Lottakivääri .458

Arnol

Tarkoitus hankkia ensisyksyksi .458. Vaihtoehtoina 458 Winmag ja 458 Lott. Onko Lott oikeasti etevämpi esim. jälleenlatauksen kannalta vai onko pidempi hylsy vain haitta ? Nopeutta ja tehoa Lotilla saa toki enemmän mutta taitaa ne tuossa 458 Winmagissakin olla riittävät.
Kumpaa suosittelette ?

15

3958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie.

      mää ajatelin hommata ensisyksyksi 50 bmg kaliperisen kolmen linjan kivääri.
      ha haa mulla onkin isopi.

      • ammattitaitoa?

        tiedätkö että tuo kolme linjaa on venäläinen mitta ja se on 7,62


      • mie.
        ammattitaitoa? kirjoitti:

        tiedätkö että tuo kolme linjaa on venäläinen mitta ja se on 7,62

        arvaapa tiesinkö?
        7 linjaa,olisikos pertaani vaiko sinko?


    • 338

      Etsipäs tuolla nimellä netistä tietoa niin ymmärrät miksi Lott on kehitetty ja mistä syystä.

      Hirvijahdissa tuskin on mitään etua mutta onko siitä haittaakaan.

      • Arnol

        ja löysin paljon tietoa Lotista mutta lontoonmurre ei ole kummoisestikaan hallinnassa. CZ Safaria harkitsen ja kuulin huhua että sitä tulisi alkuvuodesta markkinoille juuri tuona Lottinakin.


      • lottamies
        Arnol kirjoitti:

        ja löysin paljon tietoa Lotista mutta lontoonmurre ei ole kummoisestikaan hallinnassa. CZ Safaria harkitsen ja kuulin huhua että sitä tulisi alkuvuodesta markkinoille juuri tuona Lottinakin.

        Noh kyllä itse pidän mielenkiintoisempana lottia. Velipojan kanssa ladataan tätä ja teetetyllä tuplalla ammutaan ja avoilla tietysti =) Todellinen pappakanuuna, rekyyli messevä mutta työnnön/tuuppauksen tapainen eikä mikään ruoskan isku. Loistava kaliperi, valitse ennemmin lot.

        Tehoja tosiaan saa enemmän irti ja muutenkin huippukaliperi. Hirviä olen ampunut 4 ja jokaikinen pudonnut samalle sijoilleen ja lihahävikki pieni. Lataus on asia jota joutuu älyttömänä harrastamaan, mutta sehän se onkin hauskaa. Nyt on kunnon reseptit kasassa. Empä ole kuullut että cz:llä on tämä kaliperi enkä usko tulevankaan :( laita mailia sinne?!

        Tai teetä heleniuksella ase niin saat hyvän ja tarkan oikealla rihlannousulla.

        Muista että halpaa ampuminen ei sitten tule olemaan ;)


      • Arnol
        lottamies kirjoitti:

        Noh kyllä itse pidän mielenkiintoisempana lottia. Velipojan kanssa ladataan tätä ja teetetyllä tuplalla ammutaan ja avoilla tietysti =) Todellinen pappakanuuna, rekyyli messevä mutta työnnön/tuuppauksen tapainen eikä mikään ruoskan isku. Loistava kaliperi, valitse ennemmin lot.

        Tehoja tosiaan saa enemmän irti ja muutenkin huippukaliperi. Hirviä olen ampunut 4 ja jokaikinen pudonnut samalle sijoilleen ja lihahävikki pieni. Lataus on asia jota joutuu älyttömänä harrastamaan, mutta sehän se onkin hauskaa. Nyt on kunnon reseptit kasassa. Empä ole kuullut että cz:llä on tämä kaliperi enkä usko tulevankaan :( laita mailia sinne?!

        Tai teetä heleniuksella ase niin saat hyvän ja tarkan oikealla rihlannousulla.

        Muista että halpaa ampuminen ei sitten tule olemaan ;)

        Heleniuksellako teetit ja mikä ase oli aihiona ?
        Mitä luotia olet käyttänyt hirvelle ja viitsisitko laittaa vielä reseptiä tuolle lataukselle.
        Kuten sanoin tuo Cz juttu on huhu mutta aika näyttää. Pultti kiinnostaisi tuplia enemmän koska olisi 4 patruunaa käytössä, tosin tuplatkin menisi jos putoaa niille sijoilleen kuten sinulla ts. ei tarvetta parsia. ;)
        Sanoit että ampuminen kallista, eli laittaisitko hieman jälleenlatauksen kustannuksista tietoa.
        Kiitos jo etukäteen.


      • schnitter
        Arnol kirjoitti:

        Heleniuksellako teetit ja mikä ase oli aihiona ?
        Mitä luotia olet käyttänyt hirvelle ja viitsisitko laittaa vielä reseptiä tuolle lataukselle.
        Kuten sanoin tuo Cz juttu on huhu mutta aika näyttää. Pultti kiinnostaisi tuplia enemmän koska olisi 4 patruunaa käytössä, tosin tuplatkin menisi jos putoaa niille sijoilleen kuten sinulla ts. ei tarvetta parsia. ;)
        Sanoit että ampuminen kallista, eli laittaisitko hieman jälleenlatauksen kustannuksista tietoa.
        Kiitos jo etukäteen.

        Jos painisin saman asian kanssa hommaisin Dakotan 416 tai 458. Koska olisi ladattava itse jo patruunoitten hinnan takia, niin vyökannaton hylsy olisi parempi. Tyytyisin kuitenkin 416 Rigbyyn. Siihen saa tehtyä halvemmalla hylsyjä (kerran ammuttujakin)338 Lapua magnumista


    • on hirvenmetsästys

      niin 458 lott ei tarjoa mitään etua verrattuna 458 winmagiin. Päinvastoin.

    • Anonyymi

      Kyllä pässinvapahtaja on vaan paras ja halavin kun pitää henki saada pois, ja toiseksi paras on 308 win

    • Anonyymi

      Jos lottia aikoo metsästää niin silloin paras ase on ihka oma pyssy.

    • Anonyymi

      Afrikankin kuumuudessakin jos jahtaa niin 458 koon matalapaineisempi (ylipainejumit Afrikan kuumuudessa) ja tehokkaampi olis 458 Express kolmituumaisene hylsyineen.

    • Anonyymi

      Suomessa kun ei ole norauja, niin ei tarvita tuollaisia. Sellaista elukkaa ei Suomesta löydy jota ei .308:lla saa hengiltä. .308 on riittävän tehokas ja patruunavalikoima on laaja ja tämän vuoksi sopii kaikelle riistalle. Patruunat ovat myös edullisia.

    • Anonyymi

      Kyllä 458 on hyvä kaliiberi hirvihommiin, ei tarvitse jäljittää niin pitkään.

      • Anonyymi

        Ei .308:llakaan ammuttua tarvitse jäljittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1860
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      809
    4. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      671
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      599
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      590
    8. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      502
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      444
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      439
    Aihe