itselläni on 04 vuoden diesel corolla ja sen jarrutehostin ei toimi oikein. Auton seistyä jonkin aikaa on jarrupoljin jäykkä eli alipaineet on hävinneet. Kun painan jarrua ja laitan auton käyntiin, niin jarrutehostimeen ei ala muodostua alipainetta ja mittaristossa palaa jarrujen hälytysvalo. Jarrutehostin on toimimaton, niin kauan, kuin jarrupoljinta painaa ja hälytysvalo ei sammu. Eikös jarrutehostimen pitäisi alkaa toimimaan heti, kun auto laitetaan käyntiin. Jarrut ovat olleet jarrutustilanteissakin useita kertoja tehottoman tuntuiset. Olen huomannut myös, että kun auto on käynnissä ja jarrupoljinta pumppaa, niin jarrujen hälytysvalo syttyy. Kun valo syttyy ja painan jarrupoljinta voimakkaasti, niin tehostimen toiminta lakkaa ja hälytysvalo palaa niin kauan kun painan jarrua. Autooni on vaihdettu kertaalleen uusi tehostin, mutta se ei auttanut. Auto on Turkinmallia. Olemme testanneet Japanin mallia ja siinä ei edellä selostettuja ongelmia ole.
2.0 d4d jarrutehostin
9
3085
Vastaukset
- oli juuri
pösössä sama ongelma.
Käytin korjaamolla ja ainakin nyt se on taas kerran kunnossa.- tojokuski
huollosta ilmoiteltiin minulle, että maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Pyysin päätöstä kirjallisena ja se luvattiin. viikko lupauksesta tuli jälleen huollosta soitto, että heillä ei ole lupa antaa mitään kirjallista tietoa kyseisestä asiasta. Että näin toyotan huollossa. Se tässä kaikessa ihmetyttääkin, että miten japanin ja turkin malleissa toimii jarrujärjestelmä eri lailla vaikka autojen pitäisi olla samanlaisia. Kokeilkaapa muutkin turkin mallin omistajat jarrujenne tehostusjärjestelmää. Helppo tapa testata toiminta on pumpata jarrusta alipaineet pois auton ollessa sammuksissa. Tämän jälkeen paina reilusti jarrupoljinta ja vapauta käsijarru. Käynnistä auto. Jarrujen merkkivalon tulisi sammua näytöstä ja jarrupoljin pehmenee jalan alla eli alkaa painua syvempään. Jos näin tapahtuu, niin tehostin on toiminnassa.
- Wagon -03
tojokuski kirjoitti:
huollosta ilmoiteltiin minulle, että maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Pyysin päätöstä kirjallisena ja se luvattiin. viikko lupauksesta tuli jälleen huollosta soitto, että heillä ei ole lupa antaa mitään kirjallista tietoa kyseisestä asiasta. Että näin toyotan huollossa. Se tässä kaikessa ihmetyttääkin, että miten japanin ja turkin malleissa toimii jarrujärjestelmä eri lailla vaikka autojen pitäisi olla samanlaisia. Kokeilkaapa muutkin turkin mallin omistajat jarrujenne tehostusjärjestelmää. Helppo tapa testata toiminta on pumpata jarrusta alipaineet pois auton ollessa sammuksissa. Tämän jälkeen paina reilusti jarrupoljinta ja vapauta käsijarru. Käynnistä auto. Jarrujen merkkivalon tulisi sammua näytöstä ja jarrupoljin pehmenee jalan alla eli alkaa painua syvempään. Jos näin tapahtuu, niin tehostin on toiminnassa.
Hei,
Minulla oli aivan sama vika 2003 wagonissa. Se tuli aivan yht äkkiä jossain 50Tkm paikkeilla ja pari kertaa jouduin siitä mainitsemaan huollossa, ennen kuin löysivät vian ja se korjattiin...
Vaihtoivat muistaakseni jarruihin jokin venttiilin ! - tojokuski
Wagon -03 kirjoitti:
Hei,
Minulla oli aivan sama vika 2003 wagonissa. Se tuli aivan yht äkkiä jossain 50Tkm paikkeilla ja pari kertaa jouduin siitä mainitsemaan huollossa, ennen kuin löysivät vian ja se korjattiin...
Vaihtoivat muistaakseni jarruihin jokin venttiilin !Unohdin mainita, että meidän autoomme vaihdettiin myös alipaineventtiili, mutta vika ei korjaantunut silläkään. Meillä oli mahdollisuus huoltomiehen kanssa testata myös Japanissa tehtyä diesel corollaa, jossa tehostus toimii niinkuin pitääkin. Teimme seuraavanlaiset testit: Ajoimme autot rinnakkain ja kytkimme aluksi meidän automme alipainepumpulta (turkin malli) letkun suoraan Japsimallin jarrutehostajaan ja käynnistimme meidän auton, jonka jälkeen testasimme miten japsi auton tehostus toimii. Se toimi aivan oikein. Eli meidän auton alipainepumppu olisi kunnossa. Teimme kytkennän myös toisinpäin eli japsiauton pumpulta letku meidän auton jarrutehostajaan, mutta meidän auton tehostaja ei alkanut toimimaan. Vika paikallistui jarrutehostajaan.
Japsimallissa ja Turkinmallissa on erilaiset jarrutehostajat vaikka autojen pitäisi olla samanlaiset. - On kyseinen huolto?
tojokuski kirjoitti:
huollosta ilmoiteltiin minulle, että maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Pyysin päätöstä kirjallisena ja se luvattiin. viikko lupauksesta tuli jälleen huollosta soitto, että heillä ei ole lupa antaa mitään kirjallista tietoa kyseisestä asiasta. Että näin toyotan huollossa. Se tässä kaikessa ihmetyttääkin, että miten japanin ja turkin malleissa toimii jarrujärjestelmä eri lailla vaikka autojen pitäisi olla samanlaisia. Kokeilkaapa muutkin turkin mallin omistajat jarrujenne tehostusjärjestelmää. Helppo tapa testata toiminta on pumpata jarrusta alipaineet pois auton ollessa sammuksissa. Tämän jälkeen paina reilusti jarrupoljinta ja vapauta käsijarru. Käynnistä auto. Jarrujen merkkivalon tulisi sammua näytöstä ja jarrupoljin pehmenee jalan alla eli alkaa painua syvempään. Jos näin tapahtuu, niin tehostin on toiminnassa.
123
- tojokuski
On kyseinen huolto? kirjoitti:
123
maahantuoja oli päättänyt, että auto on kunnossa. Näin ne ainakin huollosta väittivät.
- tojokuski
Toyotalta ilmoiteltiin, että Turkinmallin tehostusjärjestelmä on suunniteltu toimimaan näin ja asialle ei tulla tekemään mitään. Se on ominaisuus. Mielestäni se on aikas lailla vaarallinen ominaisuus, vai mitä???
Tuntuu omituiselta, että eri maassa tehdyt samanlaiset automallit on suunniteltu toimimaan eri tavalla, kun kyse on jarruista.
Edessä tulee olemaan merkin vaihto.- Teukka, maantien kuningas
kohtelee asiakkaita muutoinkin aivan ala-arvoisesti. Kysyttäessä kuinka ominaisuuden pitäisi toimia, saattaa saada vastauksen, mutta kun seuraavksi toteaa että omassa uudessa autossa ominaisuus ei toimi kuten sen kuuluisi, maahantuojan paras neuvo on käyttää autoa jossain toisessa korjaamossa.
Bensa-corollassa kytkinlevy alkaa olla finaalissa 55 tkm/maantiejon jäljiltä. Kytkintä ei voi edes säätää.
Selvää on että merkki vaihtuu kun autonvaihto seuraavan kerran tulee ajankohtaiseksi. Tojotan laatu ei ole enää sitä mitä se oli edellisen korimallin aikana.
- Anonyymi
Amerikkalaisilta sivuilta löysin ongelman syyn olevan huonolaatuinen jarruneste. Esim jos laitat sekaisin Dot 3 ja Dot 5 jarrunestettä niin poljin muuttuu kivenkovaksi. Toinen mahdollisuus on likainen/vetinen jarruneste.
Puhdas jarruneste on meripihkan väristä. En ole vielä kokeillut toimiiko nesteenvaihto corolla versossani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puhut olevasi hyvä ja kiltti ihminen
Mutta todellisuudessa oletkin itsekeskeinen ja omahyväinen. Kaiken pitää pyöriä sinun ympärilläsi, kuten esimerkiksi tää1481410- 42987
Olisin halunnut...
Olisin halunnut jutella kaikki asiat selväksi. Olen joskus kirjoittanut tänne huonossa mielentilassa ja todella ajattele86968Kimmo Kivelä mikä pösilö.
Kirkkoherra kehtaa kitistä saamastaan kunniamerkistä. Onpa törkee äijä. Ei niin pientä ojaa että meidän kirkkoherralla10896No jos sulla on muitakin ottajia
niin siitäpä sitten vaan. Ehkä niitä on sitte helpompi lähestyä! Eikait tämmöistä vaikeaa ujoa tapausta hittovie kannata45768Palasina edelleen ja paras pala hukassa loppuun asti
💞 Mä et ketään viereeni kaipaa Itselleni toistelen et kaikki hyvin on En tahdo et kukaan Perääni soittaa Helpompi on o113764- 58762
- 105740
Tänään on mun viimeinen päivä kanssas Sun
Tänään on mun viimeinen päivä Kanssas sun, täydellinen Ennenkuin mun mentävä on Kaihtimien välistä valo Tunkeutuu uniisi174710Nyt faktoja tiskiin mies
Kerro kaikki syyt miksi en kiinnosta. Arvaan jo joitain, mutta haluan kuulla ne sinulta.68701