Hintataso Itävallassa - Innsbruck

Kimble-73

Moro. Ollaan suunniteltu matka Innsbruckiin Munchenin kautta, siten että ajetaan autolla Mucnhenistä Innsbruckiin. Matka ajoittuu 2007 vappuun.

Millanen hintataso Itävallassa on, esim. ruokailu / viini / olut.

Onko kokemuksia Innsbruckista keväällä?
Kaikki yleinen tieto Itävallasta kelpaa.

6

2224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maailmankansalainen

      Ruokailu ravintoloissa on edullisempaa kuin Suomessa. Kannattaa käydä paikallisissa Gasthauseissa (mieluiten vanhan kaupungin ulkopuolella tai lähikylissä), siellä useinmiten turistihinnat). Viini on edullisempaa kuin Suomessa, samoin olut.

      Huhti-toukokuussa voi olla jo aika lämmintä, jopa kesäistä, kesä on yleensä muutaman viikon Suomen oloja edellä..

      Kantsii käydä joissan lähilaaksoissa. Lähinnä suosittelen Sellraintalia ja Ötztalia (jälkimmäisessä ja Pitztalissa löytyy hienot jäätiköt yli 3km korkeuteen). Vaellustakin kannattaa kokeilla, tosin tuohon aikaan ei kannata vaeltaa 2 kilometrin tasoa ylemmälle, koska siellä saattaa olla vielä lunta.

      Hyvää matkaa! ASuin itse Innsbruckissa 6 vuotta, eli annan mielelläni lisätietoa, kyselkää vaan!

      • tiive

        Hei

        Tarkoituksenamme on lähteä Innsbruckiin huhtikuun alussa ja viipyä siellä muutama päivä. Joistakin nähtävyyksistä olen selvillä, mutta pieni lisä ei koskaan ole pahitteeksi. Keskustan alueelta kaikki varmasti löytyvät, mutta myös kaupungin lähiympäristö ja etenkin näköalapaikat maisemineen kiinnostavat. Myös tämä kuuluisa Eurooppasilta olisi kiva nähdä. Missä se tarkalleen sijaitsee ja millä kulkuneuvolla sillalle pääsee? Kaupungissa on turisteille jonkinlainen kortti. Olisiko semmoisen hankinta kannattavaa ja mitä se kattaa? Myös kaikki muu info olisi hyödyksi ja on tervetullutta.

        t tiive


      • maailmankansalainen
        tiive kirjoitti:

        Hei

        Tarkoituksenamme on lähteä Innsbruckiin huhtikuun alussa ja viipyä siellä muutama päivä. Joistakin nähtävyyksistä olen selvillä, mutta pieni lisä ei koskaan ole pahitteeksi. Keskustan alueelta kaikki varmasti löytyvät, mutta myös kaupungin lähiympäristö ja etenkin näköalapaikat maisemineen kiinnostavat. Myös tämä kuuluisa Eurooppasilta olisi kiva nähdä. Missä se tarkalleen sijaitsee ja millä kulkuneuvolla sillalle pääsee? Kaupungissa on turisteille jonkinlainen kortti. Olisiko semmoisen hankinta kannattavaa ja mitä se kattaa? Myös kaikki muu info olisi hyödyksi ja on tervetullutta.

        t tiive

        Innsbruck-kortti kannattaa hommata, koska sillä saa ajella yleisillä kulkuneuvoilla vapaasti voimassaoloaikana. Ja siihen kuuluu myös ajelut kahdelle lähivuorelle (Hafelekar/Seegrube ja Patcherkofel), joille nouseminen taas erikseen maksettuna maksaa melkeinpä sen yhden päivän kortin verran. Alpenzoo ei mielestäni ole mitenkään erikoinen, paitsi jos on erityisen kiinnostunut linnuista.
        Europabrückelle voi mennä autolla, vieressä on pysähdyspaikka (huoltoasema). Se on Italiaan vievän moottoritien varrella (huom, muistelen, että siltä tieltä pitää maksaa erimaksu (Brenneriin menevä moottoritie on maksullinen (Maut)) Muuten sinne ei varmaan pääse, luulen..

        Näköalapaikkana suosittelen juuri noita vuoria ja Bergiselin hyppyrimäkeä, josta upea näköala Nordkettelle ja kaupungin yli.

        Ambrasin linna ei ole mitenkään erityinen nähtävyys, paitsi se puutarha ja kesällä siellä on enemmän nähtävää. Hofburgia ei kannata maksaa ainaskaan erikseen, korttiin se sisältyy. Suosittelen swarowskin liikettä ja ehkä tehdastakin läheisessä Wattensin pikkukaupungissa. Hallin kaupungissa (Innsbruckista vähän itään) kannattaa käydä, hieno vanhakaupunki.


    • Edullisempaa

      Hintataso n. 20 % edulisempaa kuin esim. Helsingissä.
      Innsbruck on todella hieno paikka ja ihmiset erittäin ystävällisiä.
      Tässä vielä hyvä hotelli Innsbruckista

      http://www.hotel-engl.at/

      Hyvä perushotelli, jolla on loistava sijainti ja ruoka on kohtuullista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2069
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1311
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1204
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1107
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe