osloon

tuntipohjaiseen

työhön tosin se on 100% työ ja palkka suhteutettuna 1 kuukauteen n 2700 EUR (en osaa
muuttaa norjan kruunuiksi) kymysys kuuluu: huijataanko mua vai pärjääkö a o palkalla norjan
tyyppisessä sika kalliissa maassa Työ ei oo viel
alkanu joten onk syytä pyytää enemmän, esim n 3000 EUR(??!) sen on olatava linjassa tavan-
omaisten norski palkkojen kaa (itellä ulkomainen
työnantaja) mutta työ on iha "tavis"työ ei mikään maailman huippuvirka!!!!!

3

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norjannainen

      palkka on ihan tavallinen taalla.tosin vahan alakanttiin. se kuinka silla parjaat, riippuu miten kalliin asunnon joudut hankkimaan. oslossa asunnot ovat kalliita. tervetuloa!

    • Jeppe79

      Ihan perus palkka näyttäs olevan. Tyttöystävä tekee juurikin tuon kuukaudessa samoiten monet hänen ystävänsä -osa toki vähemmän.

      Itsellä ei hirveää kokemusta ole miten palkka vastaa koulutusta, mutta itsellä ei mitään koulutusta tällähetkellä (lukiota lukuunottamatta) ja saan bruttona noin 3000 EUR. Tokihan täällä on veroprosentti hieman korkeampi, itsellä on 36 tällä hetkellä, mutta niistä saan ensimmäiseltä kolmelta vuodelta 10% takaisin.

      Elinkustannuksista sen verran, että kyllähän sitä rahaa saa palamaan Suomessakin. Tietää omat rajat ja elää niiden mukaan, niin säästöjäkin kertyy mukavasti ja siinä sivussa voi matkustella. Kiva tehdä pitkiä viikonloppureissuja Eurooppaan ja seuraavaksi käydään katsastamassa New York.

      Ainut mikä harmittaa on ystävien puute, sillä kaikki kaverit jäivät Suomeen. Muuten kaikki on jees.

      Mielellään vastailen kysymyksiin, jos semmosia tänne on vielä tulevan.

      Etsivä löytää - Minä löysin Oslon :)

    • Neiti79

      Kuulostais ihan normaali palkalta, mutta pyydä ihmeessä lisää, sillä voihan olla että antavat enemmänkin. Ja jos eivät, niin kokeile sisitko työsuhdeasuntoa, sillä säästäisit jo monta tuhatta kruunua. Oslossa sika kalliit vuokrat.
      Tuohan on peruspalkka? Eli jos teet ilta-viikonloppu-/ylitöitä niin lisät tulee siihen päälle. Niin ja työkokemus nostaa palkkaa.
      Minulla esimerkiksi sairaanhoitajan koulutus erikoistumisala (josta en lisä kruunuja saanut, vaikka pyysin) ja 4 vuotta työkokemusta. Tuntipalkka 145kr, siihen ilta- ja yölisä 43kr ja viikonloppulisä 18kr. Vuodessa olen tienannut
      300 000 - 400 000, riippuen ylitöiden määrästä. Eli toimeen tullaan.
      Mitä suurempi hätä/pula työnantajalla on työntekijöistä, sen enempi maksavat! Eli esimerkiksi pohjois-norjassa voi saada pikku paikkakunnilla suurempaa palkkaa kuin etelä-norjassa, näin ainakin omalla kohdallani. Siihen vielä maksettiin matkat ja asunto päälle.
      Ja vielä yks juttu, huijata osaavat norjalaisetkin, eli ole tarkkana. Minuakin huijattiin palkka asioissa ensimmäiset 2 vuotta! Ja olin vielä kunnan palkkalistoilla, en yksityisellä. Oppi ja ikä kaikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe