tappava luoti?

klak,klak,blammm!!spllöttss...

Miksi ihminen kuolee joskus aivan samantien kun luoti tulee esim rintakehästä läpi? Onko se se shokki mikä pimentää välittömästi vai mikä? Kun kuti menee päästä sisään niin sen sanoo jo järkikin ettei elintoiminnot voi pysyä enää yllä eikä muutenkaan voi enää elää ellei se luoti mennyt jotenkin tuhoamatta kriittisimpiä alueita (kuten joissakin tapauksissa on käynyt, eli jäänyt eloon ja elää pyörätuolissa älyllisenä ja puhekykyisenä eikä vihanneksena).

Ite oon vaan kelannu joskus että jos mulla vaik tulis kuti rintakehästä sisään niin menisikö mulla heti vintti pimeeks vai sätkisisinkö ensin verilammikossa jonkin aikaa shokissa. Älkää pitäkö minua hulluna, on näitä juttuja viisaat ihmiset tutkineet sentään :D

17

2610

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole asiantuntija

Rintakehän alueellahan ovat sydän ja keuhkot. Sydämestä lähtevät suuret verisuonet. Kun luoti lävistää rintakehän ja osuu näihin verisuoniin niin ihminen menee shokkiin ja kuolee verenvuotoon. Jos taasen lävistää sydämen niin melkein välittömästi pimenee ullakko. Keuhkoista en mene sanomaan, mutta epäilen keuhkojan täyttyvän nopeasti verellä jos luoti lävistää sen jolloin yskii verta ja elää suhteessa kauan.

• keskeltä

jos luoti menee aivopuoliskojen välistä pään läpi niin voi selvitä täysin vammoitta

Kalloon jää vain reiät otsaan ja takaraivoon

• novellissa

liian hyvä venäläinen tarkka-ampuja ampuu "ohi" suomalaisen pään läpi aivopuoliskojen välistä

• mustavalkoisena
        novellissa kirjoitti:

liian hyvä venäläinen tarkka-ampuja ampuu "ohi" suomalaisen pään läpi aivopuoliskojen välistä

Suomalainen konekivääriampuja ja venäläinen tarkka-ampuja kävivät kaksintaistelua

Venäläinen osui suomalaista keskelle otsaa mutta luoti meni aivopuoliskojen välistä vahingoittamatta aivoja

• Crommower

Tuollaiset on kyllä ihan totta. Pirun harvinaisia, mutta mahdollisia. Isoukkini komppaniasta joltain lääkintämieheltä oli kuulemma mennyt kuti päästä läpi jossain sallatunturia ympäröivissä metsissä.

• sillä ..... .....

Ajattele, että ihmisen kallo on aika ohutta materiaalia loppuen lopuksi ja jos siitä hutasee luoti läpi, niin osa kallosta hajoaa sirpaleiksi ja uppoaa aivoihin tuhoamalla ne lähes täydellisesti ja lisäksi on pikkuaivot siellä takaraivon tuntumassa. Luoti aivojen poikkileikkausmatkalla tulee avaamaan todennäköisesti mittavan määrän verisuonia, joten siinä kuolee herkästi aivoverenvuotoon.

• Örkki

Viime sodissa noita tapahtui Suomessa pari kertaa. Lisäksi yksi suomalainen jääkäripataljoona 27:n jääkäri sai Saksan itärintamalla kudin päästään läpi ensimmäisessä maailmansodassa juuri noin, eli aivolohkojen välistä.

Tuli sitten muiden jääkärien mukana Suomeen ja kaatui yli 20 vuotta myöhemmin toisessa maailmansodassa.

• Crommower

Jos luoti osuu elintärkeisiin elimiin niin ensin iskee väsymyksen tunne, sitten kaikki voima katoaa ruumiistasi/alkaa palella, koska menetät niin nopeasti verta ja sitten menetät näkö- ja tuntoaistit. Kuuloaisti toimii kuolemaan asti.

• hellurjei

ottihan rokkakin tuntemattomassa sotilaassa päähä osumaa eikä ollu moksiskaa

• Crommower

No tuntematon onkin kirja/elokuva....

• !!!!!
        Crommower kirjoitti:

No tuntematon onkin kirja/elokuva....

niin onkin ja varsin hyväkin kirja ja elokuva.O mut mikä parasta se perustuu tositapahtumiin xD

• Sotamiäs Rokkahan mie...

Se kuti raapas sen kalloa ja teki vain raapaisun, eli se vain sivusi Rokan päätä raapaisten sen verille. Olisi se ollut menoa jos millin-pari pään suuntaan olisi se kuti lentänyt. Hyvä kirja oll'!

• mäpä

En muista mikä amerikkalainen ohjelma oli joka tuli joskus, niin siinä oli sellane juttu kun poikaa ammuttii vahingossa päähän(rosvo ampui poliiseja kohti pakomatkalla ja poika oli välissä) ja toine aivo puolisko meni kokonaan ja se poistettiin mutta silti se jatkoi elämään normaalisti eikä joutunu mihinkää pyörätuolii eikä mitää

• Muuvi

Koirankynnenleikkaajassa sitä yhtä ammuttin hedariin.

• juu4

Hauska on lukea vakuuttavia mielipiteitä henkilöiltä, joiden asiantuntemus perustuu elokuviin

• TohtoriSnöffel

Vielä hauskempaa on kun joku vitun autisti vastaa 6 vuotta vanhaan ketjuun

• snus3

Ei toi oo et pääst kuolee heti joku jätkä oli jenkeis eläny 25v tietämättä et sen kallos on 9mm pistooli luoti c:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe