2.0 d4d jarrutehostin

tojokuski

itselläni on 04 vuoden diesel corolla ja sen jarrutehostin ei toimi oikein. Auton seistyä jonkin aikaa on jarrupoljin jäykkä eli alipaineet on hävinneet. Kun painan jarrua ja laitan auton käyntiin, niin jarrutehostimeen ei ala muodostua alipainetta ja mittaristossa palaa jarrujen hälytysvalo. Jarrutehostin on toimimaton, niin kauan, kuin jarrupoljinta painaa ja hälytysvalo ei sammu. Eikös jarrutehostimen pitäisi alkaa toimimaan heti, kun auto laitetaan käyntiin. Jarrut ovat olleet jarrutustilanteissakin useita kertoja tehottoman tuntuiset. Olen huomannut myös, että kun auto on käynnissä ja jarrupoljinta pumppaa, niin jarrujen hälytysvalo syttyy. Kun valo syttyy ja painan jarrupoljinta voimakkaasti, niin tehostimen toiminta lakkaa ja hälytysvalo palaa niin kauan kun painan jarrua. Autooni on vaihdettu kertaalleen uusi tehostin, mutta se ei auttanut. Auto on Turkinmallia. Olemme testanneet Japanin mallia ja siinä ei edellä selostettuja ongelmia ole.

9

4167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli juuri

      pösössä sama ongelma.
      Käytin korjaamolla ja ainakin nyt se on taas kerran kunnossa.

      • tojokuski

        huollosta ilmoiteltiin minulle, että maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Pyysin päätöstä kirjallisena ja se luvattiin. viikko lupauksesta tuli jälleen huollosta soitto, että heillä ei ole lupa antaa mitään kirjallista tietoa kyseisestä asiasta. Että näin toyotan huollossa. Se tässä kaikessa ihmetyttääkin, että miten japanin ja turkin malleissa toimii jarrujärjestelmä eri lailla vaikka autojen pitäisi olla samanlaisia. Kokeilkaapa muutkin turkin mallin omistajat jarrujenne tehostusjärjestelmää. Helppo tapa testata toiminta on pumpata jarrusta alipaineet pois auton ollessa sammuksissa. Tämän jälkeen paina reilusti jarrupoljinta ja vapauta käsijarru. Käynnistä auto. Jarrujen merkkivalon tulisi sammua näytöstä ja jarrupoljin pehmenee jalan alla eli alkaa painua syvempään. Jos näin tapahtuu, niin tehostin on toiminnassa.


      • Wagon -03
        tojokuski kirjoitti:

        huollosta ilmoiteltiin minulle, että maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Pyysin päätöstä kirjallisena ja se luvattiin. viikko lupauksesta tuli jälleen huollosta soitto, että heillä ei ole lupa antaa mitään kirjallista tietoa kyseisestä asiasta. Että näin toyotan huollossa. Se tässä kaikessa ihmetyttääkin, että miten japanin ja turkin malleissa toimii jarrujärjestelmä eri lailla vaikka autojen pitäisi olla samanlaisia. Kokeilkaapa muutkin turkin mallin omistajat jarrujenne tehostusjärjestelmää. Helppo tapa testata toiminta on pumpata jarrusta alipaineet pois auton ollessa sammuksissa. Tämän jälkeen paina reilusti jarrupoljinta ja vapauta käsijarru. Käynnistä auto. Jarrujen merkkivalon tulisi sammua näytöstä ja jarrupoljin pehmenee jalan alla eli alkaa painua syvempään. Jos näin tapahtuu, niin tehostin on toiminnassa.

        Hei,

        Minulla oli aivan sama vika 2003 wagonissa. Se tuli aivan yht äkkiä jossain 50Tkm paikkeilla ja pari kertaa jouduin siitä mainitsemaan huollossa, ennen kuin löysivät vian ja se korjattiin...

        Vaihtoivat muistaakseni jarruihin jokin venttiilin !


      • tojokuski
        Wagon -03 kirjoitti:

        Hei,

        Minulla oli aivan sama vika 2003 wagonissa. Se tuli aivan yht äkkiä jossain 50Tkm paikkeilla ja pari kertaa jouduin siitä mainitsemaan huollossa, ennen kuin löysivät vian ja se korjattiin...

        Vaihtoivat muistaakseni jarruihin jokin venttiilin !

        Unohdin mainita, että meidän autoomme vaihdettiin myös alipaineventtiili, mutta vika ei korjaantunut silläkään. Meillä oli mahdollisuus huoltomiehen kanssa testata myös Japanissa tehtyä diesel corollaa, jossa tehostus toimii niinkuin pitääkin. Teimme seuraavanlaiset testit: Ajoimme autot rinnakkain ja kytkimme aluksi meidän automme alipainepumpulta (turkin malli) letkun suoraan Japsimallin jarrutehostajaan ja käynnistimme meidän auton, jonka jälkeen testasimme miten japsi auton tehostus toimii. Se toimi aivan oikein. Eli meidän auton alipainepumppu olisi kunnossa. Teimme kytkennän myös toisinpäin eli japsiauton pumpulta letku meidän auton jarrutehostajaan, mutta meidän auton tehostaja ei alkanut toimimaan. Vika paikallistui jarrutehostajaan.
        Japsimallissa ja Turkinmallissa on erilaiset jarrutehostajat vaikka autojen pitäisi olla samanlaiset.


      • On kyseinen huolto?
        tojokuski kirjoitti:

        huollosta ilmoiteltiin minulle, että maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Pyysin päätöstä kirjallisena ja se luvattiin. viikko lupauksesta tuli jälleen huollosta soitto, että heillä ei ole lupa antaa mitään kirjallista tietoa kyseisestä asiasta. Että näin toyotan huollossa. Se tässä kaikessa ihmetyttääkin, että miten japanin ja turkin malleissa toimii jarrujärjestelmä eri lailla vaikka autojen pitäisi olla samanlaisia. Kokeilkaapa muutkin turkin mallin omistajat jarrujenne tehostusjärjestelmää. Helppo tapa testata toiminta on pumpata jarrusta alipaineet pois auton ollessa sammuksissa. Tämän jälkeen paina reilusti jarrupoljinta ja vapauta käsijarru. Käynnistä auto. Jarrujen merkkivalon tulisi sammua näytöstä ja jarrupoljin pehmenee jalan alla eli alkaa painua syvempään. Jos näin tapahtuu, niin tehostin on toiminnassa.

        123


      • tojokuski
        On kyseinen huolto? kirjoitti:

        123

        maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Näin ne ainakin huollosta väittivät.


    • tojokuski

      Toyotalta ilmoiteltiin, että Turkinmallin tehostusjärjestelmä on suunniteltu toimimaan näin ja asialle ei tulla tekemään mitään. Se on ominaisuus. Mielestäni se on aikas lailla vaarallinen ominaisuus, vai mitä???

      Tuntuu omituiselta, että eri maassa tehdyt samanlaiset automallit on suunniteltu toimimaan eri tavalla, kun kyse on jarruista.

      Edessä tulee olemaan merkin vaihto.

      • Teukka, maantien kuningas

        kohtelee asiakkaita muutoinkin aivan ala-arvoisesti. Kysyttäessä kuinka ominaisuuden pitäisi toimia, saattaa saada vastauksen, mutta kun seuraavksi toteaa että omassa uudessa autossa ominaisuus ei toimi kuten sen kuuluisi, maahantuojan paras neuvo on käyttää autoa jossain toisessa korjaamossa.
        Bensa-corollassa kytkinlevy alkaa olla finaalissa 55 tkm/maantiejon jäljiltä. Kytkintä ei voi edes säätää.
        Selvää on että merkki vaihtuu kun autonvaihto seuraavan kerran tulee ajankohtaiseksi. Tojotan laatu ei ole enää sitä mitä se oli edellisen korimallin aikana.


    • Anonyymi

      Amerikkalaisilta sivuilta löysin ongelman syyn olevan huonolaatuinen jarruneste. Esim jos laitat sekaisin Dot 3 ja Dot 5 jarrunestettä niin poljin muuttuu kivenkovaksi. Toinen mahdollisuus on likainen/vetinen jarruneste.

      Puhdas jarruneste on meripihkan väristä. En ole vielä kokeillut toimiiko nesteenvaihto corolla versossani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      196
      22542
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      97
      9811
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      53
      7713
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      95
      6492
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      192
      6221
    6. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      64
      5820
    7. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      58
      5307
    8. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5203
    9. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      121
      4853
    10. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      107
      4554
    Aihe