Bmw matkapyörät

täysi noviisi

Kertokaas mulle Bmw:stä vaikka L 1200 Lt. Mitä siinä pitäisi ottaa huomioon ostattaessa.. Yms. Siis mulla ei mitään kokemusta pyöristä. Kova keski-iän villitys tosin. Ei kiitos suosituksia tyyliin osta 125 cc alkuun.

35

18069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat

      epäilemättä parhaita matkapyöriä. Lt on varmaan vakaa, mutta tosi raskas pyörä. Sen liikuttelu parkkipaikalla vaatii kokemusta. Joku sanoi bmw-kerhon kokoontumisessa, ettei jarruihin saa hipaistakaan hiljaisessa vauhdissa, jos käännät tankoa. Edes takajarruun, koska sekin vaikuttaa etupyörään.

      R-sarjan 1200:sta löytyy melko kevyitä ja erinomaisia matkapyöriä, GS, ST tai RT. Keväällä ajattelin tosin koeajaa 800 ST:n, jos siitäkin olisi matkapyöräksi. Nämä ovat epäilemättä hauskempia ajaa kuin lt. Uudemmissa malleissa painoa on saatu alas ja esim abs on vakiona. Älä usko niitä (muiden merkkinen) myyjiä, jotka kehottavat aloittamaan vakiojarruilla ja siirtymään abs:ään sitten.

      Joka tapauksessa suosittelen harrastuksen aloittamista. Ajelin viime kesän 650:lla ja se ei todellakaan ole matkapyörä. Nyt katselen markkinoita avarammin silmin ja muut merkit kiinnostavat aivan yhtä paljon. Mp-messut ja kevään koeajot odottavat.

      • täysi noviisi

        Joops, tuo Lt oli vaan yksi esimerkki malleista, kokemukset/vinkit muista malleita on tervetulleita.


      • MysticRed
        täysi noviisi kirjoitti:

        Joops, tuo Lt oli vaan yksi esimerkki malleista, kokemukset/vinkit muista malleita on tervetulleita.

        Itselläni on R 850 R ja nienomaan matkakäyttöön varusteltuna. On bemun ja Wunderlichin osilla höystetty. Olen ollut erittäin tyytyväinen, pyörä on helppo ja kevyt ajaa ja ajossa todella tukeva. Kakspäällä ja matkavarusteet mukana (sivulaukut ja "lötköpötkö") kulkee kuin yksin ajettaessa.

        By the way olen myymässä pyörääni (vm 2000, ajettu hieman alta 27 000 km, pidetty äärimmäisen hyvin, ei ulkosäilytystä). Jos tällaista etsit, tässä olisi huippuyksilö!!


      • K100RS
        täysi noviisi kirjoitti:

        Joops, tuo Lt oli vaan yksi esimerkki malleista, kokemukset/vinkit muista malleita on tervetulleita.

        Hienoa, että on muitakin keski-iällä aloittavia. Itse aloitin n.5 vuotta sitten vanhalla Honda CX 500:lla juuri 50 vuotta täytettyäni. No, olinhan minä toki mopolla nuorempana ajellut ja lapsilleni hankkimaa kevaria jo aiemmin kokeillut.

        Meitä konkareina aloittavia joskus kuulee moitittavan, että olisimme muka jonkinlainen riski liikenteessä, koska olemme saanneet moottoripyörän ajo-oikeuden lahjana autokortin yhteydessä. No näille moittijoille sanoisin, että vaikka kokemusta moottoripyöristä ei olekaan, niin meillä vähän vanhemmilla on kuitenkin järki päässä, ja useimmalla kuitenkin pitkäaikaisella autonajokokemuksella hankittu liikenteen lukutaito, jota nuoremmilla klopeilla ei ole.

        Joo, niistä pyöristä. Jos sinulla on rahaa laittaa harrastukseesi, niin BMW:ltä löytyy kyllä hyviä malleja joka lähtöön. Itselläni ei rahaa ole ollut käytettävissä harrastuksiin kovin paljon, joten on täytynyt tyytyä halvempiin vehkeisiin myös moottoripyöräilyn kohdalla. Niinpä kävin itse toissa kesänä hakemassa Saksasta 80-luvulla valmistetun BMW K 100 RS:n. Hintaa kotiin tuotuna ja verot maksettuna sille tuli reilut 3000 euroa. Kyseinen pyörähän on erittäin kestävän pyörän maineessa, ja sellaiseksi se minullakin on osoittautunut. Puhuvat aivan tolkuttomista puolen miljoonan kilometrin ajoista ilman koneen aukaisemista, joka voi olla tottakin, joskin epäilläkin sopii. Ainakin vanhoissa BMW-pyörissä vaihteisto huutaa ja rusahtelee, mutta se ei ole vika vaan ominaisuus. Loota lienee hyvinkin kestävä, ja on erillään moottorista, joten siellä voi käyttää oikeaa vaihteistoöljyä, ja vastaavasti moottorissa tavallista moniasteöljyä, samaa kuin autossakin.

        Niin, että esittelin tässä tämmöisen vanhemman vaihtoehdon. Joku muu saa esitellä uudempia, joista minä en tiedä mitään. K 100 pyöriä valmistettiin vuoteen 1996, joten hirveän vanhaakaan ei tarvitse ostaa, jos semmoisen haluaa.


    • Pekkaveetaas

      Paras matkapyörä on

      BMW R1200GS

      Se on matkapyörä, Iso matkaenduro, ja hauska lelu hiekkatieajeluihin kavereiden kanssa. Sillä koet Suomen luonnon ihan erilailla kuin cruisailemalla jollain moottoriteillä LT:llä. Se ei pelkää moottoriteitä, mutkaisia asfalttipätkiä eikä hiekkateitä, joita Suomessa riittää upeissa maisemissa.
      Sillä voi kanssa vaimon tai tyttöystävän kanssa tehdä ulkomaanmatkoja ajelemalla Saksan moottoritiet 160 km/h keskinopeuksilla matkalla vaikka Espanjaan.

      Suosittelen. Hauska peli.

      Pekka

      • Pekkaveetaas2

      • Leke 1

        Olen Pekan kanssa samaa mieltä ... tosi helppo ja hauska matapyörä .. ja bonuksena Suomen tiestöstä on käytössä 100 % .....


      • ole olemassakaan!
        Leke 1 kirjoitti:

        Olen Pekan kanssa samaa mieltä ... tosi helppo ja hauska matapyörä .. ja bonuksena Suomen tiestöstä on käytössä 100 % .....

        ...hyviä sen sijaan montakin. Paras on se mistä kovasti tykkää. Omasta kokemuksesta sanoisin että paras MATKApyörä on bmw;n RT-mallit. Säädettävä tuulilasi, kardaaniveto, isot ja irrotettavat laukut, mukava satula myös matkustajalle. On paljon mukavampi tuulessa ja sateessa jos ollaan oikeasti reisuilla.
        RT;llä olen muijan kanssa ajellut Euroopan 32 maassa eikä edes takapenkkiläinen ole "puutunut" matkoilla.
        Mutta kuten sanottu - paras on makuasia enkä lainkaan väitä etteikö R1200GS olisi ihan hauska peli!
        Yks tykkää äidistä, yksi tyttärestä ja joku isästäkin!


      • 1100cc1

        Tuohon 1100RT:hen minäkin lankesin ja eipä ole kaduttanut


      • pohjoissuomi

        minulla se on kiikarissa 1200 gessu, tänä kesänä kävin mp-messuilla katselee polttelisi trible black malli 2016 kaikkineen mausteinee melkoinen tukko menisi ekuja huh.huh.


    • täysi noviisi

      Pyörän pitäisi vielä kantaa reilusti kuormaa. Ajossa kaksipäällä, jo kuskin ja kyytiläisen paino 210 kg :=)). Ja pyörän pitäisi olla tehty isolle kuskille 193 cm..

      • Mun mopo

        Yhtälösi on vaikea nimittäin tuollainen massa vaatii pyörän rungolta paljon. Tarvitset siis Bemarin malleista alumiinirunkoisen vehkeen kuten K 1200 RS, K1200 LT tai K 1200 GT. Noista LT on lehmä eli raskas. Nuo toiset ovat myös melko painavia (280 kg ilman nesteitä) ja niitä ajetaan työntöohjauksella. Toki niihin helposti tottuu, mutta eivät ole aloittelijan mopoja. Tuolla massalla joudut säätämään Bemarin jousituksen max kovalle, niin toimii juuri ja juuri.


      • Kevytmopot heiluu rekkojen ...
        Mun mopo kirjoitti:

        Yhtälösi on vaikea nimittäin tuollainen massa vaatii pyörän rungolta paljon. Tarvitset siis Bemarin malleista alumiinirunkoisen vehkeen kuten K 1200 RS, K1200 LT tai K 1200 GT. Noista LT on lehmä eli raskas. Nuo toiset ovat myös melko painavia (280 kg ilman nesteitä) ja niitä ajetaan työntöohjauksella. Toki niihin helposti tottuu, mutta eivät ole aloittelijan mopoja. Tuolla massalla joudut säätämään Bemarin jousituksen max kovalle, niin toimii juuri ja juuri.

        Nii-in, kuten elämässä kaikki myös mp:t ovat aina kompromissejä. JOS tarkoitus on että mennään 2 päällä tavarat mukana 1200-1600 km vuorokaudessa MUKAVASTI ei ole muita vaihtoehtoja kuin tuo "raskas" LT. Paino tosin ei tunnu kuin kävelyvauhdissa....kokeile niin huomaat. Painopiste on todella matalalla. Painoa on 380 kg tankattuna mutta ei heiluile eikä vääntyile rekkojen ilmavirroissa kuten moposet !

        Jos taas haluat kevyesti 2-päällä niin sitten nuo em. RS:t / S:t / GT:t voisi olla silloin ratkaisu. Itse en enää kevyeisiin palaa vaikka ajelen yksin !


      • no,
        Kevytmopot heiluu rekkojen ... kirjoitti:

        Nii-in, kuten elämässä kaikki myös mp:t ovat aina kompromissejä. JOS tarkoitus on että mennään 2 päällä tavarat mukana 1200-1600 km vuorokaudessa MUKAVASTI ei ole muita vaihtoehtoja kuin tuo "raskas" LT. Paino tosin ei tunnu kuin kävelyvauhdissa....kokeile niin huomaat. Painopiste on todella matalalla. Painoa on 380 kg tankattuna mutta ei heiluile eikä vääntyile rekkojen ilmavirroissa kuten moposet !

        Jos taas haluat kevyesti 2-päällä niin sitten nuo em. RS:t / S:t / GT:t voisi olla silloin ratkaisu. Itse en enää kevyeisiin palaa vaikka ajelen yksin !

        onhan se varmasti kiva että on cd-stereot, lumikolan kokoinen tuulilasi, monta nappulaa nenän alla, pakki, perseenlämmitin jne. jne. niin tulee moni naapuri kateelliseksi.

        Mutta on ihan pakko sanoo että moottoripyöräilystä nauttii ihan eri tavalla ja varsinkin monilla erityyppisillä teillä (muuallakin kun lentokenttäbaanoilla) vaikka siinäolisikin painoa esim. vaan 250 kg ja nappuloiden sijaan ihan oikea alusta ja runko.

        Eihän tommosella tonnikalalla ole oikeasti mitään asiaa mennä suomen roudanraiskaamille pikkuteille ajeleen.. Ja niillä pikkuteillä näkee paljon enempi kun millään autobahnilla..

        Niin ja sitte vielä. Nykynen oma mopo painaa tosiaan sen n.250 kg ja ite 70 kg. Vielä en ole kyydistä rekan ilmavirran takia pudonnut joten eiköhän siinä riskimmätkin tangossa kiinni pysy..

        Tosin täytyy myöntää että mulla ei ole tarkotuskaan mennä rautaperseitä vuorokaudessa kovinkaan usein. Mä oon pitäny sen tonnin päivässä maximina ja jos ihan rehellinen oon niin joku 6-700 km/pvä on vielä oikeesti mukavaa. sitten alkaa harrastus mennä työn puolelle.. rekkamiehet tietty erikseen..


      • Otsasuoni

        Eihän tuollaista kasaa mikään kestä. Lenkille ja painonvartijoihin. Miettikää tarkemmin mitä syötte.

        Tämä ei ole provo vaan ihan oikeasti LAIHTUKAA!!

        Olen sitä mieltä, että motoristeissä on liian paljon ylilihavia ja heikkokuntoisia läskejä. Aloittakaa vaikka sauvakävelystä. Ryhtiä!!


      • täysi noviisi
        Otsasuoni kirjoitti:

        Eihän tuollaista kasaa mikään kestä. Lenkille ja painonvartijoihin. Miettikää tarkemmin mitä syötte.

        Tämä ei ole provo vaan ihan oikeasti LAIHTUKAA!!

        Olen sitä mieltä, että motoristeissä on liian paljon ylilihavia ja heikkokuntoisia läskejä. Aloittakaa vaikka sauvakävelystä. Ryhtiä!!

        olen harrastanut kehonrakennusta 15 vuotta, joten läskiä voit tulla minusta etsimään. painoa vaan kertyy isolle miehelle lihana


      • "Kynäniska"
        täysi noviisi kirjoitti:

        olen harrastanut kehonrakennusta 15 vuotta, joten läskiä voit tulla minusta etsimään. painoa vaan kertyy isolle miehelle lihana

        , mikäli olet urheilija!!! Ja kehonrakennus on mitä suurimmassa määrin sitä. Itsekin oheistreeninä käytän ko tyyppistä painoharjoittelua päälajini tueksi. Itse harrastan mopoilun ohella lähinnä täyskontaktiturpaanvetolajeja.

        Ärtymykseni kohdistuu vain näihin motoristiläskiperseukkoihin ja -ämmiin, joilla motoilu mahdollistaa kokkareilla älyttömän tärpätöinnin.


      • tuo

        nyt vähän siltä näyttää, että GS olisi SE peli. Itse olen 190/110 (pituus ensin), 1150 Adventurella mennään enkä pois vaihda ikinä.


      • Joka Sana
        Kevytmopot heiluu rekkojen ... kirjoitti:

        Nii-in, kuten elämässä kaikki myös mp:t ovat aina kompromissejä. JOS tarkoitus on että mennään 2 päällä tavarat mukana 1200-1600 km vuorokaudessa MUKAVASTI ei ole muita vaihtoehtoja kuin tuo "raskas" LT. Paino tosin ei tunnu kuin kävelyvauhdissa....kokeile niin huomaat. Painopiste on todella matalalla. Painoa on 380 kg tankattuna mutta ei heiluile eikä vääntyile rekkojen ilmavirroissa kuten moposet !

        Jos taas haluat kevyesti 2-päällä niin sitten nuo em. RS:t / S:t / GT:t voisi olla silloin ratkaisu. Itse en enää kevyeisiin palaa vaikka ajelen yksin !

        tosi on


      • Hatsa
        Otsasuoni kirjoitti:

        Eihän tuollaista kasaa mikään kestä. Lenkille ja painonvartijoihin. Miettikää tarkemmin mitä syötte.

        Tämä ei ole provo vaan ihan oikeasti LAIHTUKAA!!

        Olen sitä mieltä, että motoristeissä on liian paljon ylilihavia ja heikkokuntoisia läskejä. Aloittakaa vaikka sauvakävelystä. Ryhtiä!!

        Jos sulla märehtiällä ei ole vara ostaa kunnon ruokaa ÄLÄ valita sitä täällä!


      • kopernikus
        "Kynäniska" kirjoitti:

        , mikäli olet urheilija!!! Ja kehonrakennus on mitä suurimmassa määrin sitä. Itsekin oheistreeninä käytän ko tyyppistä painoharjoittelua päälajini tueksi. Itse harrastan mopoilun ohella lähinnä täyskontaktiturpaanvetolajeja.

        Ärtymykseni kohdistuu vain näihin motoristiläskiperseukkoihin ja -ämmiin, joilla motoilu mahdollistaa kokkareilla älyttömän tärpätöinnin.

        ehkä pitäisi sitten mopoilla kellarissa eikä tuoda itseään, korostaa,että ompa kova jätkä kun turpaan veto lajeja harrastaa jo on kakara miten pinnasägyssä onko maito tuttipullossa loppunut etkä pääse ite hakemaan no kyllä se yh.mamma tuo sitä sulle kun itket vähän


      • memotoristit

        aja LT:llä ja nauti ajamisesta.


    • mitä et halunnut

      kuulla on annettava joka tapauksessa:

      En halua maalata piruja seinälle mutta jotta siitä villitysiästä selviäisi ehjin nahoin se mp-kokemus on hankittava asteittain. Olet vastuussa myös siitä kyytiläisestä muista tielläliikkujista puhumattakaan. Jos tämä neutraali suositus saa otsasuonet pullistumaan ja tekee mieli alkaa kirjoittaa terävää vastinetta kannattaa ehkä harkita jotain toista harrastusta.

      Mulla on ollut muiden mp:ien joukossa jokusia BMW:tä, mukaan lukien matkapanssari K1200LT. Siinä on kokeneellekin kuskille hallittavaa vaikkakin menee maantiellä kuin juna - pyörä kun tulee hallita kaikissa olosuhteissa ja sitä taitoa ei saa kuin kokemuksen kautta.

      • Täysi noviisi

        Jeps, kyllä tääs ihan terveellä järjellä ja nöyryydellä asiaa yritän lähestyä. Tarkoitus ei tosiaan ollut herättää keskustelua vain tästä mallista. Vaan yleensäkki Bmw malleista ja niiden sopivuudesta edellämainituin edellityksin. Mutta kun se tosiaaisa kuitenkin on että suomi24 palstan taso on vähän kyseenalainen ja noita turhanpäiväisiä huutelioita aina tulee väliin, tyyliin osta piiki tai laihduta sauvakävellen. jessus sentään


      • se tämän
        Täysi noviisi kirjoitti:

        Jeps, kyllä tääs ihan terveellä järjellä ja nöyryydellä asiaa yritän lähestyä. Tarkoitus ei tosiaan ollut herättää keskustelua vain tästä mallista. Vaan yleensäkki Bmw malleista ja niiden sopivuudesta edellämainituin edellityksin. Mutta kun se tosiaaisa kuitenkin on että suomi24 palstan taso on vähän kyseenalainen ja noita turhanpäiväisiä huutelioita aina tulee väliin, tyyliin osta piiki tai laihduta sauvakävellen. jessus sentään

        palstan kirous.

        Bemareista sen lisää verran, että omasta mielestäni ne ovat matkapyöristä parhaat ja kestävät miltei isältä pojalle. Kaikista omistamistani moottoripyöristä taidan kaivata takaisin eniten R1100RT:tä.

        Sun tapaukseesi palatakseni voisi ottaa esille esim K75 mallin, löytyy pikkukatteella ja LT:nä. Yhtä varmatoiminen kuin isommat mutta tarjolla kohtuuhintaisina. Ei sekään mikään pieni ole kooltaan mutta ehkä hieman kevyempi kuin litraiset.


      • el_lupo
        Täysi noviisi kirjoitti:

        Jeps, kyllä tääs ihan terveellä järjellä ja nöyryydellä asiaa yritän lähestyä. Tarkoitus ei tosiaan ollut herättää keskustelua vain tästä mallista. Vaan yleensäkki Bmw malleista ja niiden sopivuudesta edellämainituin edellityksin. Mutta kun se tosiaaisa kuitenkin on että suomi24 palstan taso on vähän kyseenalainen ja noita turhanpäiväisiä huutelioita aina tulee väliin, tyyliin osta piiki tai laihduta sauvakävellen. jessus sentään

        http://www.bmwmoottoripyorakerho.fi/


      • hyvä
        se tämän kirjoitti:

        palstan kirous.

        Bemareista sen lisää verran, että omasta mielestäni ne ovat matkapyöristä parhaat ja kestävät miltei isältä pojalle. Kaikista omistamistani moottoripyöristä taidan kaivata takaisin eniten R1100RT:tä.

        Sun tapaukseesi palatakseni voisi ottaa esille esim K75 mallin, löytyy pikkukatteella ja LT:nä. Yhtä varmatoiminen kuin isommat mutta tarjolla kohtuuhintaisina. Ei sekään mikään pieni ole kooltaan mutta ehkä hieman kevyempi kuin litraiset.

        mutta k75:n valmistus lopetettiin 90 -luvun alkupuolella ja parhailla käytetyilläkin alkaa olla taivalta takana yli 100tkm. Siinä olen samaa mieltä, että BMW K75S saaattapi olla top tenissä mp:t kautta aikain.


      • K100RS
        hyvä kirjoitti:

        mutta k75:n valmistus lopetettiin 90 -luvun alkupuolella ja parhailla käytetyilläkin alkaa olla taivalta takana yli 100tkm. Siinä olen samaa mieltä, että BMW K75S saaattapi olla top tenissä mp:t kautta aikain.

        Hieman isommalla koneella, kuin K75, varustettuja muuten samanlaisia K 100-pyöriä valmistettiin eri mallisina (myös LT)vuoteen 1996, eikä kymmenen vuotta hyvin pidetylle moottoripyörälle ole ikä eikä mikään. Minun pyöräni on jo parin kymmenen vuoden ikäinen yli 100.000 km ajettu, mutta käy ja kukkuu aivan yhtä luotettavasti, kuin uudemmatkin. Viime kesänä hulluttelin ja ajoin sillä Iron Butt-ajonkin.


      • K100RS kirjoitti:

        Hieman isommalla koneella, kuin K75, varustettuja muuten samanlaisia K 100-pyöriä valmistettiin eri mallisina (myös LT)vuoteen 1996, eikä kymmenen vuotta hyvin pidetylle moottoripyörälle ole ikä eikä mikään. Minun pyöräni on jo parin kymmenen vuoden ikäinen yli 100.000 km ajettu, mutta käy ja kukkuu aivan yhtä luotettavasti, kuin uudemmatkin. Viime kesänä hulluttelin ja ajoin sillä Iron Butt-ajonkin.

        Ajoin viime kesänä K1 mallilla 2000km ja siinä on ajoasento sen verran huono, että en sitä suosittele pitkämatkalaisille. En ole ajanut K100, mutta sen pitää olla parempi, kun sitä on aina kehuttu paljon. R1200GS ja F800GS on sitten erilaisia ajaa, joihin sinällään voi aina luottaa. R1200 ajelin 1. kertaa serpenttiiniä ja vaihdoin tiukassa mutkassa pienemmälle, jolloin kone heilahti hyrrävoimien takia voimakkaasti ja vähän meinasin pelästyä, mutta onneksi ei ollut suurista tilannenopuksista kyse. Senkin oppi välttämään, kun vaihtaa valmiiksi mutkiin oikean vaihteen, eikä vasta mutkassa. Boxer heilahtaa kaasua väännettäessä paikallaan aika rajusti - pitää pitää kiinni molemmin käsin. Ei muuten tapahdu japanilaispyörässä tällaista ilmiötä?
        Itse olisin kuitenkin taipuvainen luottamaan Hondaan (asim CBR1000F, ST1300), jossa moottori käy paremmin/tasaisemmin ja ajoasento on juuri minulle sopiva. K1stä meni kardaani rikki ja eBayta selaillessani tuli tunne, että tätä käyttöosaa haki joku muukin pyöräänsä. Japanilaisesta kardaanivedosta ei yleensä moista vikaa löydy.
        BMW on vaan monille status-symboli ja joko vertailukohdan puuttuessa tai "omaa ei hakuta"- menetelmällä kommunikoidessa päästään vain yksiä tyydyttävään lopputulokseen.
        Tuo K1 esimerkiksi oli silloin kuin se tuli markkinoille Suomen toiseksi kallein pyörä listoilla. Itse ostin jo muutamaa vuotta ennen K1:n ilmestymista Hondan CBR1000F:n joka oli monin verroin parempi ajettava kuin K1 ja moottorissa tehoreserviä aivan eri tavalla. Samoihin aikoihin K1:n ilmestynisen kanssa ostin ZZR1100, joka sekin oli varustettu hienolla moottorilla. Sillä tein yli 16tuhannen kilometrin kesälomamatkan, joka osaksi johtui Euroopan säästä ja osaksi siitä, että pyörä oli hyvä ajaa. Ja silloin pystyi vielä ajamaan lujaa...


      • BMW ADVENTURE
        Jepman kirjoitti:

        Ajoin viime kesänä K1 mallilla 2000km ja siinä on ajoasento sen verran huono, että en sitä suosittele pitkämatkalaisille. En ole ajanut K100, mutta sen pitää olla parempi, kun sitä on aina kehuttu paljon. R1200GS ja F800GS on sitten erilaisia ajaa, joihin sinällään voi aina luottaa. R1200 ajelin 1. kertaa serpenttiiniä ja vaihdoin tiukassa mutkassa pienemmälle, jolloin kone heilahti hyrrävoimien takia voimakkaasti ja vähän meinasin pelästyä, mutta onneksi ei ollut suurista tilannenopuksista kyse. Senkin oppi välttämään, kun vaihtaa valmiiksi mutkiin oikean vaihteen, eikä vasta mutkassa. Boxer heilahtaa kaasua väännettäessä paikallaan aika rajusti - pitää pitää kiinni molemmin käsin. Ei muuten tapahdu japanilaispyörässä tällaista ilmiötä?
        Itse olisin kuitenkin taipuvainen luottamaan Hondaan (asim CBR1000F, ST1300), jossa moottori käy paremmin/tasaisemmin ja ajoasento on juuri minulle sopiva. K1stä meni kardaani rikki ja eBayta selaillessani tuli tunne, että tätä käyttöosaa haki joku muukin pyöräänsä. Japanilaisesta kardaanivedosta ei yleensä moista vikaa löydy.
        BMW on vaan monille status-symboli ja joko vertailukohdan puuttuessa tai "omaa ei hakuta"- menetelmällä kommunikoidessa päästään vain yksiä tyydyttävään lopputulokseen.
        Tuo K1 esimerkiksi oli silloin kuin se tuli markkinoille Suomen toiseksi kallein pyörä listoilla. Itse ostin jo muutamaa vuotta ennen K1:n ilmestymista Hondan CBR1000F:n joka oli monin verroin parempi ajettava kuin K1 ja moottorissa tehoreserviä aivan eri tavalla. Samoihin aikoihin K1:n ilmestynisen kanssa ostin ZZR1100, joka sekin oli varustettu hienolla moottorilla. Sillä tein yli 16tuhannen kilometrin kesälomamatkan, joka osaksi johtui Euroopan säästä ja osaksi siitä, että pyörä oli hyvä ajaa. Ja silloin pystyi vielä ajamaan lujaa...

        Ei minua ole häirinnyt bokserin hyrrävoimat. Pikkuisen pysähdyksissä sen huomaa, mutta ei todellakaan ajaessa. Ajo-ominaisuuksiltaan valioluokkaa Bemarin GS,
        Edellinen pyörä oli fjr, eipä siitä tällä palstalla enempää.


      • hepman
        BMW ADVENTURE kirjoitti:

        Ei minua ole häirinnyt bokserin hyrrävoimat. Pikkuisen pysähdyksissä sen huomaa, mutta ei todellakaan ajaessa. Ajo-ominaisuuksiltaan valioluokkaa Bemarin GS,
        Edellinen pyörä oli fjr, eipä siitä tällä palstalla enempää.

        Tarkoitin lähinnä tuota serpenttiiniajoa sillä hullulla raivolla, (kun sinne kerran/joskus pääsee) että mutkiin mennään omalla limitillä eli niin paljon kuin uskaltaa. Kun siihen tulee ylläri koneesta sisältä, niin se voi olla liikaa - just sen sentin kaks, mikä erottaa sinut tiestä ja pikahissistä vuorenrinnettä alas. Suoralla ajaessa en ole myöskään huomannut mitään ihmeellisiä värinöitä. Silti väitän, että jopa CBR1000/1100 on värinättömämpi kahvoistaan kuin kössi. Pannarista puhumattakaan...


      • BMW ADVENTURE
        hepman kirjoitti:

        Tarkoitin lähinnä tuota serpenttiiniajoa sillä hullulla raivolla, (kun sinne kerran/joskus pääsee) että mutkiin mennään omalla limitillä eli niin paljon kuin uskaltaa. Kun siihen tulee ylläri koneesta sisältä, niin se voi olla liikaa - just sen sentin kaks, mikä erottaa sinut tiestä ja pikahissistä vuorenrinnettä alas. Suoralla ajaessa en ole myöskään huomannut mitään ihmeellisiä värinöitä. Silti väitän, että jopa CBR1000/1100 on värinättömämpi kahvoistaan kuin kössi. Pannarista puhumattakaan...

        Olet oikeassa noissa värinöissä. Kelpo pyöriä Hondat, rivimoottori on värinättämämpi. Halusin vaihteeksi allroad pyörän, testailin Varaderoakin gs tuntui kuitenkin sopivammalta. Mikä merkki siinä tankissa on, ei minulle merkitse mitään. Nyt 40 t km ja 3 kesää gs toistaiseksi tyytyväinen.

        Ajelin viime kesänä 2 viikkoa Norjassa enkä ajanut sillä täydellä limitillä, kun ei tiennyt milloin on poroja tai hullu rekkakuski mutkan takana. Kuten varmaan tiedät, että korkea pyörä on aika leveä kampe mutkissa kallistellessa. Kokeilen limittiäni noilla hiljaisilla mettäteillä.

        En voi väittää, etteikö kuvaamaasi tilannetta voisi tulla.

        Ole varovainen.


      • BMW ADVENTURE kirjoitti:

        Olet oikeassa noissa värinöissä. Kelpo pyöriä Hondat, rivimoottori on värinättämämpi. Halusin vaihteeksi allroad pyörän, testailin Varaderoakin gs tuntui kuitenkin sopivammalta. Mikä merkki siinä tankissa on, ei minulle merkitse mitään. Nyt 40 t km ja 3 kesää gs toistaiseksi tyytyväinen.

        Ajelin viime kesänä 2 viikkoa Norjassa enkä ajanut sillä täydellä limitillä, kun ei tiennyt milloin on poroja tai hullu rekkakuski mutkan takana. Kuten varmaan tiedät, että korkea pyörä on aika leveä kampe mutkissa kallistellessa. Kokeilen limittiäni noilla hiljaisilla mettäteillä.

        En voi väittää, etteikö kuvaamaasi tilannetta voisi tulla.

        Ole varovainen.

        Onneksi ollaan markkinatalous-luontoisessa maassa, että voidaan ostaa joko sitä tai tätä merkkiä. Harrikkakaveri sanoi mulle mitä sinä teet tällaisella pyörällä, johon minä: tällä voi mennä vaikka viikonloppuna äkkiä vaikka Saksaan ajamalla jatulla vielä takaisin. Tolla sun pyörällä voisin juuri jaksaa kioskille.. Ja toiset ajaa sorarännejä ja toisilla on painoa ja pituutta ja tavaraa ja vaimo.... Kaikki asettavat pyörälle omia vaatimuksiaan. Kerran tapasin Husqvarnassa kaksi suomalaista tyttöä, jotka olivat jollakin 500-Suzukilla kakspäällä liikkeellä. Sivulaukkuja ei ollut mutta perään oli pakattu kasaan n. puoli metriä korkeampi huippu kuin takanaistuja erilaisia naisten laukkuja ja kasseja. Siitä olisi pitänyt saada kuva ja mikä tärkeintä - he olivat hyvin tyytyväisiä reissuunsa, kun heiltä vähän kyselin kevyen pyörän painopisteestä jne...


    • Ajellut yli 30 vee

      Morjens
      Kardaanivetoinen Bemu on paras peli. Tietenkin se vaatii hieman miehekkäitä otteita, mutta käyttäytyy yllätyksettömästi. Varmaa saksalaista laatua. Hyvää matkaa!

    • laide70

      15 vuotta ajaneena, koin viime kesänä herätyksen....
      Aina tätä ennen ollut japsipyörä, viimeisin 1600 wildstar, kävin lapissa viikon ajamassa ja päätin että nyt loppuu käsien venyttäminen.

      Kävelin kuvan liikkeeseen ja kävin koeajamassa 1200 lt, ja tein kaupat samantien.

      Nyt voi sanoa, että pyöräilystä nauttii, todella hyvä ajaa, jarrut löytyy ja jaksaa ajaa muutenkin kuin nakkikioskin ympäri.

      Sekin täytyy tunnustaa, etten tätä ennen pitänyt bemaria pyöränä...mitä opimme tästä, ei kannata aina kuulopuheita uskoa, vaan rohkeasti kokeilemaan.
      Nykyään on tarjolla varmaankin kaikille käypänen pyörä, hakeepa kuka mitäkin ajokiltaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe