Millä aineilla pesetette matot. Mäntysuopa kylläkin pitää matot raikkaana heti pesun jälkeen, mutta kun matot seisovat pestynä varastossa jonkin aikaa niin niihin tulee tunkkainen haju.
mattojen pesu
6
1112
Vastaukset
- silläsiisti
Ainakin minnun kokemukseni mukaan tunkkainen haju tulee esim. matto ollut vähän kostea kun on laitettu varastoon tai varastossa huono ilmankierto.
Jos epäilet mäntysuopaa pesetä matot pesulassa tai pese tekstiileille tarkoitetulla pesuaineella, jolla voi pestä esim. matot.
Itse olen pessyt mattoni Turun Parin STT nestemäisellä tekstiilinpesuaineella. Muitakin löytyy.- Helppo homma
Mattoja ruveta käsin pesemään mikäli pesulan koneeseen mahtuvat ,tais olla 5 e koneellinen kuin mattoja käytin pesulassa.
- Maton pesijä
Helppo homma kirjoitti:
Mattoja ruveta käsin pesemään mikäli pesulan koneeseen mahtuvat ,tais olla 5 e koneellinen kuin mattoja käytin pesulassa.
Joo mut jos mattoja on sellaset 50kpl pestävänä ja 2-5 mattoa kone,(maton koko) ni se on kyllä aika arvokasta!
- Helppo homma
Maton pesijä kirjoitti:
Joo mut jos mattoja on sellaset 50kpl pestävänä ja 2-5 mattoa kone,(maton koko) ni se on kyllä aika arvokasta!
Kenelläkähän on tavallisen kokoisessa talossa 50 kpl mattoja,saatika et sellaista määrää jaksaisi normaali älyinen käsisysteemillä pestä.Koneet on isoja muutama matto menee koneelliseen hehtaarimattoja ei tietenkään monta sovi.
- mattojen pesua koneessa
Helppo homma kirjoitti:
meidän taloyhtiön pesulassa on mattojen pesu koneessa ehdottomasti kielletty. Olen pessyt ne joko juuriharjalla tai rappuharjalla, mäntypesuaine on ihan hyvä. Joku jo tossa kirjoittelikin, että tunkkainen haju mattoihin on tullut ilmeisesti, koska matot eivät ole olleet täysin kuivia varastoon vietäessä. Mulla on pesun jälkeen matto ollut parikin vuotta varastossa, eikä ole haissut millekään.
- Mattikatti1
mattojen pesua koneessa kirjoitti:
meidän taloyhtiön pesulassa on mattojen pesu koneessa ehdottomasti kielletty. Olen pessyt ne joko juuriharjalla tai rappuharjalla, mäntypesuaine on ihan hyvä. Joku jo tossa kirjoittelikin, että tunkkainen haju mattoihin on tullut ilmeisesti, koska matot eivät ole olleet täysin kuivia varastoon vietäessä. Mulla on pesun jälkeen matto ollut parikin vuotta varastossa, eikä ole haissut millekään.
Swipellä, laittaa vaan pesusaaviin likoamaan päiväksi pariksi ja huuhtelee, niin selvä! Uskomatonta, mutta totta. Juuriharjat ja pesulat on tätä ennen kokeiltu, mutta nykyisin Swipellä. Saa "kosulenttitädeiltä", aika arvokasta ostaa, mutta käytössä lppujen lopuksi edullista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951496Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231258- 50988
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 56832
- 102814
- 82810
- 32745