Galluppia

liikkeelle

Mitä kameramerkkiä/mallia ja teleobjektiivia käytätte luontokuvauksessa? Ja oletteko olleet tyytyväisiä välineisiin?

16

1659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miika S

      Ensin kannattaisi kertoa, mitä luontokuvausta haluat tehdä? Itse käytän luontoaiheisiin teleobjektiiveista eniten Canon TS-E 90:stä, lähinnä yksityiskohtien ja kasvien & sienten kuvaamiseen. Olenko tyytyväinen? ... parempaa objektiivia tähän tarkoitukseen ei ole keksittykään. Veikkaan että tarkoitit kuitenkin lintukuvausta tai vastaavaa? Niistä en osaa sanoa.

    • KPy

      Kalusto ei riitä lintukuvaukseen, mutta muuten oikein oiva peli. Olen oikein tyytyväinen kalustoon ja seuraava laajennus lasitavarassa tulee laajakulmapäähän.

      • KPy

        ...tuli ennakkoon :-) Distagon 4/40mm on kotona ja lähes kaikki vanhat FD:t kaupassa.


    • D70....

      ... Nikon D70 ja Sigma 28mm F1,8. Olen ollut tyytyväinen.

    • tyytyväinen mihinkään....

      EOS 350D ja 50-500zoomi. ( muuta sälää ja laajakulmia )

      Eihän tuo 500 milliä riitä mihinkään, pitäisi saada pitempi, laadukkaampi, ja etenkin kalliimpi kuin kavereilla...

      • ,,..,,

        Onko sulla tuo sigman bigmaksi kutsuttu putki?Kerro lisää siitä onko hyvä?


      • juuri...
        ,,..,, kirjoitti:

        Onko sulla tuo sigman bigmaksi kutsuttu putki?Kerro lisää siitä onko hyvä?

        Sigman 50-500 putkella on tullut kuvattua sekä dialle että digille. Ostin vuonna 2001, eli ensimmäisten joukossa, nythän tuosta on tullut DG-versio jossa on kalvopäällysteitä parannettu.

        Vaihdoin Canonin 300/4L IS putken tuohon zoomiin, koska kuvaan paljon piilokojusta, josta optiikan vaihto kohteita häiritsemättä on vaikeaa. Juuri tuohon kojukuvaukseen voin suositella.
        ( muutenkin aina jalustalta ) Olen kyllä kuvaillut esim. päiväperhosia hyvällä menestyksellä käsivaraltakin, 200mm asennossa tarkentuu metriin, jolloin croppirungolla kuvaussuhde juuri sopiva.

        Täydellä aukolla vinjetointi ( tummat reunat ) kiusasi dialla telepäässä.
        Croppidigillä ei haittaa.

        Kerran olen joutunut lähettämään huoltoon mekaanisen vian takia ( Objektiivista löystyivät ruuvit jostain keskeltä ) Tuosta on pari kolme vuotta, huollon jälkeen ei ongelmia.

        Eos 350D-rungolla tarkennus menee omassa yksilössäni hiukan kohteen taakse, ei häiritsevässä määrin.

        Kymmenkertainen zoomi pumppaa ilmaa edestakaisin melkoisesti, pölyä on imeytynyt jonnekin linssien väliin, mutta se ei näy kuvissa. Saattaa pumpata pölyä kennollekin, olen joutunut puhdistamaan kennoa kerran vuodessa.


    • vermeet

      EOS 350D ja sigman 70-300mm/f5.6 APO dg macro. Olen tyytyväinen.

    • Billkin

      200 milliä riittää kaikkeen.

    • Hasseica

      Hasselblad 500 c/m ja Sonnar 150/4. Laajakulmana Distagon 50/4. Näillä olen saanut omasta mielestäni hienoja otoksia. Normaaliobjektiivi 80 mm pitää vielä joskus hankkia.

      • Huuhkain

        D2X runkona ja yleensä 300/2.8 lintuputkena, joskus Sigma 500/4.5 tai Sigma 70-200/2.8, sekä jatkeet 1.4x ja 2x.


    • käytän

      Nikon AF-S 70-200/2.8 tai 70-180/4.5-5.6 Micro

    • Essi

      Kuvaan Pentax S 4-kameralla mm.luontoa. On aivan turhaa maksaa ja kuljettaa mukanaan painavia,kalliita, ja epäkäytännöllisiä vermeitä, kun lähes samaan tulokseen pääsee nykyaikana pienelläkin kameralla. Viime vuonna vuoden luontokuva-kilpailun voittokuvakin kuvattin pokkarilla. Paras kamera on mukana oleva kamera.

    • Itellä 350D silver edition akkukahvalla ja lituja ym. liikehtivää olen nyt jonkun aikaa kuvaillut Canonin EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM opiskalla.
      Erittäin tyytyväinen oon ainaki verrattuna entiseen ekaan teleen (sigma 28-300mm) joka oli ihan suttu.
      Seuraava hankinta taitaa olla tylysti 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM, ni eipä tartte enää putkia vaihdella kameran nokalla ku yks kattaa kaikki.

    • odotellessa

      Sitten hankin canon eos 1ds mark II fi h.7000e
      Canon 500 f4 L usm is h. 6000e
      canon 1.4 telejatke h.400e
      yhteensä 13 400 e vanhassa rahassa N 80 000 mk!!
      Sitä ennen harrastan mielikuvaluontokuvausta!

      • Jos 1D markin hankkisin, niin ennemmin N:än, koska siinä on nopeampi sarjakuvaus ja maksaa 3000-4000e.
        Mutta siis eihän tuo 28-300mm L maksa kuin 2000e ja kunhan töihin meen, niin palkkaa tulee sen pikkusen päälle 1000e/kk sillä perus 8e/h palkalla.
        Eli ei tuo kahen kuukauden palkan säästäminen opiskaa varten niin järjettömän kovalta lottovoitolta tunnu??

        Tossahan tota kamerakamaa on jo nyt 2000e edestä repussa (tai no reppu mukaan lukien).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      290
      3244
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2494
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe