Kysymyksiä..

Ihan aloittelija

1. Ihan mielenkiinnon vuoksi kysyn, että mitä varten tuon laudan pituuden pitäisi olla vähintään leukaan asti? Miksei siis voisi laskea laudalla joka ei yllä ihan leukaan asti?

2. Mitä tarkoittaa puuteri? Jos siis sanoo esim. mennään laskemaan puuteriin tai jotakin tällaista.

3. Ehkä tyhmä kysymys, mutta: voiko/kannattaako lumilaudalla laskea muualla kuin rinteessä? Tarkoitan että menisi laskemaan vaikka pulkkamäkeen laudalla, tietysti sellaiseen paikkaan missä ei ole hiekoitusta tms. Huono puoli olisi tosin se että joutuisi kävelemään aina mäen päälle, mutta ei se hirveästi haittaisi.. miten paljon siteet kärsivät tästä? Meinaan sitä, että huipulle noustessa pitäisi ottaa ainakin toisen jalan pois siteestä ja huipulle tulisi noustua ainakin muutaman kerran. Kuinka hyvin siteet kestävät tällaista kulutusta, jos hyvällä tuurilla tekisin noin päivittäin? Vai olenkohan nyt ylivarovainen..? No, en haluaisi kuitenkaan että siteet kuluisivat heti käyttökelvottomaksi (vai voiko tällaista käytännössä edes tapahtua?).

4. Tämänkin on ehkä tyhmä kysymys mutta.. jos menen laskettelukeskukseen jossa on "köysihissi" sekä ihan "oikea" hissi, ja päätän laskea köysihissin lähettyvillä (eli sellaisessa pienessä rinteessä), niin pitääkö minun maksaa köysihissin käytöstä? Anteeksi sekava selitys.


Siinä taisivat olla kaikki kysymykseni.. olisin hyvin kiitollinen jos joku vastaisi edes johonkin kysymykseeni!

1

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sk_facility

      1. Laudan ominaisuudet tulevat parhaiten esille kun lauta on käyttäjäänsä nähden oikean kokoinen. Jotkut sitten tarkoituksella hakevat erillaista tuntumaa laskemalla eripituisilla laudoilla.

      2.Puuterilla tarkoitetaan puuterilunta. Eli lasketaan paikasta josta kukaan muu ei ole vielä laskenut eli kuten metsässä on lunta jossa kukaan ei ole vielä käyskennellyt. Tällöin lumi on kuohkeaa ja kun sellaisella lumella laskee niin se laskeminen tuntuu erittäin pehmeältä.

      3. Laudalla voit laskea ihan missä huvittaa. Kuitenkin tälläiseen kyllästyy kovin nopeasti, koska joutuu kävelemään aina ylös. Enemmän tätä harrastetaan esim. jossain mäkisillä alueilla, jotta päästään laskemaan puuterilumella ja kikkailemaan metsässä. Kutenkin edelleen... mäkien kapuamiseen kyllästyy nopeasti. Jos laskee omia nousemiaan mäkiä, niin niiden laskeminen ei kestä kovinkaan pitkään. Jo jopa laskettelukeskuksissa pienimmät mäet tuntuvat lyhyiltä laskea vaikka ylös mennäänkin hissillä ja se matka mikä mennään hissillä niin tuntuisi ikuisuudelta nousta kävellen. Siteet eivät nyt siitä kärsi, tottakai käytössä kaikki kuluu. Jos lasket laskettelukeskuksessa, niin sääntöjen mukaan sinun pitää ottaa aina takajalka irti laudasta ja ylhäällä laitat takaisin kiinni. Jos ajattelit kavuta itse mäkiä, niin joudut kyllä ottamaan molemmat jalat irti kapuamisen ajaksi, muuten ei hommasta tule mitään!
      Eli kyllä voit siteitä rampata, sitä varten ne on tehtykin.

      Toisissa hiihtokeskuksissa on ilmainen aloittelijan hissi, mutta jos seillaista ei löydy, niin kyllä siitä sitten joutuu maksamaan. Periaatteessa hiihtokeskuksissa et maksa laskemisesta vaan siitä hissikyydistä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe