~Nainen Kokkolasta~
Onko mieleesi juolahtanut, että samanlaisia räkälöitä on ympäri kaupunkia. Myös muissa kaupungeissa ja muissa maissa. Nuo perus lähiöräkälät eivät liity siihen, miksi ihmiset tuntevat tarvetta rettelöidä ja häiriköidä. Entäs sitten keskusta? Onhan sielläkin Seurahuonetta, Callea ynnä muuta. Ja silti keskustassa riehutaan...
Jos nyt lähdetään pilkkua viilaamaan, niin se on faktaa, että hulluja löytyy uusilta omakotitalo alueiltakin. Missä täällä kohta uskaltaa liikkua iltaisin, tai muulloinkaan, jos lähtee kaikkea vatvomaan? Totta kai kannattaa katsoa, mihin nokkansa tunkee ja mihin aikaan. - Mies Kokkolasta
Erikoista provokaatiota edellä. Halkokari kun on yksi Suomen parhaista ja arvostetuimmista asuinalueista. On siis nyt ja ollut myös aiemminkin. Itse olen asunut Kokkolassa ja asian huomaa myös yksiselitteisesti hintatasosta, joka täysin eri tasolla kuin esimerkiksi tässä viestipalstassa mainittu Koivuhaka, jolla on käsittääkseni hyvin erilainen historia ja nykyisyys kuin Halkokarilla, kuin yö ja päivä; toinen ymmärtääkseni enemmän tai vähemmän ongelmallinen ja toinen merenranta kaupunginosa. Koivuhaka on pääosin kerrostalo (vuokratalo) -aluetta ja Halkokari sijaitsee kaupungin toisella laidalla merenrannassa, jossa mm. tyhjien tonttien hinnat ovat helposti neljännesmiljoonassa eurossa. Mielenkiintoista.
- Koivun-Sahaaja
Ulkopuolisen näkökulmasta katsottuna se on hyvin paha tuo Koivuhakapsykoosi, se kun saattaa iskeä millä vuosikymmenellä ja mihin vuorokaudenaikaan tahansa.
- Anonyymi
Taasko puukkoja
- Anonyymi
Kova pauke on.
- Anonyymi
Miltei piirpauke
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417