KAIPAAVATKO JÄTTÄJÄT?

jätetty26v

Vastatkaahan tähän jookos...

Meidän suhteemme päättyi pitkän on-off väsytystaistelun jälkeen. Vaikka ei me nytkään käytetty sanaa ero, mutta siltä se vaikuttaa, kun mies ei vastaa viesteihini ja sanoi viimeisessä puhelussa tavanneensa jonkun, joka vaikutti mukavalta. Minkään muun taukomme aikana hänellä ei ole ketään muuta ollut. Ja tämän tapasi alle viikon jälkeen. Molemmilla ensimmäinen pitkä vuosien suhde. Mielessäni myllertää, kun en osaa suhtautua asiaan. On vaikea ajatella, että suhteemme olisi nyt loppu. Molemmat sanoivat rakastavansa ja mies sanoi eromme jälkeen päivän kahden päästä olevansa ihan sekaisin siitä mitä haluaa.

Kaipaakohan hän vielä joskus minua? Sitä tietysti ei voi kukaan toinen tietää, mutta oletko ehkä sinä ollut jättäjä ja joskus uudessa suhteessa, mutta silti kaipaat ihmistä jonka itse jätit????

103

65103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miss you..allways

      niinhän se menee =( kaipa kaiken vaan tajuaa liian myöhään ja huomaa että menettikin jotain ainutlaatuista..kannattaa vaan pitää kiinni jos joskus jollekkin sellainen kohdalle osuu..menetin omani vaik en loppupeleils ois niin toivonut koskaan käyvän.

      • Sairaanhoitaja Heli

        ..Minulla oli yksi elämäni suurimmista raakuaksista mies,,joka on EDELLEENKIN poliisi..olimme melkein 8 vuotta,,oli myös, ns;on-off aikoja, mutta silti,,
        No, hän alkoi kännissä sitten minua hakkaamaan,,meni nenäluu,silmä leikattiin,leukaluut murtui,,ja mä vaan annoin anteeksi,,kunnes ,,?? yht äkkiä jotenkin heräsin,,ei heletti eroon ja äkkiä. Sydän verta vuotaen niin sanotusti otin eron,,ja meni pari vuotta ennenkuin pääsin eden mitenkään kunnolla yli,,vieläkin kaipaan ajoittain,,..
        Mutta, ajatelkaa vaikka hän sai minulta 8 kappaletta pahoinpitely syytteitä,,lääkärintodistuksineen,,tms. Niin, ei kun jätkä vaan jatkaa poliisina,,ja ihmiset luottaa poliisiin,,,minä en,,ja arvatkaapa miksi?


      • anashtazia
        Sairaanhoitaja Heli kirjoitti:

        ..Minulla oli yksi elämäni suurimmista raakuaksista mies,,joka on EDELLEENKIN poliisi..olimme melkein 8 vuotta,,oli myös, ns;on-off aikoja, mutta silti,,
        No, hän alkoi kännissä sitten minua hakkaamaan,,meni nenäluu,silmä leikattiin,leukaluut murtui,,ja mä vaan annoin anteeksi,,kunnes ,,?? yht äkkiä jotenkin heräsin,,ei heletti eroon ja äkkiä. Sydän verta vuotaen niin sanotusti otin eron,,ja meni pari vuotta ennenkuin pääsin eden mitenkään kunnolla yli,,vieläkin kaipaan ajoittain,,..
        Mutta, ajatelkaa vaikka hän sai minulta 8 kappaletta pahoinpitely syytteitä,,lääkärintodistuksineen,,tms. Niin, ei kun jätkä vaan jatkaa poliisina,,ja ihmiset luottaa poliisiin,,,minä en,,ja arvatkaapa miksi?

        ex-miehesi. Olen ehkä ollut treffeillä ko. henkilön kanssa.


    • mm-kk-k

      Kyllä sitä kaipaa, varsinkin jos on jättänyt toisen ihastuksen takia ja alkaa se "arki" siinä uudessa suhteessa.

      • kipua ja tuskaa

        Jouduin tappamaan kivun huutamalla, itkin alastomana lattialla. Jätettynä ja hyljättynä, yritin olla vahva ja mennä eteenpäin. Sinun muistosi veti minut takaisin siihen helvettiin yhä uudelleen ja uudelleen.

        Nyt kun minä olen siitä vihdoinkin päässyt yli, sinun uudessa suhteessasi on arki? Niin se vain menee. Minä en kuulunut sinun arkeesi tai edes juhlaasi. Koetapa pärjäillä... Minä olen onnellisempi kuin koskaan!

        (Tiedän toki hyvinkin että et ole se joka minut jätti, mutta tekstin perusteella voisit ollakin. Hän ei kuitenkaan juuri kirjoittele tällaisille palstoille, en ainakaan usko.)


      • mm-kk-k
        kipua ja tuskaa kirjoitti:

        Jouduin tappamaan kivun huutamalla, itkin alastomana lattialla. Jätettynä ja hyljättynä, yritin olla vahva ja mennä eteenpäin. Sinun muistosi veti minut takaisin siihen helvettiin yhä uudelleen ja uudelleen.

        Nyt kun minä olen siitä vihdoinkin päässyt yli, sinun uudessa suhteessasi on arki? Niin se vain menee. Minä en kuulunut sinun arkeesi tai edes juhlaasi. Koetapa pärjäillä... Minä olen onnellisempi kuin koskaan!

        (Tiedän toki hyvinkin että et ole se joka minut jätti, mutta tekstin perusteella voisit ollakin. Hän ei kuitenkaan juuri kirjoittele tällaisille palstoille, en ainakaan usko.)

        Tuo mitä kirjoitin ei tarkoittanut kyllä itseäni, vaan jättäjää joka seuraavana päivänä erostamme oli uuden miehen sylissä ja nyt haikailee perääni. Eikö olekkin säälittävää.
        Tsemppiä sinulle ja hieno homma, että olet päässyt siitä ihmisestä jo eroon ja olet jo sinut itsesi kanssa ja onnellinen ;)


    • kaipaan

      Olen jättäjä ja kaipaan exääni, vaikka erosimme jo lähes vuosi sitten. Nytkin muistelen hänen perheensä luona vietettyä viime joulua, ja kelaan kuinka paska joulu mulle tulee tänä vuonna. Ja pahinta kaikesta tekee se tosiasia, että hänellä on nyt uusi suhde. Miks sit jätin? No me ei vaan tulla toimeen, vaikka rakastetaan toisiamme (tai hän nyt ei varmaan mua enää ajattelekaan). Uuvuttavaa jahkailua ja väsytystaistelua meilläkin on takana viimeisen vajaan vuoden ajalta..

    • Jättäjä...

      Elin sen suhteen loppuun asti, enkä jättänyt häntä kenenkään toisen takia en vaan enää jaksanut rakastaa, rakkaus oli kuollut väliltämme. Ero oli suuri helpotus, jatkan elämääni pienin askelin, toivoen, että jonain päivänä saan rakastaa ja olla rakastettu.

      • Lady in Black

        En kaipaa, koska suhde eletty/katsottu loppuun asti. Kun rakkaus loppuu, tunteet kuolee, eikä toista halua, niin ei halua. Rakkaus on ikuista - kohde vain vaihtuu.

        Enää en kaipaa, enkä halua mitään. Ei jaksa enää, se on liian vaikeaa ja raskasta. Helpompi ja keveämpi olla yksin ja rauhassa. Mielenrauha säilyy. Kun on päässyt eroon epätyydyttävästä suhteesta, ei sellaiseen eikä minkäänlaiseen suhteeseen enää kaipaa.


    • JAnzkiii

      Itselläni oli puoli vuotta suhde erääseen mieheen, joka oli minua hiukan vanhempi. Alussa meni loistavasti, mutta 4 kk jälkeen alkoi tapahtua. Mies alkoi omistavaiseksi ja kun eräänä iltana tapasimme hänen luonaan, hän kävi minuun käsiksi. Sain mustelmia ympäri kehoani, ja juttumme meni jäihin. Mutta nyt, minä joka olin jättäjä, kaipaan häntä takaisin vaikka kaikenlaista sattuikin.

    • kokemusta

      Hyvä nuori nainen!
      Älä tuhlaa elämäsi ja aikaasi odottaen,toivoine,rukoillen että ollanko vai eikö olla! Toimiva rakkaus-suhde on lottamus,kompromissi,rehellistä keskustelua ja ennen kaikkea toisen kunniottamin!
      Minusta te ette kunniota itseänne ettekä toisianne!
      Eli,neovoni; lopeta suhde nyt,ala rakastamaan ja kunniottamaan ITSEÄSI ensiksi!
      Suhteesta voi joskus kehittyä rakkaus-suhteeksi,mutta älä sitä nyt funtsaa!

      • Eiköhän jokaisella ole joku,jonka on jättänyt/jättämäksi "joutunut" ja tätä henkilöä on sitten jäänyt kaipaamaan. Aika luonnollista itseasiassa.
        Itsellä on varmaan ainakin parisen henkilöä, joista olen miettinyt ajan kuluttua miten olisi elämä mennyt,jos suhteemme olisi jatkunut.

        Niitä ei kannata kuitenkaan murehtia,sillä mennyttä aikaa ei saa takaisin.
        Koskaan ei kyllä tiedä voiko aloittaa uudestaan(aikojen kuluttua), mutta kuten varmaan moni on todennut niin se ei onnistu tai ei ole vaivan värtti.
        Eteenpäin vain elämässä siis.


      • Eron ottaja
        Miss_Lonely kirjoitti:

        Eiköhän jokaisella ole joku,jonka on jättänyt/jättämäksi "joutunut" ja tätä henkilöä on sitten jäänyt kaipaamaan. Aika luonnollista itseasiassa.
        Itsellä on varmaan ainakin parisen henkilöä, joista olen miettinyt ajan kuluttua miten olisi elämä mennyt,jos suhteemme olisi jatkunut.

        Niitä ei kannata kuitenkaan murehtia,sillä mennyttä aikaa ei saa takaisin.
        Koskaan ei kyllä tiedä voiko aloittaa uudestaan(aikojen kuluttua), mutta kuten varmaan moni on todennut niin se ei onnistu tai ei ole vaivan värtti.
        Eteenpäin vain elämässä siis.

        Kaipasin varmaan jo kauan,8vuotta mietin avioeron ottamista.Odotin ja annoin aikaa varmasti miehelle opetella rehellisyyttä yhteis elämään.Olimme yhteensä 18v yhdessä,välillä paremmin ja välillä huonommin.Lopulla en enää jaksanut,vaan laitoin eron vireille v.2000.rakastin häntä vielä mutta en jaksanut enää elää hänen valheiden japitämättömien lupausten kanssa.Elin monet vuodet yksin miettien,teinkö oikein,mutta helpompi oli elää lopultakin yksin,kuin kaksin yksin.Nyt on vaan muistot ja en kaipaile enää,sillä nyt mulla on ollut puolitoista vuotta uusi miesystävä jonka kanssa opetellaan elämää,olen varmaan välillä vaikea kumppani,vaikka en haluaiskaan,mutta ed,miehen jättämät epäluottamuksen arvet on vielä hyvin ohuen "ruven"peitossa,anteeksi nyky-mieheni että joudut paikkaamaan minunX:säni tekemiä haavoja.Hyvää joulua kaikille tasa-puolisesti!


    • nimetön4518

      kyllä kaipaan sitä ihmistä vielä tänäkin päivänä kenet jätin jo kauan sitten.Tiedän silti että hänkin
      kaipaa joskus minuakin koska on myöntänyt vähän aikaa sitten että välittää minusta tosi paljon vaikka seurusteleekin toisen kanssa.Enää en edes kehtaa näyttää näkyvästi tunteitani häntä kohtaan juuri sen takia koska hän seurustelee.No eihän sitä tiedä mitä aika tuo tullessaan.
      Olisi se vaan ihanaa viettää juuri tämän henkilön kanssa joulu ja uusivuosi.
      Oonko tyhmä ku aattelen näin?
      Mutta sen tiedän että me kumpikin välitetään toisista tosi tosi paljon vaikka ny eriteillä ollaankin mutta tuskin meistä tulis enää mitään.Niin ja tämän henkilön jätin koska.....no,en oikeastaan tiiä,en jaksanu enää ku aina vaa riideltii ja se oli sairaalloisen mustasukkanen..Joo tiedän oli väärin jättää tämä

      • Nimetön 8845

        Nämä tämmöset juhlapyhät aina saa kaipauksen pintaan. Kohta kaksi vuotta sitten jätin rakkaani kun elämä veti meitä osin niin eri suuntaan. Koskaan en kuitenkaan ole löytänyt toista sellaista ihmistä jonka kanssa ymmärrettiin niin hyvin toisiamme ja jonka kanssa oli niin luontevaa olla. Oli niin hyvä olla nyt, mutta myöhemmältä elämältämme haluttiin eri asioita.

        Viimeksi juhannus oli yhtä tuskaa kun soitin exälle ja se oli löytänyt jonkun seksisuhde miehen, ensimmäisen eromme jälkeen. Syksyllä nähtiin aika paljon ja meillä oli tosi hauskaa tehdä kaikenlaista yhdessä. Sittenpä se löys kuulemma niin ihanan miehen ja on nyt seurustellu kolme kuukautta sen kanssa enkä ole tänä aikana viitsinyt enää yhteyttä pitää. On vaan niin ikävä yhteistä joulukirkkoa exän ja sen kavereiden kanssa, jouluateriaa sen vanhempien luona ja pitkiä suudelmia kynttilän valosssa. On niin ikävä sitä yhdessäoloa jonka arvoa ei silloin kai edes tiennyt. Osin tämä on tietenkin sitäkin että aika luonnollisesti usein kultaa muistot. Nyt kun vietän joulun yksin en oikein voi edes ajatella exääni mutta kun se on mielessä ihan koko ajan.


      • tai sitten se ei toimi

        Uskon että teit ihan oikein kun panit jutun poikki riitojen ja mustasukkaisuuden vuoksi. Nyt on aika laittaa nenä kohti tulevaa, uusi vuosi on täynnä mahdollisuuksia löytää se henkilö, jonka kanssa voit olla onnellinen. Se onnistuu varmasti kunhan päästät mielesi vapaaksi tästä entisestä. Hänellä on uusi, hän on jo päässyt yli sinusta.

        Tiedän, että se on vaikeaa. Aika on siinä mielessä kummallinen ja oikullinen käsite, että se saa muistamaan kauniit asiat niin kirkkaina, ja ne ikävät jää unohduksiin. Mutta paras tapa toimia, on ettei jää menneisyyden vangiksi vaan keskittyy tulevaan! Turhaa herättelet henkiin jotain kerran kuollutta ja kuopattua.


    • NJK

      Jätin edellisen mieheni -99 kahdeksan ja puolenvuoden yhdessäolon jälkeen, siitä naimisissa reilu vuosi. pakkasin miehen tavarat ja ilmoitin että eropaperit tulevat postissa. päivääkään en ole katunut eroa. vaikkei mikään ero ole helppo, on vain joskus ajateltava omaa parastaankin ja jatkettava vaikka yksin jos tunteet toista kohtaan ovat kuolleet. Itsekin löysin sattumalta viikon sisällä erosta miehen jonka kanssa tulee nyt 7v täyteen, naimisissa ollaan oltu 1,5v. ja tätä miestä en vaihda jos ei mies vaihda minua!! Tarkoitus ei ole lannistaa, mutta joskus täytyy tapahtua huonoja asioita että voi löytää jotain hyvää, kuten minä nykyisen mieheni! voihan se mies tulla takaisin kun huomaa mitä on käsistään päästänyt. anna tilaa ja aikaa, se yleensä selventää asioita paremmin kuin jatkuva "ahdistelu" esim. puhelimella. voimia sinulle kaikesta huolimatta!!

    • Rommaani Porista

      Luulen, että usein eroaminen on kytenyt pitkään ikäänkuin pinnan alla. Jompi kumpi tekee sitten päätöksen, kun on joku uusi "kiikarissa".

      Parempi olisi lasten kannalta, että eron sijasta pidettäisiin "vuorotteluvapaa". Tällöin säästyisi omia ja yhteiskunnan varoja kymmeniä, ellei jopa satoja tuhansia euroja.

      Jouduin itse maksamaan erostani 20 tuhatta euroa.
      Enkä ole saanut lapsiini enää mitään kunnon kontaktia. Olen menettänyt "kaiken". Sekä rahani että lapseni.

      Menee tietysti aikaa ennen kuin Rommaanin ideat saavat kannatusta.

    • Jättäjä-ja-jätetty

      Omasta kokemuksesta voin vain sanoa, kun jätin poikaystäväni neljän vuoden seurustelun jälkeen, niin toki kaipasin häntä, mutta en enää samalla tavalla kuin ennen, kaipasin vain ystävyyttä exään, niitä yhteisiä hyviä hetkiä mitä oli ollut jne. Tsemppiä sulle ja häntä pystyyn, jotain parempaa on sulle luvassa, vaikka nyt ei vielä siltä tuntuiskaan!!!

    • kannattaa siis

      se loppu finaali vetää ihan sinne poliisihälyytys tilaan, ja puristaa siis viimeinenkin pisara siitä suhteesta.-meinaan,että oiken helpottaa kun partioporukka saapuu ja homma alkaa olla paketissa ja pääsees sitte ihan niinku lataan pattereita muutamia vuosikymmeniä.

    • kartsa

      meillä ei kovin hyvin mene koko ajan tapellaan ja hän on pettänytkin pari kertaa tunnusti kun sanoin vitsillä et tiiän kaiken älä enää valehtele hänen kaverit tiesi mut ei kukaan kertonut mulle en tiää et kauanko jaksaa enää menee hermot.

    • Nimetön

      kaipaan vielläkin ex:ääni vaikka jätin hänet kolme vuotta aikaa. en ole laittanut mitään viestiä sille vaikka numero löytyy. vaikea olla nykysen kanssa koska rakastan entistä enemmän kuin nykyistä.

      • jätetty26

        Minusta sinun ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä. Entä jos hän ajattelee samoin? Ja ei ole kivaa kenellekään tuo tilanne. Nykyisesi sydän varmaan särkyisi myös jos tietäisi olevansa kakkos vaihtoehto. Voimia sullekin.


    • nimmari eino K

      Kuule kyllä kaipaa!

      Itsellä se on niin, että ei voi sanoa toiselle miksi joutuu jättämään. Kaipuun tunne voi tulla voimakkaasti hyvin pitkänkin ajan päästä. Ei normaali ihminen ole niin kylmä ettei tavattu ja koettu ihminen jotain aina sieluun jätä, jotain jää ja sitä etsii sitten ympärillä olevista ihmista ja vastaantulioista.

      Kaipuu voi olla jopa syy ettei helposti mene uuteen suhteeseenkaan.

    • jarezippi

      Kun tuli ero ja hän löysi toisen miehen ja heillekkin tuli pian ero niin hän palasi takaisin kotimaahansa ja nyt moden vuoden jälkeen on alkanut kaipailla takaisin kotio Suomeen mutta lentolippu on tosi kallis ei ole molemmillakaan varaa lentolippuun, joten saisin ex-vaimoni takaisin jos vaan olis rahaa mutta ehdin jo rapistua meni työkyky ja jouduin eläkkeelle ja syämään lääkkeitä olen paisunut kuin pullataikina ja kunto on nollilla ja rahaa ei ole kuin omiin laskuihin just et olis miettiny kaks kertaa lähteekö pois suomesta takasin johki erittäin köyhään maahan, missä toimeentulo äärirajoilla ja niukkuutta ja köyhyyttä ja kurjuutta

    • Tokihan sitä kaipaa, mutta kyllä voin sanoa et tosi harvinaista ois jos suhde toimisi tämän jälkeen, mikäli kaikki ois ollut ok ei tällaista ois sattunutkaan, jonkin verran on meikäläiselläkin kokemusta näistä asioista aina olen itkut itkeny ja takaisin yrittänyt, mutta onneksi en ole päässyt, kaikille parempi.
      Aikansa surutyössä menee mutta voin vakuuttaa et parempaa on edessä.

    • Mtk

      Se tässä olennaista onkin, että jättäjät kaipaavat. Sillä ei ole juuri eroa, onko hän mies vai nainen. Jätetty on jätetty, ja hänellä on ilman kyynisyyden häivää yksi huoli vähemmän tässä lahjaksi saadussa elämässä.

    • tavallaan...

      me erottiin 3v sitte mä olin jättäjä.. vähä samas tilantees ku sä.. oli ollu jo 1,5v sellast on/off meininkii puolin ja toisin. lopult exä jäi kii pettämisest mikä lopulta riitti mulle ja sanoin et kerää tavaras ja lähe vetää.. meni kihloihin sen kans kenenkaa petti.. asuvat yhes.. muija on huulluuteen asti mustasukkanen..
      ollaa pari kertaa exän kans puhuttu ja mietitty mix näin kävi ja se aina sanoo kuin vieläkii välittää eikä o päässy musta yli.. mulla itelläni(vaik sen jätin)meni yli vuos et pääsin siit ees jotenki yli ja pystyin kattoo elämää eteepäin..
      tulee vieläkii aikoja millon muistelen niit hyvii hetkii ja aikoja exän kans ja kaipaan sen syliin takas mut joka kerta ku me on juteltu ni aina mulle on tullu vaan vahvempi tunne et tein oikeen päätöksen..
      mä rakastin exää ja jollai tavalla tulen aina rakastamaa.. ystävii meist ei tuu,kummankaan tunteiden eikä hullun kihlatun takii..

    • Ripa;)

      Tuokin ihan riippuu suhteen laadusta ja kuinka siinä on ihmistä kohdeltu.
      Itse olin avoliitossa yli kymmenen vuotta ja kompromissiero tuli siitä ja vieläkin kaipaan sitä ihmistä, mutta sitten tapahtui jotain..tapasin uuden naisen ja tuntu todella hyvälle, muutettiin yhteen ja suunnitelmia oli. Heh en voi todeta, kun että se ihminen vei mua kuusnolla kokoajan. Eli pointtini on et "ihan kiva ihminen, kun toinen on tosissaan ja toinen vaan leikkii"
      Ja tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen siitä ratkaisusta minkä tein, eli häivyin vähinäänin siitä suhteesta.
      Vaikka jätin sen suhteen, niin en todellakaan kaipaa sitä ihmistä ja veikkaan että kukaan meistä ei kaipaa sellaisia ihmisiä, jotka leikkii ihmis-suhteilla.

      • Tosikkoko

        Eno vainaa sanoi aikoinaan jotta "naisten ja ratikoiden perässä ei kannata juosta, viiden minuutin perästä tulee uus" ja tuo pitää kyllä paikkansa se toimii myös toisinkinpäin. En kylläkään ole mikään vaihtaja tyyppiä olen onnellisesti ollut hyvää matkaa kolmattakymenettä vuotta naimisissa ja ei se vaihtamalla parane päinvastoin vanhassa vara parempi. ;-)

        Tuossa olen kyllä kanssasi samaa mieltä jotta toisen tunteilla ei leikitä!


    • yhtään

      Itse jätin puolisoni pitkän suhteen jälkeen, olin kauhean helpottunut. Ja vielä joskus mietin miten hyvä on nyt ilman häntä.

    • jurpo von retee

      VITTU ETTÄ KIINNOSTAA!!!

      • midon

        :)) taidat olla todella katkera....
        tai luulaksesi niin vitun viisas että haiset
        tuosta yhestä lauseesta voi lukee sen että todella kaipaat
        oot pakahtua tuskasta ja katkeruudesta
        sano vaan suoraan että elämäsi pahin virhe oli erota.
        ps. niin minustakin


    • -T-

      Tämä ei varsinaisesti kuulu aiheeseen, mutta kerron kuitenkin. Olen seurustellut kohta 2 vuotta ja kaikki toimii avopuolisoni kanssa. Hän on ihana ihminen ja arvostan häntä todella paljon, mutta se jokin puuttuu suhteesta. Välitän hänestä ystävänä, mutten rakata häntä avopuolisona tarpeeksi; en koskaan edes rakastunut häneen täysillä, kiintymys kehittyi ajan myötä. Nyt olen aika varma, etten tule viettämään loppuelämääni hänen kanssaan vahvojen tunteiden puuttumisen takia.

      Mutta. Jos jätän hänet, jään takuuvarmasti kaipaamaan häntä! Suhteemme on kuitenkin sen verran hyvä ja lämmin, olemme kuin sielunYSTÄVÄT. Mitä teen? Kaipaan muita miehiä ja intohimoa, mutta menetänkö elämäni parhaan asian jos eroan?

      • kuhan kommentoin

        Miten haluaisit että hyvä ystävä sinun kanssa toimisi?? noinko,että vedättää elämääsi eteenpäin hänen kanssaan,vaikka tietää ettei se tule jatkumaan? Sä olet nyt vähän itsekäs,,et vaan haluisi itse luopua mukavasta ja turvallisesta olosta,,odotat kenties,että joku kainalo olisi valmiina. jos se intohimo iskee johonkin piankin (olethan siihen valmis) se ei ainakaan tule säilyttämään teidän ystävyyttä. Mielestäni sun pitäis ottaa nyt aikuisena ihmisenä oma vastuu tekemisistäsi ja päätöksistä,,näin loukkaat vähiten toista.Jos ystävyyden haluat säilyttää,eroa ensin.


      • tyttönennnn

        Minulla on täysin samanlainen tilanne ja samanlaiset tuntemukset, mutta olen seurustellut miehen kanssa kuusi vuotta... Jatkuvasti mielessä erotako vai eikö... :(


    • Osmankäämä

      Tiedän, että tulen kaipaamaan entistäni koko ikäni, mutta tiedän, että on silti mentävä eteenpäin.

    • tanssi59

      miksei jättäjä voi kaivata entistä kumppaniaan..vaik suhde on loppunut..sen jälkeen monenrsti asiat vast selkiävät

    • toiselle

      Kyllä se tuntuu melko lopulliselta, mutta itsestäsi on kiinni mihin suuntaaan vaakasi kallistat

    • varatonttu

      Minä ainakin kaipaan ajoittain. Riippuu vähän mistä syistä jätti henkilön. Jos suhteessa ei alun alkujaankaan ole ollut kyse rakkaudesta, ei kai silloin voi mitään/ketään jättääkään?

      • Mervi 25v

        -T-:lle
        Olen aivan samanlaisessa tilanteessa. Mies on ihana, komea, kiltti ,seksi toimii.. mutten ole ikinä rakastunut häneen ja sanominen "rakastan sinua" ei tule sydämmestä :( välillämme ei ole intohimoa.
        Olen ihan romuna, en tiedä mitä pitäisi tehdä. Jos lähden, luulen etten ikinä tule löytämään yhtä ihanaa ihmistä :(
        yhteisiä vuosia takana 5.
        Lisäksi suhdettamme rasittaa lapsi, joka ei ole yhteinen.
        Tulisiko ottaa riski ja katsoa mitä elämällä olisi muuta tarjota, vaiko jäädä ns. tuleen makaamaan..?


    • itsellesi ongelman

      Kaipaa tai ei. Tuskinpa, koska jätti. Ollaan harvoin korvaamattomia. Hanki elämä!!!

    • jättäjä (N)

      enkä taatusti tule KOSKAAN kaipaamaan ex-äijääni ja suhdetta sen kanssa. Ei ole kaipaamisen arvosta.

    • tulee joka

      3,minuutti uusia,kuin liikennelaitoksen busseja

      näin minäkin olen kokenut 14,v,nöyryytyksen ja solvauksen jälkeen.

      Sanoin joskus että sentti kyrpää maksaa kilon kultaa ja niinhän se tuli toisele maksamaan ja mulla vain hyvä mieli on.

      Rahattomalla,hampaattomalla akalla ei tee mitään
      korkeintaa suu auki punaisten lyhtyjen alle.

    • MKR82

      Suhde joko on tai ei ole. Itse jos pitäisin "vapaata" parisuhteesta se olisi sama kuin erota. En ymmärrä sitä että ollaan ja sitten ei ollakaan yhdessä. Eli neuvoksi puhukaa asia selväksi niin ei sitten kumpaakaan jää mikään asia häiritsemään.

    • lupaa

      Jättäjä,
      pidä huoli,ettet jätä samaa ihmistä toista kertaa!
      Lupaa se itsellesi.

      • rakkaansa perässä

        Muistelen lämmöllä hiihtokeskuksessa tapaamani tummatukkaista ,rakastamaani naista. Jospa tällä kaudella taas tavattaisiin, kaikki mahdollista,entisiä aikoja muistellen.


    • kaipaa sanomattomasti

      Ennenmin tai myöhemmin nämä ajatukset juuri ovat päällimmäisenä. On ollut todella hyviä aikoja elämisessä. Kaikkea kivaa on antoisaa muistella.

    • Princess of Lily

      Jätin pitkäaikaisen seurustelukumppanini lähes kuusi vuotta sitten ja toisinaan kaipaan yhteisiä hyviä hetkiämme. Näin hänet pitkästä aikaa tänä jouluna ja vaihdoimme kuulumiset. Hän on nykyään naimisissa ja vaikutti ihan onnelliselta. Kuitenkin hän saattaa soittaa silloin tällöin aamuyöllä viikonloppuna kännipäissään. Tiedän, että toisinaan hän kaipaa minua ja että minulla on aina paikka hänen sydämessään. Niin myös toisinpäin. Hän ei vain ollut minulle se oikea. Tai mistä sitä loppupeleissä tietää. Toivon tietenkin hänelle ja uudelle vaimolle kaikkea hyvää! Itse olen viihtynyt sinkkuna jo pitkään. Ei vain ole kolahtanut kukaan. Ja sitten, kun kolahtaa, niin sydän pettyy. Aina. Elämä on ihmeellistä.

    • jättäjä..

      Mitä teet miehellä, joka vaihtaa sut tilaisuuden tullen toiseen?
      Tiedän omista kokemuksistani, että suhde ei siitä toivu enää entiselleen. Mutta jos sull eriiittää hauskanpito sillon tällöin..jatka ihmeessä..mutta enempää siitä ei tule koskaan.usko pois

      selvyyden vuoksi..:Mies 42v.

    • Jättäminen

      Suhteesta aikaa reilu 2v, kesti reilu 8v. En kaipaa, sillä lopettamispäätös oli kauan harkittu, ja jo kertaalleen kokeiltukin. Vielä mentiin hetkeksi yhteen, ennenkuin tein lopullisen eron. Ei kaduta, enkä kaipaa takaisin. Kun ei toimi niin ei toimi.

    • vanhajermu

      moi! mulla oli yksi vaikea suhde, joka päättyi noin 4 vuotta sitten. seurustelimme pari vuotta ja erosimme varmaan kymmenen kertaa. ero ei kestänyt aina kuin muutaman tunnin ja itkun kans palattiin aina yhteen. lopulta hän nappasi heti eron jälkeen uuden ja asustelee vieläkin sen kanssa. minä kaipaan ja rakastan häntä vieläkin joka päivä, mutta jokaiseen ihmiseen rakastuu eritavalla ja tunteet laantuvat vähitellen. mua koskettaa tää sun juttusi muutenkin juuri nyt,koska olen tullut jätetyksi noin 3kk sitten ja en meinaa päästä tämän yli millään, kun täs on viel kolmaskin pyörä!tää hylätyksi tuleminen on rankinta mitä on minulle koskaan sattunut. mie toivon sulle paljon voimia ja hemmottele itseäsi jotenkin ja keksi kaikenlaista puuhastelua, niin saat muuta ajateltavaa. olet nuori ja rakastut vielä monta kertaa.tsemppiä lämään!!! terv. jätetty mies 41v

      • jätetty26v

        Hei.
        Pystyitkö olemaan uudessa suhteessasi (joka siis juuri päättyi) ajattelematta ja kaipaamatta tätä, jonka kanssa olit neljä vuotta? Jotenkin pelottaa sellainen, että jäisin tähän mieheeni jumiin henkisesti ja hän jatkaisi elämäänsä, mutta itse en pääsisi koskaan yli. Ehkä vielä turha murehtia tällaista. Ajatukset vaan pyörivät tässä vaiheessa eron jälkeen aika negatiivisina mielessä.


      • verkottaja
        jätetty26v kirjoitti:

        Hei.
        Pystyitkö olemaan uudessa suhteessasi (joka siis juuri päättyi) ajattelematta ja kaipaamatta tätä, jonka kanssa olit neljä vuotta? Jotenkin pelottaa sellainen, että jäisin tähän mieheeni jumiin henkisesti ja hän jatkaisi elämäänsä, mutta itse en pääsisi koskaan yli. Ehkä vielä turha murehtia tällaista. Ajatukset vaan pyörivät tässä vaiheessa eron jälkeen aika negatiivisina mielessä.

        en pystynyt sulkemaan entistä tyttökaveria mielestäni pois,mutta koko ajan kiinnyin enempi ja enempi uuteen tyttökaveriin ja sen myötä tunteet entiseen hiipuvat hiljalleen. muista, et meillä on vain yksi elämä tääl elettävänä, jonka me haluamme elää nauttien siitä!! tiedän synkkyyteesi,kun kaikki asiat ympärilläsi muuttuu ja joudut kohtaamaan ne yksin. itselläni on myös ollut synkkä jakso menossa ja tää pimeys sitä vain ruokkii.minä ainakin olen voinut paremmin,kun olen jakanut murheeni ystävien kanssa puhumalla asiat julki,vaikka ei ole ollut lasten kuultavaa. sinun tapaus on erilainen,eikä liity muita henkilöitä. puhu ystäville ja ole paljo ihmisten ilmoilla. huomaan viestisi kellon ajasta, et sullakin taitaa olla uni vaikeuksia! eiku suuta hevosenkengälle!!!


    • sebbohowi

      itselläni on tapahtunu kerran niin en ole vieläkään ihan varma tunteista.

    • Suhderealisti

      Kaikilla naisilla on tarjota miehille suunnilleen samaa, eli pimppa ja tissit - vaihtelu virkistää silti tietty... Miehissä on enemmän eroja ja ns. alfauroksista taistellaan, ja hävityn kamppailun jälkeen heidän peräänsä kaivataan.

      Kukaan nainen ei kaipaa miestä, jos ei hän lukeudu siihen parhaaseen kvartaaliin, joiden puhelinta lukuisat exät päristävät lakkaamatta.

    • uneton

      Mullakin liikkuu aika paljon samanlaisia mietteitä mielessä kuin sullakin tekstisi perusteella.Itselläni takana n. neljän vuoden parisuhde ja tuntuu että aika loppu metreillä aletaan olemaan.Varsinaisesti emme siis ole vielä eronneet,mutta siltä se kyllä vahvasti näyttää,että ero tulee. :(

      Vielä puolivuotta sitten asiat tuntuivat olevan paremmin kuin ennen (meilläkin kun on niitä vaikeita aikoja ollut) ja välillä ihmetyttääkin miten tähän tilanteeseen on päädytty.Meidän eromme on yhteinen päätös,mutta siltikkin mietin välillä olenko kuitenkin enemmän se jätettävä osapuoli,mies kun suhtautuu toisinaan niin kylmästi.Olen uhrannut tämän suhteen eteen paljon,ehkä liikaakin ja tulevaisuus yksin tuntuu pelottavalta.Kuitenkin tiedän syvällä sisimmässäni,et ero on oikea ratkaisu,mut ei ne tunteet niin vain katoa.

      Itse pelkään eniten sitä jos miehellä on joku jo "valmiina" odottamassa.Eli ymmärrän tuskasi uudesta. Voimia ja jaksamisia sinulle!!!! Toivottavasti opimme molemmat katsomaan rohkeasti tulevaisuuteen! Ja toivottavasti sillä tulevaisuudella on tuotava paljon hyviä asioita elämiimme...:)

    • Nimetön

      Se että epäilet hänen rehellisyyttään, vielä suhteen päättymisem jälkeen, antaa aiheen miettiä sekö suhteessanne oli vikana. Jos ei pysty luottamaan toiseen ei parisuhteesta tule oikein mitään. Omakohtaisesti voin sanoa uuden löytyvän samalla viikolla kun ei vain jää kotiin murjottamaan. Hän ilmeiseti katsoo tulevaan eikä pälyile menneisiin niin ainakin itse tein.

      Jätetty.

    • sara04

      Jokainen varmasti heti eron jälkeen kaipaa toista jos on pidempikin menneisyys yhdessä. Se on kuitenkin ihan normaalia. Mutta en ole koskaan ajatellut myöhemmin vuosien jälkeenkin että voisinpa vielä olla jonkun exän kanssa. Jos ei kerta toimi niin mitä sitä jahkailemaan ja tuhlaamaan omaa aikaa. Varsinkin näinä päivinä kun on oma lapsi niin sitä ei jaksa enää alkaa soutaa ja huopaa... Se on kerrasta poikki sit jos ei tunnu enää hyvältä..

    • varsinaiseen kysymykseen

      on En. En kaipaa, en ole kaivannut hetkeäkään. Meidän tilanteemme tosin oli poikkeeava siinä mielessä ettei "onnen hetkiä" ollut parhaimpina aikoinakaan. Ero toi pelkästään helpotusta (ja pelkotiloja kostosta)niin minulle kuin lapsillekin (jonka kuulin vasta pari vuotta myöhemmin).

    • Masi

      Meidän suhteemme kesti 25 vuotta.Joka mielestäni oli aivan toimiva ja onnellinen. Kaikki alkoi siitä kun aloimme kuntoilla ja laihduttaa minä 15 kg ja vaimoni 30kg. aloin ihmetellä kun vaimoni alkoi muuttua,hän osti teinityttöjen vaatteita ja alkoi meikata huomiotaherättävän runsaasti, samoin hänen ystäväpiirinsä muuttui paljon nuoremmaksi ja entiset perheystävät jäivät kokonaan.Pian tämän jälkeen hän halusi erota.Hän oli 17v ja minä 22v kun aloimme seurustella.Meillä on kaksi lasta 13v ja 16v. En vieläkään ymmärrä miksi hän halusi erota. Erosta on 10kk,enkä vieläkään ole toipunut entiselleen.Hänellä on toinen suhde jo menossa eromme jälkeen.Mikä tämän muutoksen hänessä aiheutti, onko kellään valaista asiaa tai omakohtaisia kokemuksia.

    • pettäjä ja jättäjä

      Kuulehan jätetty 26-v, usko minua kun sanon, että pyyhi se ex-mies mielestäsi ja suuntaa katseesi uusiin kuvioihin! Jos olette jo pidemmän aikaa olleet on-off-meiningillä, merkitsee se sitä, että suhde on ollut ohi jo ajat sitten.

      Itse olen aikoinani ollut jättäjä ja kyllä minä myös silloin venytin sitä suhteen lopettamista, kun en halunnut loukata ex-miestäni. Jos olisin ollut fiksu, olisin sanonut suoraan jo paljon aikaisemmin, että ei tästä mitään tule. Ja kyllähän minäkin vakuuttelin sille exälleni, että kyllä susta välitän, mutta oikeasti olin helpottunut kun suhde viimeinkin oikeasti päättyi. Enkä ole koskaan kaivannut sitä miestä takaisin sekunttiakaan. Miehessä ei ollut mitään vikaa, hän oli oikein kiva ja kunnollinen, mutta ei vaan se oikea minulle.

      Eli usko pois, ei se sinun exäsi sinua kaipaa, tiedän, että tuntuu varmasti pahalta kun joku sanoo noin, mutta mitä pikemmin jatkat elämääsi ja unohdat koko tyypin, sen parempi.

    • sydänsuruista voittoon

      Ymmärrän hyvin, mistä puhut. En ole saanut tähän päivään mennessä selville, mitä minun exäni minusta haluaa. Lopullisesta erostamme tulee pari vuotta ja erosimme ystävinä. Hän jätti minut kerran ~4 vuoden seurustelun jälkeen ja lähestyi taas ~vuoden päästä. Soutamista ja huopaamista oli yhteensä ~7 vuotta. Yhteyttä hän on pitänyt siitä lähtien. Ja vaikka sanoo nykyään seurustelevansa, ehdottelee hän minulle kaikenlaista. Olen kaksi kertaa taistellut tunteineni hänestä irti ja oppinut läksyni. En enää anna hänelle mahdollisuutta murskata sydäntäni. Minulle hän oli se oikea, mutta ei valitettavasti toistepäin. Hän ei kai halunnut samoja asioita kuin minä (perhettä, taloa, koiraa jne). Onko ystävänä eroaminen miehille ainoastaan takaportti, jos vielä olisi mahdollista päästä vällyjen väliin? Vai miksi hän edelleen jatkaa aiheesta? Sääliksi käy nykyistä tyttöystävää, jolle yölliset tekstiviestit tulisi lähettää, ei minulle. Oman kantani olen tehnyt hänelle selväksi, etten todellakaan halua muuta kuin olla ystävä. Hän on kuitenkin minulle tärkeä edelleen, onhan meillä pitkä historia. Haluaako hän kuitenkin muuta? Asioista puhumaan häntä en ole koskaan saanut seurustelun alkuaikoja lukuunottamatta.

    • Lilli..

      Kaipaan kovasti. Tuntuu, että minä kaipaan enemmän kuin mies, jonka jätin muutama päivä sitten. Itse olen itkenyt, vetänyt kännit, nukkunut huonosti, syönyt roskaruokaa.

      Se vaan, että tilannekin oli hieman erilainen ja mies itse tavallaan "jätätti" itsensä. Ei kyennyt sitoutumaan kunnolla tai ajattelemaan minun tunteitani.Kaverit, oma aika, urheilu, nukkuminen - mikä tahansa - tuli hänelle etusijalle. Halusi kyllä mukamas kovasti jatkaa, mutta miten voisin jatkaa miehen kanssa, jolle riittää yksi tapaaminen viikossa? Ja joka on minulle kertomatta sopinut omat menot ilman minua Uudeksi Vuodeksi?

      Toivon, että hän ottaisi yhteyttä ja pyytäisi jatkoa. Mutta ei, hän vain meilailee hyväntuulisena. Iloitsee aurinkoisesta säästä ja lounastunnin lähestymisestä, ilman, että mielessä olisi lainkaan surua tai haikeutta. Tavallaan ehkä tämä antaa vain vahvistusta, että olen tehnyt oikean päätöksen. Ei hän voinut minua rakastaa, jos suhteen loppuminen on hänelle noin välinpitämätön juttu. Siispä olen päättänyt, etten ota häneen enää minkäänlaista yhteyttä.

    • valaisemiseksi

      Yksinkertaisesti kai tiedät että, naisen tehtävä on "sitouttaa" eri menetelmin mies itseensä ja pyrkiä hänestä tekemään riippuvainen itsestään!! Jonka jälkeen sitten päättää ja määrätä hän kaikista asisoista ja tunteistakin. No tämä siksi kokska suurin vihollinen naiselle on toinen nainen joka voi pyrkiä tekemään sen saman ja siksi naiset ovat mustiksia ja valta on tärkeää suhteessa mieheen.

      No kun sattuu mies joka ajattelee ja tuntee omilla aivoilla niin sitten koetetaan tehdä miehen syyksi se että hän on se "jättäjä" niin kuin eräs kertoikin että mies jätätytti itsensä hänellä.

      Eli Naisella ei ole missään vaiheessa mitään osaa eikä arpaa asioiden kulkuun hänen omasta mielestään.
      En usko että kyselet tai kysyt siksi että hän sinua kaipaisi tai että todella nainen kykenee oikeasti ottamaankaan jakajaksi suhteen rakentamiseksi miestä vaan että se polttaa mieltä etteikö mies kaipaakkaan! Eli ei voi nauttia siitä ironiasta minkä tyydytyksen se toisi jos mies alkaisi "parkumaan" sun perään.

      Rakastaminen on sitä että, myös nainen on kyvykäs ja halukas oikeasti etsimään kumppanin ja omiinkin sekaviin tunteisiin vastuullista ja avointa sekä tilaa antavaa ratkaisua joka tukee suhdetta terveellä pohjalla . Siihen kuuluu nimenomaan erossa oleminen ja sen hyväksyminen ja sen suorastaan tarjoaminen että omat tunteet voi jäsentyä.

    • ainakin

      kaipaan erästä jonka olen jättänyt.. välillä tulee ihan väkisinkin mieleen että, entä jos.... jne.

      • ainakin.........

        Kaipaan suunnattomasti erästä joka on jättänyt. Ei varmaan olisi syytä mutta kun... T:mies


      • elämä on ohi
        ainakin......... kirjoitti:

        Kaipaan suunnattomasti erästä joka on jättänyt. Ei varmaan olisi syytä mutta kun... T:mies

        Minä kaipaan entistä miestäni todella paljon. Itken vieläkin päivittäin, en pysty enkä edes halua löytää uutta miestä, en voi katsoa ketään toista miestä mielenkiinnolla. Pitkän liiton jälkeen mieheni, exäni löysi nuoremman ja kauniimman, kiinteärintaisemaan ja mielenkiintoisemman. Jätti minut kuin nallin kalliolle ja läksi. En voi ymmärtää mitä tein väärin, seksi sujui, harrastimme yhdessä jne. Kaipaan seksiä hänen kanssaan, pitkiä ihania keskustelujamme, hänen hyväilyjä, nukkumista hänen vierellään, jouluja, uusia vuosia, pääsiäisiä, vappuja ja juhannuksia.
        Te jotka petätte ja jätätte pitkän liiton jälkeen, kun vaimo ei enää monta lasta sinulle synnyttäneenä olekaan ihan trimmi kunnossa, te ette tiedä mitä te teette. Minun elämäni ainakin loppui siihen. Siitä on jo monta vuotta, mutta en pääse tästä kaipuusta ikinä ohi.
        Lieneekö maailmassa olemassakaan miehiä jotka voivat olla uskollisia ja joihin voi luottaa.


    • Jättäjä (M)

      lapseni äidin toisen naisen takia, kaduttaa niin paljon. Hän on minun elämäni rakkaus, vaikka tein hänelle paskan tempun ja satutin pahasti niin hän ei koskaan hylännyt minua meinaan ystävänä.

      • jänötär

        pyydä siltä lapsesi äidiltä anteeksi, jos on elämäsi rakkaus.


      • fakumaakari
        jänötär kirjoitti:

        pyydä siltä lapsesi äidiltä anteeksi, jos on elämäsi rakkaus.

        Olen tullut jätetyksi,ja ollut itse jättäjä ,lisäksi olen vilkkaana miehenä keskustellut paljon kavereideni kanssa jotka ovat olleet ns.jättäjiä.

        Jätetty&loukattu sydän jää aina kaipaamaan ja saattaa muistella kaiholla tuota kumppaniaan ihan elämänsä loppuunkin asti sydän syrjällään.

        Jättäjä harvoin edes muistaa vanhaa suhdettaan,koska se on menneisyyttä ja nyt keskitytään tulevaan kaikkeen kivaan,mutta siinäkin on hieman eroja..
        Jos jättää toisen uuden rakkauden vuoksi,tuskin paljon päätään vaivaa exää muistelemalla,ihmisen muistaa muttei se herätä tunteita.
        Jos taas jättää toisen tavallisen muun syyn takia,voi hellät tunteet ja yhdessä koetut hetket tulvia kaihoisasti mieliin useidenkin vuosien päästä,koska tällöin omasta päätöksestä ollaan epävarmoja ja mikään uusi roihuava rakkaus ole pyyhkinyt muistoja pois,silloin yleensä herkistyy pohtimaan entäpäs jos olisimmekin jatkaneet suhdettamme..jne.


      • -------
        fakumaakari kirjoitti:

        Olen tullut jätetyksi,ja ollut itse jättäjä ,lisäksi olen vilkkaana miehenä keskustellut paljon kavereideni kanssa jotka ovat olleet ns.jättäjiä.

        Jätetty&loukattu sydän jää aina kaipaamaan ja saattaa muistella kaiholla tuota kumppaniaan ihan elämänsä loppuunkin asti sydän syrjällään.

        Jättäjä harvoin edes muistaa vanhaa suhdettaan,koska se on menneisyyttä ja nyt keskitytään tulevaan kaikkeen kivaan,mutta siinäkin on hieman eroja..
        Jos jättää toisen uuden rakkauden vuoksi,tuskin paljon päätään vaivaa exää muistelemalla,ihmisen muistaa muttei se herätä tunteita.
        Jos taas jättää toisen tavallisen muun syyn takia,voi hellät tunteet ja yhdessä koetut hetket tulvia kaihoisasti mieliin useidenkin vuosien päästä,koska tällöin omasta päätöksestä ollaan epävarmoja ja mikään uusi roihuava rakkaus ole pyyhkinyt muistoja pois,silloin yleensä herkistyy pohtimaan entäpäs jos olisimmekin jatkaneet suhdettamme..jne.

        Itseasiassa olen täysin eri mieltä.

        Tässä on tullut viime aikoina pohdiskeltua paljon ihmissuhteita ja olen tullut siihen tulokseen, että jättäjät usein alkavat haikailemaan jättämänsä henkilön perään vuosienkin jälkeen. Varsinkin jos ero on ollut yllättävä ja dramaattinen. Jätetyt käsittelevät eron n. vuoden aikana ja sen jälkeen siirtyvät eteenpäin. Jättäjät taas siirtyvät suoraan eteenpäin ja jopa parin vuoden päästä alkavat vasta käsitellä eroa. Toisaalta jokainen ihmissuhde on erilainen.

        Itse tulin jätetyksi toisen naisen vuoksi, joten voi olla, että olen jopa puolueellinen ja odotan, että eksäni jossain vaiheessa haikailee perääni. En tiedä. Tällaisia ajatuksia minulle on herännyt kun olen keskustellut ystävieni kanssa omasta erostani ja muiden eroista.

        Aurinkoista kevättä :)


    • 19

      Itsetyydytyshän on jokaisen oma asia ja SILLÄ SIPULI!

    • jaakkookultaaaa

      tottakai.Sehän nyt vain on niin,et kun muistaa niitä hyviä asioita ja mukavia aikoja,niin tottakai kaipaa.Pitää kuitenkin muistaa eron syyt..Itselläni ei ole kuin 2 pidempää suhdetta,jotka molemmat kesti melkein yhtä kauan.Nämä ovatkin ne ainoat naiset joita välillä haikailen.Vaikka itse molemmat jätinkin.Toisinaan kaduttaa.Muistan kuitenkin aina ettei hyvästä ja kaikinpuolin toimivasta suhteesta tarvitse lähteä.Joten tässä ollaan..

      Ensimmäisen kanssa seksi ja keskusteluyhteys ei toiminut/kohdannut oikein..ei riitelyä juuri koskaan.Tasainen arki tuli hyvin alkumetreillä.
      Toisen kanssa seksi ja keskusteluyhteys toimikin jo paremmin ellei loistavasti,mutta riitelimme jatkuvasti ja kunnollista tasaista arkea ei päässyt muodostumaan.

      Olenkin monesti ajatellut että voisin olla molempien kanssa tai jos heidät yhdistäisi,niin se nainen olisi täydellinen.

    • nainen­

      Meilläkin oli monta vuotta on/offia ja mies oli aina se jättäjäpuoli. Kyllästyin viimein pelleilyyn ja pistin ukonretaleen pihalle enkä päivääkään ole katunut.

    • Kyllähän sitä pitkän suhteen jälkeen sitä toista mietti pitkään ja jonkinlaista kaipaustakin tunsi, mutta en silti olis palannut yhteen enää. Suosittelen kyllä, että yrität päästä yli ja eteenpäin tästä exästäsi. Hyvin_harva on-off -suhde vaan lähtee toimimaan myöhemminkään.

      • SE teak

        KAIPAUKSEN TAKIAHAN JÄTTÄJÄT JÄTTÄÄ :)))


      • kaipaava Bruno
        SE teak kirjoitti:

        KAIPAUKSEN TAKIAHAN JÄTTÄJÄT JÄTTÄÄ :)))

        Jos minua nyt voi jättäjäksi kutsua ..mut minun takianihan se suhde päättyi : /
        Mitään toista suhdetta ei asiaan liittynyt, vaan syy oli muualla, jonka olen hänelle myöhemmin kertonut.
        Mut nyt minulla on vain kuulemma jokin päähänpinttymä tms. sairaus hänen mielestään, koska edelleen kaipaan häntä.


    • hämmentyyyyyyy

      kokemuksesta voin sanoa, että kyllä kaipaa jos ei ole kunnolla päässyt yli: pitänyt taukoa ennen uutta suhdetta.. itseeni siis exä otti heti yhteyttä kun uusi suhde kariutui.

    • -Vaeltaja-

      Puoli vuotta yhdessä, puoli vuotta "erossa" ts. seksisuhteessa, jonka aikana tulin siihen tulokseen että vaikka eron alussa ajattelin että ehkä sitä vois joskus uudestaan yhtee palata ja sanoinki siitä, niin tämän puolivuotisen "eron" aikana/jälkeen en halunnut palata. Ja jatkoin sen hokemista itselleni tietyin väliajoin vielä parin vuoden päästäkin. Näinä vuosina en halunnut seurustella yhdenkään kanssa johon siinä mielessä tutustuin. Yksikään ei täyttänyt sitä tyhjyyttä. Onneksi silti jaksoin toivoa ja odottaa sillä nyt olen löytänyt uuden ja olen tyytyväisempi kuin aiemmin.

    • rakasjättäjä

      No joo... varsinkin jos on ollut rakastunut / rakastanut...

      Ite kun jätin miehen, joka ei minusta välittänyt enkä jaksanut enää seurata pieleen menneitä toisten naisten iskuyrityksia, jopa minun kaverien lähentelyjä, kun ei ollut kerta edes miestä minua jättää ennen kuin uutta alkaa etsiä.

      kaipaus on suuri kun rakkautensa jätti.

    • en ole päässyt yli

      Aikoja sitten jätin ensimmäisen vakavasti otettavan poikaystäväni, syystä että hän halusi suhteen etenevät paljon nopeammin kuin minä. Siitä asti olen katunut... Yritin silloin perustella itselleni eroa ties millä syillä, jotka nyt tuntuvat mitättömiltä, esim. hänellä oli hassu nimi ja vääränlaisia sukulaisia... Molempien elämät ovat järjestyneet aivan toisella tapaa, mutta yhä mietin, missä nyt mentäisiin, mikäli olisimme jatkaneet yhdessä. En ole onneton tai haikaile menneitä, mutta olen surullinen, että tein silloin kuitenkin mielestäni väärän ratkaisun, vaikka se silloin oikealta tuntuikin. Olimme jo silloinkin aikuisia, mistään teini-ikäisten ihastumisesta ei ollut kyse.

    • kostoko?

      Koko nimitys "jättäjä" on väärin, ketä tahansa voi sitten nimittää "jättäjäksi".
      Minäkin jätin ..kai? Kun otin ikävän asian puheeksi ja vastapuoli ei ymmärtänyt
      vaan otti kaiken itseensä ..veti herneet.
      Oon rauhallinen, mutta hermostuin ja tuli sanottua kaikenlaista sitten vastaan mitä ei olis pitäny ..suututtiin molemmat!
      Meni puoli vuotta, vain joitakin viestejä, joulukortti..
      Sitten Hän soitti, juteltiin kaikenlaista oli ihan kivaa. Mietin asiaa ja ehdotin jatkamista yhdessä ..ei oikein käynyt kuulema.
      Miksi hän sitten soitti ja soitti vielä uudestaankin?
      Kumpi jätti kenet?

    • niinpää

      Be or not to be?

      • fdsadaddwqfew

        Not to be


    • vilpitön m

      Kaipaa ne ihan samalla lailla kun jätetytkin, silloin kun huomaavat erehtyneensä tai tehneensä virheen.
      Jokaisessa erossa ei edes voi sanoa kumpi se jättäjä ja kumpi jätetty on, molempien teot ja sanomiset vaikuttaa.
      Joissakin eroissa ei niitä edes ole, on vain hiljainen aika jonka toinen tai molemmat tulkitsevat suhteen päättymiseksi.
      Tärkeintä on mielestäni anteeksipyytäminen ja anteeksi antaminen vilpittömästi, silloin voi olla mahdollisuus alkaa uudestaan.

    • "Tärkeintä on mielestäni anteeksipyytäminen ja anteeksi antaminen vilpittömästi, silloin voi olla mahdollisuus alkaa uudestaan."

      Niinpä.
      Ja se hiljaisuuskin satuttaa, ei tullu silloin sitä ajateltua kun ei tienny mitä olis vastannu.
      Nyt sen tietää kun on aikaa menny ja miltä tuntuu hiljaisuus.

    • tuuliviiri

      Kaipaan yhtä
      koskaan ei vakavan suhteen asteelle päästy, luulin että vain leikki. Myöhemmin selvisi että näin ei ollut. Vuosia on aikaa siitä, mutta silti tulee aikoja jolloin miettii että mitäs jos.....mutta ehkä parempi näin

    • Yksi katuva lähtijä

      Olen ehkä niitä harvoja ja ainoita ihmisiä, jotka on jättäneet poikaystävänsä sen takia, että koin että arvostin häntä niin paljon ja välitin ihmisenä, etten olisi pystynyt tarjoamaan niin hyvää elämää mitä hän ansaitsi. Lähdin ja pistin oman elämäni pirstaleiksi ja ajattelin että pystyisin olemaan ajattelematta asiaa. Pystyinkin hyvin: kokonaiset 4 vuotta jonka jälkeen seinät kaatuivatt päälle ja viimeiset puolitoista vuotta on menneet kaaoksessa ja sekasorrossa tunteiden puolesta. Joka kerta kun ajattelen jatkavani palaan uudestaan ja uudestaan samoihin ajatuksiin ja se tunne itsellä on vaan aivan valtava. Tuntuu että on ihan puolikas.. Väittäisin että jätin "sen oikean". Suhde ei ollut ensimmäinen ja sen jälkeen on ollut useita ihastuksia, mutta en rakastu. Enkä rakastunut suinpäin eksäänikään.

      Jälkeenpäin olen miettinyt että jos olisin ollut vähemmän epäitsekäs ja ajatellut olevani arvokas ihmisenä vaikken olisi kyennyt niihin samoihin asioihin taloudellisesti.. Tän kivun kanssa sitä vaan elää jokaisena päivänä. Nyt olen sentään ymmärtänyt käsitellä asian ja kasvaa itse aikuiseksi ennenkuin alan satuttamaan ketään muuta omien tunteideni sivussa...

    • viisasta esittävä

      Sanotaan että sillan rakentaja ei kaipaa enää siltaansa kun sen on lopulta räjäyttänyt.
      On suhteita jotka ovat venyineitä yhdenyön juttuja, ja on suhteita joissa on selvä tähtäin pidemmälle molemmilla yhteisesti.
      Mielestäni jokaisen itseään kunnioittavan ihmisen pitäisi osata päättää ihmissuhteensa arvoisellaan tavalla , tällä tarkoitan sitä että vakavat suhteet on hyvä työstää maltilla loppuun eikä niistä suinkaan kannata karata vastuitaan pakoon kuten usein kolmannen pyörän tähtäimiinsä saaneet tekevät.
      Ei ole koskaan kirkossa kuulutettu että kaikki hyvätkään suhteet kestävät maailman tappiin, suhteet väljähtyvät ja aina se toinen haluaa jotain muuta elämäänsä .
      Jos kaikilta viime vuonna eronneilta pareilta kysyttäisiin että käsittelittekö suhteenne päätöksen molempia miellyttävällä tavalla olen varma että vastaukset menisi fifty fifty, jätetyt vs,jättäjät.
      Kysymykseen kaipaavatko jättäjät vastaisin että eivät, kysymyksen kaipaavatko jätetyt vastaisin että kaipaavat!
      Näin se vaan on, ja aina tulee olemaan.

      • liirumlaarumia

        Jos harrastaa yhdenyön juttuja niin varmaan sitten noin?
        Loppuosa on myös potaskaa..


      • so shit

        Jos yritit esittää viisasta, epäonnistuit. Tyhmyytesi tuli esiin kirjoituksessasi.


    • Seksiä uusien kanssa

      Kyllä ne kaipaa. Heräävät ja huomaavat asian.

      itse jätin hänet ja hän halusi jättää hetken päästä uuden ihastuksen takia minut. Voin sanoa, että hyvä seksi auttaa unohtamaan exän, varsinkin kun en ollut kovin syvällisesti edes rakastunut häneen.

      Henk.koht. en kaipaa häntä, huomattuani, että parempia naisia on vaikka kuinka paljon.

    • seksiärakkaankanssa

      Minä en kaipaa tippaakaan eksääni koska en rakastanut häntä koskaan ja seksi nykyisen kanssa on niin paljon parempaa. Oikeastaan, en ottaisi häntä takaisin vaikka olisi viimeinen mies maailmassa ja ihmettelen kuinka kykenin olemaan hänen kanssaan *vilunväreet*

      • ei tyhmä

        Etkä taida rakastaa nykyistäkään, seksi vaan on parempaa?
        Miks ihmeessä yleensä olit sen eksän kanssa jollet rakastanu? Itse olen sellaisen ihmisen kanssa jota rakastan, tai sitten olen mieluumin yksin jos sellaista en löydä.
        Mutta joillekin se on näköjään ihan sama, kun vaan seksi on parempaa ja kun yksin ei pysty olemaan.


    • seksiärakkaankanssa

      En tainnut edes tietää mitä on rakastaminen ennen nykyistä. Eksän kanssa olin koska oli kivaa mutta näin jälkikäteen ajatellen ei ollut edes kivaa, paljon pettymyksiä eikä ollut edes komea. Ihan turhaan haukut, pieleen meni arvostelusi.

      • oletko sellainen

        Ikävää jos se noin menee, kyllä suhteesta pitäisi aina jäädä myös ne hyvät muistot.
        Tulee kirjoituksestasi mieleen eräs ystävättäreni, se uusi "huuma" aina hetkeksi voittaa sen pettymyksen.
        Niitä pettymyksiä vaan kertyy liikaa.


    • seksiärakkaankanssa

      Ei ole montaa huumaa ollut elämän aikana. Tylsä, vanha kaljupää oli joitain vuosia kunnes kyllästyin. Olin hänen kanssaan oikeastaan koska hän rakasti minua. Se ei riittänyt kun en itse rakastanut häntä. Nyt on elämäni paras suhde kaikissa suhteissa. Onneksi en jäänyt sen kaljupään kanssa, vuosia meni hukkaan ja yritti kusettaakin kaikin tavoin. Hyi mikä tyyppi.

    • tanjaliina

      itse samassa tilanteessa joskus.. ja aina uuden miehen kans sitä ajattelin. nyt sitten sankari otti vuoden jälkee yhteyttä puhuttiin paljon hieman kaduttiin ero mies oli luonani viikonlopun vuodenvaihteessa..mutta se perkele ei muistannut mainita että on varattu. nyt tuplapetetty olo

      • j**a

        "mutta se ******* ei muistannut mainita että on varattu."
        No toihan on tietenkin ihan törkeetä, mä olen ainakin ihan tosissani halunnu jatkaa ex rakkaani kanssa, epäileeköhän hän myös jotakin tuollaista ja luulee, että haluan vain leikkiä hänen kanssaan? Toivottavasti ei..


    • Anonyymi

      Nosto

    • Anonyymi

      Olen ikuisesti kiitollinen pappi Adu { S o l u t i o n t e m p l e. i n f o } {[email protected]}, hän teki jälleennäkemisen rakkausloitsun ja mieheni palasi luokseni. Puhun hänen kanssaan ikuisesti, hän on todella tuonut rauhan avioliittooni. Arvostan todella sitä, mitä olet tehnyt perheeni hyväksi...

    • Anonyymi

      No ei varmaankaan. Ei sitä kukaan syyttä jätä. Eli tyhmä kysymys tämä. EI KADU EI USKO JO SENKIN ONNETON NYSVÄRI

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe