Lapsosten lempinimiä

sisiliskosisko

Eli värkkäsin tähän pienen gallupin, sillä kuulisin mielenkiinnolla millaisia lempinimiä teidän ipanoillanne on :) Tai millaisia lempinimiä teillä itselläne on, seki olisi kiva tietää.

Lasten oikeita nimiä ei ole pakko laittaa jos ei halua tulla tunnistetuksi.

meillä on Eedit jota kutsutaan Etuksi ja Etiksi, ja Venla jota kutstaan Venniksi tai Venkuksi :)

35

11104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armi Myy

      Itse olen Armi, ja minua ei ole koskaan kustuttu millään lempinimillä. lapsiani senkin edestä ;)

      Juho-Heikki esikoinen on Juke tai Juhe, joskus vaan Juho.

      Annastiinaa kustutaan hyvin usein kokonimellä, mutta kaveripiirissään on "Tintti vaan"

      Eemeli on Eppu.

      Juuso-Matti on Juuso sisaruksilleen, me vanhemmat pyritään kustumaan ihan omalla nimellään. Kaverit kustuu Jussiksi, Juseksi, Jupeksi tai Jusematiksi.

      Kuopus Katariina on Riina sisaruksilleen. Me vanehmmat kustutaan kokonimellä.

      • PeikkoÄitee

        esikoinen on Töyhtis, koska tällä oli vauvana luonnon-irokeesi :D
        nuorempi taas on Tiitiäinen, koska muistuttaa sitä lorua


    • Deviann

      Sebastian tottelee usein nimeä Basti. Milja on Milja (kiroaa aina kun ei siitä kuulemma saa edes väännettyä mitää kivaa..) Luukas on Luka,vanhemmille kuitenkin aina ehdottomasti Luukas. Joosua on milloin mikäkin,Jooa,Joose,Jonttu,Jonni,Joosukka...ym. :)

      Sellaisia. Hauska gallup. :)

      • :-)

        Esikoisella Iinalla ei ole oikein mitään lempinimeä mutta hellittelynimellä me vanhemmat sanotaan häntä Iinuskaksi.

        Sitten on Lucas jota perheen kesken sanotaan Lucaksi.

        Danielilla on ihan virallinen lempinimi.Kutsutaan koulussa ja kotona Dannyksi :)


    • Äitiliini ja kolme tenavaa

      Meidän August-poika on ihan vaan Aukku, Auku tai Atsu. Patrik on Patte, Patu tai Pate. Tyttäremme Iiris on Irkku.

    • .............

      eli meillä Amandaa kutsutaan Amu, Ame, Ambe..ja Sandraa Sande, Santtu..

      • :D wiwwuu

        Kivat nimet teillä ite olen Viveka ja lempinimet on: Veka, Vive, V-vu, Emily, Effy, ProJanet, Wiwwuu, Emi, Emly, Ake, Daana (en oikeen tiedä mistä mutta onpahan vaan)
        Sisko: Viivi: Viivu, VippeR, Viiva, Viivuska, Viviaana,
        Veli: Miska: Misukka, (:D) Mise, Miisa, Miksa, Miiska


    • Augustus Sulamus

      Meidän Jöröjukka on ihan vaa Jöris ja Kielokukka on Kielis (ei saa sotkea kielisuudelmaan).

    • meidän muksut

      meillä on
      Iiris 15v on Iiti,
      Kirsi 15v on Kiki tai Kiiki,
      Eeti 8v on Eeti
      Elia 8v on Eppu,
      Emil 8v on Eemi
      Sara 4v on vaan Sara
      Matilda 3v on Madde
      Eveliina on 6kk Eve
      ja Kristiina 6kk on Tintti

      • sisiliskosisko

        Voiko olla totta että perheessä on kahdet kaksoset ja KOLMOSETKIN vielä? Anteeksi, jos on totta mutta EPÄILEN :D


      • meidän muksut
        sisiliskosisko kirjoitti:

        Voiko olla totta että perheessä on kahdet kaksoset ja KOLMOSETKIN vielä? Anteeksi, jos on totta mutta EPÄILEN :D

        Nämä kaikki ei tosin ole meidän. Meillä on kaksosia suvussa tosi paljon ja me saimme Iiriksen ja Kirsin 15v, kolmoset Eetin, Elian ja Emilin 8v, mikä on todella harvinaista. Sara ja Matilda on veljeni lapsia ja Eveliina ja Kristiina on siskoni kaksoset.


    • Sirpa= Sipi

      Lapsilla on "viralliset" lempinimet, joilla heitä kutsutaan koulussa jne, mutta me vanhemmat yritetään vaalia ihan oikeita nimiä

      Monestihan käy niin että kaksiosaisen nimen kantajat saavat äkkiä lempinimiä, vaikka vanhemmat kuinka kutsuisivatkin aina oikealla nimellä.

      Meidän eikoinen Mariel 9v. on Mammu, Matleena 5v. on Ata (Älkää kysykö mistä tuo on keksitty :))) Adeliina 4v. on Lilli ja kuopus Eedvard on Eeti.

      Eli meidän katras kääntää päätän, vaikka kustutaan Mammuksi, Ataksi, Lilliksi ja Eetiksi tai Marieliksi, Matleenaksi, Adeliinaksi ja Eedvardiksi ;)

    • lapsosilla

      lempinimiä

      Alex on Axu, Allu tai Ali (kotona Allu)
      Max on Mäxi, Maku, Mapu tai Mappe (kotona Max)
      Emily on Emmi
      Kenneth on Kenny/Keni ja
      Isabel on Issu, Bella, Ippu (kotona Issu)

      • Äippäliini

        on nimeltään myös Amanda (niinkuin jollain tuossa jossain aikasemmassa viesteissä) ja hän on vasta 1v (esikoisemme) ja sanomme häntä Mandaksi (nykyään vain hellittelynimenä että oppii oman nimenkin kunnolla) mutta tulevaisuudessa varmaan aletaan sanoa koulussa ja muutenkin ihan "virallisesti" mandaksi. :)


    • marireetta

      Laura 8v. on Laura vaan, Patrik 5v. on Patu, Pihla 8kk on Pikku tai Pihla.

    • miksmiks

      miksi antaa nimiä joista vängällä väännetään lempinimiä ja muunnelmia.

      • ==============)))))))))))))...

        Rakkaalla lapsella on monta nimeä! Monista nimistä tulee automaattisesti joitakin muita.
        Tietysti jotkut ovat kyllä aikaväänneltyjä, mtä noita nyt kuuntelee. Meillä ainakin ihan vahingossa syntyi lempinimi, mitä ekaksi kaverit kättivät ja lopulta koko perhe.


    • enddu

      mä oon ite 11 v ja mua sanotaan näil lempinimil:
      enddu,ewwi,essukka,esteri,pikkuessi,PigguEwwi
      ja muitapas en kerrokkaan :P
      sori oon vaan 11!

    • Lare¨¨pas

      Moi! mua sanotaan: Lepi,Lennu,Lebopo,Lennu,Lepakko,Lare yms.. niitä on monia ja tosi hauskoja ja vekkuleita!

    • Lempinimeä vailla

      Mulle lempinimi?? IRL nimi on Maura.

      • Anonyymi

        Manteli,mama,maito,maari,meuri,mimi:D


    • Marjaana-

      Meillä on Hilu, Henu ja Homppeli.

    • miua kutsutaa miiukaks, miiuks, miiuliks... 8D8D8DDDDD

    • :

      Meillä ja lähipiirissä on

      Säde Säppy
      Meri Mersu
      Annastiina Ansku
      Rosaliina Rossu
      Juha-Matti Jussi
      Olivia Lissu
      Aurora Rossu
      Patrik Pate
      Niklas Niki
      Saara Sarkku
      Venla Venlis
      Pinja Pinsku
      Katariina Katri
      Juulia Julle
      Juho-Kusti Kusti
      Iida-Sofia Inkku
      Carla Karkki

    • Lyyliiii

      Oma nimeni Lyydia (17). Lyydiaksi mua kuvsuvat vanhemmat ja isovanhemmat. Kavereille ja poikaystävälle olen yleisesti Lyyli tai Lyyti. Pidän kaikista nimistäni, enkä niin pidä väliä, millä nimella mua kutsutaan :)

      Muut perheessäni:
      Linnea (17) - kavereille ja sukulaisille Linnea, kotona ja poikaystävälle Liinu
      Loviisa (13) - kotona ja isovanhemmille Iita, muille yleensä Loviisa
      Liliana (9) - Kaikille Lilli
      Liinus (8) - Yleisesti kaikille Liinus, kotona joskus Vili (tulee kolmannesta nimestä ja osin luonteestakin :D)

      • jiopö-

        Lempi nimiä Pauliinan Paukku ja Paukki
        Anniinan lempinimi Ansku ja Ansu
        Matiaksen lempinimi Matsku
        Tuomaksen lempinimi tommo


    • Pölkky

      Pikkusiskoa sanotaan joskus Pilkuksi (tulee sukunimestä) tai Elliksi, isosiskoa Lalluksi (taas sukunimestä). Lasten isä on Välkky tai Isämies ja mä kai sitte olen vaan se PÖLKKY. :)

      • An-Nina:)

        Alkuun koittakaa ymmartaa, vaikka ei olekaan mahdollisuutta kayttaa "aa" pilkkuja.
        On niin kiva galluppi, etta koitetaan saada se uudelleen kayntiin!

        Meilla kotona:
        mina: Anniina- Ansku, aiti; mom ja miehelle& muille Jenkeille Nina (tai jotain ihan muuta ;), mieheni on siis yhdysvaltalainen ja taalla asustellaan...
        mies: Matt- daddy ja minulle aina honey
        Laura - Lara
        Alexander - Alex, Axl ja Allu
        Lisa - Lily, Lilli (Liisa)

        Suomesta tiedan esim.

        Niklas:Nikke
        Daniel:Dani
        Heikki:Hessu tai Hese
        Maria:Malla tai marsu
        Melina:Melli
        Karoliina:Karkki
        Fanny:Vanni
        Matias:Matu
        Santeri:Santtu
        Eemil:Emppu
        Emilia:Emppu
        Elisa:Ellu
        jne.


    • Pupu Jussilainen

      Meidän muksut:

      Piitu (Iida, sanotaan myös Iituksi)
      Nuppu (Anna)
      Roope (Koko nimi on Emil Robert)

      Siskon lapset:

      Dani (Daniela)
      Aksu (Aleksandra)

      Veljen lapset (asuvat väliaikaisesti ulkomailla):

      Dinsku, Dina (Tinja)
      Dukke, Duke (Tuukka)
      Dansku, Dana (Tanja)

      Mieheni tytär:

      Minni (Miina)

    • kaksiosainennimi

      oma nimi on Salla-Noora, mutta oikeastaan vain isovanhemmat kutsuvat sillä nimellä tai että "Salla" (vain muutama henkilö kutsuu Sallaksi) lopuille olen "Sallis" (:

    • Rakastava äitipuoli

      Meillä lapsia kutsutaan tähän tapaan:

      Luonnotar 2v - Lunkkis
      Ilmatar 5v - Ilkka
      Vesitar 9v - Venkka

    • kivagallup

      Mä ite oon Josefina ja suku ja perhe kutsuu mua joseksi . En tiiä mistä se on tullut :D


      Fredrica (9v) Kiika

      Rosanna (7v) Rosa

    • Meidän lasten lempinimet:
      Aada 1v ja 7kk = Aatu, Anselmi, Aaduska
      Isla 1v ja 7kk= Isbe,
      Seela 7kk= Selma, Selmatti

    • Anonyymi

      tää on aika vanha keskustelu lol mutta meillä Matilda on Madde tai Tilde ja Emelia on Eme tai Emppu :)

    • Anonyymi

      Venlalle sopii Vellu, itse olen Venla🙂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe