2.0 d4d jarrutehostin

tojokuski

itselläni on 04 vuoden diesel corolla ja sen jarrutehostin ei toimi oikein. Auton seistyä jonkin aikaa on jarrupoljin jäykkä eli alipaineet on hävinneet. Kun painan jarrua ja laitan auton käyntiin, niin jarrutehostimeen ei ala muodostua alipainetta ja mittaristossa palaa jarrujen hälytysvalo. Jarrutehostin on toimimaton, niin kauan, kuin jarrupoljinta painaa ja hälytysvalo ei sammu. Eikös jarrutehostimen pitäisi alkaa toimimaan heti, kun auto laitetaan käyntiin. Jarrut ovat olleet jarrutustilanteissakin useita kertoja tehottoman tuntuiset. Olen huomannut myös, että kun auto on käynnissä ja jarrupoljinta pumppaa, niin jarrujen hälytysvalo syttyy. Kun valo syttyy ja painan jarrupoljinta voimakkaasti, niin tehostimen toiminta lakkaa ja hälytysvalo palaa niin kauan kun painan jarrua. Autooni on vaihdettu kertaalleen uusi tehostin, mutta se ei auttanut. Auto on Turkinmallia. Olemme testanneet Japanin mallia ja siinä ei edellä selostettuja ongelmia ole.

9

3928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli juuri

      pösössä sama ongelma.
      Käytin korjaamolla ja ainakin nyt se on taas kerran kunnossa.

      • tojokuski

        huollosta ilmoiteltiin minulle, että maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Pyysin päätöstä kirjallisena ja se luvattiin. viikko lupauksesta tuli jälleen huollosta soitto, että heillä ei ole lupa antaa mitään kirjallista tietoa kyseisestä asiasta. Että näin toyotan huollossa. Se tässä kaikessa ihmetyttääkin, että miten japanin ja turkin malleissa toimii jarrujärjestelmä eri lailla vaikka autojen pitäisi olla samanlaisia. Kokeilkaapa muutkin turkin mallin omistajat jarrujenne tehostusjärjestelmää. Helppo tapa testata toiminta on pumpata jarrusta alipaineet pois auton ollessa sammuksissa. Tämän jälkeen paina reilusti jarrupoljinta ja vapauta käsijarru. Käynnistä auto. Jarrujen merkkivalon tulisi sammua näytöstä ja jarrupoljin pehmenee jalan alla eli alkaa painua syvempään. Jos näin tapahtuu, niin tehostin on toiminnassa.


      • Wagon -03
        tojokuski kirjoitti:

        huollosta ilmoiteltiin minulle, että maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Pyysin päätöstä kirjallisena ja se luvattiin. viikko lupauksesta tuli jälleen huollosta soitto, että heillä ei ole lupa antaa mitään kirjallista tietoa kyseisestä asiasta. Että näin toyotan huollossa. Se tässä kaikessa ihmetyttääkin, että miten japanin ja turkin malleissa toimii jarrujärjestelmä eri lailla vaikka autojen pitäisi olla samanlaisia. Kokeilkaapa muutkin turkin mallin omistajat jarrujenne tehostusjärjestelmää. Helppo tapa testata toiminta on pumpata jarrusta alipaineet pois auton ollessa sammuksissa. Tämän jälkeen paina reilusti jarrupoljinta ja vapauta käsijarru. Käynnistä auto. Jarrujen merkkivalon tulisi sammua näytöstä ja jarrupoljin pehmenee jalan alla eli alkaa painua syvempään. Jos näin tapahtuu, niin tehostin on toiminnassa.

        Hei,

        Minulla oli aivan sama vika 2003 wagonissa. Se tuli aivan yht äkkiä jossain 50Tkm paikkeilla ja pari kertaa jouduin siitä mainitsemaan huollossa, ennen kuin löysivät vian ja se korjattiin...

        Vaihtoivat muistaakseni jarruihin jokin venttiilin !


      • tojokuski
        Wagon -03 kirjoitti:

        Hei,

        Minulla oli aivan sama vika 2003 wagonissa. Se tuli aivan yht äkkiä jossain 50Tkm paikkeilla ja pari kertaa jouduin siitä mainitsemaan huollossa, ennen kuin löysivät vian ja se korjattiin...

        Vaihtoivat muistaakseni jarruihin jokin venttiilin !

        Unohdin mainita, että meidän autoomme vaihdettiin myös alipaineventtiili, mutta vika ei korjaantunut silläkään. Meillä oli mahdollisuus huoltomiehen kanssa testata myös Japanissa tehtyä diesel corollaa, jossa tehostus toimii niinkuin pitääkin. Teimme seuraavanlaiset testit: Ajoimme autot rinnakkain ja kytkimme aluksi meidän automme alipainepumpulta (turkin malli) letkun suoraan Japsimallin jarrutehostajaan ja käynnistimme meidän auton, jonka jälkeen testasimme miten japsi auton tehostus toimii. Se toimi aivan oikein. Eli meidän auton alipainepumppu olisi kunnossa. Teimme kytkennän myös toisinpäin eli japsiauton pumpulta letku meidän auton jarrutehostajaan, mutta meidän auton tehostaja ei alkanut toimimaan. Vika paikallistui jarrutehostajaan.
        Japsimallissa ja Turkinmallissa on erilaiset jarrutehostajat vaikka autojen pitäisi olla samanlaiset.


      • On kyseinen huolto?
        tojokuski kirjoitti:

        huollosta ilmoiteltiin minulle, että maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Pyysin päätöstä kirjallisena ja se luvattiin. viikko lupauksesta tuli jälleen huollosta soitto, että heillä ei ole lupa antaa mitään kirjallista tietoa kyseisestä asiasta. Että näin toyotan huollossa. Se tässä kaikessa ihmetyttääkin, että miten japanin ja turkin malleissa toimii jarrujärjestelmä eri lailla vaikka autojen pitäisi olla samanlaisia. Kokeilkaapa muutkin turkin mallin omistajat jarrujenne tehostusjärjestelmää. Helppo tapa testata toiminta on pumpata jarrusta alipaineet pois auton ollessa sammuksissa. Tämän jälkeen paina reilusti jarrupoljinta ja vapauta käsijarru. Käynnistä auto. Jarrujen merkkivalon tulisi sammua näytöstä ja jarrupoljin pehmenee jalan alla eli alkaa painua syvempään. Jos näin tapahtuu, niin tehostin on toiminnassa.

        123


      • tojokuski
        On kyseinen huolto? kirjoitti:

        123

        maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Näin ne ainakin huollosta väittivät.


    • tojokuski

      Toyotalta ilmoiteltiin, että Turkinmallin tehostusjärjestelmä on suunniteltu toimimaan näin ja asialle ei tulla tekemään mitään. Se on ominaisuus. Mielestäni se on aikas lailla vaarallinen ominaisuus, vai mitä???

      Tuntuu omituiselta, että eri maassa tehdyt samanlaiset automallit on suunniteltu toimimaan eri tavalla, kun kyse on jarruista.

      Edessä tulee olemaan merkin vaihto.

      • Teukka, maantien kuningas

        kohtelee asiakkaita muutoinkin aivan ala-arvoisesti. Kysyttäessä kuinka ominaisuuden pitäisi toimia, saattaa saada vastauksen, mutta kun seuraavksi toteaa että omassa uudessa autossa ominaisuus ei toimi kuten sen kuuluisi, maahantuojan paras neuvo on käyttää autoa jossain toisessa korjaamossa.
        Bensa-corollassa kytkinlevy alkaa olla finaalissa 55 tkm/maantiejon jäljiltä. Kytkintä ei voi edes säätää.
        Selvää on että merkki vaihtuu kun autonvaihto seuraavan kerran tulee ajankohtaiseksi. Tojotan laatu ei ole enää sitä mitä se oli edellisen korimallin aikana.


    • Anonyymi

      Amerikkalaisilta sivuilta löysin ongelman syyn olevan huonolaatuinen jarruneste. Esim jos laitat sekaisin Dot 3 ja Dot 5 jarrunestettä niin poljin muuttuu kivenkovaksi. Toinen mahdollisuus on likainen/vetinen jarruneste.

      Puhdas jarruneste on meripihkan väristä. En ole vielä kokeillut toimiiko nesteenvaihto corolla versossani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2953
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1341
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1296
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1171
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1129
    6. 37
      1001
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      991
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      947
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      867
    Aihe