osloon

tuntipohjaiseen

työhön tosin se on 100% työ ja palkka suhteutettuna 1 kuukauteen n 2700 EUR (en osaa
muuttaa norjan kruunuiksi) kymysys kuuluu: huijataanko mua vai pärjääkö a o palkalla norjan
tyyppisessä sika kalliissa maassa Työ ei oo viel
alkanu joten onk syytä pyytää enemmän, esim n 3000 EUR(??!) sen on olatava linjassa tavan-
omaisten norski palkkojen kaa (itellä ulkomainen
työnantaja) mutta työ on iha "tavis"työ ei mikään maailman huippuvirka!!!!!

3

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norjannainen

palkka on ihan tavallinen taalla.tosin vahan alakanttiin. se kuinka silla parjaat, riippuu miten kalliin asunnon joudut hankkimaan. oslossa asunnot ovat kalliita. tervetuloa!

• Jeppe79

Ihan perus palkka näyttäs olevan. Tyttöystävä tekee juurikin tuon kuukaudessa samoiten monet hänen ystävänsä -osa toki vähemmän.

Itsellä ei hirveää kokemusta ole miten palkka vastaa koulutusta, mutta itsellä ei mitään koulutusta tällähetkellä (lukiota lukuunottamatta) ja saan bruttona noin 3000 EUR. Tokihan täällä on veroprosentti hieman korkeampi, itsellä on 36 tällä hetkellä, mutta niistä saan ensimmäiseltä kolmelta vuodelta 10% takaisin.

Elinkustannuksista sen verran, että kyllähän sitä rahaa saa palamaan Suomessakin. Tietää omat rajat ja elää niiden mukaan, niin säästöjäkin kertyy mukavasti ja siinä sivussa voi matkustella. Kiva tehdä pitkiä viikonloppureissuja Eurooppaan ja seuraavaksi käydään katsastamassa New York.

Ainut mikä harmittaa on ystävien puute, sillä kaikki kaverit jäivät Suomeen. Muuten kaikki on jees.

Mielellään vastailen kysymyksiin, jos semmosia tänne on vielä tulevan.

Etsivä löytää - Minä löysin Oslon :)

• Neiti79

Kuulostais ihan normaali palkalta, mutta pyydä ihmeessä lisää, sillä voihan olla että antavat enemmänkin. Ja jos eivät, niin kokeile sisitko työsuhdeasuntoa, sillä säästäisit jo monta tuhatta kruunua. Oslossa sika kalliit vuokrat.
      Tuohan on peruspalkka? Eli jos teet ilta-viikonloppu-/ylitöitä niin lisät tulee siihen päälle. Niin ja työkokemus nostaa palkkaa.
      Minulla esimerkiksi sairaanhoitajan koulutus erikoistumisala (josta en lisä kruunuja saanut, vaikka pyysin) ja 4 vuotta työkokemusta. Tuntipalkka 145kr, siihen ilta- ja yölisä 43kr ja viikonloppulisä 18kr. Vuodessa olen tienannut
      300 000 - 400 000, riippuen ylitöiden määrästä. Eli toimeen tullaan.
      Mitä suurempi hätä/pula työnantajalla on työntekijöistä, sen enempi maksavat! Eli esimerkiksi pohjois-norjassa voi saada pikku paikkakunnilla suurempaa palkkaa kuin etelä-norjassa, näin ainakin omalla kohdallani. Siihen vielä maksettiin matkat ja asunto päälle.
      Ja vielä yks juttu, huijata osaavat norjalaisetkin, eli ole tarkkana. Minuakin huijattiin palkka asioissa ensimmäiset 2 vuotta! Ja olin vielä kunnan palkkalistoilla, en yksityisellä. Oppi ja ikä kaikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1819
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      150
      1550
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1418
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      9
      1311
    5. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      57
      1256
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1125
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1049
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      1000
    9. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      997
    10. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    Aihe