No, alkakaas kertoa mielipiteenne kumpi on parempi tai järkevämpi vaihtoehto?? Molemmista ois hyvä tietää hyvät ja huonot puolet. Itse suunnittelen harkkotalon tekoa koska olin mukana rakentamassa sellaista jokin aika sitten. Kokemuksen jälkeen en keksi puutalosta yhtään parempaa asiaa. Paljonko esim. seinäneliölle tulee hintaeroa valmiina?? Puu lahoaa vaan harkko ei. Puuseinät natisee, harkkoseinät ei. Puu palaa, harkko ei. Mitä vielä??
Harkkotalo on muuten todella nopea tahdä vaikka tällä palstalla muuta väitetäänkin. Ainakin jos osaa... Omistan tällähetkellä 10vuotta vanhan puutalon ja harkkotalon halu vaan kasvaa.
Puutalo vs. harkkotalo
7
4935
Vastaukset
- ei kai siinä muiden
mielipiteet pitäisi painaa.
- näreet
Harkkoja toisen päälle vaan. Siitä se legotalo pikku hiljaa valmistuu.
- a winner!
Itsehän tiedät jo asioiden laidan. Kirjoituksestasi aistii myös sen, että olet (tai luulet olevasi) harkkorakentamisen tuhattaituri. Perustietämys on ainakin kunnossa (mm. "Puu lahoaa vaan harkko ei"). Hyvä. Tässä vielä muutama pointti:
- Laastin sekoittaminen ja kärräys on ihan jees
- Roilotus on kivaa.
- Aukkojen ylitys erillisillä rakennusosilla on yksinkertaista
- Yläpohjan höyrysulkumuovin liittyminen harkkoseinään ei aiheuta kysymyksiä
- Jokainen osaa rapata niin käsin kuin koneellakin
- Smyygien kohdalla taiteellinen näkemys saa sijansa
-Kivitalot-osiossa voit käy toteamassa miten ongelmaton kivitalo on puutaloon verrattuna.
Ei muuta kuin harkottamaan! - tehdä kun
on työmaalla kaltaisasi laastin vääntäjiä ja kantajia mutta onko sinulla sitten kun rupeat omaasi väsäämään ilmaista työvoimaa riittävästi??
- puuta..
Kivitalossa kaikuu, puutalossa ei?
- ...samanlaista
eli tähän vaikuttaa enemmän huoneiden muoto, korkeus ja kalustus (lähinnä sohva, verhot ja matot). Meillä puurunkoinen yläkerta, jossa vino sisäkatto kokonaisuudessaan. Erityisesti yhtenäinen keittiö ruokailutila oh kaiuttaa.
- kaikua löytyy.
...samanlaista kirjoitti:
eli tähän vaikuttaa enemmän huoneiden muoto, korkeus ja kalustus (lähinnä sohva, verhot ja matot). Meillä puurunkoinen yläkerta, jossa vino sisäkatto kokonaisuudessaan. Erityisesti yhtenäinen keittiö ruokailutila oh kaiuttaa.
Se kuuluu sarjaan faktahomma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191652
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36891Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50766Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37673