Rocket III

Mie vuan

Moro. Olen tossa jo jonkin aikaa miettinyt mopon vaihtoa ja ajoin kaverin trumpan sitäkin silmällä pitäen. Ei ollut kuin kaksi asiaa jotka häiritsivät:
- Vaihdepoljin, miksi siinä pitää olla se yksi mutka, johon ainakin minä aina jalkani yritin laittaa kun vaihdoin isommalle
- Liikkeelle lähdössä kun lähti esim. parkista siten että joutuu kääntämään jonkin verran tankoa, niin ohjaus pyrkii lonksahtamaan "tappiin", onko kukaan laittanut ohjausiskaria ja onko kukaan muu omistajista havainnut tämän hiukan hankalan ominaisuuden, vai oliko vika vain kyseisessä yksilössä?

11

5392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On tullut testattua paria muuta oman pyörän lisäksi ja toinen niistä oli tosi raskas käännellä parkkipaikalla. Kaveri teki saman huomion ja siihenkin kiinnitettiin huomiota miten eturengas oli epätasaisesti kulunut. Aprikoitiin siitä sitten että pyörän iso massa ja alhainen rengaspaine voisivat aiheuttaa mokoman??

    • raketti...

      hyvin on vaihdellut sekä ylös että alas ja empä ole huomannut loksahtelua! tietty paino hieman hankaloittaa ahtaita siirtelyjä työnnellen.

      • Mekaanikkomikko

        Kannattaa tsekata.


    • Laatu Tietoinen

      Vika on valmistajassa. Triumph ei ole laatutavaraa!

      • näin...

        juuri näin puhuupi mies jolla ei ole trumppaa!!!
        mutta me joilla on niin tiedämme miten asiat oikeasti on!!! monella pyörällä on tullut ajettua ja monta on tullut omistettuakin, jopa japsejakin mutta eipä ole ollut roketin voittanutta eikä taida tullakkaan!!!


      • Suizamän
        näin... kirjoitti:

        juuri näin puhuupi mies jolla ei ole trumppaa!!!
        mutta me joilla on niin tiedämme miten asiat oikeasti on!!! monella pyörällä on tullut ajettua ja monta on tullut omistettuakin, jopa japsejakin mutta eipä ole ollut roketin voittanutta eikä taida tullakkaan!!!

        Etujättö
        •Tärkein ajettavuuteen vaikuttava tekijäyli ~20kmh nopeuksissa
        •Oikea arvo tekee pyörän stabiiliksi
        •Väärin tehtynävaarallinen
        •Tällähetkelläetujättömäärätään 5…10cm mittaiseksi
        •Tehdaspyörissäyli 10cm etujättöjä
        •Kokemus osoittanut sopivaksi käytännön ylärajaksi 15cm
        •Suzuki VS 1400 GLE 16,6cm jätöllä
        •Iskunvaimennuksen vaikutus etujättöön
        •Etujätön säätö
        •Säädettävät t-kappaleet tai castor-kulma, myös tehdaspyörissä
        •Erilaiset keularatkaisut pyrkivät vaikuttamaan nimenomaan etujättöön


      • paalu ja pamaus
        Suizamän kirjoitti:

        Etujättö
        •Tärkein ajettavuuteen vaikuttava tekijäyli ~20kmh nopeuksissa
        •Oikea arvo tekee pyörän stabiiliksi
        •Väärin tehtynävaarallinen
        •Tällähetkelläetujättömäärätään 5…10cm mittaiseksi
        •Tehdaspyörissäyli 10cm etujättöjä
        •Kokemus osoittanut sopivaksi käytännön ylärajaksi 15cm
        •Suzuki VS 1400 GLE 16,6cm jätöllä
        •Iskunvaimennuksen vaikutus etujättöön
        •Etujätön säätö
        •Säädettävät t-kappaleet tai castor-kulma, myös tehdaspyörissä
        •Erilaiset keularatkaisut pyrkivät vaikuttamaan nimenomaan etujättöön

        On ainoastaan kaksi keulaa jotka olen todennut hyväksi, paras niistä on Vincentin girdraulic http://www.motos-anglaises.com/meeting/vincent/2005.htm
        ja Nortonin feadherbed raamissa oleva roadholder keula.
        http://www.nortonownersclub.org/


      • TriumphAdmin

        Kannattaisiko ensin hommata edes se 50cc mopo ennen kuin ollaan niin tietäviä....


      • Anonyymi
        näin... kirjoitti:

        juuri näin puhuupi mies jolla ei ole trumppaa!!!
        mutta me joilla on niin tiedämme miten asiat oikeasti on!!! monella pyörällä on tullut ajettua ja monta on tullut omistettuakin, jopa japsejakin mutta eipä ole ollut roketin voittanutta eikä taida tullakkaan!!!

        Juuri näin, hyvin pelaa triump.


    • Rockett Classic

      Vaimoni Honda VT 600 käyttäytyi tuolla tavoin, mutta en ole Rocketissa huomannut. Johtuisiko Classicin lähemmäksi tulevasta ohjautangosta, ettei moinen ilmiö ole vaivannut. Vaihdepolkimen muutin heti uutena parempaan asentoon ja on se nyt hyvä käyttää. Oli aluksi liian alas säädetty.

    • Anonyymi

      Ei ainakaan minun triumpissa ole vikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1641
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      62
      1115
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      188
      909
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      43
      841
    6. 68
      757
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      681
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      620
    Aihe