Laminaattia vai kiveä?
Keittiön tasojen materiaali??
20
6364
Vastaukset
- laminaatti.
Laminaatti:
- edullinen
- kestää kovaa käyttöä (testattu kuuden hengen voimin)
-ehkä hieman persoonaton, koska teollinen kuosi
Kivi:
-kallis
-persoonallinen kuvio
-puleerattu pinta kylmänoloinen
-kaikki särkyvä mikä tippuu sille myöskin särkyy
-märkänä liukas pinta.
Jokainen taaplaa tavalla eli kauneus on katsojan silmässä ja paha haju haistelijan nenässä. - vastaan
minäkin, eli laminaattii miellyttää enemmän. Mietittiin tosi pitkään ja hartaasti ennen tuoretta remppaa, noiden kahden lisäksi kolmantena vaihtoehtona puutyötaso. Viim mainittu jäi aika pian pois, koska kuulemani mukaan niin työläs hoitaa, ettei sopinut mun elämääni. Kivitasosta sanoi joku paljon rakennustöitä tehnyt, että jos yöksi vaikka jää voileipä pöydälle, aamulla kivessä on leivän kokoinen pläntti. Tai punaviinilasin pohjan kuvio tms. Tiedä sitten. Meidän kirsikan värinen laminaatti näyttää tosi kauniilta ja on todella helppo hoitaa. Ei tietysti ole ikuinen, 10 vuoden jälkeen on ehkä harkittava uusimista.
- peukku68
jos leivot niin kiveä tai tohlaat muuten vaan paljon eikä hinta ja kova näkö haittaa.
Muutoin laminaatti on ihan perushyvä aikansa kestävä helppohoitoinen pinta. - lami
16 vuotta laminaati ollut kovassa käytössä, eikä häviä vielä uudelle, joten ei mitään valittamista.
- elsarus
Graniitti ehdottomasti jos varaa on siihen. Ei siihen jää jälkiä kun ei osta sitä vaaleinta. Kestää kulutusta ja aina uuden näköinen. Pannunalustat saa heittää kaivoon koska kaikki mitä uunista tai liedeltä siihen nostat ei alusia tarvi. Hyvä leivonta-alustana ja leikatakin sen päällä voi, paitsi että ajan kanssa veitset tylstyy.
Astiat ei mene rikki sen helpommin jos ei ole tapana niitä paukutella pöydän pintaan. Minulla ei ole vielä mikään hajonnut vaikka suurin osa Ikean halpa laseja. Vaikka korkea lasi kaatunut kumoon pöydällä ei se ole rikki mennyt.
Helppo hoitaa ja niin luxus että toiseen en vaihda. - Elmo
elsarus kirjoitti:
Graniitti ehdottomasti jos varaa on siihen. Ei siihen jää jälkiä kun ei osta sitä vaaleinta. Kestää kulutusta ja aina uuden näköinen. Pannunalustat saa heittää kaivoon koska kaikki mitä uunista tai liedeltä siihen nostat ei alusia tarvi. Hyvä leivonta-alustana ja leikatakin sen päällä voi, paitsi että ajan kanssa veitset tylstyy.
Astiat ei mene rikki sen helpommin jos ei ole tapana niitä paukutella pöydän pintaan. Minulla ei ole vielä mikään hajonnut vaikka suurin osa Ikean halpa laseja. Vaikka korkea lasi kaatunut kumoon pöydällä ei se ole rikki mennyt.
Helppo hoitaa ja niin luxus että toiseen en vaihda.Ikean halpoja laseja ja kallista kiveä alustaksi?
Jos rahaa on niin pysy laadussa.
Erikoista tuollainen et jossain paikassa pröystäillään ja komerossa on sekundaa.
- Julia
jos keitti on moderni/laminaatti jos tavoittelet perinteisempää henkeä. Muutenhan kivi on ehdoton: kaunis ja käytännöllinen. Kalliimpi kyllä.
- Tee se itse mies
minä meinaan tehdä betonista. Tarvikkeiden hinta on n. 50€ (3m taso). Tasoon tulee aukot tiskialtaalle ja hellalle.
- Raksatyttö
Tee se itse mies kirjoitti:
minä meinaan tehdä betonista. Tarvikkeiden hinta on n. 50€ (3m taso). Tasoon tulee aukot tiskialtaalle ja hellalle.
Betonitaso houkuttelee meitäkin, kun uuteen taloon keittiötä sunnittelemme. Miten ajattelit toteuttaa tasosi? Lasin päällä valaen, että tule riittävän tasainen?
? - Mikäs se nyt olikaan?
Raksatyttö kirjoitti:
Betonitaso houkuttelee meitäkin, kun uuteen taloon keittiötä sunnittelemme. Miten ajattelit toteuttaa tasosi? Lasin päällä valaen, että tule riittävän tasainen?
?Kyllähän se valamalla tulee tehtyä. laita googleen hakusanaksi "concrete countertops yourself" ja saat hyvät ohjeet.
Lasin päällä ei tosiaan kannata valaa, vaan muotti tehdään esim. vesivanerista. Työtapa riippuu siitä myös haluatko betonin näkyviin vai maalaatko tason yksiväriseksi.
Muista myös, että betonia voi värjätä ja valuun voi laittaa mukaan melkein mitä ikinä haluaa. Muottityöllä saat tehtyä vaikka tasoon pesualtaan kanssa betonista... eli mahdollisuudet ovat tosi laajat. Selaile nettiä ja kerro mihin päädyit. Ja onne hankkeelle! - Raksatyttö
Mikäs se nyt olikaan? kirjoitti:
Kyllähän se valamalla tulee tehtyä. laita googleen hakusanaksi "concrete countertops yourself" ja saat hyvät ohjeet.
Lasin päällä ei tosiaan kannata valaa, vaan muotti tehdään esim. vesivanerista. Työtapa riippuu siitä myös haluatko betonin näkyviin vai maalaatko tason yksiväriseksi.
Muista myös, että betonia voi värjätä ja valuun voi laittaa mukaan melkein mitä ikinä haluaa. Muottityöllä saat tehtyä vaikka tasoon pesualtaan kanssa betonista... eli mahdollisuudet ovat tosi laajat. Selaile nettiä ja kerro mihin päädyit. Ja onne hankkeelle!Kiitti vinkeistä. Googlesta todellakin löytyy aiheesta asiaa. Vaihtoehto tuntuu entistä järkevämmältä.
Mitenkäs olet ratkaissut kaapiston runkojen kestämisen taakan alla? Betonitasohan painaa aika tavalla? Aikomuksenamme ei ollut laittaa oikeita puurunkoja. Keittiötä suunnitellessa pitänee tehdä keittiövalmistajan kanssa lujuuslaskelmia... - Kyökki
Mikäs se nyt olikaan? kirjoitti:
Kyllähän se valamalla tulee tehtyä. laita googleen hakusanaksi "concrete countertops yourself" ja saat hyvät ohjeet.
Muista myös, että betonia voi värjätä ja valuun voi laittaa mukaan melkein mitä ikinä haluaa. Muottityöllä saat tehtyä vaikka tasoon pesualtaan kanssa betonista... eli mahdollisuudet ovat tosi laajat. Selaile nettiä ja kerro mihin päädyit. Ja onne hankkeelle!Millainen betonitasostasi tuli? Onnistuiko odotustesi mukaisesti?
Täällä suunnitellaan betonitasoa keittiöön.
Taitaa olla Suomessa vielä aika harvinaista touhua tää betonitasoilu..? - klkj
Tee se itse mies kirjoitti:
Betonitason saa myös ostamalla. Kyselin firmasta hintatietoja ja meidän 180x90 kokoisen saarekkeen hinnaksi olisi tullut 1.148€ ja 330x 60 kokoisen, kaksiaukkoisen tason hinnaksi 1.919€. Hinnoissa ei ollut sisällytettynä vielä edes sisäänkantoa tai asennusta. Huhhuh..
Tyyristä on betoni ostamalla kun kilpailua ei ole. Eli jos on kykyä, kannattanee itse värkkäillä. - urpot.
Kyökki kirjoitti:
Millainen betonitasostasi tuli? Onnistuiko odotustesi mukaisesti?
Täällä suunnitellaan betonitasoa keittiöön.
Taitaa olla Suomessa vielä aika harvinaista touhua tää betonitasoilu..?Ettekai te oikeesti tee betonista tasoja urpot?
- Silestonea
ei ime kuten kivi ja saa kauniina väreinä, ilman täpliä.
- -Taso-
Kuin te olette toteuttaneet betonin värjäyksen?
- 31
-Taso- kirjoitti:
Kuin te olette toteuttaneet betonin värjäyksen?
Purkki punajuuria ja "hieman" lirautat sitä lientä siihen tasolle. Kyllä värjääntyy.
Sry, 9 jouluglögin jälkeenn, hik.. :-D
- rahamies
Kivitaso on yksi vaurauden merkeistä!
Itselläni on myös mersu ja purjevene :) - akka putkessa
EI ole mersua mutta on volvo ja kivi tasot niin sisällä kuin huvimajassakin ja hyvä on ollut jo 12v. enpä pois vaihtaisi mistään hinnasta.
- kokopuustavaan
Eikö täällä kukaan tosiaan ole miettinyt kokopuu tasoja.
ehdottomasti parhaan näköinen ratkaisu!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819