Kuinka monta kurssia nuo lukiossa aloitettavat B3-kielet yleensä ovat ja oppiiko siinä ajassa mitään? kun mietin tässä montako kieltä onnistuisi kirjoittamaan kaksoistutkinnossa vai kannattaisiko pelkkien kielien takia mennä ennemmin lukioon.
Kertokaa muutenkin mietteitänne lukion kielten opiskelusta. :)
lukiossa kieliä
4
687
Vastaukset
- piikuliini
Itse ainakin opiskelin nyt ekana vuotena espanjaa yhden kurssin etälukiona :) ja ihan hyvin kerkes oppia, varsinkin jos itse opiskeli itsenäisesti ohella :) eli jos tarpeeksi intoa kaikki mahdollista
- oppimäärän
pituus on normaalisti 8 kurssia.
- kursseja
oppimäärän kirjoitti:
pituus on normaalisti 8 kurssia.
on kuitenkin kuusi, mutta ei meidän lukiossa ainakaan niissä opeteta kaikkia kielioppeja, vaan pitää käydä se kahdeksan, jos meinaa kirjoittaa.
- motivaatiosta
Jos kieli kiinnostaa ja jaksaa panostaa sen opiskeluun, oppii ihan varmasti. Itse luen kahta B3-kieltä, toisesta jo kirjoitin eximian. :) Meillä kursseja on kahdeksan plus abipreppaus.
Kielten kursseja tulee tietenkin aika paljon, jos meinaat useampaakin lukea. Voi ehkä tehdä tiukkaa aikataulun kanssa, jos suorittaa samalla kaksoistutkintoa? Toki iltalukion puolelta voi ottaa kursseja, ja kansalaisopistoillakin on laaja kielitarjonta.
Minusta kannattaa ehdottomasti ottaa lukiossa uusia kieliä, niin paljon kuin intoa ja jaksamista löytyy! Kielitaitoisuus on ihanaa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917385- 373927
- 453490
- 2332683
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402632- 402423
- 1292359
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292249Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202145- 451932