Praktiikan tärkeyttä ei voi liikaa korostaa merikapteenin koulutuksessa/aluksen päällikön työssä. Esimerkiksi matkustaja-aluksen päällikön olisi - pakollisen koulutuksen lisäksi - hyvä työskennellä muutama vuosi ainakin täkkärinä, hyttiemäntänä,tarjoilijana, siivoojana, konemiehenä, kassalla tax-freessä & parfyymikaupassa, messikallena, konemestarina, infossa, kylmäkkönä, perämiehenä, kokkina, baarimikkona,intendenttinä, järjestysmiehenä ja tiskarina.
Sillä onhan sanomattakin selvä ettei voi toimia kaikkien edellä mainittujen esimiehenä jos ei itse ole omaa rautaista kokemusta työtehtävistä myös käytännön tasolla.
Hups...taisikin tulla eläkeikä vastaan jo listan puolivälissä ;)
Praktiikan täkeys!
8
1418
Vastaukset
- real Chief Engineer
Aivan,omat kokemukseni noista miehistä ovat sellaisia että kaikki yllämainittujen jobien hommat osataan ainakin teoriassa-käytäntö onkin sitten vallan eri juttu...
- tuleva merikapteeni
oli sitten kirjoitusvirhe otsikossasi, pyytäisin hieman tarkkaivaisuutta.
Tulen puuttumaan kovalla kädellä tuommoiseeen huolimattomuuteen sitten kun olen siljan kippari, laitoin jo tallinkille hakemuksenkin, lupasivat työllistää heti kun valmistun(2011). että hajotkaa siihen vanhat skönädit! kenkää tulee heti!- Dunkki
joka sanoo, että "kenkää tulee heti!".
Poika kerron sinulle nyt yhden asian, näin meidän kesken.
Seuraavalla kerralla voisit sanoa, että ulosmaksu tulee heti, näin sanoen et nolaisi itseäsi heti kättelyssä. Dunkki kirjoitti:
joka sanoo, että "kenkää tulee heti!".
Poika kerron sinulle nyt yhden asian, näin meidän kesken.
Seuraavalla kerralla voisit sanoa, että ulosmaksu tulee heti, näin sanoen et nolaisi itseäsi heti kättelyssä.Kyllä minä sanoisin, että on aika tuoda se vastakirja sisään...
- tuntuu
Yahoo kirjoitti:
Kyllä minä sanoisin, että on aika tuoda se vastakirja sisään...
siltä, että täällä kirjoittavat merenkulkijatkin ovat enimmäkseen niitä, joiden mielestä vastakirja on jojo.
- tuleva merikapteeni
Dunkki kirjoitti:
joka sanoo, että "kenkää tulee heti!".
Poika kerron sinulle nyt yhden asian, näin meidän kesken.
Seuraavalla kerralla voisit sanoa, että ulosmaksu tulee heti, näin sanoen et nolaisi itseäsi heti kättelyssä.Kuulkaas poijjaat!!!
matto on levitetty! - pelottaa
Että oikein tallingille, poju, puhdista kuuppasi, sovinistina ainoastaan tässä asiassa en usko tytöistäkään tällaista. Toki hyvä, että itsetuntoa löytyy, mutta kippariksi suoraan koulusta ja sen jälkeen kauppamerenkulku pelastuu. No tallingia et pääse pelastamaan, ellei ihmeitä tapahdu, vai aiotko palauttaa sen varustamojen taivaasta.
- Jurputtaja
Eli tiskijukka.
Asiasta kolmanteen....Pointtisi ilmeisesti oli että kipparin ei tarvitse osata mitään alaistensa töitä kun ei kerran kaikkia osaa, kunhan vain on kipparina?
Ei tarvitse tietää kunnossapidosta,lastauksesta/lossauksesta,operoinnista jne...?
Selvä, logiikkasi mukaan
maissakaan ei voi vaikkapa insinööri toimia konepajan pomona kun ei ole siivonnut tai laittanut ruokalassa sapuskaa?
Ekonomi ei voi toimia pankissa johtajana koska ei ole ollut lähettityttönä(ja vaihtanut sukupuolta siinä samalla)?
Proffan on mahdotonta toimia sairaalan johtajana koska ei ole ollut vaikkapa puhelinkeskuksen hoitajana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483