Afrikasta adoptoidulle pojalle nimi

Mama_

Ehdotuksia Afrikasta adoptoidulle pojalle nimeksi.
Mielestäni supisuomalaiset nimet on vähän hassuja tyyliin "Väinö" vaikka muuten kivoja olisivatkin. Toisaalta ei haluta mitään täysin ulkomaalaista nimeä tyyliin "Michael" sillä lapsihan on kuitenkin suomalainen. Afrikkalainen nimi taas kuulostaa suomalaisen suussa hassulta ja vaikealta.
Ehdotuksia otetaan vastaan :)

24

3669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Mitä pidät Amos-nimestä?

      Katsopa vielä
      www.behindthename.com, ja sieltä
      afrikkalaiset nimet.

    • oikea nimi?

      Siis sieltä afrikasta? Voisko siitä muokata?

      Mun naapurit adoptoi pari vuotta sitten kanssa pojan afrikasta ja pitivät alkuperäisen nimen. Tosin mun mielestä se nimi oli hirvittävän vaikea ja hankala suomessa käyttää - olisin itse ehkä miettinyt helpompaa versiota ja säilyttänyt sen vaikean nimen vaikka toisena nimenä.

    • nimeksi

      miltäs nämä kuulostaisivat?
      Mikael, Daniel tai Samuel sopisivat minusta hyvin
      Alex/Aleksi
      Joel/Noel
      Joonatan
      Roni
      Oliver
      Niko/Nikolas
      Leo

    • Liisa-Maria

      ja antaakaa hänelle jokin helppo suomalainen kutsumanimi tyyliin Aki, Antti, Hanno, Heikki, Iikka, Jaakko, Jopi, Juho, Kim, Manu, Matti, Niko, Otto, Paavo, Pauli, Pete, Rauli, Riku, Saku, Sami, Sepe, Simo, Tatu, Teemu, Timo, Tomi, Toni jne.

      • Eisley

        Ottopojalle en antaisi ainakaan nimeä Otto. Minusta se olisi hiukan koomista. Jos omasta lapsesta olisi kyse,säilyttäisin alkuperäisen nimen jotenkin osana kokonaisuutta.

        Alkuperäistä nimeä tietämättä ehdotan:

        -Joakim
        -Andreas
        -Eliel
        -Jeremias
        -Joosua
        -Joel
        -Jonathan/Joonatan
        -Leo
        -Aaron
        -Samuel
        -Luka/Luca/Luukas
        -Anton/Antton
        -Alex
        -Manuel
        -Mikael
        -Arthur/Artturi
        -Sebastian

        Kuulostaako mikään hyvältä?


    • Afrikasta lapsen joskus...

      ...Ihanaa kuulla ! :) onneksi olkoon!
      Tässä muutamia nimiä joska ovat kansainvälisiä,suomalaisia ja sopivat hyvin pojallesi.

      Daniel(minun suosikkini)
      Toni/Tony(ihana nimi)
      Lucas (todella hyvä nimi)
      Christian(sopii hyvin suomalaiselle)
      Otto(aika suomalainen mutta myös kansainvälinen)

      No,kolahtiko mikään? :)
      Nico

      • Ps.

        Tuo Nico nimi tuossa minun edellisen viestin alhaalla on myös siis siinä listassa. :)

        Eli:

        Daniel
        Lucas
        Nico
        Christian
        Otto
        Toni/Tony

        Tässä vielä pari:

        David/Daavid
        Rafael
        Alex
        Aleksi
        Aaron


        Kerrohan,oliko mikään sinun mieleesi? :)


      • Mikä on hänen "oikea...

        (otsikko/nimimerkki)


      • (otsikko)
        Mikä on hänen "oikea... kirjoitti:

        (otsikko/nimimerkki)

        (otsikko)


    • neljä***

      afrikkalaista adoptiolasta. Kaikki poikia. Nimet ovat Onni, Elia, Simo ja Tomi. Parasta vaan anataa lapselle sellainen nimi, josta itse tykkää. Lapsi tulee asumaan suomalaiseen kulttuurriibn ja tulee sen osaksi, siksi suomalainen nimi käy hyvin.

    • suomalainen poika

      vaikka tummahipiäinen olisikin. hän erottuu jo tarpeeksi joukosta. pitääkö erottua vielä nimen perusteella. väinö olisi oikein hyvä valinta.

      • tummaihoisia?

        Ei todellakaan erotu mitenkään :_)


      • ihan tavallisen
        tummaihoisia? kirjoitti:

        Ei todellakaan erotu mitenkään :_)

        koulun pihamaalta, jossa temmeltää ainakin 20 vaaleaihoista 1 tummaa kohden. miksi sen tumman nimi pitäisi olla vielä michael, nico tai muuta typerää suomeen. tavallinen mikko tai niko ennemminkin. miksi vielä nimellä korostaa, että poikamme on afrikasta, kun sen muutenkin ihan takuulla huomaa.


      • Kiinnitetään noin paljon hu...
        ihan tavallisen kirjoitti:

        koulun pihamaalta, jossa temmeltää ainakin 20 vaaleaihoista 1 tummaa kohden. miksi sen tumman nimi pitäisi olla vielä michael, nico tai muuta typerää suomeen. tavallinen mikko tai niko ennemminkin. miksi vielä nimellä korostaa, että poikamme on afrikasta, kun sen muutenkin ihan takuulla huomaa.

        Älä usko noita. Ei kukaan sitä huomaa että lapsesi on tumma jos ei ole mitenkään rasisti.
        :) Outoa kiinnittää ihonväriin huomiota sillä esim. Interpedian sivuilla korostetaan että lapsen etnisen kulttuurin tulee näkyä hänen elämässään ja siellä ehdotetaan että voisiko nimi jotenkin kuvastaa hänen syntyperäänsä.
        Se on lapsen indentiteetin kehittymisen kannalta tärkeää. Parempi antaa jokin helppo afrikkalainen nimi eikä mitään perussuomalaista.
        Teidän perheenne on kuitenkin nyt ns."kaksikulttuurinen".


      • ei tarvi olla
        Kiinnitetään noin paljon hu... kirjoitti:

        Älä usko noita. Ei kukaan sitä huomaa että lapsesi on tumma jos ei ole mitenkään rasisti.
        :) Outoa kiinnittää ihonväriin huomiota sillä esim. Interpedian sivuilla korostetaan että lapsen etnisen kulttuurin tulee näkyä hänen elämässään ja siellä ehdotetaan että voisiko nimi jotenkin kuvastaa hänen syntyperäänsä.
        Se on lapsen indentiteetin kehittymisen kannalta tärkeää. Parempi antaa jokin helppo afrikkalainen nimi eikä mitään perussuomalaista.
        Teidän perheenne on kuitenkin nyt ns."kaksikulttuurinen".

        olla rasisti huomatakseen, että toinen on vaalea, toinen tumma. ai että kukaan ei huomaa, että lapsi on tumma. sen takuulla huomaa eikä tarvi olla rasisti. samoin huomaan, onko jollakin silmälasit, punaiset hiukset, hame päällä. ne huomaan ihan ilman, että moittisin ko seikkoja.

        yhtä outoa olisi olla kiinnittämättä ihonväriin huomiota. olisi aika välinpitämätön ihminen, eikö?

        syntyperästä voi muutenkin kertoa. lapsi asuu ja elää suomessa, tavaa nimeään joka päivä, siksi suosittelen ekaksi nimeksi ihan suomalaista nimeä, toisissa jo voikin näkyä syntyperä


    • Vanamo 80

      Ehdotan muutamaa kansainvälistä mutta Suomessakin helppoa nimeä - osaa on kenties jo ehdotettu:

      Samuel
      Sebastian
      Daniel
      Elias
      Henrik
      Feeliks/Felix
      Johannes
      Joonatan
      Kristian
      Kasper
      Kaius
      Mikael (ihan koolla)
      Oliver
      Oskar(i)
      Patrik
      Tom
      Vilhelm
      Viktor

      Minuakin kiinnostaisi mikä pojan "alkuperäinen" nimi on, ja kannatan ehdottomasti sen säilyttämistä pojan toisena nimenä. Toinen vaihtoehto olisi jonkinlainen suomalainen muunnos tai käännös nimestä - mitä nimi tarkoittaa?

    • Samposampo

      Sampo

    • makuasia

      Eka nimi suomalainen, toka nimi kertomaan afrikkalaisista juurista ja kolmas nimi peritty suomalaiselta suvulta. Mun mielestä suomalainen nimi sopii suomalaiselle lapselle ihan hyvin riippumatta ihon väristä.

      Onnea!

    • höööhööö

      ehdottomasti kunta kinte

    • vilikali

      musta vai valkoinen afrikkalainen

    • ...

      leonardo on paras

    • musta tuntuu

      Olisi sekin adoptio voinut jäädä tekemättä.Näin se vaan on.

    • Kivaxi tavaxi Kivax

      Lankki

    • Anonyymi

      Black wäinö. limaniska iiksakki, koleraPena, rullahuuliarmas..

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe