virtsaputkentulehdus?

sattuu...

Nyt on noussut esiin sellainen ongelma, että pissatessa loppuvaiheessa sattuu..En oikeen osaa kuvata mihin, mutta kroppa tekee tavallaan itestään jonku supistuksen niin, ettei pissa tuntuisi tulevan ihan loppuun...
Tätä nyt ollut muutaman päivän,pitäisikö suunnata lääkäriin?! Lisänä vielä se, että uusien pillereiden jälkeen ei ole nyt menkkoja kuulunut,mikä tosin ohjeiden mukaan on täysin normaalia...Raskaustestin tein, joten siltä saralta hätää ei pitäisi olla,mutt a silti huolettaa, kun tavallaan kaksi ongelmaa yhtäaikaa päällä...
Kuulostaako tutulta?Onko virtsaputkentulehdus?!Miten kiire lääkäriin?!

8

4995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppis

tippariltahan tuo kuulostaa, kuuri hakemaan.

• on yleinen naisilla

Ja minullakin oli 3 kertaa se puolen vuoden sisällä eli oli oikein kierre. Sain estolääkityksen kolmeksi kuukaudeksi ja sen jälkeen ei ole ollut tulehduksia.

Oireina oli kirvelyä virtsatessa (varsinkin loppuvaiheessa virtsaa), tihentynyttä virtsaamisen tarvetta. Minulla oli vielä kutinaakin jne.

Tehtiin ihan virtsasta virtsatulehdustesti ja todettiin joka kerta virtsatietulehdukseksi. On paljon mahdollista, että sullakin on virtsatietulehdus. Sen voi saada esim. kylmettämällä alapäänsä, rajuissa yhdynnöissä jne. ja aiheuttajana on usein oma E.coli-bakteeri (tulee naisesta itsestään). Hoidetaan antibiooteilla eikä kannata harrastaa seksiä hetkeen.

Näin minulla.

• .. mene heti vaan lääkäriin

Jos nimittäin virtsatulehdusta ei hoida, tulehdus voi ulottua myöhemmin munuaistasolle, joka on vakavampi juttu.

Eli mene lääkäriin heti ja kerro oireesi. Mieti myös onko sukupuolitauti (klamydia) mahdollinen. Sen voi testata virtsasta.

• alkuperäinen kirjoittaja
        .. mene heti vaan lääkäriin kirjoitti:

Jos nimittäin virtsatulehdusta ei hoida, tulehdus voi ulottua myöhemmin munuaistasolle, joka on vakavampi juttu.

Eli mene lääkäriin heti ja kerro oireesi. Mieti myös onko sukupuolitauti (klamydia) mahdollinen. Sen voi testata virtsasta.

Jepulis.Virtsaputken tulehdushan se oli ja antibiootit nyt haettu.
        Enää jäi mietityttämään, että mitenkäs pitkäksi aikaa seksistä siis pitäisi pidättäytyä...Sen aikaa, että kuuri syöty loppuun vai vielä sen jälkeenkin?
        Älkää käsittäkö väärin, ei muuten mitään ongelmaa,mutta ei olla nähty poikaystävän kanssa pitkään aikaan ja ylihuomenna sitte pääsee joulun viettoon sen kanssa niin kannattaisiko sitä sitten koko loma olla ilman?

• samat oireet
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Jepulis.Virtsaputken tulehdushan se oli ja antibiootit nyt haettu.
        Enää jäi mietityttämään, että mitenkäs pitkäksi aikaa seksistä siis pitäisi pidättäytyä...Sen aikaa, että kuuri syöty loppuun vai vielä sen jälkeenkin?
        Älkää käsittäkö väärin, ei muuten mitään ongelmaa,mutta ei olla nähty poikaystävän kanssa pitkään aikaan ja ylihuomenna sitte pääsee joulun viettoon sen kanssa niin kannattaisiko sitä sitten koko loma olla ilman?

On muuten ihan samat oireet ollu mulla jo jonkun aikaa. Tosin nyt häipyny. Tartteepi mennä lekuriin..:)

Jos varman päälle haluat ottaa, niin kannattaa pidätättäytyä seksistä. Nauttikaa toistenne läheisyydestä!:)

Jos jollain on tarkempaa tietoa että kauan pitää olla ilman, voi vastata. Hauskaa joulua!!

• tänään todettu
        samat oireet kirjoitti:

On muuten ihan samat oireet ollu mulla jo jonkun aikaa. Tosin nyt häipyny. Tartteepi mennä lekuriin..:)

Jos varman päälle haluat ottaa, niin kannattaa pidätättäytyä seksistä. Nauttikaa toistenne läheisyydestä!:)

Jos jollain on tarkempaa tietoa että kauan pitää olla ilman, voi vastata. Hauskaa joulua!!

samat oli oireet, hoidin tautia vaan melkein pari viikkoa hiivana, mutt kun ei menny ohi vaan paheni niin menin testiin. En mä kyll tiedä miksi pitäis pidättäytyä seksistä. Tietty voi hankaus tehdä kipeetä mutt jos ei tee niin miksei? kyllähän se antibiootti bakteerit tappaa. pikku vinkki että syö samalla maitohappobakteereja ettei seuraava vaiva ole hiiva:-(

• alkuperäinen kirjoittaja
        tänään todettu kirjoitti:

samat oli oireet, hoidin tautia vaan melkein pari viikkoa hiivana, mutt kun ei menny ohi vaan paheni niin menin testiin. En mä kyll tiedä miksi pitäis pidättäytyä seksistä. Tietty voi hankaus tehdä kipeetä mutt jos ei tee niin miksei? kyllähän se antibiootti bakteerit tappaa. pikku vinkki että syö samalla maitohappobakteereja ettei seuraava vaiva ole hiiva:-(

Kysäsin nyt lääkäriltäkin siitä seksitä tulehduksen aikana ja lekuri sanoi, että ei mitään merkitystä...anna mennä vaan :)
        Nyt sitten vielä, että mistäs niitä maitohappobakteereja saa, siis ihan tosi bakteereja vai olisko tabletteja? Oli mitä oli, mistäs niitä sitten saa?!

• eilen todettu
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Kysäsin nyt lääkäriltäkin siitä seksitä tulehduksen aikana ja lekuri sanoi, että ei mitään merkitystä...anna mennä vaan :)
        Nyt sitten vielä, että mistäs niitä maitohappobakteereja saa, siis ihan tosi bakteereja vai olisko tabletteja? Oli mitä oli, mistäs niitä sitten saa?!

maitohappobakteeri-kapseleita tai jauhetta saa monenmoista merkkiä apteekista sekä ainakin gefiluskapseleita ihan tavallisesta kaupasta. myös gefilus tuotteuta (piimää, maitoa yms) kannattaa käyttää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53