b-vitamiini/kuumotus

???

Ottaessani Bio-B-komplexia alkaa ihoani puolen tunnin kuluttua kuumottaa, tuntuu kuin pintaverenkierto kävisi täysillä, iho on punainen ja kutisee. Mistä tämä johtuu, osaako joku kertoa? Eikö tuo merkki sovi minulle jostain syystä vai voiko se olla merkki siitä että b-vitamiinin puute on todella voimakas?

10

1664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmg

      Tuo kuulostaa minusta siltä että elimistö yrittää päästä jostain aineesta (joka tuossa tuotteessa oli) eroon niin nopeasti kuin mahdollista. Eli kyse olisi nk. puhdistumis-reaktiosta. Se että ihon läpi pukkaa sitä voi johtua siitä että tavanomaiset eliminointi-elimet (maksa, munuaiset) toimivat vajavaisesti, mutta ei välttämättä sitä tarkoita. Ei se minusta kieli voimakkaasta B vitamiinin puutoksesta. Eli, elimistösi ei pidä tuosta tuotteesta tai jostakin aineesta mikä siinä on. Joten älä käy luontoa vastaan, kuuntele kehoa ja älä enää käytä sitä. Pitkän päälle teet viisaammin kun otat B kompleksin vitamiinit luonnollisesta ruoasta. esim. Fineli:n sivuilta löydät tavallisimpien B vitamiinien hyvät lähteet.

    • sattumalta tietäväinen

      B3 voi aiheuttaa kuumotusta, kun sitä ottaa.

      "High doses (75 mg or more) of niacin can cause side effects. The most common side effect is called "niacin flush," which is a burning, tingling sensation in the face and chest, and red or "flushed" skin. Taking an aspirin 30 minutes prior to the niacin may help reduce this symptom."

      http://www.umm.edu/altmed/ConsSupplements/VitaminB3Niacincs.html

      Mutta se annoshan kun sinä syöt, ei se ole noin korkea?

      • ???

        50 mg on tuossa valmisteessa B3-vitamiinia per tabletti ja yksikin tekee tosiaan tuon vaikutuksen. Saman tekee itseasiassa myös saman sarjan magnesium tyhjään vatsaan otettuna. Mutta ymmärtääkseni sekä b-vitamiinit että magnesium vaikuttavat sydämeen ja verenkiertoon? Muut sarjan tuotteet eivät aiheuta noita oireita.


      • Tero_

        Niasiini voi aiheuttaa kuumotusta jo 50 mg annoksella. Ihmiset ovat tässäkin tapauksessa yksilöllisiä. Itse käytän niasiinia tällä hetkellä n. 200 mg/vrk. Elimistö tottuu tuohon annokseen päivässä, mikäli annos on jatkuvasti sama. Mutta kun annokseni oli yhdessä vaiheessa n. 50 mg/vrk, jostain syystä flush-tila ilmeni välillä, vaikka käytin sitä säännöllisesti. Toisaalta pidän myös sen aiheuttamasta flush-tilasta. Minulla tulee aina mukavampi olo sen jälkeen. :)


      • mä vain
        Tero_ kirjoitti:

        Niasiini voi aiheuttaa kuumotusta jo 50 mg annoksella. Ihmiset ovat tässäkin tapauksessa yksilöllisiä. Itse käytän niasiinia tällä hetkellä n. 200 mg/vrk. Elimistö tottuu tuohon annokseen päivässä, mikäli annos on jatkuvasti sama. Mutta kun annokseni oli yhdessä vaiheessa n. 50 mg/vrk, jostain syystä flush-tila ilmeni välillä, vaikka käytin sitä säännöllisesti. Toisaalta pidän myös sen aiheuttamasta flush-tilasta. Minulla tulee aina mukavampi olo sen jälkeen. :)

        mikä flush tila mitä tarkoitat


    • punastumista

      Olen herkkä punastumaan ja kun otan Neurobion Fortea en pysty olemaan muiden seurassa punastumisilmiön takia :(

      • kaunis bodari poika

        kokeile berexiä


    • Anonyymi

      ei ole syytä ottaa vitamiineja, varsinkaa yksilövitamiineja, monivitamiinia voi ottaa 2-3 viikossa, vaikka ei olisi todettu puutteita.

      Muuten vitamiinit ja lisäaineet aiheuttaa munuaisten ja maksan yms. rasittumisia. Itse tein väärin, vaikka en paljoa ole popsinut, olen 65v, on yli 80 v sisäelimet. Vaimo ei ole syönyt mitään, on 66 ja 35-40 v sisäelimet, olisi hyvä elinluovuttaja vielä 25 vuotiaallekin.

      • Anonyymi

        Millaisilla testeillä sisäelimiesi kunto on määritetty?


    • Anonyymi

      Luin, ettei kannata ottaa samaan aikaan B3- ja C-vitamiinia, koska voivat osin kumota toistensa vaikutukset. Harmi, etten muista, mistä luin, mutta joku Terveyslehti se oli.

      Jännä, että monivitamiineissa on kaikenlaisia vitamiineja, vaikka myös D-vitamiinin osalta on sama neuvo, ettei sitä kannata ottaa samaan aikaan C:n tai muiden vesiliukoisten vitamiinien kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe