Kolumbiassa asuja

täällä

Moi,
asun Bogotassa eli laittakaa kysymyksiä joihin yritän vastata. Täällä on muuten hyvin vähän suomalaisia.

Bogota on todella upea kaupunki asua. Useimmat rankkaavat Lattareiden parhaaksi kaupungiksi juuri Bogotan, tai sitten Liman. Voittaa mennen tullen Riot ja Meksiko Cityt.

10

2430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perusteluja

      "Voittaa mennen tullen Riot ja Meksiko Cityt. "

      Osaatko sanoa miksi Bogota on parempi? Kun en ole käynyt vielä olis mukava tietää...

      • angelita negra

        Rio nyt on iso kaupunki jossa periaatteessa kuunnellaan mitä vaan, esim paljon klassista musiikkia ja chouroa, mutta korviin sattuu kuulemaan ehkä eniten just sambaa tai sitte ihan vaan päivän hittejä, myös paljon rockia ja heviä, Mexico Cityssä vähän sama juttu ja tietenkin meksikolaista musiikkia joka on ehkä lattarimusiikkimuodoista se vähiten monimuotosin mut se on makuasia.

        Kolumbia on yks parhaita maita jos pitää rytmillisesti ja melodisesti monimuotosesta lattarimusiikista, esim cumbia, merengue, salsa, son etc, niit on paljon. Nimenomaan Karibian meren alue on SE alue jossa kuulee parasta lattaria koko Etelä-Amerikassa, mun mielestä parhaat maat on Venezuela, Kuuba ja Kolumbia.


    • ollut*

      Quitossa, Ecuadorin pääkaupungissa?
      Mitä mieltä Quito vs. Bogota?

      Ootko nähny Juanesia? LOL :)

      • Colombia vaan on mahtava maa

        Itse asun myos Bogotassa, olen matkustellut ja kiertanyt myos monet muut lattarimaat ja ehdottomasti olen sita mielta etta Bogota on paras kaupunki ja turvallisin. Quito ei ole yhta mukava vaan mielestani luo koyhempaa kuvaa kun Bogota ja ihmiset siella ei ole laheskaan niin ystavallisia kun Bogotassa!
        Bogota kylla vie voiton! :)


      • m
        Colombia vaan on mahtava maa kirjoitti:

        Itse asun myos Bogotassa, olen matkustellut ja kiertanyt myos monet muut lattarimaat ja ehdottomasti olen sita mielta etta Bogota on paras kaupunki ja turvallisin. Quito ei ole yhta mukava vaan mielestani luo koyhempaa kuvaa kun Bogota ja ihmiset siella ei ole laheskaan niin ystavallisia kun Bogotassa!
        Bogota kylla vie voiton! :)

        Hei Bogotán suomalaiset! Olen juuri muuttanut Bogotáan, aion asua täällä muutaman vuoden. Tähän mennessä kaupunki vaikuttaa hyvältä paikalta olla ja elää, vaikkakin Suomeen verrattuna melkoisen hektiseltä. Olisi hienoa kuulla lisää täällä asuvista suomalaisista ja vaikka vertailla kokemuksia. Jos siis vielä asutte täällä, ottakaa ihmeessä yhteyttä (finninbogota(a)gmail.com)!


    • Mulla on sulle asiaa...

      ... vähän henk.kohtaisempaa, tai oikeastaan pyyntö, joten voisitko kirjoittaa mulle osoitteeseen [email protected]

      • Powaqa

        Minä myös olen kiinnostunut Colombiasta. Haluaisin tietää mllaista musaa siellä kuunnellaan? Mikä siellä soi joka paikassa mihin menee?


      • Powaqa kirjoitti:

        Minä myös olen kiinnostunut Colombiasta. Haluaisin tietää mllaista musaa siellä kuunnellaan? Mikä siellä soi joka paikassa mihin menee?

        mutta Karibian rannalla ja pohjois-Colombiassa soi vallenato ja Calissa, Medellinissä ja Bogotassakin enimmäkseen salsa. Cumbia on Colombian kansallismusiikki ja tanssi ja edelleenkin suosittu ja idän tasangoilla tanssitaan ja kuunnellaan flamenconsukuista joropoa.

        Kaupungeissa kuulee nykyisin aika paljon tavallista "länsimaista" nuorisomusaa, heviä, teknoa, räppiä jne, unohtamatta todellakaan Puerto Ricosta tuotettu reggaetonia joka ion hyvin suosittu nuorison keskuudessa.

        T,
        Paloma


      • reyes
        Powaqa kirjoitti:

        Minä myös olen kiinnostunut Colombiasta. Haluaisin tietää mllaista musaa siellä kuunnellaan? Mikä siellä soi joka paikassa mihin menee?

        Kannattaa tutustuu tähän musiikki lajiin. Yläväen väheksymää musiikkia, koska tulee köyhistä kaupunginosista ja tanssitaan erittäin sexsuaalisella tavalla. Itseasiassa reggeton on saanut juurensa tästäkin musiikista. Tykkään paljon champetasta, koska sen juuret on erittäin afrikkalasia ja poikkeaa paljon vallenatosta ja cumbiasta.


      • rameras
        reyes kirjoitti:

        Kannattaa tutustuu tähän musiikki lajiin. Yläväen väheksymää musiikkia, koska tulee köyhistä kaupunginosista ja tanssitaan erittäin sexsuaalisella tavalla. Itseasiassa reggeton on saanut juurensa tästäkin musiikista. Tykkään paljon champetasta, koska sen juuret on erittäin afrikkalasia ja poikkeaa paljon vallenatosta ja cumbiasta.

        "Erittäin sexuaalisella tavalla" - kielellisesti lahjattoman henkilön suomea?

        "Juuret erittäin afrikkalaisia" - onko tämä jotain degeneroitunutta internet-paskakieltä vai miksi ei tarkisteta tekstiä ja karsita turhaa toistoa pois?

        Ehkä tuo reppana on jotain (muutakin kuin champetaa, jota tanssitaan sexuaalisella tavalla) voinut oppiakin kolmessa vuodessa mutta en usko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe