Loppukesänä mökillä

Seuralainen

Aurinko vielä lämmitti mukavasti, vaikka olikin elokuun loppu. Olin ottanut puseroni pois ja päivetin yläkroppaani pelkät rintaliivit ylläni. Jalkojani verhoili valkoiset kangashousut. Koko kesä oli ollut kuiva, monessakin mielessä. Nyt auringon lämmittäessä vartaloani päätin, että huomenna menisin kotiin ja antaisin sauvoilleni kyytiä. Tunsin kuinka pelkkä ajatus kuumista leikeistä sai minut kostumaan ja alapääni sykkimään himosta. Käteni liikahti kohti jalkojeni väliä, mutta hillitsin itseni ja pakotin sen pääni ylle. Samassa auto kaartoi vanhempieni mäkin pihalla töötäten lujaa. Katsoin mökin edustalle ja näin tukevan viisikymppisen viiksivallun astuvan hopeisen farmarimersun kuskin paikalta. ’No moi Sanna...säkin olet tullut tänne lomaileen vai?’ Miettisen Jorma kailotti kuuluvalla äänellä ja näin aurinkolasieni takaa kuinka hänen silmät ahmivat rintojani. ’Joo...pitää välillä vähän lomailla.’ vastasin vaimeasti ja katsoin kuinka hänen vaimonsa Kaisa astui ulos autosta ja heidän poikansa Tuomas takapenkiltä. Jorma alkoi jo uhkaavasti lähestyä lepotuoliani, mutta onnekseni vanhempani ehtivät väliin ja ottivat vieraansa vastaan. Näin kuinka sekä Jorma että Tuomas koko ajan vilkuilivat minun suuntaani ja oikeastaan nautin huomiosta. En pitänyt kiirettä pukiessani paitani päälle laahustaen hitaasti vieraiden perässä vanhempieni mökkiin sisälle.

Kahvien äärellä sain tietää, että Miettisillä oli tapana tulla joka vuosi samaan aikaan vanhempieni mökille. Miehet menivät kalaan ja yleensä naiset jäivät tyhjentämään loput ruokaviinipullosta. Tämäkään vuosi ei tehnyt poikkeusta ja heti ruoan jälkeen miehet nousivat veneeseen ja lähtivät järvelle kalaan. Miesten noustua veneesen äitini lähti laittamaan saunaa lämpiämään todeten vain, että saa ainakin yhtenä iltana saunoa rauhassa ilman miehiä. Jäätyämme Kaisan kanssa kahden, hän alkoi muistella kuinka pieni olinkaan ollut kun viimeksi oli minut nähnyt. Itse en niin tarkkaan muistanut Miettisiä ja nyt tarkkailin Kaisaa hänen kysellessä kuulumisiani. Kaisa oli suurin piirtein äitini ikäinen, tummat lyhyet hiukset vaaleilla raidoilla sävytettynä kehystivät kauniisti iän koristamia kasvoja. Kaisalla oli suora nenä ja pienet huulet, sinisiä silmiä kehystivät kauniit naururypyt. Kaisa oli minua varmaan kymmenen senttiä pitempi ja hänen vartalonsa vaikutti normaalilta farkkuihin ja rentoon, mutta hyvännäköiseen, neuleeseen verhottuna.

Äitini palattua mökkiin, he alkoivat Kaisan kanssa viimeistelemään ruoalla avattua viinitonkkaa ja muistelemaan vanhoja juttuja. Minä tyydyin siemaileen viiniä television edessä surffailen niiden muutaman kanavan kesken joita mökillä näkyi. Kyllästyin nopeasti kanavien huonoon ohjelmatarjontaan ja ajattelin täyttää viinilasini vain huomatakseni sen olevan tyhjä ja naisten siirtyneen likööripullon tyhjennykseen. Huomasin myös naisten äänen tason nousseen reippaasti ja päätin siirtyä rauhallisempaan paikkaan. Otin lonkeropullon mukaani ja painuin saunalle lisäämään puita pesään. Lisättyäni puita totesin lämpötilan olevan vasta 50 asteessa, joten menin saunan terassille nauttimaan lonkeroani katsellen samalla peilityynelle järvelle. Nautin rauhasta ja hiljaisuudesta, jonka rikkoi vain toisinaan mökistä kuuluva naurun remakka. Lopulta päätin, että oli aika mennä saunaan ja menin saunakamariin riisumaan vaatteeni. Sieppasin mukaani pefletin ja nousin saunan lauteille nauttimaan puukiukaan tuomasta pehmestä lämmöstä. Saunassa oli mukavan rauhallista ja löylyt hyväilivät vartaloani. Tunsin rentoutuvani ja samalla päivälliset himoni palasivat. Hetken jo ajattelin tyydyttäväni itseni, mutta sitten sain järkeni takaisin ajatellen äitini ja Kaisan tulevan kohta myös saunalle. Päätin nousta ja mennä terassille jäähylle.

Kuljin saunakamarin lävitse enkä viitsinyt edes ottaa pyyhettäni mukaan vaan menin terassille alasti istumaan lonkeropullo mukanani. Viileä ulkoilma sai nännini kovettumaan nopeasti enkä voinut olla koskematta toista rintaani. Samassa kun sormeni hipaisi nänniäni kuulin viereisestä pusikosta kahinaa. ’Kuka siellä!’ huusin vihaisena ja hieman peloissani peittäen samalla itseni. Hetkeen ei kuulunut mitään ja sitten näin tumman hahmon tulevan lähemmäs. ’Sori..en mä tarkoittanut mitään...mä...mä vain olin tulossa kalalta...’ punasteleva ja änkyttävä Tuomas tuli esille pusikoista. Aluksi meinasin tiuskaista jotain Tuomakselle, mutta samassa näin pullotuksen hänen verkkareissaan ja tunsin olevani otettu. ’Ai..etkö ollutkaan yötä siellä?’ sanoin ja rentouduin hieman. Sanani saivat myös Tuomaksen hieman rentoutumaan, mutta hänen silmänsä jatkoivat vartaloni ahmimista. ’Joo..mutta ukot alko vetään viinaa, niin ei sitä jaksanut katsoa...’ Tuomas sanoi edelleen punastellen. ’Ilmeisesti mua jaksat katsoa ja näköjään pidät näkemästäsi?’ sanoin hymyillen Tuomakselle. ’Joo...sä olet tosi upean näköinen...’ Tuomas sanoi. Kuuntelin kuinka mökistä kuului vielä karaokea enkä voinut vastustaa kiusausta. ’No puntit ei ole nyt tasan ja sä kyllä saat ottaa noi vaatteet pois kans.’ Tuomaksen ilme oli todella epäuskoinen, mutta silti hän nousi terassille ja laski jo kädet vyötärölleen. ’Mutta entä äidit?’ Tuomas epäröi. ’Mennään tuohon puuvarastoon..’ sanoin tuskin uskomatta omia sanojani. Kiimani kuitenkin alkoi sykkimään voimakkaammin ja jostain syystä halusin nähdä tämän nuoren pojan ihailun kiihkeyden.

Nappasin nopeasti pyyhkeen itselleni ja menimme puuvarastoon. Hakatun puun tuoksu tulvahti vastaan ja Tuomas jäi seisomaan keskelle varaston lattiaa selvästi ohjeita kaivaten. ’Ota tuo huppari pois ja anna se minulle.’ Sanoin hieman käskevään sävyyn ja Tuomas totteli kiltisti. Nappasin hänen hupparinsa ja heitin sen muovisen puutarhatuolin päälle istuen itse sen päälle. Avasin pyyhkeeni ja näin kuinka Tuomaksen silmät olivat revetä päästä hänen nähdessään rintani lähempää. ’Riisu noi sun housusi. Mä haluan nähdä kuinka paljon sä pidät tästä näystä.’ Tuomas ei sanonut mitään vaan veti verkkarinsa ja niiden mukana alushousunsa nilkkoihinsa. Hänen kalunsa ponnahti seisomaan kivikovana, terska punoittaen eteeni. Arvioin sen olevan 17 senttinen, ohut hieman oikealle kaartuva nuoren miehen kalu. Levitin hieman jalkojani ja näin kuinka kalu sykki aivan kuin se räjähtäisi siihen paikkaan. Katsoin Tuomakseen ja näin himon hänen silmissään. Hitaasti ojensin käteni ja kosketin kevyesti Tuomaksen kuumaa terskaa. Hyväilin sitä kevyesti päältä, kun samassa se jo alkoi sykkimään ja lennätti spermalastin suoraan päälleni. Yllätyin täysin Tuomaksen nopeasta purkautumisesta ja kavahdin tuolissani taaksepäin saadessani spermaryöppyjä kasvoilleni ja rinnoilleni. ’Sori...’ Tuomas sanoi tietämättä mitä tehdä, seisoen punastellen kalu yhä sykkien kiihkosta.

’Ei se mitään haittaa...’ sanoin antaen spermojen valua vartaloani pitkin tuntien oloni todella irstaaksi. Katsoin Tuomasta ja näin tämän kalun seisovan edelleen. ’Sinähän innokas olet...’ sanoin ja levitin jalkojani enempi. ’Nuole minua vähän...’ aloitin sanomaan, mutta Tuomasta ei tarvinnut enempää pyytää hänen mennessä nopeasti polvilleen eteeni alkaen varovasti nuolemaan kosteaa vakoani. Kieli tuntui kömpelöltä ja Tuomas yritti työntää sitä koko ajan sisälleni. Kiimani kuitenkin kasvoi koko ajan ja otin Tuomasta päästä kiinni ohjaten häntä koko ajan oikeaan paikkaan. Painoin hänen naamaansa kosteaa vakoani vasten antamatta armoa Tuomakselle. Huippuni oli koko ajan tulossa, mutta Tuomaksen kieli ei pysynyt siellä missä piti ja lopulta päästin hänet vapaaksi teeskennellen orkkuni. ’Saitko sä?’ Tuomas kysyi naama kiimastani märkänä. ’Kyllä...pienen orkun...tarvit kuitenkin vielä harjoitusta jonkun kanssa...ja hieman ottaa rauhallisemmin tuolla alhaalla...’ sanoin ja näin kuinka Tuomaksen kalu seisoi täydessä juhlakunnossa edelleen. ’Nuose ylös..’ sanoin ja sain kalun suoraan eteeni. Pitkästä aikaa otin kalusta kiinni ja lipaisen sen kärjestä. Tuomas vavahti ja huokaisi. Päätin antaa nuorelle pojalle lisää kokemusta ja otin kalun suuhuni. Samalla sujautin oman käteni kuuma vakoni päälle ja aloin jatkamaan siitä mihin Tuomas jäi. Sormeni nostattivat kiihkoani ja kiihdytin tahtiani kalun kimpussa. Runkkasin toisella kädelläni kalun vartta ja tunsin jo kuinka Tuomaksen toinen orkku alkoi lähestymään. Kiihdytin sormieni leikkiä ja samalla kun Tuomaksen kalu alkoi sykkimään purkautumisen merkiksi sain oman orkkuni. Nielin pienemmän lastin päästäen samalla Tuomaksen hiipuvan kalun vapaaksi. ’Tästä ei sitten puhuta vai mitä?’ kysyin kietaisten pyyhkeeni ympärilleni. ’No ei todellakaan...enhän mä voi uskoa todeksi tätä...’ Tuomas sanoi vetäen housunsa takaisin jalkaansa. ’Menen takaisin saunaan..odota sä täällä sitten jonkin aikaa ennen kuin menet mökkiin.’ sanoin ja poistuin puuvarastosta nopeasti saunalle.

Heitin pyyhkeeni naulaan ja pestyäni spermat päältäni menin löylyihin lämmittelemään. Heitin lujasti löylyä ja ajattelin juuri alkaa pesemään hiukseni, kun saunan ovi avautui ja Kaisa astui sisään. ’Ai olit sä vielä täällä...äitis sammui jo ja toivoinkin, että sä olisit vielä täällä. Ettei tarvi yksin saunoa.’ Kaisa puheli nousten lauteille. ’No olin mä just ajatellu alkaa pesulle...’ sanoin katsellen Kaisan alastonta vartaloa, joka oli paremmassa kunnossa kuin olin kuvitellut. Kaisan rinnat olivat pienet ja nänninsä katselivat eri suuntiin. Yllätyksekseni huomasin toisessa nännissä lävistyksen, jonka kuvittelin olevan vain nuorten käyttämä. Katseeni valuessa alemmas huomasin myös Kaisan navan olevan lävistetty, mikä mielessäni vain lisäsi hänen seksikkyyttään. ’No voit kait sä alkaa..en minäkään taida kauan täällä jaksaa olla. Ja Tuomaskin tuli jo kalalta. Ukot tietty jäivät ryyppään jonnekin saareen ja poika ei jaksa niitä katsella.’ Kaisa sanoi hymähtäen ja heittäen löylyä. ’Ja mun äiti sammui jo...en mä olis arvannut.’ sanoin nousten lauteilta. ’No se otti niin nopeasti, eikä kestä niin paljon kuin minä.’ Kaisa puheli heittäen lisää löylyä. Otin kauhalla kylmää vettä saavista ja kaadoin sitä päälleni. Se vilvoitti ihanasti kovettaen samalla nännini. Huomasin alkavani esitellä itseäni Kaisalla ottaen vettä saavista pyllistäen samalla lauteille päin. Se kiihoitti vaikka en edes tiennyt katsoiko Kaisa minuun päin tai kiinnostiko häntä ylipäätään.

’No mites sä vielä sinkkuna oot...äitisi ainakin sanoi niin’ kuulin lauteilta ja käännyin katsomaan Kaisaa päin saippuoiden samalla hitaasti vartaloani. ’No...ei vain ole sattunut oikeaa kohdalle’ sanoin miettien samalla mitä muuta äitini oli kertonut Kaisalle. ’No luulisi noin hyvännäköisen naisen saavan seuraa. Näin kun minunkin mieheni sinua kuolasivat päivällä.’ Kaisa sanoi katsoen minua. ’No ei ne mua silleen kiinnostakaan...’ sanoin ja virutin saippuaa päältäni. ’Siihen käsitykseen minäkin tulin kun kuuntelin äitisi puheita, että pidät naisista enempi.’ Kaisan suorasukaisuus sai naamani punoittamaan ja flirttaileva itsetuntoni alkoi karista. ’No mitä sä pidät minusta?’ Kaisa kysyi suoraan ja en saanut heti sanaa suustani. ’Minusta näytät todella hyvältä...’ sain hetken päästä tokaistua. ’Niin hyvältä että voisit haluta minua?’ Kaisa jatkoi täysilaidallista tykitystään. ’Kyllä...’ sanoin nyt kiinnostuen mihin tämä keskustelu johtaisi. ’Kiva kuulla, että joku haluaa minua pitkästä aikaa. Ja toisaalta olen aina miettinyt miltä se tuntuisi, jos joku nainen hyväilisi minua. Haluaisitko tyydyttää minut...nyt?’ Kaisa pamautti kysymyksen johon saatoin vain nyökätä. Kaisa nousi lauteilta ja laskeutui alas lähelleni ’Pese minut..’ hän totesi ja kuuliaisesti aloin levittämään saippuaa hänen kuumalle iholleen. Kaisa nautti pesustani silmät kiinni käsieni kulkiessa hitaasti pitkin saippuan liukastamaa vartaloa. Pesin huolellisesti joka sentin ja nautin joka värähdyksestä jonka sain kulkemaan pitkin Kaisan vartaloa.
Sormeni kulkivat hänen rintojensa päältä saaden nännit kurtistumaan jatkaen vatsan ylitse aina häpykukkulalle saakka. Pesin hellästi Kaisan vaon tuntien siellä kiihkon kosteuden. Mitään sanomatta virutin saippuat pois Kaisan vartalolta ja johdatin hänet pukuhuoneen lattialle, kumarruin hänen ylleen ja aloin huulillani kulkea pitkin vartaloa. Suutelin hellästi hänen kaulaansa siirtyen hitaasti kohti Kaisan rintoja. Katsoin kuinka hänen rintakehänsä kohoili nopeaan tahtiin huulieni koskettaessa nännejä, kieleni maistaessa korun metallisen maun. Käteni jatkoivat rintojen hyväilyä huulieni kulkiessa vatsan ylitse häpykummulle. Rauhallisuuteni katosi päästessäni Kaisan kostealle vaolle ja aloin nuolemaan häntä innoissani. Maistoin hänen ihanan metensä ja järkeni tuntui sumenevan himojeni myötä. Otin klitoriksen suuhuni ja imin sitä välillä hellästi välillä kovemmin, vaativammin. Päästin aina hetkeksi nupukan vapauteen nuollen sitä kieleni kärjellä vain jatkaakseni pian voimakkaammin. Lopetin vasta kun tajusin Kaisan työntävän päätäni pois jalkojensa välistä. ’Se oli ihanaa...kiitos kolmesta orkusta...’ Kaisa sanoi huokaisten. Hetken levättyään hän keräsi vaatteensa ja siirtyi saunan ovelle. ’Ihmettelen nyt enempi miten kukaan nainen ei huoli sinua...’ Kaisa sanoi ja poistui saunasta.

Istuin penkille tuntien kuinka märkä olin. Vakoni suorastaan huusi tyydytystä ja sormeni etsiytyivät paisuneelle klitalleni. Vartaloni värisi jo pienestäkin kosketuksesta sormieni kosketellessa kiimaa valuvaa häpyäni. Kuulin henkäisyn ovelta ja luulin Kaisan palanneen, mutta näinkin Tuomaksen ovella silmät suurina. ’Mä luulin, ettet säkään ollut täällä enää, mutta tavallaan toivoin, että olisit vielä....’ Tuomas sanoi ja pudotti pyyhkeensä seisokkinsa tieltä. Himoni saivat minut melkein hyppäämään Tuomaksen päälle. Ohjasin hänen kovan kalunsa himokkaaseen vakooni ja aloin ratsastamaan rajusti Tuomaksen päällä. Kova kalu tuntui hyvältä sisälläni ja lisäsin kiihkoani hyväilemällä klitoristani. Tunsin kuinka raju orgasmi räjähti sisälläni ja saatoin kuulla vaimeasti voihkintani päässäni jatkuvan huminan takaa. Jatkoin rajua ratsastustani kunnes viimeisetkin orkun aallot alkoivat vaimentua. Nousin Tuomaksen päältä pois ja ajattelin jo poistua saunasta, mutta Tuomas ei päästänytkään minusta irti vaan käänsi minut kontilleni eteensä. ’Mäkin haluan vielä saada...’ Tuomas vaati ja näin hänen varautuneen saunaan tuloon rullatessaan kortsua kovana sykkivän kalunsa päälle. En vastustellut Tuomaksen työntyessä uudelleen sisääni takaapäin. Toisella kädellään Tuomas kouri rintojani, toisen puristellessa pakaroitani hänen aloittaessaan hitaasti nussintansa. Yllätyin kuinka kiimainen olin ja kuinka hyvältä Tuomaksen paneminen ja raju kouriminen alkoi tuntumaan. Tuomas nopeutti tahtiansa puristellen samalla pakaroitani. Tunsin kuinka hänen kalunsa koveni entisestään ja hänen sormensa upposivat hieman peppuaukkooni. Tuomas voihkaisi hänen lauetessaan sisälleni ja yllätyksekseni sain pienen orgasmin Tuomaksen mukana.

Hitaasti Tuomas vetäytyi minusta. Kävin nopeasti viruttamassa paikkani ja poistuin hieman hämilläni saunarakennuksesta nukkumaan omaan huoneeseeni. Seuraavana aamuna aamiaispöydässä oli hiljaista. Tuomaksella oli leveä virne naamallaa, mutta hän ei sanonut sanaakaan tai viitannut mitenkään muutenkaan yöllisiin tapahtumiin, mistä olin kiitollinen. Melkein heti aamiaisen jälkeen lähdin bussilla takaisin kaupunkiin ja kotiini.

19

49281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihailija.

      Melekin tuli housuille kun aloitin lukemaan,jotkut sitten osaa :-))))

    • aikaa

      KIIIITOS,kiva huomata että,ainavaan olet hyvässä "terässä" nyt jo edottelen seuraavaa,pitäisköhän heittää uusi idea,kiitos todella tästä?!!!

    • se on yksi suurimmista asioista mikä saa vielä kirjoittelemaan, vaikka tahti onkin hurjasti harventunut. Ja tosiaan toiveita ja ehdotuksia saa laittaa..niitä kyllä otetaan huomioon ;) Hauskaa joulua kaikille!

    • Babybash

      Yhdyn muihin - hyvä teksti. Toisaalta vähän ihmettelin, miksi liitit Tuomaksen tarinaan, seksiin asti, eikö tämä osio kuitenkin ole enemmänkin tarkoitettu leppis-tarinoita varten?

      Kuitenkin hyvä tarina, lisäälisäälisää! (-:

    • TULEEEE

      MIELEEN, tarina joka jäi"kesken",kävit ostoksilla vaateliikkeessä,etkö todella "törmännyt" Häneen missään..ps.Hän ei aiemmin bi.Kerro tarina Hänen puolelta,muistakin asiakkaista,naisista/tytöistä,,ja tietysti SÄ Kruunaat..hitaasti!!!

    • jaa

      kiinnostais,etkö sä "törmännyt" esim.Hesanassalla Sä kaaduit,vai kaatuiko Hän,kerro,Hänenkö pohje tarvii kylmägeeliä?ps.kumman kotona olette,ehkä Hänen ?

    • jop

      se että tää oli osastolla naisten kesken ja se oli kerran naisen kans ja kahesti miehen..

    • on tuo, että tämä tarina ei ehkä täysin tänne kuulu varsinkaan Tuomas-osuus, mutta olen tottunut tänne kirjoittelemaan ja suurin osa tarinoistani on kuitenkin lesbo/bi tarinoita ja niin tulee jatkossakin olemaan.

    • ***

      Taas hieno tarina. Toivottavasti jatkat.
      Kiitos ja uusia odotellen.

    • Zahrah

      Meni pikkuhousut pesuun ... oli pakko ottaa ne pois.

      Rankka työpäivä. Alavatsa hellänä, kun on kokoajan kiihottuneena lukemassa toinen toistaan ihanampia tarinoita. Kiitos!

      Z

    • anssi

      enpä ole käynyt täällä pitkään aikaa lukemassa, mutta edelleen sinun tarinat ovat yhtä loistavia kuin ennenkin! :)

    • Nameless_girl_85

      Sinun kirjoituksiasi kaivataan lisää. Ne on parhaita! :)

    • parastas

      Sinua,Tuomas oli jotenkin..ei oikein sopinut mukaan,aihe kyllä!Odottelen jo uutta.PS.katsos muuten Sun novellis "lukijamäärää",tai yleensäkin novellien,olet Paras,Halutuin,luetuin jne !

      • friasmamohan

        melkein täydellinen,tosin ei kyllä tule mieleeni se täydellisin.. kirjoittele uusia tarinoita pls !


    • Fanisi

      Ihanaa,pitkän ajan päästä ,odotamme,jatkoa.. Sä tiedät miten ..

    • ihana tarina

      JATKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

      • lennu

        kyllähän tähänkin sais jatkoa,Äiti herää,Tuomaksen isä..


      • Fanisi
        lennu kirjoitti:

        kyllähän tähänkin sais jatkoa,Äiti herää,Tuomaksen isä..

        Kiitos,monta kertaa olen kiittänyt ja kiitän vieläkin,olet kyllä parhainpia,eli tarkoittaakohan tuo sitten ykköi ! Jokainen "tarina" seksiä ja se mikä mikä minun mielestä parasta,enkä varmaan ole ainoa,niin kerronta,alusta loppuun ,alussa viekottelua,siitä sitten..sähän tiedät? Parasta kyllä sun tarinoissa on,jatkuvuus eli ,vanhatuttu,vuosien jälkeen !! Arvaa kuka täällä..


    • ideoijakohan

      Voi kun olisi sun kaltaisiasi novellisteja ja näiden ihanien kiihoittavien juttujen kirjoittajia,mulla ikävä on ! PS.milloin näit Kaisan uudestaan,siis seuraavan kerran ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe