2.0 d4d jarrutehostin

tojokuski

itselläni on 04 vuoden diesel corolla ja sen jarrutehostin ei toimi oikein. Auton seistyä jonkin aikaa on jarrupoljin jäykkä eli alipaineet on hävinneet. Kun painan jarrua ja laitan auton käyntiin, niin jarrutehostimeen ei ala muodostua alipainetta ja mittaristossa palaa jarrujen hälytysvalo. Jarrutehostin on toimimaton, niin kauan, kuin jarrupoljinta painaa ja hälytysvalo ei sammu. Eikös jarrutehostimen pitäisi alkaa toimimaan heti, kun auto laitetaan käyntiin. Jarrut ovat olleet jarrutustilanteissakin useita kertoja tehottoman tuntuiset. Olen huomannut myös, että kun auto on käynnissä ja jarrupoljinta pumppaa, niin jarrujen hälytysvalo syttyy. Kun valo syttyy ja painan jarrupoljinta voimakkaasti, niin tehostimen toiminta lakkaa ja hälytysvalo palaa niin kauan kun painan jarrua. Autooni on vaihdettu kertaalleen uusi tehostin, mutta se ei auttanut. Auto on Turkinmallia. Olemme testanneet Japanin mallia ja siinä ei edellä selostettuja ongelmia ole.

9

3883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli juuri

      pösössä sama ongelma.
      Käytin korjaamolla ja ainakin nyt se on taas kerran kunnossa.

      • tojokuski

        huollosta ilmoiteltiin minulle, että maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Pyysin päätöstä kirjallisena ja se luvattiin. viikko lupauksesta tuli jälleen huollosta soitto, että heillä ei ole lupa antaa mitään kirjallista tietoa kyseisestä asiasta. Että näin toyotan huollossa. Se tässä kaikessa ihmetyttääkin, että miten japanin ja turkin malleissa toimii jarrujärjestelmä eri lailla vaikka autojen pitäisi olla samanlaisia. Kokeilkaapa muutkin turkin mallin omistajat jarrujenne tehostusjärjestelmää. Helppo tapa testata toiminta on pumpata jarrusta alipaineet pois auton ollessa sammuksissa. Tämän jälkeen paina reilusti jarrupoljinta ja vapauta käsijarru. Käynnistä auto. Jarrujen merkkivalon tulisi sammua näytöstä ja jarrupoljin pehmenee jalan alla eli alkaa painua syvempään. Jos näin tapahtuu, niin tehostin on toiminnassa.


      • Wagon -03
        tojokuski kirjoitti:

        huollosta ilmoiteltiin minulle, että maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Pyysin päätöstä kirjallisena ja se luvattiin. viikko lupauksesta tuli jälleen huollosta soitto, että heillä ei ole lupa antaa mitään kirjallista tietoa kyseisestä asiasta. Että näin toyotan huollossa. Se tässä kaikessa ihmetyttääkin, että miten japanin ja turkin malleissa toimii jarrujärjestelmä eri lailla vaikka autojen pitäisi olla samanlaisia. Kokeilkaapa muutkin turkin mallin omistajat jarrujenne tehostusjärjestelmää. Helppo tapa testata toiminta on pumpata jarrusta alipaineet pois auton ollessa sammuksissa. Tämän jälkeen paina reilusti jarrupoljinta ja vapauta käsijarru. Käynnistä auto. Jarrujen merkkivalon tulisi sammua näytöstä ja jarrupoljin pehmenee jalan alla eli alkaa painua syvempään. Jos näin tapahtuu, niin tehostin on toiminnassa.

        Hei,

        Minulla oli aivan sama vika 2003 wagonissa. Se tuli aivan yht äkkiä jossain 50Tkm paikkeilla ja pari kertaa jouduin siitä mainitsemaan huollossa, ennen kuin löysivät vian ja se korjattiin...

        Vaihtoivat muistaakseni jarruihin jokin venttiilin !


      • tojokuski
        Wagon -03 kirjoitti:

        Hei,

        Minulla oli aivan sama vika 2003 wagonissa. Se tuli aivan yht äkkiä jossain 50Tkm paikkeilla ja pari kertaa jouduin siitä mainitsemaan huollossa, ennen kuin löysivät vian ja se korjattiin...

        Vaihtoivat muistaakseni jarruihin jokin venttiilin !

        Unohdin mainita, että meidän autoomme vaihdettiin myös alipaineventtiili, mutta vika ei korjaantunut silläkään. Meillä oli mahdollisuus huoltomiehen kanssa testata myös Japanissa tehtyä diesel corollaa, jossa tehostus toimii niinkuin pitääkin. Teimme seuraavanlaiset testit: Ajoimme autot rinnakkain ja kytkimme aluksi meidän automme alipainepumpulta (turkin malli) letkun suoraan Japsimallin jarrutehostajaan ja käynnistimme meidän auton, jonka jälkeen testasimme miten japsi auton tehostus toimii. Se toimi aivan oikein. Eli meidän auton alipainepumppu olisi kunnossa. Teimme kytkennän myös toisinpäin eli japsiauton pumpulta letku meidän auton jarrutehostajaan, mutta meidän auton tehostaja ei alkanut toimimaan. Vika paikallistui jarrutehostajaan.
        Japsimallissa ja Turkinmallissa on erilaiset jarrutehostajat vaikka autojen pitäisi olla samanlaiset.


      • On kyseinen huolto?
        tojokuski kirjoitti:

        huollosta ilmoiteltiin minulle, että maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Pyysin päätöstä kirjallisena ja se luvattiin. viikko lupauksesta tuli jälleen huollosta soitto, että heillä ei ole lupa antaa mitään kirjallista tietoa kyseisestä asiasta. Että näin toyotan huollossa. Se tässä kaikessa ihmetyttääkin, että miten japanin ja turkin malleissa toimii jarrujärjestelmä eri lailla vaikka autojen pitäisi olla samanlaisia. Kokeilkaapa muutkin turkin mallin omistajat jarrujenne tehostusjärjestelmää. Helppo tapa testata toiminta on pumpata jarrusta alipaineet pois auton ollessa sammuksissa. Tämän jälkeen paina reilusti jarrupoljinta ja vapauta käsijarru. Käynnistä auto. Jarrujen merkkivalon tulisi sammua näytöstä ja jarrupoljin pehmenee jalan alla eli alkaa painua syvempään. Jos näin tapahtuu, niin tehostin on toiminnassa.

        123


      • tojokuski
        On kyseinen huolto? kirjoitti:

        123

        maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Näin ne ainakin huollosta väittivät.


    • tojokuski

      Toyotalta ilmoiteltiin, että Turkinmallin tehostusjärjestelmä on suunniteltu toimimaan näin ja asialle ei tulla tekemään mitään. Se on ominaisuus. Mielestäni se on aikas lailla vaarallinen ominaisuus, vai mitä???

      Tuntuu omituiselta, että eri maassa tehdyt samanlaiset automallit on suunniteltu toimimaan eri tavalla, kun kyse on jarruista.

      Edessä tulee olemaan merkin vaihto.

      • Teukka, maantien kuningas

        kohtelee asiakkaita muutoinkin aivan ala-arvoisesti. Kysyttäessä kuinka ominaisuuden pitäisi toimia, saattaa saada vastauksen, mutta kun seuraavksi toteaa että omassa uudessa autossa ominaisuus ei toimi kuten sen kuuluisi, maahantuojan paras neuvo on käyttää autoa jossain toisessa korjaamossa.
        Bensa-corollassa kytkinlevy alkaa olla finaalissa 55 tkm/maantiejon jäljiltä. Kytkintä ei voi edes säätää.
        Selvää on että merkki vaihtuu kun autonvaihto seuraavan kerran tulee ajankohtaiseksi. Tojotan laatu ei ole enää sitä mitä se oli edellisen korimallin aikana.


    • Anonyymi

      Amerikkalaisilta sivuilta löysin ongelman syyn olevan huonolaatuinen jarruneste. Esim jos laitat sekaisin Dot 3 ja Dot 5 jarrunestettä niin poljin muuttuu kivenkovaksi. Toinen mahdollisuus on likainen/vetinen jarruneste.

      Puhdas jarruneste on meripihkan väristä. En ole vielä kokeillut toimiiko nesteenvaihto corolla versossani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1159
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe